Evropské finále Citroën Racing Trophy s českými účastníky

Tohoto jedinečného setkání se zúčastní 35 těchto vozů ze sedmi evropských zemí od východu po západ, od Itálie po Polsko.

Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011) je závěrečným podnikem francouzského šampionátu a také tradičním místem, kam Citroën Racing zve evropské účastníky Citroën Racing Trophy 2011 k pomyslnému rozloučení se sezonou. Loučení to však bude vskutku perné, neboť ve hře jsou zajímavé finanční prémie v kategorii DS3 R3T a C2 R2 MAX.

Tohoto jedinečného setkání se zúčastní 35 těchto vozů ze sedmi evropských zemí od východu po západ, od Itálie po Polsko. Na programu je 229 kilometrů měřených úseků rozdělených do tří etap naplánovaných v nádherné krajině departmentu Var. Francie bude důstojně zastoupena dvěma držiteli poháru v rally na asfaltu, kterými jsou Cédric Robert ve voze DS3 a Guillaume Sirot ve voze C2-R2 MAX, ale objeví se zde i Mathieu Arzeno, Marc Amourette nebo Vincent Dubert. Střetnou se s takovými kapacitami jako je vítěz juniorské kategorie mistrovství Itálie Giuseppe Botta, talentovaný polský jezdec Jan Chmielewski nebo Robert Butor, mistr Maďarska ve voze Citroën z roku 2010. Rally se zúčastní také dvě ženy – Charlotte Dalmasso a Bulharka Ekaterina Stratieva, která se na středomořské trati objeví poprvé.

„Opravdu rádi bychom uspořádali akci pro naše zastoupení v Evropě,“ vysvětlil Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky týmu Citroën Racing. „Známe již naše francouzské vítěze, protože Cédric Robert a Guillaume Sirot již ve svých kategoriích zvítězili na asfaltu a Kevin Abbring a Frantz Comoli na šotolině. Soutěž na Riviéře se nám zdá ideální proto, abychom tuto sezónu co nejlépe zakončili. Rozhodli jsme se proto pozvat naše zákazníky a shromáždit tak jezdce z nejrůznějších koutů Evropy. Zážitek bude o to krásnější a jsme hrdí na to, že se závodu zúčastní více než 30 našich vozů.“


Foto: Ondřej Zeman

Nás však budou více zajímat zástupci Citroën Racing Trophy CZ. Ve startovní listině figurují tři vozy Citroën DS3 R3T z české CRT. Dva speciály z dílen Gekon Racingu povedou Jan Černý a Polák Szymon Kornicki, s vlastním vozem se do poháru poprvé zapojí Egon Smékal.

Zmíněná trojice se pokusí uspět na nabité konkurenci domácích i zahraničních jezdců (Robert, Arzeno, Amourette, Bútor, Chmielewski, M. Burri a další) se shodnými vozy. Ve hře jsou impozantní finanční prémie za umístění, když první tři posádky ve třídě R3 mohou dosáhnout na 9 – 6 – 4 tisíce Euro v podobě financí a poukázek na náhradní díly.

Posledním reprezentantem Citroën Racing Trophy CZ bude maďarský pilot Menyhért Kroszer, jenž se v Česku prezentoval s Citroënem DS3 R3T na zlínské Barum Rally. Ve Francii však usedne za volant výkonově slabšího Citroënu C2 R2 MAX. V jeho případě se bude ucházet o finanční prémie 3,5 – 2 – 1,5 tisíce Euro. V této společnosti najdeme i další známé tváře z Barumky, případně jiných českých závodů, třeba Poláky Rafala Janczaka a Tomasze Gryce, Rumuna Vlada Cosmu či Bulharku Jekatěrinu Stratievu.

V nabité konkurenci budou zmíněné finanční prémie popravdě hodně vysoko, přesto posádky CRT neodjedou s prázdnou už jen v případě, že zdárně dokončí první a druhý den soutěže. V případě vozu Citroën DS3 R3T dostanou za každou dokončenou etapu příspěvek v hodnotě 3 tisíce Euro (polovinu příspěvku ve formě šeku na nákup náhradních dílů), u Citroënu C2 R2 MAX lze získat tisíc Euro (rovněž polovinu na náhradní díly). Dalším bonusem týmů CRT bude při Rallye du Var bezplatný catering.

Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu odpoledne, kde se na pódiu krátce představí všech 202 přihlášených účastníků a poté nasednou do vozů a absolvují čtyři rychlostní zkoušky vytyčené kolem městečka Collobrières, jež tvoří první etapu závodu. Celkem je pro posádky připraveno dvanáct rychlostních zkoušek během tří etap. Délka kompletně asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu krátce po desáté hodině dopoledne.

Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost i kvalitní startovní listinou s plejádou vozů WRC nové i staré generace. Proti minulým ročníkům sice na startu chybí Sébastien Loeb či Sébastien Ogier, jedničku bude mít na svých dveřích vítěz poslední světové soutěže Wales Rally GB Jari-Matti Latvala. Mezi absolutní špičkou nechybí ani speciály Citroën C4 WRC, například v rukou francouzského veterána Danyho Snobecka a Fréderica Comteho. Za volant starší Xsary WRC usedne bývalý francouzský šampión dvoukolek Sylvain Polo.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!