23. 11. 2011 17:43 − 2427× − 14

Kris Nissen k angažování Ogiera

Šéf Volkswagen Motorsport Kris Nissen odpovídal serveru autosport.com o tom, jak a proč došlo k angažování Sebastiena Ogiera.

Šéf Volkswagen Motorsport Kris Nissen odpovídal serveru autosport.com o tom, jak a proč došlo k angažování Sebastiena Ogiera.

Proč zrovna Sebastien Ogier?

Jsem si jist, že byste byli schopni na otázku odpovědět lépe než já. Tak především je to bezpochyby jeden z pěti nejlepších jezdců na světě a dokáže vyhrávat. No a za druhé jsme byli schopni se dohodnout. Teď se cítíme tak, jako bychom vyhráli v loterii. Celkově vzato je velmi mladý, byl výborný v roce 2010 a letos ještě lepší. Myslím, že můžeme být velmi spokojeni, že se nakonec rozhodl jít k nám.

Bylo to jednoduché vyjednávání?

Nebudu zveřejňovat moc detailů, ale je jasné, že když se rozhodl odejít od Citroenu, tak měl na výběr jen Ford nebo Volkswagen. Měl mnoho dobrých důvodů jít do Fordu a myslím, že by rád jezdil v týmu, který příští rok může vyhrát šampionát. Na druhou stranu mohl vidět, jak pracujeme u VW. Viděl naše tři naše vítězství v Dakaru, viděl náš malý tým s Fabiemi S2000. Každý může vidět, že naši práci bereme od počátku velmi vážně a máme program až do konce roku 2015. Takže měl i dost argumentů pro VW.

Nechci tvrdit, že to bylo tvrdé nebo těžké vyjednávání, ale mohu říci, že od počátečního kontaktu to bylo velmi konstruktivní. Je to inteligentní člověk a má kolem sebe dobré lidi. Včera večer jsme spolu měli večeři a dnes jsem ho spolu s Julienem představil všem lidem u VW motorsport. Stali se členem naší rodiny.

O jak dlouhý kontrakt jde?

Normálně o smlouvách nemluvíme, ale náš program je od počátku koncipován do konce roku 2015 a do té doby snad starý nebude…

Kdy se Ogier poprvé sveze s Volkswagenem?

Už se stalo. Spolu s Julienem už jezdili závodním Touaregem. Jinak ale nejbližší plán stále diskutujeme. Očekávám, že s testovacím Polem by se měl svézt někdy během prosince. První skutečně závodní vůz by měl být k dispozici v únoru.

Co tedy Ogier příští rok pojede?

Tak v první řadě pojede za náš, řekněme juniorský, tým. Konečný plán ale ještě není hotov. Neměli bychom ale chybět na žádném závodě MS.

Komentářů celkem: 14
23. 11. 2011 18:34
0 0
Ta poslední věta je důežitá-nikoliv JEN swrc ale vpodstatě všechno...takže jak jsem tu mluvil, že se chystám do Německa, tak už je to na tuti. Minimálně tam uvidím Ogiera s fábinkou, přinejlepším Ogiera už s Polem...no neber to.smajlíksmajlíksmajlík
23. 11. 2011 18:59
0 0
Smlouva na tři roky a plat 10 milionu eur............
23. 11. 2011 19:14
0 0
Tak kdo by při spekulacích nad Fordem před týdnem tvrdil, že Ogi bude jezdit ve Fábiismajlíksmajlíksmajlíksmajlík
23. 11. 2011 19:25
0 0
liposh:takže jak jsem tu mluvil,(nemluvil ale psal)vyjadřuj se správněsmajlík
23. 11. 2011 20:32
0 0
paces: ja jsem (i podle mych komentaru zde a jinde) jeste 16.11./19.42hod byl presvedceny, ze to bude Ford..
Pak jsem zacal premyslet, vyslechl pana Wilsona a uz jeste tyz den ve 20.03hod jsem zacal pochybovat
a 18.11./0:50hod jsm uz presvedceny o Ogierovi ve VW smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Takze v tom tvem limitu tyden nejsem tak tak smajlík.. Ale jsou tu nekteri, kteri me jeste vcera vecer presvedcovali o tom, ze to bude Ford :D
23. 11. 2011 21:59
0 0
A když bude mít štěstí, třeba vyhraje pro škodu i podium v celk pořadí. Třeba... To je asi blbost co. smajlíksmajlík
24. 11. 2011 06:46
0 0
No,Já si myslím,že to bylo jasný od okamžiku,kdy řekl ,že odejde od Citroenu.Neměl ani jinou volbu vzhledem k situaci u Fordu.Koncern pracuje velice důsledně,kvalitně a hlavně má s čeho vycházet- z naší fabie a z hlavně z práce našich lidí.Vše bohužel
pro naši Škodovku.
24. 11. 2011 07:49
0 0
VW to vyhrál,Ogi ten už umí, u Mikelssena a Tanaka ještě není jistota, že se nezaseknou před vrcholem a dál to nepůjde. Jsem realista a chápu proč Polo a ne Fabie. VW by mohl mít svou juniorku v IRC a SWRC a tam by to do budoucna mohla mít místo Fabie.
24. 11. 2011 10:36
0 0
Takže vyhlásím tipovačku na druhé sedadlo. Juha, Otík, Peter ?? Víc top pilotů bych asi neviděl. I když u Petera mi něco říká a už jsem to psal, že bude měnit kontinent za ostrovy.
24. 11. 2011 11:49
0 0
pačes: Ted mluvis o VW 2013 nebo o Fordu 2012. Protoze tebou navrhovani kandidati, to je takovy miš-maš ode všad..
24. 11. 2011 11:54
0 0
Nissen prozradil, ze v hledacku pro dalsi sedacku Pola jsou Hanninen, Mikkelsen, Abbring a Wiegand. Ogier pojedes s Fabii S2000 MS.
24. 11. 2011 15:36
0 0
Když byla ohlášena sestava Citroenu a bylo zveřejněno, že Ogier skutečně odchází, také jsem ho spíše tipoval na VW.
Začátkem listopadu, co začalo jezdit Polo, jsem v diskusích psal, že VW udělal takový pokrok s autem, že to je jasný signál pro jakéhokoliv jezdce ze špičky, že to VW bere opravdu nesmírně zodpovědně. Vyslovil jsem myšlenku, že VW tím jasně deklaruje, že pilot, který přijde, bude moci prakticky okamžitě začít jezdit s WRC-em a neztrácet své návyky. Navíc, díky rozpočtu a nasazení, bylo jasné, že program u VW bude tak náročný, že nuda rozhodně nehrozí. Šlo jen o to, kdo bude mít "odvahu" a prozíravost a vstoupí na pole neorané.
Ogier je pro VW(ale i pro fanoušky) skvělá volba. Může nás těšit, že ho uvidíme za volantem Fábie v MS a později s Polem a můžeme se jen těšit na rok 2013, až si to bude rozdávat na ostro s ostatními.
Kdo ho doplní v tovární sestavě je otázka. Kdo by na začátku roku čekal, že Mikkelsen s koncem sezóny tak zazáří a přeskočí v řadě čekatelů hodně dopředu. A vezměte mladého Nizozemce Abbringa, co předváděl ve Walesu. Poprvé s Fábií a ten koncert. Sestava za Ogierem má rok času na to, aby vykryslalizovala. Prakticky všichni uvažovaní jezdci pojedou s Fábiemi(Neuville?), pojedou i při MS a budou porovnatelní. Uchazečů bude hodně-Mikkelsen, Hänninen, třeba ten Abbring, Neuville,... a může s tím i zamíchat to, jak vše dopadne u Fordu. Ale i tak mladí dokazují, že dozrávají neuvěřitelně rychle a třicátníci a starší se pomalu mohou začít cítit ohroženým druhem.
25. 11. 2011 00:25
0 0
Co se tyka Fordu, proslycha se z norskych medii stale vic, ze by si oba Solbergove meli zaplatit misto u tovarniho Fordu. Petter by jako dvoka nahradil Hirvonena a Henning pak Al-Qassimiho, ktery zrejme odchazi spolu s Abu-Dhabi. Ale je to jen ve fazi spekulaci. Ja stale spis ocekavam, ze to nedopadne dobre, Ford odejde a pojede jen M-Sport s Latvalou a armada soukromniku na Fordech..smajlík
25. 11. 2011 23:19
0 0
osobně gratuluji citroenu k odchodu Ogiera, z frajerů co nemaj úctu k jedničkám mi je na zvracení, takovýho kolegu si Loeb nezasloužil
no a teď k VW, upřímně pochybuju o tom že v Rallye sportu dokážou udělat dobrej výsledek a osobně jim to ani v nejmenším nepřeju, potom co předváděli u Škodů si to prostě nezaslouží, teď vydrancujou škodováckej motorsport o poznatky z S2000 a s tím se do konce roku 2015 budou chtít rovnat s vozy WRC a taky dost proto že nemám rád němce
rok 2012 pro J-M LATVALU Go Ford Go !!! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!