Martin Prokop v deseti soutěžích MS 2012
Dnes se v Praze koná tisková konference Martina Prokopa, na které má odhalit své plány pro příští rok. Na místě je přikrytý vůz Ford Fiesta WRC a čeká se na příchod jihlavského jezdce. Zatím bylo oznámeno, že Martin odstartuje v deseti ze třinácti soutěži mistrovství světa.
Program M. Prokopa 2012 | |
---|---|
17. – 22. ledna | Rallye Monte Carlo |
9. – 12. února | Rally Sweden |
29. března – 1. dubna | Rally Portugal |
25. – 27. května | Acropolis Rally |
2. – 5. srpna | Rally Finland |
24. – 26. srpna | Rallye Deutschland |
13. – 16. září | Rally of Great Britain |
4. – 7. října | Rallye de France |
18. – 21. října | Rally d’Italia |
1. – 4. listopadu | Rally de España |
11:25 – Na místě je i šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
11:44 – Tisková konference začala, Malcolm Wilson vstával ve 4 ráno, aby stihl první letadlo do Prahy.
11:47 – Sponzorem Martina Prokopa se stala firma Edox.
11:48 – Martin Prokop hodnotí svou dosavadní kariéru v rallysportu.
11:49 – Informace pro Shackiho. Za stolem sedí vedle Malcolma Wilsona, Martina Prokopa a Jana Tománka ještě ředitel vnější komunikace Fordu Martin Linhart, v sále je přítomno asi třicet novinářů.
11:53 – Martin Proko: Dva roky s Fiestou S2000 byly přechodné.
11:54 – Vůz WRC byl na Britskou rally rezervován již od začátku roku.
11:56 – Příští rok asi 10 evropských soutěží MS, zámořské podniky jsou příliš drahé na dopravu.
11:57 – Start na Francouzské rally je nejistý, možná místo Francie pojede Martin Prokop v zámoří. Francouzskou rally označil Martin Prokop jako soutěž, která v mistrovství světa nemá co dělat.
11:58 – Tisková konference byla na chvíli přerušena poté, co Zdenka Trinerová alias Ufozt nebyla schopna vypnout vyzvánění svého telefonu a Martin Prokop nebyl ani přes mikrofon slyšet.
11:59 – Slova se ujal Jan Tománek.
12:01 – Malcolm Wilson: Martin Prokop platí faktury včas, jinak bych se o tom doslechnul.
12:02 – Malcolm Wilson chválí Martina Prokopa a jeho tým, dle názoru šéfa M-Sportu bude tým schopet kvalitně zajistit starty s vozem WRC v MS.
12:04 – Na obrazovce je pouštěno týmové video z Britské rally.
12:05 – Malcolm Wilson: Britská rally byla soutěží smíšených pocitů. Jari skutečně odevedl skvělou práci a připravil Mikkovi šanci na zisk titulu. Ale taková věc, co se stalo Mikkovi, se může stát každému, poškodil o pařez chladič. Pak nám volal, že se motor přehřívá, ale snažili jsme se aby pokračoval dále. Jenže rychle vytekla voda a byl konec. Bylo to tedy velké zklamání, protože jsme měli skvělý začátek sezony, ale uprostřed to bylo slabší. Mikko měl druhou šanci na zisk titulu, což se nepovedlo. Bylo to zklamání, ale Ford alespoň vyhrál soutěž. Jari zajel skvěle, v pátek porazil Sebastiena Loeba na zkoušce, kde Francouz tvrdil, že jí zajel zcela perfektně.
12:09 – Sebastienova havárie sejmula z Jariho tlak, ale i tak každý v týmu věřil, že Jari vyhraje. Ve Walesu jsme měli v první desítce 8 aut z deseti, což je nový rekord, je to věc, která je pro M-Sport velmi uspokojivá. Za podmínek, které panovaly, to bylo skvělé. Je fantastické dojet mistrovství světa na těchto místech, ale nezískat titul bylo samozřejmě zklamáním.
12:11 – Jan Tománek: Nepoužíváme rozpis z minulých let, náš rozpis se neustále rozvíjí, je to práce navíc, ale jde s námi, s vývojem, každý rok máme nový. Styl psaní rozpisu je neměnný, zvýraznujeme nebezpečnější pasáže, vývoj rozpisu je o tom, aby byl stručný a výstižný.
12:12 – Martin Prokop: Já jsem byl z vozu ne nešťastný, ale zamyšlený. Vyžaduje změnu řízení, změnu rozpisu. Dělalo mi to celkem potíže, MS není lehké mistrovství, ale jsou soutěže, které mají konstatní podmínky. Kdyby jsme jeli v Řecku nebo na Sardinii, tam jsou podmínky neustále stejné, najít balanc řízení je tam mnohem lehčí. Zde se podmínky neustále měnily. Šel jsem do závodu, že chci zkusit můj tým, jak bude fungovat, jak budeme fungovat my s Jendou, chtěl jsem ujet co nejvíce kilometrů. Chybovali jsme, což se v minulosti tolik nestávalo, naše bilance havárii je dobrá, ale tady ta chyba přišla záhy, byli jsme chvíli smutní, ale to se stávat bude. Mnoho zkušených jezdců mi řeklo, že to je normální, tahle třída je tak rychlá, že nejde vše ohlídat. Nebylo to poslední klopýtnutí, to je třeba vychytat. Nebyl jsem nešťastný, ale musím se více koncentrovat a lépe připravit.
12:15 – Malcolm Wilson: Z mého pohledu je obdivuhodné, že zkusil Martin vůz na takové soutěži, které je na zaučení s vozem extrémně těžká, nikdy nevíte co vás čeká, jakou budete mít přilnavost. Wales je mokrý, klouže to, nemůžete se nikdy dostat do dobrého rytmu. Myslím, že udělal menší chybu, ale jinak to byla skvělá zkušenost jak najet kilometry ve voze, ale on se pustil do dalšího těžkého kroku, což bude Monte Carlo, ale i tam bude velmi obtížné. Chce to být trpělivý, ale jsem jistý, že na soutěži s konstatními podmínkami jeho tempo a rychlost přijde.
12:18 – Ufozt vyndala z telefonu baterku, nepodaří se vám ji prozvonit :)
12:20 – Petr Eliáš: Jaké má Martin cíle pro příští rok a může říct něco Malcolm o budoucnosti M-Sportu?
12:20 – Martin Prokop: Tuto otázku jsem čekal, moje strategie je taková, že první půlku sezony chci mít sám pro sebe, abych vůz pochopil, abych začal jezdit stabilně a standarně, aby to nebylo jak na houpačce, v Anglii se to zlepšovalo, ale to tak rychle nepůjde. V druhé části sezony bych rád začal bojovat o nejrychlejšího soukromníka, to je dle mě reálné a dostupné, bojovat s továrnami je mimo možnostni. Někdy se něco může povést, ale nemůže to být standardní cíl, chci se ustabilizovat a bojovat s ostatními soukromníky kdo bude nejrychlejší.
12:22 – Malcolm Wilson: Lhůta na zapsání do MS je 12. prosince. Diskutujeme s Fordem, zda bude Ford pokračovat v MS, kde jsme od začátku MS. Momentálně pracujeme i na jiných kategoriích, to vše bude součástí rozhodnutí, ale snad v blízké budoucnosti padne rozhodnutí o naší budoucnosti, protože věřím tomu, že by Jari příští rok mohl bojovat o titul.
12:24 – Malcolm Wilson: Soustředím se na zůstání Fordu v MS a pokud tam zůstaneme, tak chceme mít ten nejsilnější tým. Mluvili jsme s hodně jezdci, ale nejdřív musí Ford zůstat v MS, musíme zjistit kdo by byl k dispozici a které posádky by nás dovedly k úspěchu.
12:25 – Malcolm Wilson: V této situaci jsme již několikrát byli, ale vše co mohu říct je, že Ford má zájem zůstat v MS, i M-Sport chce, ale všichni znáte ekonomickou situaci, ale snad najdeme řešení, které ponechá Ford na nejvyšší úrovni v MS.
12:27 – Malcolm Wilson: Powerstage je dobrým krokem. Nyní je v MS celkem dost týmů, nedávno to byl jen Ford a Citroen, tento sport se mění, je třeba ale konrolovat náklady. Vozy jsou stále drahé, ale již výrazně levnější. V pondělí bude promotér prezentovat své nové kroky, bude kvalifikace na shakedownu. A tyto věci snad MS pomohou.
12:29 – Malcolm Wilson: Okolo roku 2002 bylo v MS myslím šest továren, což je rekord, ale nyní máme deset nebo jedenáct týmů. Když se podíváte tři roky zpět, tak byly jen dva. Musíme doufat, že FIA nebude prodlužovat soutěže, každý kilometr stojí peníze.
12:30 – Martin Prokop: Budu muset zrychlit, ale to by bylo příliš jednoduché. Je zásadní rozdíl ve výkonu motoru, vůz je výrazně lépe kontrolovatelný plynem, u S2000 jsme poznali limit, věděli jsme co a jak, věděli jsme kde není výkon. Tento vůz je jiný, pilotáž musí být přesnější, utvrdil mě v tom Mads Ostberg. V rychlých zatáčkách jsme na něj ztráceli, WRC jede rychleji než 170kmh, průjezdy zatáček souvisí s tím, jak se jezdí s motorem, vše se kontroluje výkonem motoru. To je zásadní rozdíl a problém, ale to nejde odstranit hned, hlava na to není zvyklá. Musím přidávat plyn mnohem dříve. Podvozek je vlastně stejný, ale nastavení musí být jiné, motor dělá s vozem divy. Používání vozu je jiné, nečekal jsem takový rozdíl, myslel jsem, že budu dříve schopen ten vůz dobře řídit, zatím má vůz navrch a určuje jízdu. To vyžaduje čas a hodně práce.
12:33 – Martin Prokop: S kondičkou nemám moc problém, jsou tam trochu jiné odstředivé síly, takže fyzičku je třeba mít, ale jinak síla pro ovládání vozu je podobná. Ale i zde se musím zlepšit, program do Monte Carla tomu pomůže, ale spíše jde o psychiku, kde se dá hodně zapracovat, na reflexech, zbystřit. V S2000 se chvílemi nic nedělo, kde motor neměl výkon, ale WRC je v každé zatáčce smykem, je třeba ho řídit, to vyžaduje větší soustředění, těžko se to popisuje, je to "šrumec", to zlepšení se musí týkat reakcí a soustředění, musím vymyslet jak se zlepšit, jak změnit přípravu. Dříve jsem nepozoroval ostatní jezdce, každý má jiný styl, dnes ale studuji videa ostatních jezdců, sleduji jak jezdí, musím se učit od základů, ale musím se učit hodně, je to velké studium na mnoha frontách, nebudu dlouho otálet a půjdu pro odpovědi za jinými jezdci, třeba za českým jezdcem, co s Fordem v minulosti jezdil.
12:36 – Malcolm Wilson: Martin musí získat důvěru, byl rychlý v S2000, ale to jsou nyní dvě nejtěžší soutěže, uvidíme co ve Švédsku, kde se pojede s hroty, je to krásná soutěž s konstatními podmínkami, ale Martin se může učit i od ostatních jezdců, od rychlých jezdců a snad pozná, jak to dělají.
12:44 – Martin Prokop, Jan Tománek a Malcolm Wilson odhalili Ford Fiesta WRC týmu Jipocar. Tisková konference skončila, děkujeme za vaši pozornost.
Informace z tiskové konference budeme průběžně doplňovat.
Mravenec: Ufozt si nic nezaslouží, to by příště všichni vyrušovali a chtěli svézt wrcem
Buď jsi slabý v gramatice, nebo jsi odbočil někam k harasmentu...