22. 11. 2011 12:11 − 2706× − 4

Loučení s Evropou pro posádku Brynda – Pekárek

Rok 2011 se pozvolna chýlí ke svému konci, fanoušci rally pošilhávají po kdejaké rally show, spřádají se plány na rok 2012.

Rok 2011 se pozvolna chýlí ke svému konci, fanoušci rally pošilhávají po kdejaké rally show, spřádají se plány na rok 2012. Trochu jinak je tomu ve sáji XTG Rally Team. Zde bude „ostrá“ sezóna teprve ukončena. Tečku za ní napíše posádka Petr Brynda – Zdeněk Pekárek. Ale o tom až později. Nyní se trochu ohlédněme, jaký vlastně byl ten končící rok? Rozhodně neobvyklý, krásný a hodně náročný.

Petr Brynda si v něm splnil svůj sen. Dostal se za hranice republiky a absolvoval několik závodů IRC. Tím prvním byla korsická rally. Petr o ní říká: "Byl to zatím nejtěžší a největší závod mého života. Těžký na rozpis, těžký na jezdecké umění, náročný na logistiku. A místní jedou strašně rychle. Na Korsice se nejel shakedown, takže první poznatky získávala posádka až na SS1. Tam se vlastně zjišťovalo jak s autem jet. Naštěstí to netrvalo dlouho. Po drobném incidentu – spálené brzdy a malá cesta ven – byla nakonec naše mise úspěšná. Pohár za 3. Místo IRC 2WD Renault Challenge 2011 byl povzbuzením do dalšího podniku."

Tím byla Geko Ypres Rally. Belgický závod podstatně jednodušší na logistiku, ale o to horší na závodění. V Belgii se sešla obrovská konkurence a jelo se tam velice rychle. A teta Smůla byla opět na místě. Defekt a malá cesta ven. K tomu se přidalo i naplnění pořekadla, že „I mistr tesař se někdy utne.“ Jinak perfektní mechanická parta okolo Jirky Bryndy vymyslela (nebo on???), že bez rampy bude auto lehčí a pojede. No jak říká Peťan: "Jo, auto jede, ale je h…. vidět. Nakonec vše dobře dopadlo. K nadšení celého týmu se opakovala pohárová historie z Korsiky. Velmi příjemným prožitkem byla i nádherná atmosféra starého městu. Tu nedokázala na dlouho narušit ani návštěva muzea 1. světové války. A že s otrlými harcovníky po tratích rally dost otřásla."

Jistě každý pochopí, jak byla posádka nabuzená na domácí IRC, na Barumku. Na místě spolujezdce vystřídal Zdeňka Pekárka Štěpík Palivec. Zlí jazykové tvrdí, že to bylo z váhových důvodů, neb Barumka je kopcovitá. Všichni význam domácího startu pochopili. Všichni s výjimkou elektroniky. Hned od počátku byly problémy s dobíjením a auto nejelo ve vysokých otáčkách. Mechanici, ani přizvaný Renault sport technik nebyli schopni závadu diagnostikovat. Nepomohla ani výměna všech souvisejících součástek. Definitivní ránu jedinému Petrovu domácímu startu pak dala závada motoru v poslední SS. Barumka byla dost velkým rozčarováním, Petr chtěl doma tolik ukázat, že umí.

Tečku za letošní sezónou odjíždí posádka Brynda – Pekárek napsat do Francie. Start na Rallye du Var je obrovská výzva. Není to jen blízkost Monte Carla, které dává této rally přízvisko Malé Monte. Za vše hovoří dvě stě startujících posádek. Startují tu snad všechna WRCéčka, vozy Kit car 2,0l, řada historiků a další. Soutěž je vyšperkována o jména Latvala a Tänak, kteří zde budou testovat na Monte Carlo. Z českých jezdců se objeví Honza Černý a Egon Smékal. Prostě obrovská konkurence. A ještě větší očekávání. Jaké bude počasí, bude sníh? Naše posádka dostala v této konkurenci přiděleno startovní číslo 37. I to je zavazující a kluci chtějí završit sezónu co nejlepším výkonem. Všem fandů děkují za podporu a zvou ke sledování soutěže na http://www.var-rallye.fr/ . Moc se na závěr sezóny těšíme.

Start posádky ve Francii je svátkem pro celý tým XTG Motorsport. Ten se v roce 2011 zúčastnil 25 závodů doma, na Slovensku, v Polsku a na výše zmíněných soutěžích. Zároveň je pořadatelem a promoterem ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Za tou stojí především Zdeněk Pekárek, bez nějž by tato soutěž asi vůbec neexistovala. V pořadatelství soutěže bude XTG Motorsport pokračovat i v roce 2012 a věří, že zajímavé finanční ceny:
1. místo 75.000,- Kč
2. místo 50.000,- Kč
3. místo 25.000,- Kč,
přilákají i nové posádky k těm, které se zúčastnily ročníku 2011.

Sezóna 2011 nebyla špatná. Za to chceme poděkovat všem partnerům, klientům, mechanikům, rodinám a Plutovi. S nimi také FAS AČR, všem pořadatelům, fanouškům a příznivcům, ale hlavně všem těm drobným lidičkům – mravenečkům, bez jejichž práce a obětavosti by to prostě nešlo. Ještě jednou všem děkujeme a těšíme se na spolupráci v roce 2012.

Komentářů celkem: 4
22. 11. 2011 15:03
0 0
Tak přeje hodně štěsti v příští sezoně Kvilda....smajlíksmajlík
22. 11. 2011 17:30
0 0
Petře,co Praha a WRC ? šou se vším šudy ...smajlíksmajlík
22. 11. 2011 18:55
0 0
Z Hluboše, až na kraj světa a tam na bednu smajlíksmajlík
22. 11. 2011 19:06
0 0
Pěkné výkony, jak se na takové piloty patří. Ten kluk prostě umí a doufám, že pojede něco i u nás (krom Barumky).

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama