5. 11. 2011 18:22 − 4530× − 119

Šampionem IRC 2011 se stal Andreas Mikkelsen s Fabií S2000

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 připraveným továrním týmem ŠKODA Motorsport přesvědčivě zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona. Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011. ŠKODA se díky letošním úspěchům zapsala zlatým písmem do své 110leté historie motorsportu.

Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a nabídla skutečný vrchol celé sezony. Byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů, nabídla mix asfaltu a šotoliny, přičemž o titul vítěze seriálu se ucházelo hned pět jezdců – čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva z kandidátů odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech) a tak bylo před startem sobotní závěrečné etapy jasné, že jezdecký titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Druhé místo na Kypru znamená celkovou druhou pozici v šampionátu pro Jana Kopeckého z továrního týmu ŠKODA Motorsport, třetí v konečném hodnocení skončil týmový kolega Juho Hänninen a piloti vozu Fabia Super 2000 tak obsadili kompletní pomyslné podium šampionů.

Andreas Mikkelsen: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“

Jan Kopecký: „Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.“

Juho Hänninen: „Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli v hodnocení značek.“

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, hodnotí právě skončenou soutěžní sezonu pozitivně: „Gratuluji Andreasovi k titulu, jsme rádi, že jej získal stejně jako v loňském roce pilot vozu Fabia Super 2000. Jsem přesvědčen, že Andreas má před sebou skvělou budoucnost. Obhájili jsme titul ve značkách IRC, za což vděčíme všem pilotům, kteří se o něj zasloužili. K tomu získala naše posádka Hänninen/Markkula s Fabií Super 2000 titul mistrů světa – sezonu můžeme a musíme hodnotit jako velmi úspěšnou. Naše letošní výsledky patří k tomu nejlepšímu, co jsme během 110-ti let naší motor-sportovní historie dokázali. Věřím, že jsme udělali značce ŠKODA hodnotnou reklamu a ukázali, že importérský program nese své ovoce i na té nejvyšší úrovni. Chtěl bych poděkovat celému týmu, sezona byla dlouhá a opravdu náročná, profesionální přístup podpořený obětavostí všech byl základem našich úspěchů.“

V letošním šampionátu IRC zvítězila ŠKODA na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie).

Tým ŠKODA Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu.

Konečné pořadí hodnocení jezdců šampionátu IRC 2011:
1. Mikkelsen – 153,5 bodů
2. Kopecký – 152 b.
3. Hännninen – 125 b.

Komentářů celkem: 119
7. 11. 2011 07:50101
0 0
No, měl bych se už probudit... smajlík Dá se to pochopitelně: stav je 5:2 pro tebe po prvních dvou třetinách a ve druhé dá soupeř 2 góly. Gólově je stav 5:4, ale bodově 5:6. Takhle je to nejnázornější.
7. 11. 2011 08:03102
0 0
A teď prosím jakou v tom hraje roli to, že víš, že ta poslední třetina je bodována dvojnásobně? Ospravedlňuje to snad nějak? Mohl jsi to nějak ovlivnit, když ses celý zápas snažil naplno? Jak ty k tomu přijdeš, že zrovna ta posldní třetina se ti nevedla? Není škoda, že najednou přijde v niveč to, že jste je předchozí dvě třetiny celkem rozdrtili? Že jim najednou stačí dát dvě branky a jsou rázem o gól před vámi? Nechám jen jako námět na zamyšlení, už to to řešilo víc než dost, ale nechat to tu zkreslovat iracionálně vybranými přirovnáními, která nevystihují situaci, se mi nechtělo. smajlík
7. 11. 2011 09:00103
0 0
Ale, řekněme si upřímně, pokud by se ten hokej tímto způsobem hrál celou sezonu, nebylo by to nic proti ničemu. Na třetí třetinu by prostě trenér nasazoval ty nejlepší, hráči by od počátku věděli, že nejvíc musí zabírat ve třetí třetině atd. Čímž nehajím systém dvojnásobku bodů ani škrtání, pouze konstatuji, že všichni věděli, že podle tohoto systému se letos jede a mohli se tomu přizpůsobit. A jestli se tu píše, že Andreas dostal ten titul neoprávněně, je to přesně naopak. Před posledním závodem bylo x kandidátů na titul, který mohl vyhrát pouze ten, kdo bude nejrychlejší a on nejrychlejší byl.
7. 11. 2011 09:15104
0 0
V těch dvou závodech jo, no. Jinak každé přirovnání pokulhává, v rally nemůžeš měnit hráče ani nic podobného, šlo jen o tu výsledkovou nesrovnalost. Jak už jsme několikrát psal, neovlivníš, jaká soutěž ti sedne a jaká ne.
7. 11. 2011 10:46105
0 0
Už je nudná táto debata, ako koeficienty posledných dvoch pretekov znevýhodnili Kopeckého. Od začiatku sezóny o násobení zisku bodov Kopecký vedel a aj keby bol posledný pretek vyhral, tak stále reálnejšiu šancu napr. vo VW má a bude mať Mikkelsen s Juhom, než Kopecký...dôvod je každému známy...V speváckych súťažiach sa oceňujú talent roka a Andreasa by kľudne mohli vyhlásiť hneď dvoma oceneniami, rýchlik a hviezda roka. smajlíksmajlíksmajlík
7. 11. 2011 11:19106
0 0
Co já vím, tak se mluví pouze o tom, že systém dovoluje tu možnost, aby vyhrál někdo, kdo nemá nejlepší výsledky, nic víc. smajlík
7. 11. 2011 12:26107
0 0
Nevím,co se tady řeší šest stránek,pravidla byla daná před sezónou,každý věděl kolik v jaké soutěži může získat bodů a kolik nejlepších výsledků v sezóně se počítá.Každý se na to měl připravit, protože věděl do čeho jde.Fanoušci jezdců,kterým to nevyšlo se můžou cítit ukřivděni,ale všechno proběhlo asi sportovní cestou a podle pravidel.Koeficienty se mě nelíbí ale je to určitě spravedlivější než získávání bodů v rámci týmové režie.To je pro mě smajlíksmajlík
7. 11. 2011 13:00108
0 0
A jak se na to prosím dá připravit, že má soutěž koeficient? smajlík
7. 11. 2011 13:20109
0 0
Marťo: Snad jen z pohledu toho, že se obsadí hlavně soutěže, na kterých má jezdec největší šance. Třeba asfalty pro bývalé okruháře, šoto pro talenty ze Skandinávie atd. Ale i tak se může přihodit nehoda, defekt. Prostě bodovat co nejvíce a na těch méně jezdci sedících čekat, jak to dopadne. Ale to je prostě tak.
Spíše by mě zajímalo, jak je to s Peugeoty pro "klienty". Je vidno, jak už tu někdo psal, že Škoda má vozy skoro stejné, ale třeba Delecour si stěžoval, že Pegyna moc nejede.
7. 11. 2011 14:08110
0 0
Tím se zvyšuje šance an titul, prootže má vzhledem ke koeficientům větší šanci na dobrý výsledek, ale s koeficienty to nemá nic společného, na ty se jezdec připravit nemůže.
7. 11. 2011 14:31111
0 0
martin: jak jsem ti už psal, ty koeficienty se tu už dávno probíraly, prosím najdi si to a neotravuj už. Asi si potřebuješ nahnat počet příspěvků, jinou logiku to už nemá. Snad 100% lidí se vyjádřilo, že je to podivné pravidlo, ale asi chceš být nějakým guru tohoto problému.
Někdo řekne: je to podivné a zbytečné. A ty ho vyzveš: bav se o tom se mnou dál, málo o tom meleš, podívej jak to řeším já...
7. 11. 2011 14:40112
0 0
Alespoň existuje spravedlnost, to je za to co provedli v servisu Loixovi na Barumce...
7. 11. 2011 15:25113
0 0
maryo: můžeš být konkrétní?
7. 11. 2011 15:56114
0 0
Já nikoho nevyzívám, reaguji an věci, se kterýmoi nesouhlasím, jako tady například na to, že se jezdci na to měli připravit, když to věděli dopředu.
7. 11. 2011 20:48115
0 0
Co tady řešíte? Už v 80tých letetech se jelo ME rally podle koefincientů(5,10,15,20) a každý jezdec si určil rally , kterou pojede podle koeficientu.Čím vyšší ,tím víc bodů.Jsem fanda Honzy , nic s tím neuděláme ,že nevyhrál IRC.
7. 11. 2011 22:14116
0 0
To tomu ale hned dává nový rozměr, když si to můžeš zvolit sám. Takhle je jezdec postaven řed hotovou situaci a když mu to nesedne, má smůlu. Takhle by mohl nadávat akorát sám sobě, že si špatně vybral soutěž. Sice to taky není žádné terno, ale lepší varianta toho, co bylo v IRC. Každpopádně v IRC to mělo jediný účel, a sice aby na konci bojovalo víc jezdců (5 jich bylo?), takže mohl vyhrát i někdo, kdo bodově na prvního dost ztrácel, což se stalo, čili lze těžko očekávat změnu v duchu ME.
7. 11. 2011 23:19117
0 0
martine,proč to furt řešíš? smajlík
8. 11. 2011 00:10118
0 0
Dozvěděl jsem se novou informaci o koeficientech v ME v minulosti, tak na ní říkám názor - poprvé ve svém životě. Nevšiml jsem si, že bych to furt řešil.
9. 11. 2011 22:23119
0 0
Kopecký je potřetí druhý v IRC... Problém není v koeficientech, autech nebo površích... Jediný problém je mezi sedadlem a volantem!!! Tratě znal z minulých let, auto měl špičkové a koeficienty byly stanoveny před sezónou... Z toho vyplývá, že všichni věděli všechno včas a mohli se podle toho zařídit!!! Titul šampióna je dobrých rukou jezdce, od kterého můžeme čekat velké výsledky!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!