27. 10. 2011 11:59 − 3021× − 2

Generation Rally – jaká byla?

Druhý říjnový víkend startovala již třetí soutěž poháru Team Rally. Tentokrát se pořadatelství zhostil tým RBR Generation.

Druhý říjnový víkend startovala již třetí soutěž poháru Team Rally. Tentokrát se pořadatelství zhostil tým RBR Generation, kterému se letos náramně daří a je ve výsledkové listině hodně vysoko. Manažer Karel Kuncl je ve světě RBR ostřílený mazák a tak nepřekvapila zajímavá skladba tratě. Soutěž měla prověřit posádky po všech stránkách. V první etapě totiž trasy rychlostních zkoušek vedly po technických šotolinových úsecích. Dvanáct RZ druhé etapy se už ale jelo na asfaltu a bylo těžké předpovídat, jak to celé dopadne. Na start se registrovalo 237 posádek a cílovou rampou projelo 218 z nich. Tady je přehled těch nejúspěšnějších.

Ve třídě WRC je zatím stoprocentní Pavol Spišák. Úvodní dva podniky celkem suverénně vyhrál a hattrick chtěl dokončit právě zde. A vzal to pěkně od podlahy. Vyhrál čtyři erzety z úvodních šesti a v polovině etapy se bezpečně usadil na čele. Hned za ním byl další jezdec z týmu Frontlin – Petr Tauš. Začátek se mu opravdu povedl, ale musel si hlídat hlavně jezdce Monteku. Ivan Šmidrkal i Jirka Jarotek totiž na něj shodně ztráceli jen 47 setin sekundy. Jirka na první sekci obul špatné pneu a také Ivan měl vlažnější start do rally. Postupně se ale dostávali nahoru. Těsně za nimi uzavíral první pětku Honza Resl z Iridia. Problémy měl jeho kolega Martin Ptáček, který po výletu mimo trať ztratil téměř minutu a vypadl z první desítky. Ještě hůře skončila rally pro Ondru Babáka z IF Motorsportu, který na šesté RZ odstoupil po havárii ze třetího místa. Podobný osud stihl i Martina Bícu o erzetu dříve. Smůlu si vybral manažer HSF týmu Tomáš Mikl, když jej zradila technika už na úvodní rychlostce. Jeho kolega Sláva Matůšů byl v polovině etapy na sedmém místě jen těsně za Martinem Kožíškem. Desítku ještě doplňovali Martin Zvěřina, René Dohnal a Stanislav Kučera. Spanilá jízda Pavola Spišáka pokračovala až do konce etapy a jezdec z Moldavy si vyjel slušný náskok 36 vteřin na své soupeře. Petr Tauš druhé místo neudržel a hned na sedmé erzetě se přes něj dostali oba jezdci Monteku i Honza Resl. Nakonec bude vyrážet do druhé etapy ze čtvrté pozice jen pět vteřin za Honzou Reslem. O dalších šest vteřin zakončil etapu na druhém místě Ivan Šmidrkal. Jezdec Monteku má rozhodně raději šotolinu než asfalt a tak druhý den vyhlížel s obavami. Z první pětky vypadl Jirka Jarotek. Osudnou se mu stal výlet mimo trať na deváté erzetě a téměř minutová ztráta jej odsunula až na konec první desítky. Nahoru se tak posunuli Martin Kožíšek a Jarda Matůšů. Těsně za nimi byli na sedmém místě Martin Zvěřina a osmý René Dohnal z Anvelu. Desítku uzavíral po prvním dnu Stanislav Kučera.

Druhá etapa slibovala napínavou podívanou a boj hlavně o druhé a třetí místo. Na 14. erzetě se posunul za vedoucího Pavola Spišáka Honza Resl a postupně si upevňoval pozici. V polovině etapy se i nadále držel na stupních vítězů Ivan Šmidrkal a na třetím místě hájil náskok bezmála 11 vteřin na Petra Tauše. Ke stíhací jízdě zavelel montecký Jirka Jarotek. Ten je na asfaltu jako doma a dvě vyhrané erzety jej posunuly už na páté místo. Za ním bojovali ve druhé pětce Martin Kožíšek, Stanislav Kučera a René Dohnal. Hned na úvodní erzetě druhé etapy vypadl po havárii z první desítky Martin Zvěřina. Startovnímu poli i nadále kraloval Pavol Spišák. Je vidět, že slovenský jezdec jen stěží hledá konkurenci a i na Generation rally si s přehledem dojel pro zlatý věnec. Letos zatím nepoznal přemožitele. O více než dvě minuty za ním skončil Jan Resl z Iridia. Ve zbytku etapy si zkušeně pohlídal dotírajícího Jirku Jarotka a s výkonem mohl být rozhodně spokojen. Jirkovi tedy stíhací jízda přinesla body za třetí místo a letošní první bednu. Rozhodující se ukázala devatenáctá erzeta, kde havaroval Petr Tauš a nepojízdný Focus WRC zde odstavil také druhý jezdec Monteku Ivan Šmidrkal. Cíl nespatřil ani Martin Kožíšek z Anvelu, kterému vystavila stopku bouračka na 21. testu. Na konečném čtvrtém místě jej tak nahradil kolega z týmu René Dohnal, který v těsném souboji porazil Stanislava Kučeru reprezentující tým Fido. Závěrečná divácká superspeciálka rozhodla o konečném šestém místu pro Maty Honzeka a se sedmou příčkou se musel spokojit Vojta Uhlíř. Do první desítky se ještě dostali Martin Dorotka, Vladimír Kubíni a Tony Honzek.

V kategorii S2000 jsme tentokrát trochu překvapivě neviděli na startu Jakuba Hoffmanna, který se rozhodl zkusit štěstí s produkčním vozem. Štefanovi Spišákovi tak odpadl opravdu velký soupeř. Spousta dalších kvalitních jezdců se ale chtěla porvat o první místo. V polovině první etapy to dokazoval vítěz minulé soutěže David Hrbáček. Mladík z KC Motorsportu začal opravdu dobře a po šesté rychlostce byl první o jedenáct vteřin před Štefanem Spišákem. O něco více už ztrácel na třetím místě Milan Ostrovský z HSF. V první pětce jej doplnili tradiční rivalové Jan Morávek a Tomáš Sekera. Na šotolině dobře začal domácí Petr Černý, který hájil na šestém místě nepatrný náskok před Davidem Žákem a Mírou Krystýnem. Vedení vydrželo Davidovi až do 8. RZ. Najetí na břeh otočilo jeho Fiestu na bok a museli pomáhat diváci. Minutová ztráta znamenala propad na třetí místo. Do čela se tak dostal jezdec Frontlinu a Štefan si vedení pohlídal až do konce etapy. David Hrbáček nakonec dojel druhý, ale v servisu rozhodně neměl dobrou náladu. Spokojený se třetím místem byl naopak Milan Ostrovský a pochvaloval si bezproblémový průběh dne. 25 sekund za ním byl Jan Morávek a nejrychlejší pětici uzavíral Tomáš Sekera. O dalších půl minuty byl klasifikován na šestém místě Míra Krystýn a sedmý zakončil etapu Jirka Kyselý z Šopa Motorsportu. V první desítce figurovali dále David Žák, Jan Cvrček a domácí Petr Černý.

Útok na vítězství vyhlásil před druhou etapou David Hrbáček. Zlínský jezdec je na asfaltu jako doma, ale Štefan se jen tak nenechal. První dvě erzety vyhrál a navýšil svůj náskok na čele. Jeho chyba na 14. RZ sice znamenal snížení náskoku o sedm vteřin, ale v dalších zkouškách předvedl jezdec Frontlinu mazácký výkon a první letošní vítězství si už nenechal nikým vzít. David nakonec na útok rezignoval a raději se soustředil na bezpečné dojetí do cíle. Přece jen body za druhé místo se v konečném součtu budou hodit. Nic se nezměnilo ve druhé etapě ani na bronzové příčce, kterou si pohlídal Milan Ostrovský. Pro jezdce HSF týmu to je letos druhé podium. Těsně pod stupni vítězů skončil Jan Morávek z Nexus Racing a se svým výkonem i umístěním byl rozhodně spokojen. Skvěle vyšla druhá etapa Davidu Žákovi. Na asfaltu patřil jezdec týmu Kizz-me k nejlepším a právem se posunul z osmého na konečné páté místo. Naopak nespokojený byl se svým výkonem na asfaltu Tomáš Sekera a jezdec Monteku se musel spokojit až se šestým místem. V těsném souboji o sedmé místo porazil o necelou sekundu Míra Krystýn Jirku Kyselého. V nejrychlejší desítce figurovali ještě Lukáš Večeřa a Ondra Vomočil.

Jak již bylo řečeno, ve třídě produkčních vozů přibyl na této rally nový adept na vítězství. BF Goodrich drivers tým posílil Jakub Hoffmann a své kvality ukazoval od prvních měřených kilometrů. V polovině etapy vládl zbytku startovnímu poli s náskokem necelých dvaceti vteřin. Na druhém místě se usadil Lukáš Útrata z Iridia a podium doplňoval domácí Jirka Petera. Na dalších pozicích to bylo pořádně našlapané a prakticky po každé erzetě se měnilo pořadí. Dobře si vedl Pavel Hejtmánek z Fido týmu, který byl čtvrtý před Mírou Sudickým. Dařilo si i druhé posádce BF Goodrich týmu a Marek Peter byl těsně šestý. Naopak technické problémy na šesté erzetě přibrzdily Pavla Novotného z Monteku. Ztratil tady přes půl minuty a propadl se až na sedmé místo. Rozestupy na prvních třech místech se pomalu zvětšovaly a k žádné změně do konce dne již nedošlo. Nejlepší pozici do druhé rundy si vyjel Jakub Hoffmann před Lukášem Útratou a Jirkou Peterou. Na dalších místech se to ale i nadále mlelo. Technické problémy vyřešil Pavel Novotný a i přes jízdu na jistotu se posunul už na čtvrté místo. Na poslední erzetě dne přeskočil Pavla Hejtmánka. Šestý byl za nimi Peter Marek jen těsně před Adamem Barvíkem z Anvelu. Mezi nejrychlejší se dostali ještě Dalibor Rafaj, Miroslav Kovaříček a také Jirka Borkovec. Smůlu měl naopak Míra Sudický, který havaroval dvě erzety před koncem a cíl nespatřil.

Do druhé etapy byly karty rozdány zcela jasně a velké rozestupy hlavně na prvních čtyřech místech neslibovaly velkou bitvu. Jezdci si spíš hlídali pozice a snažili se vyvarovat chyb. Úspěšnou premiéru v nové třídě dovršil Jakub Hoffmann a na RBR Generation rally nepoznal přemožitele. Na druhém místě s přehledem dojel Lukáš Útrata a připsal si druhé podium v řadě. Stupně vítězů doplnil domácí Jirka Petera jun. Na Pavla Novotného sice zbyla až bramborová medaile ale body za čtvrté místo znamenají celkové vedení v této třídě. Pořádně napínavé to bylo v boji o páté místo. Trio Pavel Hejtmánek, Marek Peter a Adam Barvík měli minimální rozestupy a pořadí se přelévalo téměř po každé rychlostce. Rozhodující se nakonec ukázala až 21. erzeta, kde se rozestupy zvětšily. Tento mini souboj sice vyhrál Peter Marek a v cíli byl dokonce čtvrtý, ale to už věděl, že dostane 5 minut penalizace za porušení pravidel při seznamovačkách. Mezi pět nejrychlejších se tak dostal Pavel Hejtmánek o necelé 4 sekundy před Adamem Barvíkem. S větší ztrátou skončil na sedmém místě Dalibor Rafaj a za ním následovali Aleš Procházka, Lukáš Valenta a Ota Pasker.

Mezi dvoukolkami projelo startovní rampou rovných 48 posádek. Hned na úvod se strhla tradiční mela za účasti známých tváří. V polovině etapy na tom byl nejlíp Míra Čech z IF Motorsportu následován Petrem Pajerem, který měl jen o sekundu horší součet časů. Mezi nejrychlejšími nechyběli ani Michal Streit a Pavel Steiner na třetím, respektive čtvrtém místě. Domácí želízko, Karel Nývlt, podle svých slov neměl od počátku dobrý rytmus a figuroval až na šestém místě těsně za Honzou Hejtmánkem. O vyrovnanosti svědčí fakt, že v polovině etapy byl mezi prvním a dvanáctým místem rozdíl jen necelou minutu. Míra Čech vydržel ve vedení pouze do osmé erzety, kde chybou ztratil půl minuty. Do vedení se posunulo duo Michal Streit a Pavel Stainer a právě druhý jmenovaný jezdec z Fusion racingu vyhrál etapu o pouhých 0,91 sekund před svým rivalem. V závěru se zvednul i Karel Nývlt a do druhé části si vyjel třetí startovní pozici. Na dostřel ale byli čtvrtý Petr Pajer a také pátý Míra Čech. Nepatrně větší ztrátu měli Jirka Frištenský s Honzou Hejtmánkem. Osmé místo po první etapě si držel Michael Vaňhara a za ním se seřadili Pavel Hátle s Ondrou Janáčem.

Druhá asfaltová etapa ve spojení s minimálními rozestupy dala tušit zajímavou podívanou. A nutno říci, že nastolené tempo někteří z favoritů nevydrželi až do konce. Nebudeme ale předbíhat. Na asfaltu pookřál domácí Karel Nývlt a od 14. erzety se ujal vedení. Za ním se poskládali Pavel Stainer, Petr Pajer a Michal Streit. Tempu čtyř nejrychlejších nestačil Míra Čech na pátém místě. Navíc na 18. erzetě nezvládl svůj vůz a musel odstoupit. Dalším odpadlíkem byl Pavel Steiner o dvě erzety později. V té době figuroval na čtvrtém místě. Z první desítky odpadl ještě před koncem rally Ondra Janáč z HSF. K velké radosti domácích diváků se podobným kouskům vyvaroval Karel Nývlt a s přehledem si dojel pro vítězství. O půl minuty za ním byl na druhém místě klasifikován manažer Kizz-me týmu Petr Pajer a bronz získal Michal Streit z týmu Fist. Výpadku soupeřů využili Jirka Frištenský s Michaelem Vaňharou k posunu do první pětky. A z velké úmrtnosti profitovali i ostatní. Na šestém místě byl klasifikován Pavel Hátle a sedmý Peter Lilge. Následovalo duo z Monteku David Šenk a Honza Dobeš a desítku nejúspěšnějších uzavíral Mojmír Lehocký.

Ve třídě A8 zatím vládl po dvou podnicích Karel Kuncl. Manažer RBR Generation chtěl potvrdit dobrý vstup do sezony i na domácích tratích a od začátku se mu to dařilo na výbornou. Po první erzetě se usadil na čele a jen jedinkrát během první etapy vedoucí příčku pustil z ruky. Od čtvrté erzety střádal na čele desetinky a jeho náskok po první etapě se zastavil na téměř čtrnácti sekundách. Nejblíže mu byl na konci dne Dan Krčma. Jezdec HSF týmu začal opatrněji, ale postupně se prokousával nahoru. Dařilo se i druhé domácí posádce a Michal Kučera zakončil den jako třetí. Tento, spíše asfaltový specialista, byl ze své pozice trochu překvapený, ale za předvedený výkon si ji určitě zasloužil. Jen těsně o sekundu za ním figuroval na čtvrté příčce Láďa Barvík. Ten jako jediný zpočátku potrápil Karla Kuncla na špici, ale nakonec drobné chyby znamenaly umístění až mimo pódium. O první pětku se po celou etapu prali tradiční rivalové Martin Bruder a František Valenta. Nakonec byl úspěšnější jezdec Monteku. Za Ferry Valentou skončil na sedmém místě jeho kolega z Fusion Racing Jan Brablec. Desítku nejúspěšnějších po prvním dnu doplňovali ještě David Pelánek, Tomáš Jarolímek a Viktor Hausknotz.

Druhá etapa začala velkou bitvou na pódiových příčkách. Zatímco Karel Kuncl dál hájil svůj pracně vydřený náskok, za ním se to pěkně pralo. Dan Krčma z HSF, Láďa Barvík z Anvelu nebo domácí Michal Kučera? To byla otázka, neboť pořadí se měnilo prakticky po každé zkoušce. Vše vykrystalizovalo v polovině etapy, kdy se Láďa dostal na druhé místo, bronz hájil Michal Kučera a Dan Krčma se propadl až na čtvrtou pozici. Postupně se zvětšovaly rozestupy a nakonec uvedené pořadí vydrželo až do cíle. Letos druhé vítězství tak míří do Českých Budějovic, do garáže Karla Kuncla. Také mimo první pětku bylo k vidění hodně zajímavého. Své kvality na asfaltu potvrdili jezdci Fusion Rating, když obsadili v cíli páté a šesté místo v pořadí Ferry Valenta, Honza Brablec. S bodovým přídělem za sedmé místo byl spokojen Tomáš Jarolímek. Naopak příliš se nedařilo na asfaltu Monteckým. Martin Bruder se propadnul na konečnou osmou příčku a David Pelánek skončil hned za ním devátý. Do desítky se vměstnal ještě Michal Vašíček z Nexusu.

RBR Generation rally nabídla zajímavou podívanou a hned několikrát jsme se dočkali zajímavých výsledků. Bodově se nejvíce dařilo domácím. 248 bodů je vyneslo do čela celkového hodnocení Team Rally a v týmu kolem Karla Kuncla panuje velká spokojenost. Druhým nejúspěšnějším týmem byl Montek Motorsport. Díky tomu se modrožlutí posunuli na celkové druhé místo před Frontline a HSF. Pomyslný bronz z Generation rally si odváží tým Anvel.

Dalším dějstvím Team Rally bude HSF rally. Když se řekne HSF, tak je jasné, že se bude jednat o náročnou šotolinovou rally. Nechme se překvapit, kdo si na Zlínsku připíše nejvíce vavřínů.

Ohlasy v cíli:

Jan Resl (2. místo WRC): Díky Generation za super závod, moc se mě to líbilo. Jarotek jel super, nebylo lehké ho ještě nakonec udržet. Poslední byla hodně v křeči, opatrně a stejně mírný výlet do kačírku. Ale naštěstí se nic nestalo.

David Žák (5. místo S2000): ve druhé etapě jsem jel, co to šlo, ale prostě v první etapě na šoto je tam minimálně jezdecká minuta, která loni nebyla. Chtělo by to víc trénovat. Ok, jsem rád za cíl a body pro tým.

Pavel Novotný (4. místo N4): tato rally byla pro mě hlavně o dojetí. Na asfaltu se trápím a na šoto mě zradila technika, ale i tak jsme maximálně spokojeni. Méďo pěkná rally, hodně pro mě těžká. A gratulace k prvnímu místu.

Michal Streit (3. místo S1600): konečně už je cíl. První etapa byla parádní, ale zato ta druhá se nepodaří. Vůbec jsem se nemohl dostat do tempa, stejně na Karla bych dneska neměl.

Michal Kučera (3. místo A8): uf, tak jsem to nakonec zvládnul. První etapa snů a druhá strašná. Jel jsem hodně nervózně díky testům. Kodl nám připravil teda pěkně zrádnou druhou etapu.

Průběžné výsledky Team rally:

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 2
27. 10. 2011 21:041
0 0
Pěkné shrnutí. Díky Honzo smajlík
29. 10. 2011 10:592
0 0
Super napsané Honzo... Jen bych rád vyzvedl naší skupinu (S1600) po 1. Etapě.. ono v článku to nebylo doslova napsáno, ale celá TOP 5 byla 9s (!!!)..
nejsem úplnej pamětník, ale byla někdy v minulosti někdy tak vyrovnaná etapa? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!