13. 11. 2011 23:41 − 3061× − 52

Martin Semerád se z druhého místa dlouho neradoval

Martin Semerád s Michalem Ernstem byli v cíli Britské Rally vyloučeni, když jejich vůz neprošel závěrečnou technickou kontrolou.

Posádka Semerád Rally teamu dokončila Britskou Rally na druhém místě v pořadí PWRC, což jí zaručovalo posun na kýžené třetí místo v celkovém hodnocení PWRC za rok 2011. To byl totiž cíl, který si před startem sezony dali. Při Britské Rally česká posádka předvedla vyrovnaný výkon bez chyb, což znamenalo, že jim v cíli patřilo skvělé druhé místo. Vůz posádky Semerád – Ernst byl ale po slavnostním ceremoniálu, kde si Martin s Michalem převzali poháry, podroben podrobné technické kontrole.

Při kontrole byla mimo jiné přeměřována a převažována kolečka v převodovce, ale kromě jiného se kontrolovalo i zavěšení tlumičů, kde nakonec techničtí komisaři dospěli k názoru, že horní uložení tlumičů neodpovídá homologaci pro Mitsubishi Lancer EVO IX. Místo trojůhelníkové podložky v horním uložení byla totiž použita podložka kulatá, která byla shledána v rozporu s fotografií v homologačním listu. Semerád Rally teamu a její posádce bylo rozhodnutí oznámeno a tým se proti rozhodnutí neodvolal. „Po poradě jsme rozhodli, že nemá smysl se proti rozhodnutí odvolávat. Víme, jak podobné případy dopadly v minulosti. Na obrázku v homologačním listu je skutečně podložka troůhelníková. Tak to prostě je. O tom, zda-li to mohlo přinést nějakou výhodu nemá smysl spekulovat. Díl jsme dostali od renomovaného úpravce soutěžních aut a nikdy jsme bohužel nekontrolovali, jestli je tam správná podložka. Mrzí mě snažení celého týmu a hlavně posádky, která podala perfektní výkon a zajela tak, jak potřebovala, aby se dostala na celkové třetí místo v PWRC. Všechno přišlo vniveč. Víc asi nemá smysl to komentovat,“ říká hodně smutný šéf týmu Josef Semerád.

Součástka, které se výhrada technických komisařů týkala, byla zakoupena před delší dobou společně s tlumiči od jiného dodavatele a byla již v minulosti několikrát na voze použita. Semerád Rally team díky vyloučení ze soutěže přišel o důležité body v šampionátu a propadl se z míst na stupních vítězů.

Komentářů celkem: 52
14. 11. 2011 21:58
0 0
Pro ty z vás, kteří se tady dohadujete o tom, co to bylo za díl, doporučuji navštívit i jiné servery než tento, kde mají třeba ten díl na fotkách. A tím neodkazuji na server kde jsem redaktorem...
14. 11. 2011 22:20
0 0
obrázek zmíněné podložky je od včerejška zde: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=12997
14. 11. 2011 22:26
0 0
Bohužel, ani na jednom z těch obrázků ona podložka vidět není, je totiž z druhé strany.
14. 11. 2011 22:39
0 0
MravenecZ: á tak to se omlouvám, to jsem nevěděl. Ale snad pro představu o jak "zásadní" díl jde to stačí. Ovšem-zásadní nezásadní, pro diskvalifikaci to stačilo a u Košťušků a Ralliartu je zřejmě veselo. Jinak souhlasím s kluky, co říkají, že asi existuje dvojí metr na tresty.smajlík
15. 11. 2011 06:02
0 0
Novej [14.11.2011 15:30]
Díky za postřeh, moc zajímavé. Tim se to jaksi celé vysvětluje, že..
15. 11. 2011 10:01
0 0
magic [14.11.2011 10:03]:to je bohužel svatá pravda.Jinak to,co se stalo Semerádovi,se opakuje dle stále stejného vzorce.Soukromníci,kteří horkotěžko shání peníze na každou soutěž a na každou součástku,jsou vylučováni za naprosté prkotiny,zatímco Citroen-Peugeot dostane za věci,jako jsou nepředpisové stabilizátory nebo řídící jednotka,směšnou penalizaci nebo pokutu.Pak se nemůžeme divit,že v MS jsou dlouhodobě jen dvě značky.Málokdo má asi chuť se účastnit takovéto frašky.
16. 11. 2011 15:04
0 0
Novej: Co je to zase za nesmysl?! Výrobce si neurčuje co a jak homologuje, k tomu jsou určeny předpisy, kde je přesně napsáno který díl a jak musí být homologován.
A ohledně toho dílu, na který byl Semiš vyloučen, nejedná se o žádnou "gumovou podložku", ale ocelový díl kterým se upevňuje tlumič do misky karoserie. V homologaci je i s výkresem a rozměry....
Každé EVO může mít homologovanou jinou variantu, jiná je třeba i pro R4T. Takže je otázka co si objednali. Každopádně chyba je to týmu (i dle předpisů) a ne nějakého obchodu. S takovým tvrzením, že "oni nám něco poslali a my jsme to dali na auto, ani jsme to nezkoumali" běžte někam. Ale úmysl a chybu samozřejmě přiznat nemůžou...
Jinak zkuste zapátrat na netu a najít si to rozhodnutí o vyloučení. Je v něm jedno zajímavé jméno technického šéfa týmu. Zajímavé... smajlík
16. 11. 2011 15:11
0 0
Nobody: Máš pravdu, původně jsem z článku vyrozumněl, že jde o podložku na nějaký šroub. Tedy součást celku bez rozebrání (a kontroly) schovaný. Proto jsem napsal to, co jsem napsal. Moje chyba a moje omluva.smajlík
16. 11. 2011 15:49
0 0
nobody: bohužel nemáš pravdu ani ty. Na jméně šéfinženýra týmu Ivan Matoušek není nic podezřelého a divného, spolupracuje s týmem už x let a to zcela veřejně. Proč by taky ne.
Díl, který byl příčinou vyloučení není to upevnění tlumiče do misky jak píšeš ty, ten je samozřejmě v homologaci i s výkresem. Tady se jedná o díl, který v homologaci je pouze vyobrazen na fotografii bez rozměrů a výkresu, jedná se o podložku, kterou je třemi šrouby uchycený kloubek horního uložení a který je teprve v tom dílu, který popisuješ ty.
Úplně nejlepší asi bude, když ty vám ty díly nafotíme a ukážeme o co šlo. To, že to je chyba týmu, to nikdo nezpochybňuje a ve zprávě je to i uvedeno. Proto taky nemělo smysl se odvolávat. O tom, jak "zásadní" díl se jedná si každý může udělat obrázek sám a nikdo zde nic nikomu nepodsouvá.
Bez bližších znalostí problému doporučuji do budoucna ubrat z plamenného tónu, jinak člověk může vypadat jako trouba.
16. 11. 2011 16:06
0 0
Ano ano, jde o "ještě daleko zásadnější" díl, než vyplývá z fotky, na kterou jsem dával odkaz ve svém příspěvku z [14.11.2011 22:20]. Asi to je věc týmu, aby si každé jednotlivosti ještě pro jistotu kontroloval, ale to nic nemění na faktu, že hodně hořká pachuť "stejného metru" technických komisařů zůstává.
16. 11. 2011 16:10
0 0
Možná se zeptám hloupě, ale: Rozvinula by se tady podobná debata, kdyby se něco takového přihodilo Paddonovi nebo Kosciuszkovi? O zásadní díl určitě nejde, ale bohužel.... je to tak.
16. 11. 2011 16:26
0 0
Tak v případě Paddona třeba techničtí komisaři také letos rozhodovali. Ve Finsku po shakedownu měnil na autě to, co měnit podle řádů neměl. Jak to dopadlo? Výsledek je znám. Jel dál bez penalizace.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama