Ondřej Plšek - eWRC.cz
26. 10. 2011 11:22 − 2474× − 20

IRC se omezí na soutěže v Evropě

V roce 2013 by se pak Intercontinental Rally Challenge mohla sloučit s mistrovstvím Evropy.

Název IRC je zkratkou Intercontinental Rally Challenge. Jenže letos se tento seriál odehrával výlučně v Evropě, výjimkou byly Kanárské a Azorské ostrovy v Atlantiku. A zdá se, že i budoucnost IRC je jen na starém kontinentu. "Žádost, kterou jsme dostali od pravidelně startujících týmů, je zůstat pokud možno v Evropě," cituje maxrallye.com Francoise Ribeira z Eurosportu. V nadcházející sezoně by tak jedinou soutěží IRC mimo kontinentální Evropu měla být Rally Azores.


Rallye Monte Carlo se v roce 2012 nepojede jako součást IRC, ale MS

S odklonem od mezikontinentálního závodění souvisí nejen snaha o sloučení s mistrovstvím Evropy, ale i přejmenování IRC. "Máme tímto směrem plán a nemusíme měnit jméno. Jen prostě použijeme již existující pojmenování," dodává dále Ribeiro. Jenže termíny pro ME 2012 byly již oznámeny, spojení tak bude možné nejdříve v roce 2013. "Pro následující rok je pozdě, ale k tomuto kroku dojde," je přesvědčen zástupce promotéra.

Komentářů celkem: 20
26. 10. 2011 11:351
0 0
Jenže termíny pro ME 2012 byly již oznámeny, spojení tak bude možné nejdříve v roce 2012. to si trochu odporuje ne?
26. 10. 2011 11:412
0 0
Kanáry patří Španělsku a Azory Portugalsku, takže je to vlastně taky Evropa.
26. 10. 2011 11:523
0 0
InterNATIONAL Rally Challenge. To už jsem tu psal před 2 lety...
A rozhodně se podle mě jedná o krok správným směrem.
26. 10. 2011 12:044
0 0
Samozřejmě by šlo o krok správným směrem. Právě mezi národními šampionáty a MS je mezera, kterou by spojení IRC a ME vhodně zacelilo. IRC mělo velké mezinárodní ambice a zdálo se, že chce konkurovat MS. Pro oba seriály na této úrovni ale asi není dost posádek, takže zjednodušení IRC na evropské soutěže a spojení s ME může být nakonec jen ku prospěchu věci, protože přitáhne mnohem více posádek. A ME, potažmo IRC může být i na evropské úrovni velmi populární podobně, jako tomu bylo kdysi.
26. 10. 2011 12:415
0 0
Pro drtivou většinu nás fanoušků je to myslím dobrá zpráva. Vzdálenější destinace jsou sice krásné a zajímavé, ale jezdit v nich za víc peněz pro míň diváků asi není pro soukromé týmy ta nejlepší cesta. Ještě bych vyhodil z letošního kalendáře Mecsek a Yaltu a místo nich zařadil třeba Jänner a Lausitz, a byl bych úplně spokojenej smajlík
26. 10. 2011 12:446
0 0
Mezikontinentální mistrovsví evropy smajlík Takže dobrý smajlík
26. 10. 2011 13:217
0 0
Logický krok...a doufám, že budou zrušeny i koeficienty bodování soutěží.
26. 10. 2011 16:038
0 0
No jo ale v tom připadku už Tlusťák nebude ani v desítcesmajlík
26. 10. 2011 16:149
0 0
rjb.xxx: co se tyka Jalty, je to krasna soutez v krasnem prostredi a umele nabouchavani do nezajimavych sedych destinaci, kde zkousky zase tak zajimave nejsou (Nemecko ci Rakousko) jen kvuli ceskemu fanouskovi nema smysl. Nehlede na to, ze neni duvod upirat rally fandum v Rusku ci Ukrajine, kde i pro automobilky je prezentace na tamnich trzich dulezita treba i vic nez v Rakousku..
26. 10. 2011 17:5310
0 0
Tady se řeší mistrovství a ne Tlusťák.A nikde není psaný,že pokud pojede tak nebude do desítky.
Jinak to spojení je určo krok správným směrem.smajlík
26. 10. 2011 18:1611
0 0
sefca:jasně ze spojení bude přínosem a ten Tlusťák byl jen tak trochu mimosmajlík
kirra
26. 10. 2011 18:3112
0 0
Je pravda, jak píše rjb, že Mecsek jsem v novém kalendáři nečekal. Chtěl jsem tam letos být, nakonec jsem nejel a jsem za to rád. Většina rz je nálet .... divácky neatraktivní a pro jezdce hodně nebezpečný. O Turánově letošní megaráně se ví, ale podívejte, co tam zůstalo z jenoho Subaru v roce 2009
http://www.youtube.com/watch?v=l8iWv3roBfc
26. 10. 2011 18:4513
0 0
je to vynikajúca správa a tak ako každý z nás aj ja zopakujem, že to určite pritiahne viac posádok. ešte správne určiť polohu súťaží v celej Európe a bude to bomba smajlík
kirra
26. 10. 2011 18:5214
0 0
Příspěvek byl smazán redakcí, děkujeme za pochopení!
26. 10. 2011 20:0115
0 0
Ten Jänner by mohl být takovou "náplastí" za Monte, přeci jen by to nějakou zimní soutěž chtělo smajlík
26. 10. 2011 20:0816
0 0
Myslím, že Arctic rally, ktera by se mela pristi rok jet je dost "zimni naplasti".
26. 10. 2011 20:4017
0 0
aj tak to pardon za moji neznalost smajlík
26. 10. 2011 21:1518
0 0
Tak je to rozhodně mnohem lepší rozhodnutí než spojení s MS, proti tomu jsem byl hned od začátku, toto je myslím skvělá myšlenka, jediný co mě trochu znepokojuje je šéfovámí od FIA, ale i tak tu budou stále 2 velmi populární a zajímavé šampionáty, takže snad to nepřinese nic špatného a IRC neztratí svou popularitusmajlíksmajlík
26. 10. 2011 21:3519
0 0
Peťan72: Jistě máš pravdu, ale právě Mecsek a Yalta byly letos docela kritizované - ať už výběr tratí nebo organizační stránka (krásná příroda prostě dobrou soutěž nezaručí). Ze stejných důvodů osobně moc nechápu zařazení Sibiu Rallye do kalendáře na příští rok, ale třeba se Rumuni vytáhnou a překvapí smajlík Jänner a Lausitz jsem jako náhradu napsal s trochou nadsázky, v IRC by se mi líbila i Rallye Estonia nebo irská Jim Clark Rallye - jenže ty zatím asi nemají potřebné zázemí a finance pro vstup do většího než národního šampionátu. Fajn by byl i návrat Rallye du Valais, pokud jim neklapne to MS.
27. 10. 2011 09:4820
0 0
Ho, ho, že bychom opět vyrazili na sever našich severních sousedů? smajlík Za šotolinkou?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!