1. 12. 2011 08:47 − 3338× − 59

Škoda Motorsport pokračuje s Hänninenem i Kopeckým

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu.

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu. Barvy mladoboleslavské automobilky budou stejně jako letos a v předešlých sezonách hájit Juho Hänninen z Finska a Jan Kopecký, který by měl usilovat o svůj druhý domácí titul.

"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem," uvedl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek na dnešním setkání s novináři v Praze. Přestože ještě vše není stoprocentně domluvené, Kopecký by neměl chybět na lednové Jänner rallye, která český šampionát zahájí.

Mladoboleslavský tým vedle toho plánuje pokračovat ve startech v seriálu Intercontinental rallye challenge, kterou závodníci s vozy Škoda Fabia S2000 v předešlých dvou letech ovládli. "Uvažujeme i o tom, že bychom startovali v některých závodech mistrovství Evropy. Vypadá to totiž, že by se IRC a ME měly v roce 2013 spojit do jednoho seriálu. A my bychom tak mohli získat zkušenosti pro další roky," vysvětlil Hrabánek.

Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude. "Budeme pokračovat v projektu S2000," řekl Hrabánek.

Tým si ale dobře uvědomuje, že současná fabia už nemá v rámci technických předpisů šanci příliš se zlepšovat. "Pro příští rok plánujeme drobné vylepšení motoru a budeme pracovat i na rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu," uvedl šéfinženýr Aleš Rada.

Hrabánek zároveň prozradil, že s vozem Škoda Fabia S2000 by měl v příští sezoně startovat v mistrovství světa i nový tovární jezdec VW Sébastien Ogier z Francie. Vedle toho se letošní týmový kolega krále světové rallye Sébastiena Loeba má věnovat vývoji nového pola, které koncern nasadí do hlavní kategorie MS v roce 2013.

Komentářů celkem: 59
1. 12. 2011 21:45
0 0
Dneska je to tady samá sranda, až z toho zblbnul i softvér.
1. 12. 2011 22:19
Upraveno 22:23
0 0
K panu Hrabánkovi ještě malé doplnění: Peugeot(PSA) požádal Thierryho Neuvilla o čas na předložení nabídky pro rok 2012. Thierry jim poskytl dva týdny a v této době zároveň očekává i opětný zájem ze strany Škody. Vzhledem k tomu nám pan Hrabánek zřejmě poskytl informace neinformace.(toto proběhlo internetem 28.11.)

Softvér evidentálně nezkolaboval, ale upgradoval. smajlík smajlík
1. 12. 2011 22:20
0 0
billek: doufam, ze tvuj nazor je hloupy sen, ze ktereho se probudis smajlík
1. 12. 2011 23:43
0 0
Zaznělo to i z úst ŠM: Jak je vidět letos SWRC je mnohem více o taktice a dojíždění, kdežto v IRC se jede naplno od začátku do konce... Je to dáno především množstvím servisů, když v SWRC je hlavní servis v poledne, kdežto v IRC je více servisů v průběhu dne a jezdci tak mohou jet mnohem agresívněji... Z toho mi prostě vyplývá, že Škoda do IRC potřebuje obsadit auta mladými dravci a ne jezdcem, který je sice rychlý a uznávaný, to beze sporu, ale na druhou stranu jeho výsledky a rychlost prostě stagnují... Škodě by slušelo, kdyby IRC vyhrál český jezdec na českém voze, ale s Honzou to nejspíš nebude... Na druhou stranu je tu slušnost a poděkování za vývoj vozu, proto si myslím, že Honza ještě jede za továrnu...

Pokud se podíváte z jiné strany... Co chce továrna doma dokázat??? Je jasné, že bude bojovat o příčky nejvyšší a hrozí to také tím, že to bude vypadat stejně, jako když tady Honza pojížděl všechny s Fabií WRC... Škoda na domácím trhu dokázala své kvality v předešlých dvou letech s Valouškem a Krestou a dalším soukromým jezdcům...

Tak proč posílá tovární speciál do mistráku, kde s největší pravděpodobností nebude mít konkurenci??? Prosím odpovězte mi někdo, budu velmi rád...
1. 12. 2011 23:55
0 0
billek: má pravdu, ten chlapec! Souhlasím s Tebou, rozhodně by lépe vypadalo, kdyby dali pořádnou podporu Krestovi a vyhrál jim to doma soukromník.
Jedinou výtku mám, že Škodě může být fuk, jestli IRC vyhraje Čech, hlavně, že vyhraje Fábia.
Jsem zvědav, jak a zdali vůbec Škoda odtajní svůj plán na příští sezónu.
2. 12. 2011 00:14
0 0
Billek: lebo je to reklama, lebo fanusikovia sa tesia, lebo nefilozofuju nad s prepacenim sprostostami. Moznost vidiet doma tovaren je bomba, sen fanusika. Nad nudou mudruju ludia, ktori sa na rally pozeraju akurat tak na ewrc-results. Kresta je pase, aykolvek iny jazdec doma tiez, je zazite spojenie Skoda-Kopecky (reklamy)= ak Kopecky ma volny program, bude doma jazdit. Preco Kopecky- lebo je to pan kvalitny stabilny jazdec, lebo rozumie autu, lebo i vdaka nemu bolo vyvinute najuspesnejsie S2000 v historii. Namiesto 3 jazdcov super spicky budu 4. Ja jednoducho nedokazem najst na tejto sprave ziadne negativum. Preco ho hladaju ini?
2. 12. 2011 06:25
0 0
Peťan:Já jsem reagoval na to,že se v příspěvcích jako velcí soupeři nikdo nezmínil
o Romanovi.Já také uvádím,že továrna je továrna a jsem si toho vědom.Ještě jenom dodám,že účást továrny bude jistě přínosem,zvláště pro diváky,ale pro samotné jezdce a myslím tím třeba Krestu,Valdu,Pecha..to bude dost frustrující-vědět,že na dosáhnout na titul bude velice obtížné.
Ještě jedna taková věc: techn.předpisy už moc vývoj Fabie nepřipouštějí,ale některá drobné úpravy na motoru,nebo na podvozkové části ano.Takže další výhoda.
2. 12. 2011 08:25
0 0
to Maestro: Škoda doma reklamu nepotřebuje, tu zde mnohem lepší dělají soukromníci... Jde pouze o to, jak se slušně a v tichosti s Kopeckým rozloučit... Bohužel tím bude trpět český mistrák, který se s největší pravděpodobností stane jednostrannou záležitostí... Kéž bych se ale pletl...

A máš pravdu u RZ mám v kapse na mobilu eWRC-resuts!!! Jinak ho ani nepoužívám...
2. 12. 2011 08:40
0 0
billek: já myslel, že reklama je dobrá pořád, ale asi se pletu... A čím že to bude trpět český mistrák? Že tu bude jezdit špičkový jezdec? Já myslel, že o to fanouškům jde, aby byli na tratích viděni špičkoví jezdci se špičkovou technikou, a pokud to nechtějí, tak ať se jdou dívat na závody koloběžek...
2. 12. 2011 23:11
0 0
Já bych se rád bílka trochu zastal, když jste se do něj všichni tak pustili. On totiž poukázal na to, co nějak ve vašem štěkotu zaniklo - a to tu skutečnost, že Kopecký po letech vyvíjení Fabie dostane od továrny náplast v podobě zajištění "pouze" MR, což je něco jako pohození napůl ohlodané kosti. To měl zřejmě pan kolega na mysli především...
3. 12. 2011 01:06
Upraveno 01:07
0 0
No jo, ale kde je psane, ze Kopecky pojede jen MMCR??!
Jsou to jen vase vyplody, ale v clanku jen pisou, ze Skoda se vice zameri na MMCR a budou pokracovat v IRC. O tom, kdo kde pojede se nepise. Je logicke, ze Honza by jel nas mistrak, ale taky nevidim duvod, pri jeho schopnosti dojizdet na bedne a bojovat o vitezstvi v IRC, aby odsud byl odsunut..
Co je ale dulezita zprava: "Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude."
Nekolik mesicu se tady sirily nazory, fnukani, nadavani az typicke konspirovani, jak ten zly nemecky VW sezere Skodu, ta nebude jezdit rally, mnozi tady uvadeli, jak se Skoda stahne na okruhy atd. Bla bla... Ja jsem porad celou dobu tvrdil, ze neni jediny duvod, proc by Skoda svuj program mela omezovat, ze Motorsport ma svuj rozpocet prideleny vzdy planovite dopredu a bez zasahu VW. Ale vzdycky jsem to schytal.. Kde jsou ted vsichni ti konspiratori, kteri uz videli odchod Skody z rally?
3. 12. 2011 15:26
0 0
Peťan72: dělám to nerad, ale v tvém příspěvku je hodně mylných informací i myšlenek.
- Tak předně, tvoje dedukce, že Škoda bude zajisté pokračovat v rally: v článku je uvedeno, že Škoda bude pokračovat v motorsportu!! Je rozdíl v pojmech motorsport a rally. V rally pokračuje projekt S2000-na jak dlouho(na rok?), když tato kategorie pomalu vybíhá z aktuálního dění? Jásal bych v momentu, kdyby pan Hrabánek napsal: dojíždíme projekt S2000 a své úsilí už směřujeme ke skupině R4T, se kterou budeme pokračovat v následujících letech, tak jak to nyní udělal koncern PSA.
- fňukání, nadávání, konspirace: někdo tak činil. Někdo logicky uvažoval, že poté, co do rally vstoupí VW, strhne na sebe veškerou mediální pozornost a i "evropské" úspěchy Škody mohou tak mít daleko menší mediální odezvu. Někdo logicky uvažoval, že VW postupně obsadí i další kategorie(tak, jak to dělá třeba Ford) a bude dominovat celé oblasti rally. O tomto spekulovaly i renomovaní zahraniční novináři. Mezitím se ukazuje, že sedět jedním zadkem na více židlích se nevyplácí, naopak, úspěšné je koncentrovat své síly do jednoho projektu- a to i u gigantů- jak se to vyplácí Citroenu a zkušenosti s tím má nakonec i VW.
- Když se spekulovalo- a oprávněně- o Škodě, nebyla ještě nastolena otázka nové třídy R4T, která by se při chytré diplomacii mohla stát skutečným tahounem rallysportu.
- v tu dobu se také objevily informace, že okruhová Octávia má zasáhnout(v soukromém týmu) do tuším britského okruhového šampionátu a to motoristickým odborníkům zase logicky dávalo signál, kudy se kroky škodováckého motorsportu v příštích letech možná budou ubírat.

Takže se soudy, já jsem byl celou dobu ten jediný chytrý a vy všichni, včetně zahraničních novinářů jste blbci, bych hodně polemizoval.
3. 12. 2011 16:15
Upraveno 16:17
0 0
milín60: Že peugeot a škoda spolupracují při jednáních s FIA o třídě R4T je nesporný fakt...možná to nakonec nevyjde, ale zatím je brzy plakat nad rozlitým mlékem.smajlík ...ale to jsi asi v podstatě chtěl též říct. Já jen, že je lepší být realista s lehkým nádechem optimismu než lehkým nádechem pesimismu.
3. 12. 2011 17:08
0 0
Škoda Motorsport bude příští rok jezdit v IRC ve stejném složení jako letos,program bude podobný tomu letošnímu,jen Kopec pojede MMČR. Juho pojede jen IRC a možná testy u VW. S-WRC již ne!! Také pojedou vybrané podniky mistrovství evropy,protože se IRC a EVROPA mají od roku 2013 spojit. Do konce roku 2013 tedy bude ŠM v rally. Čeká se na to, jaké budou předpisy pro kategorii R4T, jestli to bude nástupce S2000 a zda ty auta budou moci jezdit národní šampionáty. Pokud ano,Škoda začne pro sezónu 2014 připravovat Fabii III R4T...
3. 12. 2011 17:21
0 0
Původně napsal liposh...

Já jen, že je lepší být realista s lehkým nádech...


Tak to pr, to jsi mě špatně pochopil. Já jen vysvětluji, že úvahy o Škodě - v danou dobu- nebyly ani zcestné, ani hloupé, ani konspirační - alespoň u některých.
A se spoluprací Peugeotu a Škody na připravované nové třídě je to také jen spekulace. Vím, že ta informace proběhla, ale jednak mnohem později, než se tady mluvilo o Škodě a jednak je otázka, jak dalece si do toho FIA nechá kecat od automobilek.
Já nejsem ani pesimista, ani přehnaný optimista, píši věci pokud možno reálným pohledem, nestranně a nezaujatě a nemám důvod se nikomu loudit do přízně. Co se mi , jako názor nebo myšlenka líbí, dovedu ocenit, co se mi nelíbí také. Alergický jsem na některá idiotská vyjádření lidí se "širokým přehledem".
4. 12. 2011 19:20
0 0
Milín: Porad v tvych prispevcich ve vzduchu citim, ze ti neco unika. Skoda je dlouhodobe spjata s rally. Dlouhodobe uz od dob minulych je vnimana jako znacka soutezacka, ne zavodni. Tato podvedoma reklama, marketingove vnimani Skody jako rally znacky si uvedomuji jak u Skody, tak VW. VW sice vstupuje do rally, ale i kdyz patri Skoda pod kridla VW, je Skoda porad Skoda se zapsanou rally tradici. Do rally muze vstoupit treba Seat, pote odejit.. Stejne tam muze prijit VW, par let dominovat ci jen byt vpredu a po 5-7 letech odejit. Se Skodou je to jinak. Skoda uz ma nalepku, ktera je vyuzivana a vnimana. Skoda Motorsport je oddeleni urcena hlavne pro rally. A Skoda s timto pracuje marketingove, projekty vytvari dlouhodobe s ohledem na podvedome vnimanim znacky. Fakt, ze VW prijde, strhne na sebe pozornost na tom nic nemeni. Kdyby nevznikla R4T bude tu jina trida. Skoda by musela vice ci mene byt pri tom. WRC je prilis velke sousto pro malou automobilku, ale ucast v rally tu v urcite mire byt musi. To, ze okruhova Octavia ma nekde zasahnout neni argument. Za desitky let co Skoda jezdi rally vznikaly soubezne ruzne dalsi mensi nebo vetsi aktivity, Skoda jezdila okruhy, objevovala se v narodnich sampionatech ruznych disciplin, at uz se 130 RS nebo Octavii. Ale Skoda Motorsport byl v rally stale. Uplny odchod z tradic rally by navrhl jen marketingovy silenec. Nikdo nebude potapet to, co se Skode za tu radku let podarilo vybudovat..Pochybuju, ze Skoda/VW by po tom vsem zaveleli k odchodu ze soutezi a soustredeni na zavody.. Cely problem techto konspiraci i nazoru novinaru vidim v prilisnem poukazovani na to, ze Skoda patri pod VW. Vnimejme vstup VW do rally stejne jako by tam vstoupila Toyota, Opel ci jina znacka. Bez vlivu na Skodu, ktery zacina byt demonizovanym strasakem zlych nemeckych porucniku, kteri nam vse chteji vzit. Pritom si nekdy bereme nadeje svym vlastnim pesimismem. Proto si troufam tvrdit, ze Skoda bude v urcitem rozsahu v rally i v roce 2015 ci 2018, duvody jsem uvedl.
Tvuj nazor respektuju, i kdyz bych zrovna mohl rict, ze nim vyjadrujes svuj "siroky prehled". Ale zadne alergie to ve me nevyvolava, naopak rad si ho prectu smajlík
4. 12. 2011 20:19
0 0
Taky to vidím tak, jak Peťan72. Škoda je s rally docela dost provázaná a zvlášť v době, kdy se jí daří a vůz R4T by byl další logický krok skoro na tuti nevrhnou všechno své úsilí někam jinam. Je možné, že Peugeot 208 R4T tu klidně bude i o půl roku / o rok dřív, ale až uzraje čas, myslím, že i tu škodu R4T tam uvidíme.
P.S. Mimochodem příští rok se vrací Seat zastoupený týmem Seat GB do WTCC. To je nutné zmínit.
4. 12. 2011 20:24
0 0
Vlastne s vynimkou S1600 a R3 mala v poslednej dobe Škoda vyrobene auto do kazdej triedy? Neviem ako je to s podporou pre IMPROMAT, niekto by to mohol ozrejmit ak by bol taky dobry.
4. 12. 2011 20:40
Upraveno 20:48
0 0
Peťan72: kopřivku u mně vyvolávají jiní "borci", než ty, nebuď vztahovačný(na takové perly, jako někdo dovede vytvořit, zdaleka, zdaleka nemáš!!). Tvoje příspěvky čtu a určitě nejsou nezajímavé, ani hloupé, naopak. Ale konec toho, na který jsem reagoval, mě trochu nesedl. smajlík
Co se týče Škody, nejsem pesimista, opakuji to znova. O odchodu spekulovali i jiné kapacity, než jsem já nebo ty, kteří do toho vidí i o "trochu" více, než my, tak se nečerti. Já ani nekřičím(křičeli jiní a ani u toho moc nemuseli přemýšlet), že Š. odejde, ani nekonstruuji konspirační teorie, ani nedávám na zlý a ošklivý VW, to sis to trochu popletl. Jenom jsem napsal, co řadu lidí vedlo- logicky- k úvahám o přesměrování Š. M. Já jsem také doufal, že k tomu snad nedojde, ale pochyby tady byly. A nebylo nás málo. A to jsem ještě zapomněl, že se uvažovalo, že díru do světa(a možná i přes motorsport) bude chtít udělat s Rapidem- čili samé logické důvody.
Škoda má tradici, převážně v rally, ale nebyla tam vždy a neustále. Apropó, když jsme u tradice - řadu měsíců se spekuluje, že z WRC(tím pádem z rally) odejde ještě "o něco" tradičnější rallyúčastník - Ford. Mezi disciplínami rotují i takové zavedené značky(i v rallysportě) jako Citroen, Peugeot, Audi, ad., tak bych zase tradici Škody v rally tak nepřeceňoval, resp. nebylo by to nic tak nemožně nemyslitelného, aby odešla jinam.
Každý fanoušek bude jistě rád, že Škoda v rally zůstane, ale buď tak laskav a nehraj si na jediného osvíceného mezi ignoranty.

Maestro: něco je v článku ve vláknu Š. Fabia R4T, tam o tom mluví Hrabánek
liposh: ano ano, dnes se zdá vše jasné, před osmi měsíci to tak jasné nebylo... smajlík. Navíc - auto R4T bude zcela jiné - nové, sice know how se hodí, ale bude to zcela nový vývoj,který bude Š. muset podstoupit(stejně, jakoby musela s okruhovým autem, kdyby ho chtěla nasadit).

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama