2. 11. 2011 18:03 − 3303× − 5

Rallye Berounka Revival 2011 – komentář

O víkendu se středními Čechami prosmýkl pestrobarevný had složený z devadesátky automobilů účastnících se Rallye Berounka Revival.

O předdušičkovém víkendu se středními Čechami prosmýkl pestrobarevný had složený z devadesátky automobilů účastnících se druhého ročníku Rallye Berounka Revival. Akci nelze beze zbytku zařadit snad do žádné známé kategorie motoristických podniků, nejde o rallye, ani jízdu pravidelnosti, o jízdě elegance veteránů ani nemluvě. Pravidla vlastně vymyslel promotér automobilových závodů Eduard Patera, vzal něco z každé jmenované disciplíny a vytvořil mantinely pro sportovně-společenské setkání bývalých, ale i současných závodníků, příznivců a majitelů historických závodních a sportovních automobilů, všech, kteří se nakazili oktanovým bacilem, infekcí, které se nejúčinněji čelí pevným upoutáním v anatomickém sedadle s rukama na kůží obšitém na volantu a nohama stepujícíma na odvrtaných pedálech nejlépe v automobilu, kde poslední výkřik elektroniky představuje cyklovač stěračů. Podle zájmu o start a hlavně průběhu dvoudenního klání měl šťastný nápad.

Vlastně hned po skončení jarního dvojčete „Berounky“ Rallye Praha Revival se začaly scházet přihlášky nedočkavých posádek, v jednu chvíli už bylo přes 120 přihlášených, nakonec časové, technické, ale i zdravotní (nezapomínejme, že většina účastníků sklízela vavříny v nejrůznějších automobilových disciplínách již v poslední třetině minulého století) důvody na start nepustily několik posádek. Definitivně přešlo přejímkou a seřadilo se před startovní rampou devět desítek automobilů. A přehlídka automobilové techniky, která se v radotínském učilišti, kde bylo situováno Parc Fermé, sešla, musela potěšit srdce nejen každého fanouška, ale i náročného znalce automobilové historie. Dva Renaulty Alpine A110, závodní BMW, Alfy, Saaby, Fordy, Porsche, Audi Quattro, samozřejmě škodovky od MB 1000 po 130 LR/B a silné zastoupení měly i značky z produkce bývalé RVHP. Z Brna přivezli otec a syn Vlašínové dva Moskviče. Zvlášť ten, s kterým startoval otec Vlašín, replika Moskviče s jakým staroval tovární tým moskevské automobilky na automobilovém maratónu Londýn – Mexico v roce 1970 je velmi zajímavým strojem a pohled na rozjetou těžkou váhu na tratích Show Sections se jen tak nezapomene. Perličkou byl start vozu Polonez, jehož variabilní jízdní vlastnosti krotil Miroslav Šenk navigován manželkou. Žen na horkém spolujezdeckém sedadle se v revivalu objevilo víc, ale čistě ženská posádka odstartovala jen jedna. Katarína Rozsívalová s Hedvikou Servusovou na Mitsubishi Starion statečně bojovaly a rozhodně se v pořadí třídy, ani v absolutním pořadí neztratily.

Po startu v Radotíně, kde po odjezdu všech vozů, zůstalo smutně opuštěné žlutočerné Porsche Zdeňka Halady, kterému účast překazily zdravotní komplikace v rodině, zavedla závodníky trasa na plochodrážní stadion ve Slaném, kde posádky na rozehřátí absolvovaly v mlze dva a půl kola, pak je tajný itinerář zavedl na letištní plochu v Panenském Týnci, i zde mlha přikryla vytyčenou trať a ztížila tak posádkám boj se stopkami. Posádky sice bojovaly o každou sekundu, ale časy z uzavřených úseků tvoří jen část celkového bodového přídělu, který rozhoduje o konečném pořadí. Několik posádek nachytalo trestné body na tajných radarových kontrolách, další zatížení konta znamenaly chybějící průjezdní kontroly a pozdní, nebo naopak předčasný příjezd do časové kontroly. Sekvence plochá dráha, letiště se v sobotu ještě jednou zopakovala, po jejím absolvování zamířil konvoj revivalu do Rakovníka k noclehu a hlavně k další důležité součásti akce, společenskému večeru. Zde je prostor pro vyprávění o minulých závodech, znovu se projíždějí rychlostní zkoušky a stíhají časovky, kam se hrabe myslivecká latina, a vzpomíná se i na kamarády, kteří se už bohužel na start žádného závodu nepostaví. Samozřejmě, když se sejde tak velká parta závodníků, kteří se za ta léta společného závodění a soupeření dokonale znají a vědí na sebe dost, je velký prostor pro nejrůznější žerty a špičkování. Večer navštívil i prezident ÚAMKu Dr. Oldřich Vaníček, který o akci projevil velký zájem, který by mohl vyústit v těsnější spolupráci.

V neděli ráno odstartovaly z Rakovníka posádky směrem na Brdy. Ve Strašicích je čekala první Show Section, po jejím absolvování vyrazily na další letiště, tentokrát v Dlouhé Lhotě. Jelikož trať vytyčenou na zdejší ranveji měly posádky podle itineráře absolvovat dvakrát, tak aby se mezi dvěma průjezdy nenudily a nemusely zevlovat někde u pankejtu, byla do harmonogramu soutěže vložena ještě šotolinová zkouška na Bytízu, která musela být, bohužel, proti původním plánům zkrácena, neboť v místním průmyslovém areálu došlo k mimořádné události a naložené sklápěčky začaly křižovat předpokládanou trať. I na krátkém úseku si některé posádky šotolinu užívaly, ukázkový styl předvedl např. pilot Škody 130 L/A s levostranným řízením Oldřich Kovařík jr. Po druhém průletu Dlouhou Lhotou už posádky zamířily do cíle v Radotíně. Cíl nespatřilo několik posádek. Víkend byl smolný pro značku Opel. Oba Opely ve startovní listině nedokončily pro havárii. Dalším posádkám zhatila jejich plány technická závada. Například Otu Zenkla a Jana Boška zastavilo odfouklé těsnění pod hlavou jejich Škody, porucha převodovky zastavila Ladu VFTS Radko Polcara a Jana Heřmánka.

Po dojezdu do cíle už všichni čekali na spočítání výsledků a předání pohárů těm nejlepším. Ve třídě A1 1150 potvrdil své kvality Jiří Beneš, který vždy na revivalech zajíždí se svým Mini Cooperem absolutně nejrychlejší časy, tentokrát jej navigoval narychlo a trochu tajně do startovní listiny vpašovaný Oldřich Gotfried, na přejezdech dokázal svého řidiče uklidnit a vyvarovat se bodových přídělů na radarových kontrolách. Za ním skončila posádka Aleš Hodouš – Pavel Šlemín na Wartburgu, Aleš si při opravě řízení na přejezdu nechtíc sáhl na rozpálený kotouč a se spálenou dlaní tahat za volant nebyl žádný med. Třetí místo vybojoval s červeným Renaultem Alpine A 110 Pavel Maier s Petrem Mináříkem.

I třídu A1 1600 vyhrál Mini Cooper, tentokrát patřící rodinnému duu Kuhnových. Jako druhá skončila posádka Vlastimil Suk jr. a David Belko samozřejmě na Suzuki Swift. Bavorák na třetí místo přivezl otce a syna Šalounovi. I čvrté místo patřilo otci se synem, svou Ladu přivezli z Mělníka Mlejnkovi. Na pátém místě skončila další zkušená posádka, vítězové letošního seriálu jízd pravidelnosti historických automobilů Libor Bříždala a Zdeněk Řehák na Škodě 130 L ze Slaného, kteří tak byli vlastně na zdejší ploché dráze doma.

Sériové dvoulitry vyhrála smíšená posádka Attilio Škvor s Evou Kubátovou na Lancii Beta před jedním z jezdců léta patřícím k naší soutěžní špičce a nyní úspěšně startujícím v závodech do vrchu Tomášem Hankem, kterého v Saabu 9OO navigoval Josef Sitník. Třetí příčka patřila Milanu Zapadlovi a Lubošovi Navrátilovi na Renaultu 11.

Nejsilnější třídu sériových aut vyhrála posádka Hubálek- Hašek na BMW 323. Další dvě místa patřila supersportům. Ludvík a Renáta Ottovi přivezli klasické Porsche 911 na druhém místě před Ferrari Lubomíra Kamenieckiho navigovaného Milanem Hlaváčkem.

Třídu A2 115O vyhráli manželé Kramešovi na Škodě 1100MB, před posádkou Šašek – Wunsch na Škodě 1000MB.

O vítězství ve třídě A2 1600 se tvrdě bojovalo. Nakonec o pouhých 12 bodů před otcem se synem Achsovými na Škodě 110 R zvítězila posádka Oldřich Kovařík jr. – Marek Kapic na Škodě 130 L/A. Další dvě místa patřila sovětským vozům. Ladu 2103 přivedl na třetí místo Tomáš Drásta navigovaný Antonínem Muzikantem. Čtvrté místo patřilo „maratónskému“ Moskviči Petra Vlašína, který aby dodržel historickou věrnost, startoval i na revivalu s dvěma spolujezdci.

Zbývající vozy byly sloučeny do třídy A2 nad 1600 a v té zvítězili Jiří Kalista a Michal Šofr na Fordu Siera Cosworth, před dvojicí Paulik – Křížek na Saabu 96 V4. Třetí místo obsadili Pavlové Šofr a Ryšánek na Fordu Escort Cosworth.

Rallye Berounka Revival skončila. Svůj účel, poskytnout zábavu bývalým závodníkům snad splnila, o tom, že se účastníkům líbila, svědčí ohlasy a také časné přihlášky na další obdobný podnik, jímž bude na jaře příštího roku Rallye Prah Revival. Pořadatelé jsou si vědomi připomínek jezdců a vynasnaží se stále se vyvíjející organizaci ještě vylepšit tak, aby kritických připomínek ubývalo.

Rallye Berounka revival 2011 je za námi, ať žije Rallye Praha 2012!

Komentářů celkem: 5
2. 11. 2011 21:47
0 0
"kde poslední výkřik elektroniky představuje cyklovač stěračů" smajlík pěkně napsaný článek (tedy hlavně ten začátek)smajlík
3. 11. 2011 09:22
0 0
pilot Škody 130 L/A s levostranným řízením Oldřich Kovařík jr...nie náhodou pravostranným?
3. 11. 2011 12:08
0 0
Moc pěkně napsané. Přečetl jsem to jedním dechem.smajlík
Osobně zvažuji příští rok podílet se na takové pohodové akci.
Jen tak dál.smajlík
3. 11. 2011 15:29
0 0
brukky:Vytáhni nějakou pěknou káru do r.v.85 a přijed,rádi tě uvítáme,ale pospěš s přihláškou už ted je na jarní rally Praha přihlášeno 60 posádek!!
3. 11. 2011 15:31
0 0
Sypu si popel na hlavu a omlouvám se jmenovaným i čtenářům.
1. Škoda 130 L/A O. Kováříka je samozřejmě s pravostraným řízením. Jak jsem chtěl upozornit na "auto, kde řídí spolujezdec" zmotal jsem pravostranné řízení s levostranným provozem. U komentáře ve fotogalerii J. Piláta to mám dobře, protože tam jsem to nepsal, jen zkopíroval informaci O. Kovaříka.
2. Pavlové Šofr s Ryšánkem nestartovali s Escortem, ale na Fordu Siera RS 500 viz foto http://www.motormix.cz/galerie/foto.asp?catid=5784&from=30&fotogalerie=Rallye/2011ceska/revival-beroun-beos&soubor=_MG_9496.JPG
3. Ani poslední věta se mi moc nepovedla, správně je: Rallye Berounka Revival 2011 je za námi, ať žije Rallye Praha Revival 2012!

Na vysvětlenou dodávám, že jsem článek dopisoval ve dvě v noci s budíkem nataženým na pátou a už jsem neměl sil, to pořádně zkontrolovat.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama