16. 11. 2011 08:32 − 2921× − 0

Další dějství Team Rally 2011 obstarala HSF Rally

V následujících řádcích si shrneme průběh HSF rally, která byla už čtvrtou letošní soutěží.

Hezký den u dalšího reportu z Team Rally 2011. V následujících řádcích si shrneme průběh HSF rally, která byla už čtvrtou letošní soutěží. HSF rally patřila v minulosti vždy k nejdelším a nejnáročnějším v celém kalendáři a to se až na maličkosti nezměnilo. Celková délka měřených úseků sice letos nikterak nevybočovala z průměru, ale náročné šotolinové tratě zůstaly. Zpestřením byla tzv. Jump stage na konci první etapy, kde se soutěžilo o nejdelší skok. Někteří to vzali hodně od podlahy i s rizikem nedojetí do cíle etapy. Tady je přehled těch šťastnějších, kteří cíl HSF rally spatřili na předních příčkách.

Nejsilnější kategorii WRC zatím neohroženě vládne Pavol Spišák, který vyhrál všechny tři dosavadní soutěže. Soupeři marně hledají recept na jezdce Frontlinu a Pavol v nastoleném tempu pokračoval i na HSF rally. Už ve třetí erzetě přebral vedení a trpělivou jízdou bez chyb začal střádat sekundy svého náskoku. Za ním se ale strhla pořádná mela. Od druhého do sedmého místa byl rozdíl v půlce první etapy jen osm sekund a pořadí se přepisovalo po každé rychlostce. Nejlepší ze zbytku světa byl zpočátku druhý jezdec Frontlinu Petr Tauš. Za ním se seřadilo duo z Iridia Jan Resl a Martin Ptáček. K podiu měli blízko také René Dohnal a Ondra Babák. Vyrovnanou skupinku doplnil ještě domácí Jaromír Matušů na sedmém místě. Mimo toto dění byl Pavol Spišák, který si celkem s přehledem na první příčce vyjel náskok téměř minuty. Se svou pozicí do druhé etapy byl samozřejmě více než spokojen. Jeho Kolega Petr Tauš nakonec druhé místo neudržel a na poslední erzetě jej přenechal Honzovi Reslovi. O dvě sekundy zpět byl čtvrtý Martin Ptáček a další půl sekundy ztrácel na pátém místě Ondra Babák z IF Motorsportu. Jarda Matůšů vyhrál poslední erzetu a posunul se na šesté místo. Za ním se seřadili René Dohnal, Jirka Jarotek, René Klinovský a na desátém místě Martin Kožíšek.

Druhá etapa se nesla v podobném duchu a bojovalo se hlavně o stříbro. Příliš se nedařilo Honzovi Reslovi a postupně se propadl až na páté místo. Jezdec Iridia si stěžoval na vibrace řízení svého Mitsubishi a přidal k tomu i jedny hodiny na 13. testu. Mimo podium se ocitl i Petr Tauš, když nestačil tempu Ondry Babáka a Martina Ptáčka. Mezi těmito jezdci se mělo rozhodnout o držiteli stříbrného poháru a byl to opravdu boj na ostří nože. Osudová se ukázala 20. RZ kde jezdec Iridia na chvíli ztratil koncentraci a už se poroučel ze srázu mimo trať. Martin Ptáček se spolujezdcem vyvázli nezraněni, ale letošní černá série pokračuje. Cílem HSF rally projel v nejrychlejším čase Pavol Spišák. Potvrdil tím letošní neporazitelnost a zatím neohroženě vládne kategorii WRC. Ondra Babák za ním na druhém místě zaostal o 1:37 min. Pro jezdce IF Motorsportu je to letos už druhé stříbro. Trojici nejlepších doplnil na stupních vítězů Petr Tauš. Náramně se povedla druhá etapa René Dohnalovi z Anvelu a nakonec se posunul až na čtvrté místo jen těsně před Honzu Resla. Poslední zkouška rozhodla o šestém místě pro Martina Kožíška a Jirka Jarotek se díky chybě musel spokojit se sedmou pozicí. Za ním se umístili Boris Klinovský, Vojta Uhlíř a Maty Honzek. Uvidíme, jestli na nadcházející KCM rally někdo dokáže ohrozit Pavola Spišáka.

Mezi jezdci S2000 to zdaleka není tak jednoznačné a zatím jsme měli pokaždé jiného vítěze. Poté, co Jakub Hoffmann odešel mezi produkční vozy, to vypadá, že obhájce titulu Štefan Spišák si bude muset dávat pozor hlavně na Davida Hrbáčka. Papírové předpoklady se naplnily i na HSF rally a oba dva mladíci se usadili na čele jen s nepatrným rozestupem. David měl lepší vstup do rally, ale už na čtvrté RZ Štefan převzal vedení. Oba nasadili strhující tempo, kterému nikdo jiný ze soupeřů nestačil. V cíli etapy nakonec tahal za kratší konec David Hrbáček, ale rozdíl necelých dvou vteřin sliboval drama i ve druhé etapě. Boj na nižších příčkách byl neméně zajímavý. Na třetím místě zakončil etapu Radek Garažija z Monteku, který zvládl těsný souboj s Milanem Ostrovským. Milanovi nepomohly k provizorní bedně ani znalosti domácích tratí. Záda mu kryl na pátém místě Adam Nezval také z HSF. V popředí nesměl chybět tradičně ani Jan Morávek, ale se šestým místem nebyl jezdec Nexusu vůbec spokojen. Těsně za Honzou byl na sedmé pozici druhý jezdec Frontlinu Kamil Váňa a desítku uzavírali Lukáš Večeřa, Václav Poustka a Tomáš Sekera.

Druhá etapa byla ve znamení neskutečného boje o vítězství. Jak Štefan Spišák, tak David Hrbáček jeli na hraně a ždímali ze sebe maximum. David zatáhl na 14. RZ, kde najel na svého rivala téměř osm sekund a dostal se do vedení. Štefan odpověděl vítězstvím na dvou následujících testech. Přetahovaná pokračovala i nadále a čtyři erzety před koncem byl rozdíl pouhé půl sekundy. Na 20. RZ ale David opět zariskoval a najel na Štefana rozhodujících šest vteřin. Zbylé dva testy už změnu v pořadí nepřinesly a tak vítězství zaslouženě putuje do Zlína. David si druhým letošním triumfem upevnil vedení v kategorii S2000. Štefan se musel spokojit pouze s druhým místem. Ostatní neměli nárok a na vedoucí duo ztratili přes tři minuty. Hned v úvodu druhé etapy se musel rozloučit se slibným výsledkem Radek Garažija a další havárie jen potvrzuje nepovedenou sezonu pro jezdce Monteku. Díky tomu mohl být v klidu Milan Ostrovský a právě jezdec HSF byl nakonec nejlepší ze zbytku startovního pole a dojel si pro bronz. Na poslední RZ se dostal na konečné čtvrté místo Jan Morávek. Druhá etapa posádce z Třebíče vyšla na výbornou a přidalo se k tomu i potřebné štěstí. Adam Nezval totiž na poslední erzetě chyboval a nakonec o pouhých 0,56 s. o jednu příčku klesl. Domácí borec byl v cíli pátou příčkou hodně rozladěn. Body za šesté místo putují do Monteku zásluhou Tomáše Sekery a sedmou pozici obsadil Lukáš Večeřa. Následovali Vašek Poustka, Jakub Bujáček a desátý Ondra Vomočil.

Produkčním vozům po třech odjetých soutěžích vládl Pavel Novotný z Monteku. Adeptů na vítězství ale bylo daleko více a rozhodovala každá maličkost. Na minulé soutěži slavil triumf Jakub Hoffmann a mladík z BF Goodrich týmu začal dobře i tady. Po první sekci se ujal vedení a jeho tempu stačil pouze Lukáš Útrata z Iridia. Po šesté RZ se Lukáš dostal do vedení, ale rozdíly mezi oběma jezdci byly minimální. Jakub se na závěr první etapy ještě jednou vyhoupl do čela, ale nakonec se musel spokojit s druhou pozicí. Ztráta na vedoucího Lukáše Útratu činila po jedenácti erzetách necelých pět vteřin. Na třetím místě zakončil den Pavel Novotný. Ten nezachytil tempo dvou nejrychlejších a hlavně na mokré prostřední sekci ztrácel. O čtvrté místo tvrdě bojovali Marek Peter s Adamem Barvíkem. Prvně jmenovaný jezdec BF Goodrich týmu byl nakonec 2,5 sekund úspěšnější než jeho soupeř z Anvelu. Těsné rozestupy byly i na dalších příčkách. Jako šestý zakončil den Jirka Borkovec před Mírou Sudickým. Až osmá pozice pro Jirku Peteru byla rozhodně za očekáváním. Mezi desítku nejlepších se vešli ještě Víťa Drábek a Pavel Hejtmánek.

Druhá etapa byla doslova pohřebištěm favoritů. Vstup do etapy se vůbec nepovedl Lukáši Útratovi, když hned na první erzetě chyboval a ztratil první místo. Ještě hůře ale dopadl na RZ 16, kde vlastní chybou vyletěl mimo trať a ze soutěže musel odstoupit ze druhého místa. Velká šance na vítězství se tak otevřela pro Kubu Hoffmanna. V čele měl náskok přes jednu minutu a stačilo pouze dovézt auto v klidu do cíle. Na 18. RZ ale neudržel koncentraci a své subaru poslal několikrát přes střechu. Aby toho nebylo málo, na stejné erzetě havaroval i Pavel Novotný a tak místo vedení čekala na jezdce Monteku penalizace za superrally. První tři jezdci byli rázem out a šance na vítězství se otevřela pro ostatní. Na čelo se posunul Adam Barvík jen těsně následován Markem Peterem. Rozdíl byl sice minimální, ale Adam si už vítězství nenechal vzít a pro Anvel si podruhé letos připisuje plný bodový příděl. Marek Peter si i přes prohraný souboj o vítězství připisuje nejlepší výsledek kariéry v podobě druhého místa. Na poslední erzetě zaútočil Víťa Drábek a urval pro sebe třetí místo. O tři sekundy porazil svého kolegu z Frontlinu Jirku Borkovce. Ve druhé etapě zrychlil Jirka Petera z RBR Generation týmu a bylo z toho konečné páté místo. Také Roman Kratochvíl předvedl ve druhém dni zlepšený výkon a domácí rally zakončil na šestém místě. Za ním byl klasifikován Michal Šenk před Miroslavem Kovaříčkem a Lukášem Valentou. Deset nejlepších uzavíral Jirka Petera z týmu Kizz-me.

Vyrovnaná partie se dala čekat i v kategorii S1600. V první etapě potrápil sice všechny posádky déšť, ale i tak bylo nastolené tempo doslova pekelné. Petr Pajer má promáčenou šotolinu v oblibě a tak nepřekvapilo jeho vedení v úvodu soutěže. Na dostřel mu byl Dennis Zeťák z Frontlinu a k silné trojici se postupně přidal i Michal Streit hájící barvy týmu Fist. Hned na úvodní RZ soutěže skončil po havárii Pavel Steiner a cíl první etapy nespatřil ani Míra Čech z IF Motorsportu. Oranžové barvy tak hájil pouze Jirka Frištenský a dařilo se mu na výbornou, když atakoval nejrychlejší pětici. V popředí bylo vidět i duo z Anvel Racingu Jan Hejtmánek a Michael Vaňhara. Závěrečná RZ přinesla změnu na vedoucí příčce. Petr Pajer přehnal skok před cílem zkoušky a málem svou Ladu totálně rozbil. Chyby využil k posunu do vedení Michal Streit. Na třetím místě zůstal Dennis Zeťák a čtvrt minuty za ním byl Jirka Frištenský. Následovali Honza Hejtmánek a Michael Vaňhara. Příliš vidět nebyl Karel Nývlt, patřila mu až sedmá příčka. Jen necelé dvě sekundy za ním figuroval Pavel Hátle. Mezi nejrychlejších deset se zařadili ještě David Šenk a Martin Šindelář.

Podle výsledků to vypadalo na pohodovou druhou etapu, ale opak byl pravdou. Do druhého dne se nevyspal moc dobře Petr Pajer a hned na první RZ ztratil manažer týmu Kizz-me druhé místo a kontakt s Michalem Streitem. Další zajímavý souboj se odehrával v boji o sedmé místo mezi Karlem Nývltem a Pavlem Hátle. Oba rivaly dělily jen desetinky. Výraznou změnu průběžného pořadí přinesla 14. RZ. Do té doby skvěle jedoucí Dennis Zeťák chyboval a musel odstavit své nepojízdné Polo mimo trať. Jezdci Frontlinu patřilo v té době druhé místo. Vedení si i nadále udržoval Michal Streit a před Petrem Pajerem si udržoval náskok zhruba patnácti vteřin. Petr se ale snažil tlačit a ke konci ztrátu téměř smazal. Na 21. RZ Michal chyboval a rozdíl mezi oběma jezdci byl před závěrečnou zkouškou pouhé 4 sekundy. Nakonec to ale nestačilo a Michal Streit si z HSF rally odváží nejcennější vavřín. Letos je to jeho druhé vítězství a na čele této skupiny zase o něco navýšil svůj náskok. Petr Pajer byl nakonec spokojen i se stříbrem. Mezi tři nejlepší se podíval poprvé Jirka Frištenský. Do bojů o vítězství sice jezdec IF Motorsportu nezasáhl, ale bronz má pro něj na šotolinových tratích cenu zlata. Pod stupni vítězů zakončili rally jezdci Anvelu v pořadí Jan Hejtmánek a Michael Vaňhara. Rozestupy jim nedávaly moc šancí na postup a tak čekali jen na chyby soupeřů. Na konečné šesté místo se dostal na poslední zkoušce David Šenk. Jezdec Montek Motorsportu využil zaváhání Pavla Hátleho. Ani ve druhé etapě nevykročil ze svého stínu Karel Nývlt a cílem projel až jako osmý před Martinem Šindelářem a Peterem Lilgem.

A8 je poslední skupinou, která nám zbývá. V této třídě to zatím vypadá na souboj Ládi Barvíka s Karlem Kunclem. Po třech soutěžích měl mírně navrch manažer RBR Generation týmu. Už od prvních metrů bylo jasné, že na tyto dvě posádky nikdo nebude mít. Láďa začal lépe a ujal se vedení. Na třetí RZ se do čela dostal Karel Kuncl, ale hned na následující zkoušce mu stejnou mincí oplatil jezdec Anvelu. Karlos už nedokázal zareagovat a postupně nabíral nepatrnou ztrátu. Láďa jel opravdu dobře a místy až za hranicí rizika. Po první etapě si vyjel na svého rivala náskok přes 15 vteřin. Z povzdálí sledoval tento souboj Vašek Šourek. Jezdec HSF zatím neprožívá nejlepší sezonu, ale na domácích tratích se mu dařilo na výbornou. Etapu zakončil na třetím místě. Smůlu měl jeho stájový kolega Dan Krčma, když na předposledním testu přišel o brzdy. Velká ztráta na poslední rychlostce znamenala propad mimo nejlepší desítku. Jako čtvrtý byl klasifikován po prvním dnu Martin Bruder. Montecký jezdec se snažil držet na dostřel pódiového umístění, ale nakonec na Vaška ztratil téměř 20 sekund. Ve druhé etapě si naopak bude muset hlídat Františka Valentu. Jezdec Fusion Racingu uzavíral nejrychlejší pětici. V závěru etapy se zadařilo i Michalu Kučerovi a posunul se na šesté místo. Těsně za ním byl Ludvík Kala, David Pelánek a Leo Vonka. Jirka Vingárek uzavíral nejrychlejších deset jezdců.

Ve stejném duchu se nesla i druhá etapa. Láďa Barvík nepolevil z tempa a postupně střádal drahocenné sekundy. Karel Kuncl na něj nemohl najít recept a naopak se na dostřel druhému místu přiblížil Vašek Šourek. Bojovalo se i v nižších patrech tabulky. Ke konci rally zaútočil Ferry Valenta a téměř smazal ztrátu na Martina Brudera. Finální krok už ale nestihl a tak se musel spokojit jen s pátým místem. Bruďas si na čtvrté pozici pořádně oddychl. Tradičního rivala porazil o necelých pět vteřin. Žádná změna se nakonec nekonala ani na pódiu. Jako třetí projel cílem za mohutné podpory domácích fanoušků Vašek Šourek. Letos druhé stříbro putuje do garáže Karla Kuncla a vítězství na HSF rally slaví Láďa Barvík. Jezdec Anvelu si připsal letos už podruhé plný počet bodů a nutno říci, že zcela zaslouženě. Za nejrychlejší pěticí dojel Michal Kučera. Na sedmé místo se v průběhu druhé etapy posunul David Pelánek, který odsunul na osmou příčku Ludvíka Kalu. Do nejlepší desítky se ještě vměstnali Leo Vonka s Honzou Vingárkem.

HSF rally byla hodně zajímavou soutěží a opět překopala průběžné pořadí týmů. Nejlépe se vedlo jezdcům Anvelu a díky 278 bodům se posunuli na třetí místo před Montek a HSF. Zadařilo se také Frontlinu, když se o jediný bod dostali zpátky do vedení. RBR Generation rally team klesl na průběžné druhé místo. Vše ale může být jinak hned po nadcházející rally. Pátou soutěž hostí tým KC Motorsport a stejně jako loni jsou pro všechny posádky připraveny technické asfaltové testy.

Ohlasy v cíli:

René Dohnal (2. místo WRC): skvělý, jsem rád za cíl. Zatím mám 100% úspěšnost, takže super. Uvidíme, na co to bude stačit, Ondra byl nad mé síly. Průběh závodu byl jinak poklidný, vyjma dvou zhasnutých motorů žádný větší problém a krizovky k tomu samozřejmě patří.

Milan Ostrovský (3. místo S2000): yes, paráda, i teď jsem jel pořád na plno, dlouho jsem v TR nejel na hraně. Poprvé jsem dokončil domácí soutěž v TR, takže je v celku jedno, na jakém postu skončím, hlavně ať všichni soupeři dojedou do cíle.

Víťa Drábek (3. místo N4): po odpadnutí kluků vepředu to vypadá na dobrý výkon, ale stejně se s tím krapet pořád trápím. Krásné textury a celkově vydařená rally. Děkuji.

Jiří Frištenský (3. místo S1600): tak máme hotovo. Ve stanu vládne pohodová atmosféra a všichni sledujeme on-line přenos. Ti nejlepší ještě bojují na trati. My jsme spokojeni už teď, tohle bylo maximum, co na šotolině můžeme zajet.

Láďa Barvík (1. místo A8): jo, je to v cíli. Obrovská úleva. Za poslední sekci bych si nafackoval. Anvel to má dobře rozjeté a nechtěl jsem to pokazit, ale zas jsem nechtěl dát Karlovi 1. místo zadarmo.

Průběžné výsledky Team rally: http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!