Mikkelsen vítězem na Kypru i celého šampionátu IRC

Andreas Mikkelsen si udržel první příčku až do konce závěrečné soutěže šampionátu IRC a stává se vítězem celého šampionátu.

Andreas Mikkelsen na Škodě Fabia S2000 si udržel první příčku až do konce závěrečné soutěže šampionátu IRC a stává se vítězem celého šampionátu. Ke svým 111,5 bodům si připočítává dalších 50 za vítězství zde na Kypru (neslavně známý koeficient 2) a šrtne si tři nejhorší výsledky, což pro něj znamená titul mistra International Rally Challange pro rok 2011.

Věnec za druhou příčku si z Kypru odváží český pilot továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký, pro tentokrát navigovaný Pavlem Dreslerem. Kopecký dokončil se ztrátou více než minutu a půl, a prohrou s Mikkelsenem přišel o titul šampiona IRC. Třetí příčka na Kypru patří Patriku Sandellovi, taktéž jako oba rychlejší piloti na Škodě Fabia S2000.

Zítra čeká na posádky bonus v podobě Golden stage, kde se již nejede o body do šampionátu, ale o finanční prémii. Zde se představí i odpadlíci z předešlích dní, do nedávna potenciální možní vítězové šampionátu IRC, Juho Hänninen či Thiery Neuville, kteří své šance na titul promarnili v předchozích dnech.

Kompletní výsledky si můžete prohlédnout jako obvykle na stránkách ewrc-results.com

Komentářů celkem: 68
5. 11. 2011 20:3641
0 0
Ruku na srdce, kdyby to Honza dneska vyhrál, tak tady nad způsobem bodování nikdo nelamentuje. A pokud byl celý způsob bodování vytvořen kvůli dramatičnosti, tak se to povedlo na výbornou si myslím. A to že je to prakticky nejdůležitější soutěž sezony věděli všichni a podle toho k tomu přistoupili. Adeptů na titul prostě bylo víc a vyhrál bezesporu nejlepší. smajlík
5. 11. 2011 20:4942
0 0
Tady jde o to že celoroční snaha přišla na zmarsmajlík
5. 11. 2011 20:5543
0 0
...jasně a celoročně se snažil jen náš Honza, že....smajlík
5. 11. 2011 21:0544
0 0
tak prvom rade ruku na srdce a treba uznat,že Anreas si to naozaj zaslúžil a myslím že Honza nebol jediný,ktorý sa snažil po celý rok...smajlíksmajlík
5. 11. 2011 21:2345
0 0
seli555: To ale vůbec není o tom, kdo vyhrál... já to kritizuji celoročně a teď se naplno ukázalo, jak debilní to je, když došlo k největšímu extrému, kdy obě koeficientové soutěže vyhrál jeden jezdec.

buzekpak: To nikdo netvrdí. Jde o to, že vyhrál ten, kdo toho za celou sezónu výsledkově předvedl z té špičky nejméně. Jak říká Spik, celoroční dobré výsledky přišly u mnoha jezdců nazmar, naopak u andrease přišly nazmar ty výpadky a šestá místa ze začátku sezóny, což je rozhodně špatně. Byl dobrý jen (tu správnou) půlku sezóny, tak proč má titul za nejlepšího jezdce celé sezóny?
5. 11. 2011 21:3246
0 0
seli555: Ještě jedna věc, kdyby opravdu vyhrál Kopecký, tak jo, vyhrál by, ale vyhrál by i bez těch koeficientů a celou sezónu zajížděl dobré výsledky až na smolný výpadek na shakedownu, kdy se zranil spolujezdec, a nemohl tak odstartovat a dojet další soutěž, čili by to bylo naprosto v pořádku, zvlášť když už dvakrát skončil 2. U andrease to podle mě v pořádku není, protože titul získal pouze díky koeficientům, jinak by mu byla ta dvě vítěství k ničemu spolu s průměrnými výsledky v předchozích závodech. Je rychlej, rychlejší než Kopecký (na asfaltu to tak horké ani není), ale výsledky neměl jako ostatní. Schopnosti jezdce nejsou jen o absolutní rychlosti, Kopecký zas umí jiné věci než jet flatout a zajet bomba čas.
5. 11. 2011 21:5647
0 0
Chtěl jsem jen naznačit, že by to s těma koeficientama nebylo tak hrozný kdyby se to Honzovi povedlo.smajlík Ale jinak O.K. co se týče stabilního výsledku jsou koeficienty na prd a špatné měřítko. Ale při případném srovnání s jinými sporty je to stejné. Rozhodující je správný načasování. Atletovi je taky prd platný že vyhraje různé světové poháry a pak bouchne na olympiádě.smajlík A to se Mikovi s velkou porcí štěstí povedlo dokonale
5. 11. 2011 22:1148
0 0
Pokud se podívám na Andreasovi výsledky, před posledními bodově zvýhodněnými výsledky tak, a nebudu brát v potaz jen body ale hlavně předvedné výkony je titul opravdu ve správných rukou a před Skotskem a Kyprem ho od něj dělila spíš notná dávka smůly - havárie v Maďarsku z 1 místa, defekt na Trojáku ve Zlíně z 2 místa, 2 místo v San Remu jen o 1,5 vteřiny. Hlavně na asfaltu neskutečné zlepšení. Andreas je pro mě skokan roku a hvězda letošního IRC.

A příspěvky o tom jak to Škoda prokaučovala s titulem pro jezdce jsou směšné. Je asi úplně jedno jestli vyhrál tovární nebo polotovární jezdec...první 4 příčky v šampionátu pro Škodu, titul v konstruktérech, titul v MS S2000...myslím, že pan Q asi nemá dnes lehké spaní.
5. 11. 2011 22:1849
0 0
No, olympiáda není žádná dílčí soutěž, tak nevím, jestli je to úplně dobré přirovnání. Jinak máš pravdu, vyšlo mu to dokonale a "zneužil" to jak nejlépe mohl, takže mu stačilo dvakrát vyhrát a párkrát dojet na (nijak vysokých) bodech. :D Koeficienty se řeší halvně proto, že nebýt jich, Kopecký by i při těchto konečných výsledcích získal titul ani by nemusel na Kypru vyhrát, až tak se mu v sezóně dařilo. Musí to být frustrující dvakrát skončit 2. v IRC a další rok už jet na vítěztví, ale kvůli tomuhle pitomému pravidlu to zase nevyšlo. To je jak naschvál, konečně mít dost bodů, ale někdo přišel s tímhle, kdy najednou záleží na tom kde vyhraješ...
5. 11. 2011 22:2550
0 0
bigmike: Nikdo nepochybuje o tom, že rychlý je, ale o tom to právě je, že mu to nevycházelo a výsledky neměl. Jak už jsem několikrát psal, to je o tom, zda brát rally jako sprint nebo vytrvalostní soustěž. Podle toho se liší názory, komu titul patří a komu ne. Škrtnání a koeficienty vyhovují spíše sprinterským povahám, seškrtají se výpadky a když to vyjde na Kypru, máš to v kapse. Takový Juho předváděl spolehlivost i rychlost, jen k jeho smůle mu to nevyšlo na špatné rally.
5. 11. 2011 22:4051
0 0
Příčinu Juhovi ztráty titulu nelze hledat na Kypru, ale spíše v jeho neúčasti na více soutěžích. Kdyby jel Juho (a taky Fredy) celou sezonu bylo by vše jinak. Těžko hledat ale jakkákoli v kdyby. O koeficientech se al vědělo už před sezonou a takto to mohlo dopadnout s kýmkoliv. Fakt je ten, že Andreas je mistr IRC a pro mě zasloužený.

Mimoto Juhovy výkony jsou pro mne tak trochu letos sklamáním. Zrovna jeho konzistence pokulhává. Právě jezdec jeho věku a formátu by měl umět jezdit hlavou a ne jen sprinty. Havarie ve Francii a Německu jsou dost velkým příkladem a kdoví co by se dělo v katalánsku, kdyby hned z kraje Tanak neodpadl. Chyba na Kypru je pak až neuvěřitelně hloupá, když mu v součtu k titulu stačilo dojet na bedně a před Honzou.

Pokud pak půjdu zpět k Honzovi, nemohu se bránit tomu, že stylem na Hienu se prostě o titul nejede. Než se tu do mě za to pustíte, tak Honzovi plně fandím a titul jsem mu přál, ale realně jsem to už po San Remu viděl jinak.
5. 11. 2011 22:4352
0 0
martin.blader: Souhlasím, ale bacha, žádné výpadky se neškrtají! Škrtají se jen nejmenší bodové zisky, pokud daný jezdec bodoval v sezóně více než 7x ! Takže v tomto případě Kopec škrtá tři nejmenší body (4b+12b+15b), protože bodoval v této sezóně 10x a Mikkelsen škrtá pouze jedny body (8b), protože bodoval v této sezóně 8x.
6. 11. 2011 03:5053
0 0
Vitezstvi Mikkelsena je pro Skodu velkou reklamou a skvelym prodejnim artiklem. Zatimco u Peugeotu je znamo, ze klientska verze nebo i pripravovana importerem nema sanci na tu tovarni od Kronosu, Skoda naopak postavila auto, ktere uz v zakladu je dobre natolik, ze slusne pripraveny importrsky tym muze konkurovat tovarne. Myslim, ze ani Ford nema Festu S2000 v zakladu pro klienty tak nachystanou. A rozdil mezi fiestou WRC a tou tovarni je markantni. Skoda svym vyrobkem maze rozdily. Pro budouci prodej nejen Fabii S2000 je vyhra Mikkelsena skvelou vizitkou smajlík
6. 11. 2011 11:1554
0 0
Nejhorší jsou funkcionáři, kteří vymýšlejí stále větší nesmysly. Ti, kteří jeli na Kypru, jeli vlastně z hlediska bodování 8,5 soutěží. Kdyby byl Kypr alespoň třeba výrazně náročnější/delší. Proč zrovna Kypr? Proč ne třeba jedna asfaltová soutěž, když už Skotsko bylo gravel/mud? Kdyby z jakéhokoliv důvodu měla třeba Barumka koef. 2, tak vypadají výsledky jinak. Je vidět, že FIA představuje svými zmatečnými silovými kroky velkou inspiraci.
6. 11. 2011 11:2555
0 0
Steg: primárně šlo o přitáhnutí startujících na závěr sezony, ne o nějakou délku, náročnost, kvalitu startujících...
6. 11. 2011 11:2656
0 0
8,5 soutěží? Prosím o způsob výpočtu
6. 11. 2011 12:0157
0 0
Kdyby nevypadl Neuvill, nejspíš by jste řešily jiný problémsmajlík
6. 11. 2011 12:3858
0 0
Steg: FIA s tim nema nic spolecneho, zajem byl promotera a TV Eurosport. Loni jel Na Kypr jen Nasser nebo nas Kresta, ze spicky IRC nikdo, protoze uz bylo rozhodnuto a poradatele poslednich 2 rally nebyly nadseni, ze jim skoro nikdo neprijel.
6. 11. 2011 12:3859
0 0
*nebyli smajlík
6. 11. 2011 13:4860
0 0
Vše napsané je nám tady jasné: promotéři, TV, kvalita startovního pole atd. I když pochybuji, že zájem jet na Kypru s koeficientem je skutečným zájmem např. výrobců a koneckonců promotéra (co je Kypr za trh? Srovnej například Polsko, Holandsko, nemluvě o Německu?). To nic nemění na tom, že je koeficientováním sportovní hodnota oslabená. Tím se vlastně devalvují jak ostatní soutěže, tak možnost výběru soutěží, protože ty dvě koeficientované se vlastně stávají svého druhu "povinností". Proč jsou zvýhodněny dvě (téměř) šotolinové soutěže? Proč tam není jedna šoto a jeden asfalt, kalendářově by to přece šlo? Proč nejsou třeba drobné bonusy za vyhrané RZ nebo umístění v RZ případně za etapy, to by mělo alespoň nějakou logiku? A proč je to zrovna 1,5 a 2x, proč ne třeba 1,3 a 1,8? A co ti, kterým třeba dojdou peníze? Ostatně Andreasův výsledek jasně ukazuje, k čemu to vede. A to mu to z celého srdce přeju, jde extrémně rychle nahoru a vypadá moc dobře. O tohle mi šlo.
A výpočet: 3,5 násobek bodů za 2 odjeté soutěže, ergo 3,5 - 2 = 1,5 a následně 7 + 1,5 = 8,5 smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!