27. 11. 2011 22:22 − 2680× − 1

Rallye du Var – komentář

Letošní ročník závěrečného podniku francouzského mistrovství získal obrovský náboj hned ze dvou důvodů.

8. podnik francouzského asfaltového mistrovství, 25. – 27. listopadu, Var, 12 RZ – 227 km


Přelom listopadu a prosince je ve Francii pravidelně rezervován pro Rallye du Var, která každoročně uzavírá dění v tamním asfaltovém mistrovství. Letošní ročník získal obrovský náboj hned ze dvou důvodů. Tím prvním byla situace v hodnocení národního mistrovství, kdy do finálního souboje o titul nastoupila hned celá čtveřice jezdců. Ač byly největší šance připisovány třem pilotům s vozy nejvyšší specifikace WRC, nejtučnější bodové konto měl před závěrem sezóny Gilles Nantet s Porsche. Po úvodu sezóny se očekávalo, že si to o titul rozdají hlavně dva borci, Eric Brunson se Subaru Impreza WRC S12B a Dany Snobeck pilotující Citroën C4 WRC.

Oba dva sice své soupeře co do rychlosti poráželi, se spolehlivostí to ale už tak slavné nebylo a do závěrečné soutěže nastupovali s tím, že jim ještě k titulu pořádný kus cesty schází. Šanci na zisk domácího primátu získal zamotaným vývojem šampionátu i Pierre Roché pilotující Peugeot 307 WRC. Koho v závěrečné francouzské soutěži snad nějak významně nevzrušoval boj o domácí titul, i ten si ve Varu přišel na své. Na start se totiž v rámci příprav před lednovou Rallye Monte Carlo postavili Jari-Matti Latvala a Ott Tänak s továrními Fordy Fiesta WRC z M-Sportu.


Rallye du Var – Etape 1 by FFSA-tv

O třetí domácí triumf chtěl na konec sezóny zabojovat Pierre Campana, který se i tentokrát objevil za volantem Mini WRC. Okruhový jezdec, který se už delší dobu pravidelně objevuje i v rally, Stephane Sarrazin do soutěže odstartoval s Peugeotem 307 WRC a na domácí půdu, kde vloni získal titul, si odskočil i Bryan Bouffier. Jeho závodním náčiním nemohlo být nic jiného než Peugeot 207 Super 2000. Dohromady se na start třídenního podniku postavilo přes 200 posádek, což je fantastické číslo.

Hned úvodní krátká etapa pořádně zamíchala kartami v boji o francouzský titul. Již na druhém úseku přehnal svou snahu Snobeck, s Citroënem havaroval a připravil se o šanci stát se domácím šampiónem. Na RZ 4 pak vylétlo z trati Nantetovo Porsche, na rozdíl od Snobecka si však vedoucí muž mistrovství ještě udržel slabou teoretickou šanci na zisk titulu. Za dané situace kráčel za ziskem primátu nejúspěšněji Brunson, kterému po první etapě patřila šestá příčka. V boji o vítězství v soutěži si v pátek nejlépe počínal Latvala, který vyhrál tři ze čtyř testů. Jeho kolega Tänak byl s odstupem dvaceti sekund třetí, zatímco hlavním soupeřem vedoucího Fina se stal Sarrazin zaostávající o 7,2 vteřiny.


Rallye du Var – Etape 2 by FFSA-tv

Do druhého dne nastoupil Sarrazin výborně, když z první trojice zkoušek dvě dokázal vyhrát. Bohužel v té zbylé mu kvůli zlobící spojce na startu zhasnul motor a Francouz tímto incidentem přišel o více než deset sekund. Tänak se nevyhnul defektu a musel zbytek sekce absolvovat na nevhodné kombinaci gum, přesto svou třetí příčku uhájil. Na RZ 7 se divokému kousku neubránil šestý Bouffier. Významnou měrou do bojů na čele výsledkové listiny promluvil předposlední sobotní test, kde Sarrazina výrazně zbrzdil defekt levého předního kola a jeho odstup na vedoucího Latvalu hned vzrostla skoro na minutu.

Stejně jako pilota velryby postihl defekt i Tänaka, kterého tato nepříjemnost srazila na pátou příčku. Na bednu se pro změnu vyhoupnul Campana s Mini. Závěrečný test druhého dne již žádný zvrat nepřinesl, takže i nadále směřoval za vítězstvím jasně Latvala. V boji o francouzský trůn zůstávala situace i nadále stejná. Roché se sice v průběžných výsledcích rally dostal před svého soupeře zpomaleného problémy s turbem, ovšem Brunson i tak nadále směřoval za ziskem titulu.


Rallye du Var – Etape 3 by FFSA-tv

Třetí den Rallye du Var jednoznačně patřil druhé tovární Fiestě s Tänakem za volantem. Estonský mladík nejprve po prvním testu přeskočil Bouffiera a svůj povedený finiš dotvořil v závěrečné zkoušce, kdy přeskočil ještě Campanu a dojel tak na bronzovém stupínku. Sarrazin už neměl v poslední etapě šanci za normálních okolností na Latvalu zaútočit a v cíli se radoval alespoň z druhého místa. Finský pilot Fiesty jako první zahraniční host vyhrál Rallye du Var. V souboji o francouzský titul však na začátku neděle nebylo dobojováno, nejlepší pozici ještě před posledním testem držel Brunson. Když jej ale v půlce závěrečné zkoušky celého ročníku zradila převodovka jeho Subaru, titul nakonec spadnul do klína Nantetovi. Ten sice v první etapě odstoupil a do rally se vrátil v rámci SupeRally, díky bodovému náskoku před závěrečným kláním se nakonec stal mistrem právě on. Souboj o trůn krále francouzských asfaltů tak nabídnul dramatickou zápletku s šokujícím vyvrcholením. Tři borce s WRC porazil Nantet pilotující Porsche.

Pořadí v cíli
1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN) Ford Fiesta RS WRC 2:22.00,7
2. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F) Peugeot 307 WRC +49,1
3. Ott Tänak/Kuldar Sikk (EE) Ford Fiesta RS WRC +1.37,9
4. Pierre Campana/Sabrina de Castelli (F) Mini WRC +1.45,4
5. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F) Peugeot 207 S2000 +2.43,3
6. Pierre Roche/Martine Roche (F) Peugeot 307 WRC +5.28,3
7. Sylvain Polo/"Slo" (F) Citroen Xsara WRC +5.29,2
8. Julien Maurin/Olivier Ural (F) Ford Fiesta S2000 +7.46,6
9. Ludovic Gal/Gilles de Turckheim (F) Peugeot 207 S2000 +7.59,7
10. Emmanuel Guigou/Benjamin Boulloud (F) Renault Megane RS +10.01,6

Konečný stav šampionátu: 1. Nantet 85, 2. Roche 85, 3. Brunson 81, 4. Snobeck 74, 5. Robert 72, 6. Arzeno 59, 7. Guigou 59

Komentářů celkem: 1
28. 11. 2011 19:151
0 0
Rasghane,Váš článek je téměř vyčerpávající, bohužel jenom téměř.... Nemyslíte, že by stálo za zmínku aspoň info o tom, že se závodu zůčasnily tři české posádky obzvláště když Honza Černy který měl startovní číslo tuším 124 dojel na dvacátém fleku absolutně????? Toto info by českého fanouška určitě potěšilo a určitě i info o 13 mistě Hermanna Gassnera jun. s Fabii S 2000.
Děkuji a přeji Vám hodně zdaru v téhle záslužné práci!!!!!!
Pepa Klimeš
Zlín
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!