1. 12. 2011 08:47 − 3314× − 59

Škoda Motorsport pokračuje s Hänninenem i Kopeckým

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu.

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu. Barvy mladoboleslavské automobilky budou stejně jako letos a v předešlých sezonách hájit Juho Hänninen z Finska a Jan Kopecký, který by měl usilovat o svůj druhý domácí titul.

"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem," uvedl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek na dnešním setkání s novináři v Praze. Přestože ještě vše není stoprocentně domluvené, Kopecký by neměl chybět na lednové Jänner rallye, která český šampionát zahájí.

Mladoboleslavský tým vedle toho plánuje pokračovat ve startech v seriálu Intercontinental rallye challenge, kterou závodníci s vozy Škoda Fabia S2000 v předešlých dvou letech ovládli. "Uvažujeme i o tom, že bychom startovali v některých závodech mistrovství Evropy. Vypadá to totiž, že by se IRC a ME měly v roce 2013 spojit do jednoho seriálu. A my bychom tak mohli získat zkušenosti pro další roky," vysvětlil Hrabánek.

Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude. "Budeme pokračovat v projektu S2000," řekl Hrabánek.

Tým si ale dobře uvědomuje, že současná fabia už nemá v rámci technických předpisů šanci příliš se zlepšovat. "Pro příští rok plánujeme drobné vylepšení motoru a budeme pracovat i na rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu," uvedl šéfinženýr Aleš Rada.

Hrabánek zároveň prozradil, že s vozem Škoda Fabia S2000 by měl v příští sezoně startovat v mistrovství světa i nový tovární jezdec VW Sébastien Ogier z Francie. Vedle toho se letošní týmový kolega krále světové rallye Sébastiena Loeba má věnovat vývoji nového pola, které koncern nasadí do hlavní kategorie MS v roce 2013.

Komentářů celkem: 59
1. 12. 2011 09:13
0 0
Paráda! smajlík
1. 12. 2011 09:13
0 0
Tak to je dobrá zpráva, mistrák bude asi dost zajímavý a uvidíme srovnání s Ogierem ve stejném autě, a třeba se Ogier ebjeví i u nás.......
1. 12. 2011 09:14
0 0
..objeví
1. 12. 2011 09:19
0 0
no jasně, tim že se sloučí IRC a ME, tak se tim vytvoří šampionát, kterej je přesně to, co Škoda potřebuje k propagaci. Je to hlavně předevšim značko pro evropské trhy a právě tady by měla jezdit rally. Akorát by mne zajímalo, zda byl Kopecký odejit z IRC a nuceně poslán do MMČR, nebo zda to chce sám a je frustrovaný.
1. 12. 2011 09:20
0 0
spis by me zajimala informace co juho a swrc
1. 12. 2011 09:22
0 0
Hlavně se těším na souboje Pech - Kopecký. Vena má super auto a tratě MR dokonale zná a Honza letos v MR vyhrál všude, kde startoval, tak čekám bitvy jako řemen. Paráda!
1. 12. 2011 09:31
0 0
myslím (a doufám) že to ME bude jezdit Kopejda...šance na zisk titulu je dosti vysoká.
1. 12. 2011 09:37
0 0
Mám pocit, že příští rok nepojede ME moc stabilních jezdců
1. 12. 2011 09:38
0 0
Jenže jakou hodnotu má vyhrát titul proti jezdcům jako je Solovov nebo Tlusťák (bez urážky k oběma jmenovaným, ale je jasné že Kopecký jede jinou ligu). Ale třeba bude v ME větší konkurence, v té pak ale Honza může být zase nakonec "jen" druhý.
1. 12. 2011 09:46
0 0
BIGMIKE: Furt je to mistrovství evropy, já právě sázím na to, že konkurence bude malá a že Kopecký má lepší "balíček" (auto+jezdec) než všichni ostatní. Vem si to tak, že by naši fotbalisti byli mistři evropy...to by byl hukot. A skoro stejně dobře mediálně uchopitelný je i titul v ME rally...ale mnohem lehčí , než s tou partou nagelovaných nekopů porazit Španěly. Pokud bych byl týmový manažer a měl tyhle možnosti, tak do toho jdu.
1. 12. 2011 10:02
0 0
Jestli se maji podniky IRC a ME sjednotit, pak jsou starty v ME pristi rok docela pochopitelnou volbou. A pri obcasnych startech v MMCR ma Kopejda velkou sanci ziskat titul a nemusi ani startovat ve vsech zavodech. Minula sezona byla jasnym dukazem.
1. 12. 2011 10:05
0 0
To BIGMIKE:
No podle mě bude mít titul z ME od příštího roku větší vypovídací hodnotu než ve dvou letech předešlých. Tehdy totiž byla nutná registrace pro bodování a vítězem ME se klidně mohl stát i ten tvůj Solowow nebo TLusťák a to i přes to, že neporazil nikoho významného v přímém souboji.
V roce 2012 bude muset adept na titul také porážet i místní střelce třeba italy doma nebo vyhrát barumku, protože body se budou počítat všem kdo dokončí rally zařazenou do ME i bez ohledu na to zda startuje pravidelně. Samozřejmě pravidelnost by možná zaručila vítězství, ale hrát na to nelze viz situace z roku 2003. Kdy jedno vítězství a třetí místo z rallly DuVar stačilo Pechovi k třetímu fleku v ME.
Ale daleko zajímavější situace nastane po předpokládeném sloučení IRC a ME.
1. 12. 2011 10:18
0 0
Ucast Kpeckeho znamena pro stale ceske jezdce Kopecky, Pech, valousek, ze budou muset sahat na maximum soukromych moznosti, aby mohli pomyslet na vitezstvi.
Juha: Nezuzoval bych to jen na ty dva, protoze za normalnich okolnosti by jim mel Kopecky ujet. Vaskovo Mini v jinych narodnich sampionatech neukazuje, ze by melo byt lepsi nez atmosfericke S2000. Cekal bych spis lehkou nadvladu Kopeckeho a vyrovnane souboje Kresta-Pech (snad i Valousek).. Ale verim, ze se Kresta a spol. nebudou chtit nechat zahanbit a pujdou do toho..
Co se tyka ME, uz desitky let se rika, ze se ma zvednout jeho prestiž. byly tu ruzne koeficinty, spickovy jezdci objeli "dvacitky" a nejakou "desitku" a stacilo jim to na titul. Ale ziskat prestiž sampionatu se nepodarilo. Nevim, jestli uz se vymysli format tak, aby ziskat titul melo vahu i pro svet. IRC je ted taky na rozcesti. Jakou maji budoucnost S2000 nevim, nevim. Skoda asi objede omezeny pocet a bude spolehat na ucast Fabii importeru.
1. 12. 2011 10:35
0 0
Je dobrá i špatná zpráva. Nevím, jestli z toho (a teď myslím účast Kopeckého v MMČR) mám radost.
1. 12. 2011 11:16
0 0
DND: tak pokud bude Honza dominovat, tak by to "vysledkove" nudilo, ale divacky ne.. Verim ale, ze stali kluci z MMCR se budou snazit.
1. 12. 2011 11:39
0 0
Jooooooooo !!!!!! smajlík smajlík Tak to má být smajlík
1. 12. 2011 11:40
0 0
Třeba Kopecký ani nepojede všechno, protože on má na to všechno vyhrát, výsledkově asi teda nuda bude, ale na trati ho rád uvidím, člověk je rád za každého rychlého jezdce.
1. 12. 2011 12:39
0 0
liposh: srovnavat ME ve fotbale a ME v rally je trosku blbost. ME ve fotbale sleduje kazdej Franta Novak z Horni Suche, ME v rally ma fanousku o dost min ,aspon bych teda rekl jasmajlík To bych spis rekl, ze se Skoda vic zviditelni, kdyby byla partnerem reprezentace ve fotbalesmajlík samozrejme se Skoda zviditelnuje u hokeje...Muj nazor na tu situaci ohledne Kopeckyho v ceskym mistraku je, ze do IRC uz ho moc cpat nebudou,udela si titul doma aby mel vubec kde pristi rok jezdit. Cela filozofie Skody me zacina tak nejak stvat, samozrejme chapu, ze oni sami za to nemuzou...
1. 12. 2011 12:42
0 0
Jsem moc rád, že to tady zaznělo. Účast továrního auta a jezdce v MMČR má své klady, ale i zápory. Je mi jedno kdo bude za volantem. Každopádně pro ostatní soukromé jezdce, jako je Valoušek, Kresta a Pech je to špatně. Oni nikdy nedosáhnou na materiální a finanční podporu, jako továrna a jejich snažení to bude trochu devalvovat. Přinese to pro ně horší výchozí pozici pro jednání s partnery a víc peněz, které budou muset investovat nehledě k tomu, že některé z nich to může i motivovat k tomu, aby šli závodit jinam.

Každá strana má dvě mince.
1. 12. 2011 13:00
0 0
MravenecZ: presne tak.. smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama