Martin Semerád se z druhého místa dlouho neradoval
Posádka Semerád Rally teamu dokončila Britskou Rally na druhém místě v pořadí PWRC, což jí zaručovalo posun na kýžené třetí místo v celkovém hodnocení PWRC za rok 2011. To byl totiž cíl, který si před startem sezony dali. Při Britské Rally česká posádka předvedla vyrovnaný výkon bez chyb, což znamenalo, že jim v cíli patřilo skvělé druhé místo. Vůz posádky Semerád – Ernst byl ale po slavnostním ceremoniálu, kde si Martin s Michalem převzali poháry, podroben podrobné technické kontrole.
Při kontrole byla mimo jiné přeměřována a převažována kolečka v převodovce, ale kromě jiného se kontrolovalo i zavěšení tlumičů, kde nakonec techničtí komisaři dospěli k názoru, že horní uložení tlumičů neodpovídá homologaci pro Mitsubishi Lancer EVO IX. Místo trojůhelníkové podložky v horním uložení byla totiž použita podložka kulatá, která byla shledána v rozporu s fotografií v homologačním listu. Semerád Rally teamu a její posádce bylo rozhodnutí oznámeno a tým se proti rozhodnutí neodvolal. „Po poradě jsme rozhodli, že nemá smysl se proti rozhodnutí odvolávat. Víme, jak podobné případy dopadly v minulosti. Na obrázku v homologačním listu je skutečně podložka troůhelníková. Tak to prostě je. O tom, zda-li to mohlo přinést nějakou výhodu nemá smysl spekulovat. Díl jsme dostali od renomovaného úpravce soutěžních aut a nikdy jsme bohužel nekontrolovali, jestli je tam správná podložka. Mrzí mě snažení celého týmu a hlavně posádky, která podala perfektní výkon a zajela tak, jak potřebovala, aby se dostala na celkové třetí místo v PWRC. Všechno přišlo vniveč. Víc asi nemá smysl to komentovat,“ říká hodně smutný šéf týmu Josef Semerád.
Součástka, které se výhrada technických komisařů týkala, byla zakoupena před delší dobou společně s tlumiči od jiného dodavatele a byla již v minulosti několikrát na voze použita. Semerád Rally team díky vyloučení ze soutěže přišel o důležité body v šampionátu a propadl se z míst na stupních vítězů.
Díky za postřeh, moc zajímavé. Tim se to jaksi celé vysvětluje, že..
A ohledně toho dílu, na který byl Semiš vyloučen, nejedná se o žádnou "gumovou podložku", ale ocelový díl kterým se upevňuje tlumič do misky karoserie. V homologaci je i s výkresem a rozměry....
Každé EVO může mít homologovanou jinou variantu, jiná je třeba i pro R4T. Takže je otázka co si objednali. Každopádně chyba je to týmu (i dle předpisů) a ne nějakého obchodu. S takovým tvrzením, že "oni nám něco poslali a my jsme to dali na auto, ani jsme to nezkoumali" běžte někam. Ale úmysl a chybu samozřejmě přiznat nemůžou...
Jinak zkuste zapátrat na netu a najít si to rozhodnutí o vyloučení. Je v něm jedno zajímavé jméno technického šéfa týmu. Zajímavé...
Díl, který byl příčinou vyloučení není to upevnění tlumiče do misky jak píšeš ty, ten je samozřejmě v homologaci i s výkresem. Tady se jedná o díl, který v homologaci je pouze vyobrazen na fotografii bez rozměrů a výkresu, jedná se o podložku, kterou je třemi šrouby uchycený kloubek horního uložení a který je teprve v tom dílu, který popisuješ ty.
Úplně nejlepší asi bude, když ty vám ty díly nafotíme a ukážeme o co šlo. To, že to je chyba týmu, to nikdo nezpochybňuje a ve zprávě je to i uvedeno. Proto taky nemělo smysl se odvolávat. O tom, jak "zásadní" díl se jedná si každý může udělat obrázek sám a nikdo zde nic nikomu nepodsouvá.
Bez bližších znalostí problému doporučuji do budoucna ubrat z plamenného tónu, jinak člověk může vypadat jako trouba.