9. 9. 2005 00:00 − 2548× − 8

Petákův Vyškovský hattrick

Třetí sprintový triumf v řadě, nejlepší letošní výsledek v absolutním pořadí a posílení šance na obhajobu titulu, to vše po napínavém souboji s Romanem Odložilíkem do posledních metrů.

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM


Foto: Petr Frýba

Třetí sprintový triumf v řadě, nejlepší letošní výsledek v absolutním pořadí a posílení šance na obhajobu titulu, to vše po napínavém souboji s Romanem Odložilíkem do posledních metrů. Takový je výsledek Josefa Petáka a Libora Josky z Vyškova. Bylo něco co by jim kazilo radost? Ano, nekonečná jízda v omezovači a nekonečné vyhlížení zatáčky na dlouhých rovinách.

Už dlouho si Pepík Peták nezazávodil tak, jako letos v okolí Vyškova. Nejenže na všech rychlostních zkouškách sváděl vteřinkové souboje s Romanem Odložilíkem, ale i v absolutním pořadí byl vidět hodně vysoko. Po třetí rychlostní zkoušce jsme jej dokonce nalezli na třetí příčce. Nakonec i pátá příčka před všemi produkčními vozy je na rychlé trati skvělá a vynesla posádku na průběžně sedmé místo v hodnocení sprintů. Prioritou však je umístění ve skupině A, kde Pepík s Liborem obhajují loňský titul a již nyní, dvě soutěže před koncem dokázali téměř smazat bodové manko vzniklé neúčastí v Tišnově a na Kopné. Jak tedy probíhala letošní Böttcher Rally ve Vyškově z pohledu vítězů skupiny A?: „Jsem trochu rozladěný z tratí. Takhle dlouho v omezovači jsem snad ještě nikde nejezdil. Blovice jsou proti tomu Monte Carlo. Jízda je nervozní. Jede se blbě, protože pořád čekáme na zatáčku, což rozhazuje koncentraci a potom se netrefuju do brzd. Za Romanem jsme čtyři desetiny, ale lámat přes koleno to nebudu,“ svěřil se v polovině soutěže Pepík.

Ve druhém kole šel po serii tří vyhraných vložek a navzdory svému prohlášení, do čela a vybudoval si náskok 4,4 s. Ani to však nemuselo stačit, protože Roman Odložilík v Blovicích naznačil, že poslední vložky umí zajet neuvěřitelně rychle. Očekávaný útok také přišel, ale stejně jako na západě Čech to nestačilo. „Jsem nadšený. S Romanem to byl obrovský boj. Jeli jsme vyrovnaně a bylo to o chybách, nebo spíše o chybičkách. Oba jsme jich udělali minimum a byly to nervy až do konce. Jsem ohromně spokojený s autem. Poslední tři závody jedu s chutí a mám z jízdy i z auta radost. Podle toho vypadají i časy. Jsme tam, kde jsme chtěli s autem být. Je jasné, že máme s Romanem vyrovnaná auta a on bude pořád blíž a blíž. Tlak byl obrovský a prožíval jsem to tentokrát víc, než kdy jindy. Udělali jsme pár chybiček, ale žádná krize nebyla, takže jsme spokojení,“ zářil v cíli Pepík a také Libor měl velikou radost.


Foto: Petr Frýba

V tabulce skupiny A se dotáhli dva body za vedoucího Tlusťáka, který však na dalších soutěžích již bude některé výsledky škrtat, takže obhajoba je na dosah. Na toto téma se však Pepík tradičně odmítá bavit a odkazuje až na pozdější dobu. Jedno je však jisté, ještě před tím, než bude ve sprintech jasno, čeká jej soutěž v Příbrami, kde to nebude mít snadné, jak bývá na domácí soutěži pravidlem.

Komentářů celkem: 8
9. 9. 2005 15:13
0 0
Ani já nejsem z letošní varianty trati nijak nadšený, přesto bych si dovolil Petákovi oponovat. Nikoli na základě dojmů, ale změřených časů.
"Blovice jsou proti tomu Monte Carlo", je doslovná citace jeho výroku...
A jaká jsou fakta - tedy nejvyšší průmerné rychlosti na RZ?
Blovice: 123,1 121,6 123,4 123,1 km/h
Vyškov: 116,2 123,9 116,0 115,9 km/h
Zdá se, že chyba bude buďto v omezovači jeho vozu nebo v ústech samotného šoféra, který potřeboval něčím zaujmout...
9. 9. 2005 16:14
0 0
Ale no ták, JaneO. Pepík to nemyslel nijak zle. Oba dobře víme, že průměrná rychlost moc nevypovídá o době strávené v omezovači. Vliv na ní má délka vložky, počet retardérů a spousta jiných věcí. Fakt je, že Pepa nebyl sám, komu jízda s otáčkoměrem až za roh vadila. Řekl svůj názor a nepotřeboval tím výrokem zaujmout. Jeho výsledek snad jasně hovoří o tom, že to nemá zapotřebí smajlík. Je ale dobře, že se za svou soutěž bereš, dokládáš to argumenty a netajíš se i kritickým pohledem. To jiní pořadatelé neumí a proto mi u nich není tak dobře, jako u Vás ve Vyškově smajlík).
9. 9. 2005 17:00
0 0
Ani já to samozřejmě nemyslím nijak zle.
Ten faktický argument ode mě slyšel a přesto musel... Jen nad tím jsem se trochu pozastavil a pro názornost uvedl čísla.
Holt, silnice máme jaké máme, NATO nás nechce v našich tradičních lokalitách, takže to nebude nadále vůbec lehké.
Anonym IP:217.197.159.231
9. 9. 2005 19:21
0 0
Pane Olejníčku,musím se Pepy zastat.Monte Carlo není to správné přirovnání, to je pravda.Nicméně je bohužel pravdou,že takhle dlouhé roviny nebyly v Blovicích ani náhodou!!To že potom rychlostní průměr ztáhnete npř. nesmyslným zamotáním tratě vložky kolem balíků slámy na autobusové zastávce je hodně alibistické!Na každé vložce ve Vyškově byly opravdu roviny,které letos neměly nikde obdoby!Nic ve zlém,je třeba na rovinách udělat alespoň rozumné !!retardéry.Jinak je Vyškov pěkný a i na těchto vložkách byly velmi pěkné ůseky,jak pro jezdce,tak pro diváky.Nehrajme ale prosím jen na rychlostní průměry!!Jarda
Anonym IP:82.114.210.164
10. 9. 2005 08:39
0 0
Tratě se líbily jakož i Vyškov celej.Akorát je fakt,že ty balíky na R3 jsem taky moc nepochopil,proč a za jakým cílem show tam stály,zbytečná zpomalovačka pro vozy.Akorát mohlo být zajímavé,kdyby do doho balíku někdo foukl a trochu ho pošoupl,jak dlouho by trvalo,než by to tam dali do richtiku.Myslím,že vážil dost a pořádovci by měli co dělat.
Anonym IP:83.208.250.187
10. 9. 2005 15:48
0 0
Poprvé se musím zapojit do diskuze.Pepík má pravdu.Startoval jsem letos v Blovicích i ve Vyškově.Moje auto má převodovku s podobnou max.rychlostí jako jeho Clio,takže se mi poprvé stýskalo po retardérech!L.V.
11. 9. 2005 16:56
0 0
Ještě jednou se zapojím do diskuze. Pepa Peták je teď ve Francii s motorem a požádal mě o vložení tohoto vyjádření:

Vážený pane O, vaší práce organizátora si velice vážím, ale mé vyjádření k trati bylo na základě faktických údajů z počítače vozu. Ještě nikdy to auto nejelo tak dlouhé úseky v omezovači na 6 rychlostní stupeň, jako ve Vyškově. Technici ve Francii, kde je momentálně motor na repasi, se ptali, když stáhli data, jestli jsem opravdu jel rally. Omezovač prý je OK. Pozor, FIA vymyslela retardery jako bezpečnostní prvek pro zpomalení trati v nebezpečných úsecích, nikoli však jako alibistický prvek pro snížení průměru, jak to pochopilo mnoho pořadatelů v ČR. Vaše srovnání průměrů s Blovicemi je neobjektivní a směšné, asi jako průjezd obcí Orlovice, kde byste určitě ještě dokázal průměr snížit. Nic to ale nemění na faktu, že na této RZ jedu nejméně 2,5km v omezovači při rychlosti 172km/h. Myslím, že i má ústa jsou vpořádku a snaha zaujmout????? Nenechte se vysmát.
S pozdravem Josef Peták
12. 9. 2005 15:35
0 0
Je zbytečné pokračovat, vzdávám tuto diskuzi.
Nechám se úplně klidně vysmát, pane Petáku, v tom nemám problém, ale na argumentaci typu "...srovnání průměrů s Blovicemi je neobjektivní a směšné..." opravdu neumím věcně odpovědět.
Za současné situace rally u nás přesto nepovažuji obdobné nadsázky – znovu cituji: "nekonečná jízda v omezovači a nekonečné vyhlížení zatáčky na dlouhých rovinách" za jakkoli prospěšné, spíše za zaručenou cestu k tomu, že se bude brzy závodit jen v Kopné, na autodromu v Sosnové a v Praze na Strahově kolem stadionu.
Pozdravte techniky ve Francii a ať se přijedou někdy podívat na české silnice. Ku příkladu Basso jel při Barumce 2,5 km v omezovači hned při shakedownu...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!