---
12. 9. 2005 00:00 − 3506× − 22

„Ukradená“ Bohemia

Redakce eWRC.CZ nesouhlasí s počínáním FASu v otázce odnětí pořadatelství Rallye Bohemia ani s případným odebráním akreditace panu Štěpanovskému z redakce časopisu Svět Motorů.

Není to vlastně tak dávno, co nám přestali vládnout komunisté. Vynecháme řečnickou otázku, zda nám opravdu přestali vládnout a připomeneme jinou věc. Komunistická ústava měla v sobě zakotvenu větu, že jedinou vládnoucí silou je strana. Ptáte se, co tohle má společného s automobilovým sportem? Možná nic, možná mnoho. Totiž dnešní vládnoucí Federace automobilového sportu v AČR má také svoji „ústavu“, kde stojí velice podobná věta o tom, že kdo bude pořádat automobilovou soutěž, rozhoduje FAS. V žádném případě se nebudeme zabývat fundovaností, věkem, finančními příjmy nebo snad, nedej bože, morálními vlastnostmi jednotlivých členů FASu a jemu podobných institucí našeho automobilového sportu. Chceme poukázat na jinou věc. Během několika málo let totiž všemocný FAS odebral Bohemii již podruhé dalšímu pořadateli. Zajímá vás, jak na odebrání soutěže reagoval před pěti lety Ladislav Pakosta? Přinášíme vám proto znovu článek, který před lety na toto téma vzniknul. A co na to řekl Zdeněk Běla, člověk, kterému soutěž odebrali „senioři z FASu“ letos? „Pravdu Vám říct stejně nemůžu.“ Na každé soutěži je lidově řečeno něco a náš sport je o štěstí. Nechceme ukazovat prstem, ale pro dokreslení spravedlnosti FASu vzpomeňme na předešlé zkaňhané ročníky Rallye Šumava, nebo na mezinárodní ostudu z konce minulého století, která se odehrála ve Zlíně, když fanoušci házeli po soutěžních vozech a vozech činovníků kameny a láhve se slivovicí. Tehdy Barumka byla potrestána, ale jen ze strany FIA a byť měla zažádáno o koeficient 20, spadla z desítky na pětku. To nejsou důvody k odebrání soutěže? FAS tehdy mlčel.

Redakce eWRC.CZ nesouhlasí s počínáním FASu v otázce odnětí pořadatelství Rallye Bohemia ani s případným odebráním akreditace panu Štěpanovskému z redakce časopisu Svět Motorů.

www.eWRC.CZ

27. Rally Bohemia 2000
Rozhovor s činovníky Autoklubu Škoda

Široká motoristická veřejnost byla před časem informována o tom, že novým pořadatelem Rallye Bohemia bude Běla MOTORSPORT, dosavadní pořadatel Rally PARAMO. Nám se ale podařilo zjistit, že situace kolem tohoto radikálního a na naše poměry nezvyklého řešení není tak jednoznačná a průhledná, jak by se mohlo na první pohled zdát. V konečném důsledku je sice obyčejnému divákovi úplně jedno, kdo soutěž pořádá, toho zajímá jezdecké obsazení a pěkná trať, ale v zájmu zachování objektivity jsme se vydali za pořadateli minulých ročníků Bohemie a požádali je o rozhovor. Na naše otázky odpovídal ředitel soutěže v letech 1995 – 2000 Ladislav Pakosta, předseda Autoklubu Škoda Ing. Josef Pálka a zástupce ředitele soutěže JUDr. Zdeněk Boubín.

Jste jediná organizace pod ÚAMK ČR, která pořádá soutěž MČR v rallye. Má Autoklub Škoda dlouhou tradici?
"Autoklub Škoda byl založen v roce 1946 a v současné době má něco kolem 200 členů. Odjeli jsme všech dvacet sedm ročníků Rallye Bohemia. Z mnoha akcí, které pořádáme patří k nejznámějším ECONOMY RUN nebo ŠKODA TOUR. Další pořadatelské aktivity směřované především na mládež mají jednotlivé odbornosti AKŠ, například minikáristé, caravanisté nebo motokáristé. Jsme jediným autoklubem pod ÚAMK ČR, který pořádá soutěž ME v rally, ale MČR pořádají i další (Český Krumlov a Vsetín)."

Jaký existuje vztah mezi Autoklubem Škoda a automobilkou, co se pořádání Rallye Bohemia týká?
"Až do roku 1998 byla Škoda Auto hlavním sponzorem RB. Nicméně právě od tohoto roku nastaly v automobilce i přes příchod pana předsedy Kulhánka, který soutěžím fandí, u některých německých kolegů určité změny v postoji k RB, řekli bychom, že došlo k přehodnocení priorit a začalo se povídat, že soutěž mistrovství Evropy je pro ně regionální záležitost. V květnu 98 jsme se dozvěděli, že sponzorské peníze od automobilky budou kráceny o více než 50% (soutěž samotná se jela v červenci!!!), což pro nás znamenalo, že RB nepojedeme vůbec nebo se musí něco stát."

Jak reagovala Vaše mateřská organizace ÚAMK ČR?
"Požádali jsme našeho pana presidenta JUDr. Vaníčka, o pomoc při zajišťování sponzorských peněz , ale při dodržení naší podmínky, že případný nový sponzor nebude v rozporu se zájmy továrny. Ten během několika dnů sehnal tolik potřebné sponzorské peníze od firmy AUTO ŠTANGL, která nám velmi ochotně pomáhala realizovat celý reklamní projekt včetně reklam a upoutávek se znakem ŠKODA AUTO. V následujícím roce nedala automobilka už ani korunu, a to i přesto, že pro město vyčlenila několik milionů na kulturu a sport. Z těchto prostředků jsme měli dostat 1,5 milionu, ale po přehodnocení tohoto záměru jsme nic nedostali."

Říká se, říká, že Škoda Auto intervenovala v roce 1997 za to, aby zde nestartoval již "domluvený" tovární tým SEAT, je tomu tak?
"Ano, je to pravda. Jsou i svědci. Nutno ale dodat, že to není "práce" pana předsedy Kulhánka, který se nás naopak vždy snažil pochopit a pomoci nám."

V letech 1999 a 2000 se soutěž jela zcela v režii firmy AUTO ŠTANGL?
"Ano, bez jakékoli finanční podpory Škody. Víceméně jsme museli dobrovolně přestěhovat start i cíl na přání sponzora do Prahy, ale na druhou stranu, nejděte za tím, když nemáte peníze na soutěž! Našli jsme lokalitu v Letňanech, která nebýt v Praze, by byla naprosto ideální k pořádání podniku takovéhoto druhu. Jsou zde výborné podmínky pro veřejnou technickou přejímku, za kterou jsme byli však domácím pozorovatelem FAS "trestáni" s tím, že přejímka proběhla v nedůstojných prostorách (ve srovnání s Šumavou nebo Barumkou, tvrzení opravdu zvláštní, pozn. ewrc.) Přestože nás všichni ujišťovali, že všude budou tisíce lidí, zaplněné ulice a podobně, výsledek byl takový, jaký byl. Minimální zájem. Z hlediska účasti diváků na startu a cíli to byl propadák. Na parkovištích pro tisíce vozů parkovalo nakonec sotva dvacet aut. Rychlostní zkoušky byly pak již tradičně obsypány davy diváků. Pražané asi nemají o rallye zájem. Když se podíváte po trati Pražského rallysprintu, potkáte zas jen ty známé tváře, které potkáváte například v Krumlově nebo Příbrami."

Kolik lidí se podílí na pořádání jednoho ročníku Rallye Bohemia?
"To je různé, především dle počtu RZ, ale řádově 1.500 až 2.000 lidí."

Jak jsou placeni?
"Nejsou placeni, dělají to dobrovolně! Uděláme smlouvu s klubem, který RZ zabezpečuje a ten od nás dostane určité prostředky, ze kterých musí zajistit chod celé rychlostní zkoušky, hasiče, sanitku, umístit značení, pořadatelskou službu a podobně. Pokud mu něco zůstane, není to mnoho. Jinak z celkového rozpočtu na soutěž spolknou náklady na všechny RZ dohromady cca 500.000,- Kč."

Kolik si účtují za cestovné?
"Dle celostátně platných předpisů, ale jen za kilometry. Například pokud potřebujeme našeho člena v rámci příprav soutěže poslat třeba do Plzně a nemáme svůj vůz, zaplatíme mu jen toto cestovné. To jsou ale minimální náklady v porovnání s delegovanými časoměřiči, techniky a jinými činovníky. Tyto náklady, byť jsou v souladu s platnými předpisy se pohybují kolem 400.000,- Kč. Žádné jiné peníze nijak nevydáváme, protože žádné nemáme a je to zbytečné. Tak a teď si vezměte, že ti nadšenci, kteří stojí v dešti na trati nedostanou nic a my tu jen za cesťáky platíme takové sumy. Ti, co jsou takto dobře placeni a udělají chybu, těm se nic nestane, ale když ten obyčejný pořadatel udělá pod tlakem chybu, všichni o něm napíší, jaký je to hlupák a nakonec vlastně kvůli tomu přijde Autoklub o možnost pořádat soutěž. Tady není něco v pořádku."

Jak probíhají jednání s jednotlivými obcemi respektive se starosty?
"Většina starostů podporuje konání soutěže v obci, protože jsou rádi, že se u nich něco děje a jednání jsou s nimi velmi konstruktivní. Těch, kteří za konání soutěže požadují jakousi náhradu či příspěvek za průjezd, je podstatně méně. Celkově ale tyto náklady přesahují 100.000 Kč. Ovšem je také pravda, že jednání jsou rok od roku těžší. V posledních ročnících byla nejtěžší jednání s pražskými erzetami."

Kolik tedy stojí uspořádání Rallye Bohemia?
"Podle počtu RZ a při všech úsporných opatřeních se náklady pohybují mezi 3,5 – 4,5 mil. Kč. Například jen za spoje jsme vloni zaplatili přes 500.000,- Kč, technické služby nás přišly na 117.000,- Kč, zdravotnické služby pak na 160.000,- Kč, a to vybíráme jen ty největší položky. V tom je největší rozdíl mezi námi a Barum rally, ta je totiž profinancována firmou Barum. Té pak předloží pořadatelé celý rozpočet soutěže, dejme tomu pět milionů. Co si seženou navíc, mají navíc. U nás tomu tak není."

V letech 1988 a 1989 měla Bohemia druhý nejvyšší evropský koeficient, proč o něj přišla?
"Ano, byli jsme v republice první soutěží s takto vysokým koeficientem. Po revoluci v roce 89 to vypadalo, že nedáme dohromady peníze na soutěž samotnou, a tak jsme se domluvili s Barum rally, aby republika nepřišla o koeficient 10, že pro rok 90 bude desítka přenechána Barum rally. Paradoxně se ale Bohemia ročníku 90 považuje za jednu z nejlepších u nás. Byť se jela v listopadu, byla hodnocena velice dobře a měla vysokou sportovní úroveň."

Souhlasíte s tvrzením, že soutěž od roku 1995 postupně upadala?
"S tím nemůžeme souhlasit, protože v letech 96, 97, 98 jsme nejen v hodnocení českém, ale i FIA byli z domácích evropských soutěží hodnoceni, i když s malými odstupy nejlépe. V roce 1997 se začalo uvažovat, že bude zónová Evropa a že v jedné zemi bude maximálně jedna evropská soutěž. Na základě toho jsme vstoupili do jednání se Škodou, zastoupenou tehdy členem představenstva panem Köhlerem, který nám nesmírně fandil a byl sto nám pomoci získat primát jediné evropské soutěže v republice právě pro Bohemii. V té době jsme dostali zelenou."

Dnešní stav věci tomu ale neodpovídá.
"Tehdy také AČR došlo, že jde do tuhého. Představa, že jediná soutěž pod ÚAMK ČR (Barum a Šumava patří AČR) bude mít tuto výsadu, bylo pro AČR nepřijatelné a bylo potřeba s tím něco udělat. A tak se stalo, že v roce 99 jsme někdy v dubnu obdrželi dopis, že na Barumce a u nás bude shodný pozorovatel, jakýsi pan Vuopalla z Finska. Nikdo ho tu prý nezná a my nakonec byli rádi, že pro obě soutěže bude jednotný metr. Velmi jsme se mýlili, byli jsme prostě naivní.Toto bylo připraveno dávno před tím. AČR řekl, že to takto bude probíhat stále, ale ono to bylo pouze pro tento rok, dál už pak ne. Svým hodnocením nás poškodil."

Můžete uvést konkrétní případ?
"V několika bodech bylo jeho hodnocení neobjektivní a v několika bodech sice objektivní, ale minimálně sporné. Například, jestliže řekne, že mlíko mělo být o metr dál (nikde v propozicích není předepsáno, jak má být daleko) může a nemusí mít pravdu. Avšak, jestliže na jasně formulovanou otázku, zda na startu byli ceremoniáři a VIP, ano – ne, odpoví ne, když na startu sám nebyl, je to divné. Pan Vuopalla přišel s tím, že v sanitě mají být dvě lůžka (nikde není psáno, kolik lůžek má být v sanitě) a hned jsme měli po zdravotnické stránce špatně zajištěnou soutěž. Ve Zlíně to pak samozřejmě nekontroloval. Dalších 6 až 7 bodů vyřešil pan pozorovatel FIA podobně. Po Barum rally přišlo hodnocení ÚAMK jako velice špatné a nízké v porovnání s AČR. Barumka, která se jela o měsíc později, se zcela logicky mohla vyvarovat chyb, které byly u nás, ale tam se stalo ještě něco, o čem se my dnes můžeme jen domnívat a nemůžeme dokázat. Hodnocení bylo diametrálně odlišné."

Jak na to zareagoval ÚAMK ČR?
"Byli jsme kritizováni za obrovský kvalitativní propad a na tomto základě jsme vypracovali zprávu o tom, proč se tak stalo. Byla koncipována zcela objektivně. Uvedli jsme, co nám bylo vytýkáno právem, co byla vyloženě lež a o čem bylo možné diskutovat.
Při přípravě ročníku 99 byl tajemníkem pan ing. Ondroušek, který je člen rallykomise FAS AČR a nebyl tajemníkem placeným. Bojoval za to, abychom včas dostali všechny materiály z FIA a FAS. Jenže jsme stále nic nedostávali a pan Kopecký (AČR) nám stále tvrdil, že už je máme dávno dvakrát. V naprostém souladu s kroky AČR dorazily všechny materiály den před soutěží, a tak se zcela zákonitě stalo, že při rallye jsme měli chyby i po formální stránce. Například až příliš pozdě jsme se dozvěděli, že bílé papíry mají být žluté, jak má vypadat hlavička u výsledků nebo jaký formát má mít itinerář. Tehdy byl doporučen formát A5, my měli A4 a přestože šlo o doporučení, tak byl v hodnocení uveden nevyhovující itinerář. Měli jsme tedy proti předpisům FIA chyby."

Co se dělo dál?
"V presidiu ÚAMK ČR chtěli rozbor, no tak jsme ho předali. Na základě toho byla podána ze strany ÚAMK ČR stížnost na FIA. To je začátek všech následujících problémů a dnešní situace. Zřejmě někteří pánové z FAS AČR nemohli dopustit, aby si na ně ÚAMK ČR na mezinárodní scéně stěžoval a asi se podle toho zařídili".

Jak z tohoto pohledu probíhal ročník 2000?
Bylo to o něco lepší, ale materiály z FIA jsme od FAS obdrželi za květen, červen a červenec opět až 9. září. Pan Kopecký (FAS) tvrdí, že jsme všechno ztratili. Je to proti nám cílené. Mezitím se Barumce podařilo získat koeficient 10. Je to určitě dobrá soutěž, ale není od nás tak diametrálně vzdálená, aby obě nemohly mít stejný koeficient. Nutno dodat jednu věc, kterou jako lidé chápeme, že pan Novák, generální sekretář FAS AČR, je ze Zlína a bývalý vedoucí činitel Barum rallye k tomu, a Barumka je vlastně jeho dítě a bylo by nelogické, kdyby svoji soutěž neprosazoval z pozice své funkce. Já být na jeho místě, budu dělat to samé," říká Ladislav Pakosta.

A průběh vlastní soutěže?
"Existují řády FIA a existují řády z nich odvozené pro ČR, které mimo jiného hovoří o tom, co dělat v případě nehody na trati. Pokud se něco takového stane, tak se ředitel soutěže o problému prostřednictvím svých prstů na trati, v podobě delegovaných komisařů, dozví a navrhne řešení. To pak komisaři FIA schválí nebo ne, prostě rozhodnou o tom, co bude. Tento postup pan Novák a spol. po letošní Bohemii rozporují a říkají , že o všem rozhoduje ředitel soutěže a tím pádem tam delegovaní komisaři nemusí být, my ušetříme a o všem bude rozhodovat ředitel. Vše špatné začalo hned na začátku soutěže. Snad jako jediní jsme měli tak špatné počasí. Již v RZ 1 vystrašil jeden soutěžící dva neukázněně stojící diváky a soutěž musela být zastavena. U nás platí pravidlo, že je-li díra větší než deset minut, projíždí se erzeta volným průjezdem. V Evropě je tomu jinak, ať je zastavení sebedelší, je zájem na tom, aby se závodilo. Přesto jsem rozhodl, v rozporu s přáním hlavního komisaře pana Junga, že RZ1 po čtrnáctiminutové pauze jen projedeme," říká L. Pakosta. "Na RZ3 s tím Hrdinka praštil v tak problematickém úseku, že soutěž musela být znovu zastavena a nabrala další asi jedenáctiminutové manko. Vedoucí RZ mu povolil, aby odjel o třicet metrů níž, ale Hrdinka proti vůli pořadatele odjel 300 metrů v protisměru až do startu RZ. Dnes říká, že ten vedoucí RZ to zavinil, ale Hrdinka měl být potrestán, protože jel v protisměru. Chybu udělal vedoucí RZ, když jízdu v protisměru nedal do zápisu. Nevyužil svých práv. Oprávněná kritika na nás. Dá se říci, že soutěž před třetí RZ měla skoro 30 minut zásek."

O RZ 4 a o událostech na ní se popsaly stohy papíru, jak jste to viděl Vy, pane řediteli?
"Odstartovalo pět jezdců a začalo pršet. Pak přijel Karel Trojan ke startovní čáře (ne na ni) a řekl, že nepojede, že hustě prší. Na to mi volal vedoucí RZ, že už i Jan Trajbold odmítá startovat. Zeptal jsem se ho, jakou má zprávu od traťových komisařů, zda je to průjezdné. Odpověď byla, že průjezdné to je, akorát že je hodně vody. Na základě této informace jsem řekl, že musí odstartovat. Šel jsem za komisaři FIA a řekl jsem jim, že navrhuji donutit soutěžící odstartovat. Opět ale vedoucí RZ opomněl svých práv, měl vyvolat jezdce na start, vyžádat si kartu a umožnit mu start. Pokud by jezdec odmítl, měl vedoucí RZ jeho vůz odstavit stranou a odmítnutí startu zapsat do jeho karty a na start měla přijet další posádka. Bohužel to neudělal. Pak padala velice nepěkná slova, že chceme zabít je samotné a diváky k tomu. Neobešlo se to ani bez nadávek. Ano, podmínky byly ztížené, ale nejsme na okruhu a pokud projedou jezdci typu Sibery nebo Křečka bez větších problémů, není co řešit. Soutěž tak nabrala další zpoždění. Vedoucí RZ znovu volal, že teď už trať neprůjezdná díky divákům. Ti nevydrželi v dešti čekat na soutěžní vozy a v proudech se po trati valili domů."

Jak to bylo s penalizacemi, pane řediteli?
"Za odmítnutí startu je dle sportovních řádů 10 minut až vyloučení. Na dotaz komisařů, co jako ředitel soutěže navrhuji, jsem řekl, že 10 minut. Komisaři řekli, že Trojan jako iniciátor 12 minut, ostatní 10 minut. Pak se to do dvou hodin do rána řešilo. Ještě večer jsem dostal stanovisko jezdců, že se hodlají odvolat, asi 30 posádek. Nakonec se odvolalo 5 posádek. Po dojetí na cílovou rampu jsme vydali výsledky, ale komisaři řekli, že vlastně nemůžeme, protože se jezdci odvolali. Odvolací soud musel dle sportovních řádů zamítnout odvolání jezdců, protože za odmítnutí startu na RZ je 10 minut. Odvolací soud ale nemá právo na to, aby zrušil po soutěži celou čtvrtou RZ, přesto to udělal. Tím, že RZ 4 zrušil, nebyl důvod jezdce penalizovat. Šalamounské řešení, velice neprofesionální. Původní výsledky, hned po skončení soutěže, jsme poslali na FIA, je to naše povinnost. Nyní jsme měli na základě tohoto rozhodnutí NOS vydat druhé výsledky bez penalizací. Na FIA byly tedy dvoje výsledky, tím pádem se Křeček dostal ze druhého místa na třetí a odvolal se. Načež jsme hned napsali dopis na pana JUDr. Ječmínka, že NOS rozhodl v rozporu s pravidly. Dostalo se nám odpovědi, že vše bylo podle řádů FIA. Napsali jsme tedy další dopis, kde jsme uvedli, že s výsledky soudu nemůžeme souhlasit a mimo to, že došlo k pochybení, co se složení soudu týče, který dle našich řádů musí být složen pouze z členů výkonného výboru AČR a přítomností pana Běly byl tento článek porušen, tudíž soud byl neplatný. Dodnes jsme nedostali odpověď."

Trať samotná byla hodně kritizovaná.
"Trať byla postavená dle předpisů, to nám potvrdil i pan Rosický (předseda rallykomise FAS AČR). Problémy byly hlavně na erzetách z Prahy do MB, které byly rychlé, ale ani A. Schwarz v roce 99 nepřekročil limit, pouze se k němu na 2 km/h přiblížil. Pozorovatelem jsme byly za to trestáni tak, jako by limit překročil. Obdobná situace byla i letos."

Údajně byla Rallye Bohemia 2000 hodnocena lépe než loňský ročník?
"Ano, od pozorovatele FIA i od domácího jsme obdrželi o 12% vyšší hodnocení."

Na základě čeho tedy nebudete pořadateli dalších ročníků?
"Na základě jednání rallykomise, která se obyčejně schází až po sezóně, ale tentokrát se sešla výjimečně brzo a na kterou se jakoby náhodou nepodařilo pozvat některé její členy. Vlastně s tím přišel pan Rosický, který před samotným vyslovením faktu, několikrát ubezpečoval, že to je jen a jen jeho nápad odebrat nám pořadatelství Rallye Bohemia 2001. Přes až komické změny postojů některých členů komise během jednání, nám bylo tzv. moravskou mafií ústy pana Rosického sděleno, že Rallye Bohemia bude pořádat jiný pořadatel."

V tisku jsme se dočetli, že novým pořadatelem bude dosavadní pořadatel Rallye PARAMO.
"Do 10. září měli všichni zájemci o pořádání soutěže podat přihlášku. Autoklub Škoda poslal přihlášku 8. září.
Ředitel Rallye Paramo měl ale už od 1. září od pana Nováka (FAS) v ruce dopis, že pořadatelem příštího ročníku Bohemie je on. Na základě takovéhoto výběrového řízení jsme dali podnět pro šetření Úřadu pro kontrolu hospodářské soutěže."

Co to pro Vás bude znamenat?
"Autoklub Škoda požádal v řádném předkládacím termínu o pořádání soutěže v domácím šampionátu i pro Evropu. Do dnešního dne oficiálně nevíme, že soutěž nepořádáme. Já, jako ředitel soutěže jsem rezignoval na svůj post a teď nám jde především o spravedlnost. Pokud AČR rozhodne v náš neprospěch, vydáme oficiální stanovisko ke všem nepravostem, které se staly. K tomu, aby nám vzali soutěž, jaksi schází eticky sportovní argumenty."

Existuje varianta, že budete s novým pořadatelem spolupracovat?
"Ano, existuje. Pokud budeme vystupovat jako svébytná pořadatelská organizace. Pokud FAS řekne, abychom se domluvili s panem Bělou na pořádání příštího ročníku, tedy, aby se oba Autokluby podílely na organizaci, lze to řešit. Ale jako bezejmenní nechceme. Tradice – ne tradice, život jde dál, ale jde nám o to, aby proběhlo konkrétní jednání všech zainteresovaných orgánů a činovníků. Boj mezi ÚAMK ČR a AČR dobrému jménu našeho rallysportu také nepřidává, ale uvidíme, jak všechno nakonec dopadne. Na závěr chceme znovu připomenout, že do dnešního dne nám FAS AČR nesdělil, které výsledky pro letošní RB platí, to znamená, že nemůžeme provést vyhodnocení ani předat ceny soutěžícím."

Děkuji za rozhovor.

Daniel Porazil
www.eWRC.CZ

Komentářů celkem: 22
13. 9. 2005 14:02
0 0
Vážený pane IP:85.160.168.165, prosím o zveřejnění oněch 20 kritických bodů. Děkuji Milan Hauer
Anonym IP:80.188.227.50
13. 9. 2005 16:12
0 0
Mě by především zajímalo jakými legálními mechanizmy může FAS AČR konkrétní soutěž "odejmout" jejímu pořadateli a "přidělit" ji někomu jinému... (to jako tomuto pořadateli současně odejme i sponzora a přidělí ho někomu jinému???). Ne, je to taková hloupost, že už to dál nebudu ani rozvádět. NSŘ sice obsahují text "Výběr pořadatelů je v plné pravomoci VV FAS AČR", ale nevím koho by nenapadlo vykládat tento text tak, že například pro rok 2006 může VV FAS „vybrat“ jako pořadatele Barum rally třeba představitele AK Habrovany?

Ale konkrétně k Bohemii. Podle mého názoru může být určitá souvislost mezi obsahem zprávy pozorovatele FIA a údajnými (zatím jsem je neviděl) opatřeními FASu, ale rozhodně ne taková, že by FASu určovaly právě takové a ne jiné kroky učinit...
Vzpomínám si na debakl Bohemky, když v době slavnostního oběda, který se konal v Praze, začalo na trati u Mladé Boleslavi hustě pršet… Výsledkem byl konec pana Pakosty a nástup pana Běly. Takže zdá se, že u této rally je určitá „rotace ve vedení“ obvyklá, nebo jak to správně vyjádřit. Kardinální otázkou samozřejmě je, kdo konkrétně má (či nemá) nějaká práva (vlastnická, autorská… ?) na produkt s názvem Bohemia rally. Kdo právě v této otázce nemá úplně jasno, ztěží může cokoli konstruktivního a pozitivního do diskuze přinést.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!