30. 11. 2011 21:21 − 2429× − 1

Conrad Rautenbach jihoafrickým šampiónem

Teprve nyní, měsíc po odjetí posledního podniku mistrovství JAR se rozhodlo o tamním šampiónovi.

Teprve nyní, měsíc po odjetí posledního podniku mistrovství JAR se rozhodlo o tamním šampiónovi, jehož jméno bylo vyřknuto až u zeleného stolu. Nyní se podíváme na počátek bitvy o letošní titul, která se odehrála před měsícem na tratích MTN Polokwane Rally. Na titul si před tímto podnikem dělala zálusk ještě čtveřice posádek reprezentující tři značky. Tou nejsilnější byl v předešlých letech Volkswagen, který letos zažil nečekaný odsun z výsluní. V konečné bilanci šampionátu nastala situace, jakou JAR nepamatuje od roku 1995, posádky Volkswagenu si během sezóny nepřipsaly jediný triumf.


Foto: www.rallyworld.net

S šancí na zisk titulu vstupoval do závěrečného klání s Polem pouze Enzo Kuun, ovšem jeho pouť za úspěchem netrvala moc dlouho. Pilot vozu se startovním číslem 1 odjel pouhé tři zkoušky a pak pro něho soutěž skončila. O dva testy později odstoupil i jeho stájový kolega Jan Habig, cíle se nedočkal ani Giniel de Villiers. Čest německé značky na závěrečném podniku zachraňoval Hergen Fekken, který na cílovou rampu dorazil jako třetí nejrychlejší. Ještě před poslední zkouškou mu však patřila druhá příčka. To už ale nebylo moc podstatné, Volkswagen letos nevyhrál ani jednu soutěž a logicky samozřejmě nedosáhl žádný z jeho jezdců ani na titul.


Foto: www.rallyworld.net

O jihoafrický primát se snažil v závěru roku zabojovat i jeden zástupce konkurenční Toyoty, Johnny Gemmell. Na konci roku jej však notně potrápil jeho Auris, u kterého odmítl poslušnost posilovač řízení. Zklamaný pilot sice rally dojel, ovšem devátá příčka znamenala, že v konečném zúčtování šampionátu obsadil až třetí místo. Výtečně si však na MTN Polokwane Rally počínal druhý jezdec s Aurisem Leeroy Poulter, který během prvního dne opanoval čtyři z celkem devíti odjetých testů a ujal se vedení. Svou příčku zuby nehty hájil i během druhé etapy a nakonec se ukázal lepší o 2,7 sekundy. Na konci sezóny tak Poulter sobě i Toyotě připsal druhé vítězství v sezóně.


Foto: www.rallyworld.net

Volkswagen ani Toyota letos na titul nedosáhly a do bojů o nejvyšší post pochopitelně nezasáhli ani zástupci nováčka na jihoafrické půdě, stáje Pirtek Peugeot. Heinrich Lategan své nadřízené potěšil alespoň tím, že 207 dovezl v Polokwane Rally do cíle na šestém místě. O titul si to tedy v závěru roku rozdali dva jezdci s Fordy Fiesta Super 2000. Mark Cronje během roku vyhrál tři soutěže, ale do finále nešel jako favorit. Navíc jej hned na druhé zkoušce postihnul defekt. Pilot Fordu se však nevzdával, druhý den zaútočil a nakonec skoro celou ztrátu tři čtvrtě minuty smazal. K vítězství mu chybělo 2,7 vteřiny. Jeho hlavní soupeř a v průběžném pořadí více bodů mající Conrad Rautenbach se rovněž nevyhnul defektu a po první etapě na tom byl ještě hůře.


Foto: www.rallyworld.net

I když v neděli vyhrál čtyři ze sedmi testů, do cíle dojel až jako čtvrtý. To znamenalo jediné, Cronje získal o tolik více bodů, že se posunul před svého značkového kolegu a mohl se začít radovat z titulu. Zimbabwský pilot ovšem stále nemohl spolknout křivdu z Toyota Dealer Gauteng Rally, kde byl společně s Johnny Gemmellem z rally vyloučen kvůli pěšímu tréninku superspeciálky, a odvolal se k tribunálu MSA. Tam mu bylo dáno za pravdu, že zmíněný podnik nevyhověl pravidlům fair play a jeho výsledky byly kompletně anulovány. Měsíc po dojetí závěrečného podniku se tedy změnilo jméno letošního jihoafrického mistra, nakonec se jím stal Conrad Rautenbach.

Pořadí v cíli
1. Leeroy Poulter/Elvene Coetzee (ZA) Toyota Auris S2000 2:08.46,4
2. Mark Cronje/Robin Houghton (ZA) Ford Fiesta S2000 +2,7
3. Hergen Fekken/Pierre Arries (ZA) Volkswagen Polo Vivo S2000 +5,5
4. Conrad Rautenbach/Nicolas Klinger (ZW/F) Ford Fiesta S2000 +26,0
5. Charl Wilken/Greg Godrich (ZA) Ford Fiesta S2000 +1.40,6
6. Heinrich Lategan/Johan van der Merwe (ZA) Peugeot 207 S2000 +2.18,8
7. Nicholas Ryan/Armand du Toit (ZA) Volkswagen Polo Playa S2000 +2.55,3
8. Mohammed Moosa/Grant Martin (ZA) Toyota Auris S2000 +3.25,6
9. Johnny Gemmell/Drew Sturrock (ZA/GB) Toyota Auris S2000 +3.56,4
10. Jon Williams/Cobus Vrey (ZA) Ford Fiesta S2000 +4.06,7

Konečný stav šampionátu: 1. Rautenbach 127, 2. Cronje 122, 3. Gemmell 105, 4. Kuun 97, 5. Williams 93, 6. Poulter 89

Výsledky této soutěže si můžete projít rovněž na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 1
30. 11. 2011 22:49
0 0
To vyzerá na celkom zaujímavý a vyrovnaný šampionát smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama