Znevážení finále historiků Janota – Tenkl

Miroslav Janota vyhrál při Setkání mistrů mezi historiky, ale jeho soupeř proti němu vůbec neodstartoval. Diváci jej pak odměnili pískotem.

V pražském hotelu Ambassador nejprve v pátek večer převzali Miroslav Janota a Pavlem Dreslerem Zlatou sponu Federace automobilového sportu AČR za titul mistrů Evropy v automobilových soutěžích historiků a pak si s celým týmem Hájek Historic Czech National Rally užili nádherný víkend v Sosnové u České Lípy na tradičním Global Assistence Setkání mistrů.

V jeho závěru se pak Mirek mohl s vozem Opel Kadett C-GTE radovat z vítězství v kategorii historiků. Finálový soupeř Luboš Tenkl proti němu neodstartoval a fanoušci ho zaslouženě odměnili pořádným pískotem, protože o technický problém evidentně nešlo. Znevážit podobným způsobem nejpopulárnější domácí souboj hvězd automobilového sportu by mu ale projít nemělo ani u pořadatelů. Napříště by se Sosnová bez podobných gest, která nemají se sportem, nic společného, určitě obešla.


Foto: Petr Frýba

Jak už Mirek na sebe prozradil, v roli diváka a mechanika se Setkání mistrů zúčastnil mnohokrát, ale letos se na start v roli jezdce postavil poprvé. „Těšil jsem se moc, ale také jsem nechtěl nic ponechat náhodě, aby to neskončilo ostudou. Příprava byla velká. V Sosnové jsem sice nikdy nezávodil, ale tuhle speciální trať, kde se střídá asfalt se šotolinou, jsem si už pamatoval, a tak jsme podle toho nastavili auto. Úpravami u Tomáše Fuchse prošel i motor, který měl tentokrát osmi ventilovou hlavu, ale byl vyladěn na maximum. S Opelem jsem byl opět maximálně spokojený“, poznamenal Mirek, který si společně s partnery týmu a přáteli, které povozil ve třech rundách rozjížděk, užil už sobotu. „Šlo o to poděkovat všem v čele s agenturou Hájek Reklama, za podporu, která nám pomohla získat titul mistrů Evropy. Svezl jsem snad třicet lidí, ale bylo to krásné. Večer jsme pak poseděli, přišla za námi spousta lidí. A sluší se proto poděkovat i pořadatelům Setkání mistrů, je to nádherná akce, při které se setkáte s lidmi, které jste třeba rok neviděli, protože jedou rallycross, ale máte si o čem povídat“, řekl Mirek.


Foto: Petr Frýba

Finálový soupeř sklidil pískot

O tom, že podobné show pro diváky miluje, pak Mirek dokázal na paralelní trati Racing Arény v neděli při vlastním závodě Setkání mistrů. V první jízdě skupiny Rally-HA porazil podle očekávání Jirku Petráška s Opelem Ascona, pak měl přijít souboj se Zdeňkem Tichým, ale toho nahradil Jiří Vlček s Peugeotem. Mirek i tuto jízdu vyhrál a probojoval se do finále. „Mám tyhle show rád a v Sosnové se mi okruh hodně líbil. Navíc trať po sobotních trénincích byla vyčištěná a hezky se na ní jelo. Neustále jsem zrychloval. Proti Petráškově Asconě jsme na tom byli výkonem motoru lépe a to se potvrdilo i v samotné jízdě. Fanouškům jsme ale chtěli nabídnout i něco víc, a tak jsme se už před startem domluvili, že před hlavní tribunou uděláme kolečko. Show musí být. Sklidili jsme aplaus. Napínavé to bylo proti Jiřímu Vlčkovi, protože jsem musel jet opravdu naplno. O to víc jsem se samozřejmě těšil na finále s Lubošem Tenklem, u kterého jsem dřív pracoval jako mechanik. Bylo to zdravě vyhecované, myslím si, že to cítili i diváci“.


Foto: Petr Frýba

V souboji s Lubošem Tenklem byl sice Miroslav Janota už předem favoritem, v rozjížďkách soupeř s výrazně silnějším a mladším vozem BMW zaostal o bezmála dvě sekundy, ale stejně byl tenhle souboj diváckým tahákem. Jenže místo bitvy na trati, přišlo zklamání. „Soupeř z neznámých příčin do finále neodstartoval. Autu ale zřejmě nic nebylo, a pokud mělo jít o nějaké gesto, tak to do sportu nepatří. Pískot z tribun také jasně prozrazoval, co si o tom všichni myslí. Já ale jel finálovou jízdu dál naplno a byl jsem ještě o sekundu rychlejší než předtím. Nechtěl jsem fanoušky zklamat a potlesk na stupních vítězů, i když jsem tam opět stál sám, byl pro mne i celý náš tým krásnou odměnou“, dodal Miroslav Janota. Roztrpčený byl jednání Luboše Tenkla o to víc Ctirad Hájek: „Před třemi lety jsme s Mirkem z jeho týmu Radotín Kart Centrum odešli, ale to snad by nemělo být důvodem, aby tady, při Setkání mistrů, kdy fanoušci přišli na atraktivní souboje, předváděl podobná gesta a celou nádherně připravenou akci znevážil svým chováním. Mě sice nezklamal, ale fanoušky určitě, a nevím, jestli mu někdy vůbec tohle odpustí. Nám ale radost z úspěšné sezony pokazit nemohl. Máme za sebou krásný rok, plný nezapomenutelných zážitků a úspěchů. Proto musím ještě jednou našemu týmu poděkovat za odvedenou precizní práci. Zapomenout nemohu ani na naše partnery v čele se společností Opel a Andrejem Barčákem, bez kterých bychom na titul mistra Evropy nemohli ani pomyslet. A také velký dík míří k našim fanouškům, kteří nám pomáhali na soutěžích doma i v zahraničí“, dodal Ctirad Hájek.


Foto: Petr Frýba

Pavla Dreslera, který se o víkendu ujal role manažera týmu, na místě spolujezdce vystřídala Laura Hájková. Dcera šéfa týmu jezdí okruhové závody, a tak si konečně chtěla vyzkoušet i atmosféru v rallyovém voze. A její dojmy? „Musím Mirkovi moc poděkovat za to, že mě vedle sebe pustil. V soutěžním autě jsem jela poprvé, a i když to nebyla klasická rallye, stálo to za to. Z okruhů jsem zvyklá na rychlou, ale celkem klidnou jízdu. Proto pilotovi musím složit velkou poklonu. Co on s Opelem dělal na asfaltu i šotolině, bylo neuvěřitelné a vůbec nechápu, jak může auto přežít klasickou soutěž. Smekám. Záhadou mi je i to, že spolujezdec stačí číst rozpis a ještě ví, kde je. A to ani moc nechci mluvit o tom, jak jsem se po těch pár kolech cítila rozlámaná. Klukům tohle závodění nezávidím, ale je to adrenalin“.


Foto: Petr Frýba

Komentářů celkem: 60
25. 11. 2011 20:5641
0 0
Slepý teda rozhodně nejsem ! Život mě naučil, že vše má dvě strany a že pravdu stejně nikdo neřekne. Takže pokud u toho člověk osobně není tak neví nic !! A vy co útočíte na mou osobu a nevíte o mne nic. Jste mi jen dokázali, že jakákoli reakce na cokoli zde je jen ztráta času ! Jsem v tomto sportu už 30let, proti některým jsem nedokázal nic, ale i tak mýma rukama prošlo hezkých pár aut, ať továrních či soukromých. Např. právě máme rozestavěné dvě ! Situace v historicích, nejasnosti ve výkladech předpisů (obvzlášť pro periodu J) mne samotného donutila, odložit dokončení mého vlastního auta.
Vážený pane Mičánek, jmenuji se Daniel Štangl, nemám proč se schovávat! Jinak doufám, že je to jen shoda jmen, protože jinak jsem vaší reakcí hluboce zklamán !
25. 11. 2011 21:0742
0 0
DIP: Vážený pane Štangl, nevím z čeho by jste měl být zklamán. Jen prezentuji svůj názor, který je v podstatě shodný se starým psem a dalšími. Jsem totiž toho názoru, že toto gesto do sportu (jakéhokoliv) nepatří. A je mi úplně jedno, jaké jsou za tím důvody. Jistě jste si všiml, že jsem ani jednu stranu nikterak nehodnotil ani se jí nesnažil napadnout. Nicméně z Vašich přispěvků mám pocit, že se na to díváte pouze jako obhájce pana Tenkla. Proto ten dotaz.
25. 11. 2011 22:5343
0 0
Je třeba číst mezi řádky: prostě by dostal nařezáno od někoho od koho by to v osobní rovině těžce snášel (ať už jsou důvody nesváru jakékoliv). A veřejně to tady přiznat, to už chce "velký závodnický srdce". Za mě smajlík
25. 11. 2011 23:0344
0 0
Vážený pane Mičánek, pokud jste ten koho jsem myslel. Tak mne překvapil váš "útok" že jsem pan Tenkl. Očekával jsem od člověka vašich zkušeností odstup od takových to výpadů. Pokud si moje příspěvky přečtete od začátku pozorně. Zjistíte, že já jsem byl ten kdo se snažil upozornit na jednostranný pohled, jež tu měli někteří. A stejně jako vy jsem ani jednu stranu nehodnotil. A pořekadlo o potrefené huse jistě znáte a článek je vydán jedním z inkriminovaných týmů. A myslím, že jako oficiální tiskovka. Pokud by ho napsal neutrální novinář, nebyla by tato poznámka vůbec na místě.
Pokud si však přečtete příspěvky některých nicků s kterými jste se nyní shodl. Převládá fakt, že pouze ten jejich názor je ten správný. Proto jsem skoro nepíšu. Dnes jsem to udělal a opět jsem se přesvědčil, že je to ztráta času. Radši budu studovat nové řády tohoto krásného sportu.
Jinak s vámi souhlasím, žádné žabomyší války žádnému sportu nepomohly a tudíž do něj nepatří. A vězte, že znám dost lidí v tomto sportu...
26. 11. 2011 01:1345
0 0
Pan Hájek i pan Tenkl jsou hodně tvrdé hlavy a ty když křísnou, tak to jiskří. No a? Nemám problém fandit Tenklovi i Janotovi a je mi buřt, jak moc se mají rádi. Nedržím se totiž hesla, že nepřítel mýho přítele musí být nutně i mým nepřítelem. Platí to i obráceně, nemusím mít rád někoho, koho mají rádi mí kamarádi. To je život a jinej nebude. Nemá cenu tady dělat soudce.
26. 11. 2011 10:5346
0 0
to R.Kutej- Na startu finále v Sosnové stáli dva bezesporu výteční jezdci. Ale jen jeden závodník.
Tak to je maximální pravda.smajlík Pánové,já tam byl a slyšel slova,která se zde ani nadájí prezentovat. Uplně nejvíc mi přišla věta kterou pronesl pan Tenkl,že s podvodníkama nebude závodit. Je to obrovský zákulisní boj,o kterém běžný uživatel EWRCu nebo postávající divák nemá ani ponětí. Takže bych to zde zcela do detailu nerozebíral.
Faktem zůstává,že když známá čtyřka Tenkl,Tichý,Janota,Hájek,která kralovala historikům hezkých pár let,jezdilá na špici,tak nikomu z nich nevadilo,že jejich motory mají malinko zvětšený objem motoru a poráží ty škodovky rozdílem třídy. A to si musíme říci,že s takto upravenými vozy mají titul mistra republiky! Vzájemná rivalita došla tak daleko,že se navzájem osočovali,že ty máš objem 2498 ccm a já jen 2450 ccm,proto mi to nejede.
Tyhle spory p. Tenkl vyřešil tím,že zakoupil BMW M3 ( s tím objemem v jeho vozu bych ale taky spekuloval) a že jim ukáže. Všichni ale víme,jak to dopadlo.
Pan Hájek si založil vlastní team,nacpal do toho spoustu peněz a měl konkurenci na M3. Ale p. Hájek musí mít pro evropu auto zcela podle předpisů,neboť ve světě se kontrolují sebemenší detaily.(ne jako u nás,kde se techničtí komisaři jdou jen najíst a čekají až TO skončí).
Takže p.Tenkl prostě neunesl to,že i když mají oba malinko "silnější " stroje,tak ho prostě ten starej Kadet porazil. Je to škoda. Kdyby to byl frajer,tak za Janotou přišel,podal mu ruku a řekl-gratuluju,byl si lepší. Ale to by se nesměl jmenovat Luboš Tenkl.smajlík
26. 11. 2011 11:3247
0 0
to brukky: dost závažné obvinění s těmi objemy ! Máte proto nějaké důkazy ?
Pokud jde o rozdíl mezi Kadettem a Škodovkou. Už jste zapomněl,že Odložilík se stal mistrem s 3litrovým Porsche ! Potom co se nemohl prosadit Fiatem 124, tak si pořídil Porsche.
Jenže o to tak bude vždycky, že někdo bude mít auto o kategorii výš než zbytek. A tudíž bude mít výhodu. Všichni prostě nemají tolik potřebných financí. A bodování je postavené tak, že s bývalou N1 taky nemůže být absolutní mistr. Tak to holt je..
26. 11. 2011 13:0248
0 0
Diskuze začíná být konečně věcná a běžný fanoušek se dozví,jak je to v zákulisísmajlíkRozdíl mezi Porsche a Oplem je docela podstatný:Porsche se jako třílitr narodilo a v Kadetu je dvaapůlka podvod.
26. 11. 2011 17:5649
0 0
STIGu,přesně jak říkáš. V Kadetu je dvouapůlka podvod a Porsche se jako třílitr narodilo.
smajlík
A DIPe1410,jáký potřebuješ důkazy? Podívej se na letošní odstoupení P.Tichého s Kadetem. Tuším min. dvakrát odstoupil z prvního místa. Kolujou fámy,ale přeci by neodstoupil jen tak..smajlík
26. 11. 2011 18:4950
0 0
to brukky a jemu podobní: teď jste přesně potvrdil, že nevíte nic (vy+ostat.) a jen plácáte prázdnou slámu ! Kolujou fámy ! Tak na základě, toho děláte své závěry !? kdyby jste radši mlčeli.... Uznávám, že má každý právo na názor. Ten by však měl být, aspoň trochu relevantní.... Pokud jde o odstoupení Zdeňka Tichého. Všechny byli jakousi formou protestu proti p. Milanu Pospíšilovi. Aby odešel ze své funkce. Káňa napsal dopis, p.Tichý odstupoval před koncem soutěže.... Vy víte, že to Porsche bylo čisté ? A co Škodovky ? Jak je možné, že "píšťaly" 1150ccm znějí jak šestnáctistovky (pamatuju je!). Existuje video, kde Š1000MB s MČR má řadí i 5 kvalt. Myslíte si, že je to správně ? Já vím, že ne !
A jak jste si jistí, že Kadett Mirka je čistý ?! Pokud vím, mají motory pro Evropu ale jiné pro Česko....

A poprosil bych bez toho tykání.... Děkuji
26. 11. 2011 18:5451
0 0
Stig,brukky: nechci být detailista, ale Porsche 911 se narodilo jako šestiválec dvoulitr..,pak 2.2,2.4/1971/,2.7/1972 model RS/ atd.,atd. až na 3.6 l ...nechce se mi to vypisovat.
Opel Kadett má homologován 2.0 litrů, BMW M3 pro soutěže obsah 2.3, na okruhy 2.5 l.
Ale jak tak koukám, tak jsem ve svém Golfu s obsahem 1.8 nějak pozadu za vývojem...smajlík
Myslím, pokud by výše uvedené informace byly pravdivé, byla by slušnost dodržet aspoň objemovou hranici třídy...
smajlík
26. 11. 2011 19:0152
0 0
Uplný souhlas. Pro evropu jsou jiné motory než pro česko,to všichni okolo vědí.
A proto jak jsem již napsal,oba postižení pánové mají máslo na hlavě a nechtějí se k tomu vyjádřit věcně. Jen se mlží.smajlík
Mají oba "trošku " objemu navíc. Ale p. Tenkl věděl,že v první rozjíždce mu Janota nadělil 1 sec.,takže by to asi prohrál,tak tím pádem se na to vykašlal. Víc k tomu asi není co dodat.
Omluva za tykání,ale myslím že tady je to opravdu jedno.smajlík
26. 11. 2011 19:5053
0 0
V poho ...
28. 11. 2011 16:3554
0 0
Já si myslím ,že prostě TENKLOVA ješitnost byla silnější než uznat porážku od Janoty a prostě se vymluvil. To ani memohl vědět jak to dopadne.Co kdyby Janota neboural nebo nějaká tech. závada. Pak mohl být Tenkl za hvězdu ,ale on se podělal už předem....smajlík
28. 11. 2011 19:3655
0 0
DIP1410:Milý mladý muži.Tak to ses trefil,že nevím co to obnáší strkat svoje do aut.Odseděl sem si v závodním autě 25let a auta sem stavěl,opravoval a to všechno za svoje.Mně tatínek auto nekoupil a neplatil.Na to sem se špatně narodil a do špaatný doby.To je zase všechno to,co neznáš ty.Jediný co umíš,je napadání a urážení těch,co mají jinej názor než ty.Nejspíš to bude tím,že vaše firma začínala kousek od Radotína.Co se týká podvodů u HA,tak je to velmi stará věc a týká se hlavně TK a ne jen Pospíšila.Několikrát sem to s nima osobně probíral,když HA jezdily moje děti a jediný co udělali,řekli že mám dát protest.Přitom o těch podvodech dobře věděli.A i o tom pětikvaltu ve Škodovce.Jejich zájem byly prachy a ne čistota aut.Tak že o tom taky něco vím,tak nikoho neškol.Ale při diskuzi s tebou začínám dávat za pravdu mýmu kamarádovi,který říká že se nemá cenu tady s nikým dohadovat,že takovýhle diskuze na internetu nahradily řeči,co se vedly v hospodách,než přišly počítače.Akorát se lidi neožerou a neservou.
28. 11. 2011 20:2956
0 0
Starej pes: Mohl bych poprosit o vysvětlení - přece kdyby byl protest na převodovku, která má o kvalt více, než v homologaci, tak musí být úspěšný. Nikam tím nemířím, jen jako laik to nechápu. Díky.
28. 11. 2011 22:5557
0 0
DIP1410: Mlaceni prazdne slamy? Pane Stangl, snazil jste se tu nabudit dojem, ze o tomto sportu neco vite,ale pokud by tomu tak bylo, tezko by jste psal neco podobneho. Pan Tenkl mel k ferovosti vzdy hodne daleko. Kdyz nahodou ho na trati nekdo porazel, byl schopen ze zavodu odstoupit na vymyslenou zavadu. A k jeho vytouzenym prvnim mistum mu kolikrat nepomohl ani viceobjemovy motor, nehomologovane brzdice ci nehomologovana prevodovka. No a ten krasny skvost M3 ma take "svou" homologaci. Uz chapete proc on nikdy nebude zavodnik?
28. 11. 2011 23:2158
0 0
to JirkaMicanek: neříkám, že vím všechno ale za ty roky toho vím dost ! Zažil jsem třeba dva nejslavnější(mediálně) kopcové mistry jak se málem bijou, když je oba "vyhmátli" jak mají levá auta. A protože se to zametlo krásně pod koberec, nikdo nic nevěděl. Proto jsem zde již několikrát řekl, že pokud někdo nemá důkazy tak má radši mlčet ! Vy máte snad nějaký důkaz ať na objem jedné či druhé inkriminované stáje, nebo brzdiče, či snad převodovku ? Sem s ním, pak se vám zde milerád omluvím...
Pokud jde o tu homologaci, opět to na mne dělá dojem, že nevíte o čem mluvíte(mohu se mýlit). M3 má stejně jako má Integrále tak širokou homologaci, že je zbytečné cokoli ještě vymýšlet. Jenom brzd je tam cca 20variant.....
O tom jaký je kdo závodník, ať si každý udělá obrázek sám.
29. 11. 2011 08:4559
0 0
tak se tady hlavně nerozbrečte!!! At se stalo cokoliv kromě tech. závady měl nastoupit,takhle se to prostě nedělá. Udělal ze sebe troubu akorát on sám. smajlík
29. 11. 2011 15:0360
0 0
..... já si myslím,že první kdo se tu "ukázal" byl Hájek s Janotou a tiskovkou typu "co si ten kdosi Tenkl dovolil udělat MISTROVI EVROPY. Pod článkem se pak do Tenkla začali všichni navážet a kdo se ho zastal,tak byl nemilosrdně "setřen." Poté se objevila reakce Tenklova a opět stejnej scénář. Janota s Hájkem pomalu nebetyčné hvězdy a grázl Tenkl. Troufám si tvrdit že tak maximálně tři lidi ze sta vědí,co mezi nimi je,ale chytrejch tady,co blábolí je milion. Já nevím a ani jednoho neznám a je mi fuk,co si kdy udělali. Z toho co tu proběhlo mám dva poznatky a to,že Hájkovci jsou uražení ješitové a Tenkl je ten kterej když ho něco sere,tak si otevře hubu. A jak známo z historie tohoto servru,tak každej kdo si tady otevře hubu a ukáže prstem na nějakou levárnu a špínu,tak je umlčován a umravňován a poučován,že prát špinavý prádlo veřejně se nemá. Jediná vyjímka je Tom Drásta,kterej to vzal od podlahy a šel do soudní tahanice. On jedinej bude za hrdinu i když prohraje...... Suma sumárum - Janota s Tenklem jsou dobří jezdci s hezkejma autama a co mají mezi sebou,nechť si řeší jakkoliv,klidně ať si naplivou do kafe,ale urážet jednoho nebo druhého tady,když nic nevíte - to mi příjde ubohé..... Tolik moje slohovka.smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!