1. 12. 2011 08:47 − 3279× − 59

Škoda Motorsport pokračuje s Hänninenem i Kopeckým

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu.

Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu. Barvy mladoboleslavské automobilky budou stejně jako letos a v předešlých sezonách hájit Juho Hänninen z Finska a Jan Kopecký, který by měl usilovat o svůj druhý domácí titul.

"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem," uvedl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek na dnešním setkání s novináři v Praze. Přestože ještě vše není stoprocentně domluvené, Kopecký by neměl chybět na lednové Jänner rallye, která český šampionát zahájí.

Mladoboleslavský tým vedle toho plánuje pokračovat ve startech v seriálu Intercontinental rallye challenge, kterou závodníci s vozy Škoda Fabia S2000 v předešlých dvou letech ovládli. "Uvažujeme i o tom, že bychom startovali v některých závodech mistrovství Evropy. Vypadá to totiž, že by se IRC a ME měly v roce 2013 spojit do jednoho seriálu. A my bychom tak mohli získat zkušenosti pro další roky," vysvětlil Hrabánek.

Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude. "Budeme pokračovat v projektu S2000," řekl Hrabánek.

Tým si ale dobře uvědomuje, že současná fabia už nemá v rámci technických předpisů šanci příliš se zlepšovat. "Pro příští rok plánujeme drobné vylepšení motoru a budeme pracovat i na rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu," uvedl šéfinženýr Aleš Rada.

Hrabánek zároveň prozradil, že s vozem Škoda Fabia S2000 by měl v příští sezoně startovat v mistrovství světa i nový tovární jezdec VW Sébastien Ogier z Francie. Vedle toho se letošní týmový kolega krále světové rallye Sébastiena Loeba má věnovat vývoji nového pola, které koncern nasadí do hlavní kategorie MS v roce 2013.

Komentářů celkem: 59
1. 12. 2011 13:01
0 0
Ale na druhou stranu pokud tito netovární jezdci ty tovární porazí bude to vítězství o to cenější.
1. 12. 2011 13:12
0 0
Původně napsal doctor

Ale na druhou stranu pokud tito netovární jezdci ty tovární porazí bude to vítězství o to cenější.

V zásadě to nelze ze strany továrny připustit...
1. 12. 2011 13:47
0 0
muj nazor je ten, ze pokud treba takovy malina pojede opravdu na 110% a jeste prida smajlík, muze tovarni techniku pojet. Ale.. prave pro tech 110% a to riziko boudy a ztraty bodu za 2.flek to radsi proda.. A to je ta druha stranka, ktera sampionat devalvuje..
1. 12. 2011 13:50
0 0
delate, jako by to bylo poprve co v cechach pojede tovarni posadka skodovky......
1. 12. 2011 14:04
0 0
Myslím, že nikde není v článku napsáno, kdo a co pojede. Je to jen velmi hrubý nárys toho, co chce Škoda v příštím roce absolvovat. Není nic napsáno, jaký šampionát(-y) s jakým týmem pojede Hänninen, co konkrétně pojede Kopecký-tam mi není jasné, proč o jeho účasti v MMČR by se jednalo a s kým, tím "továrním" jezdcem by na rok v MMČR mohl být i Kresta, starty v ME jsou označeny jako rámcové, proč se tedy spekuluje o Kopeckém hned jako o mistrovi ME? Nerchápu, proč se nad tímto článkem jásá, nebo naopak láme hůl, když v podstatě nic neodhaluje.
1. 12. 2011 14:32
0 0
Přesně tak.Někteří tady už rok dopředu dělají z Kopejdy mistra republiky a Evropy.Pokud pojede tak není zaručený,že bude dávat všem oblože a bude nuda.Mě teda Kresta,Pech a Valda nepřipadají jako předem poražení a odevzdaní přizdisráči.Podívejte jak si letos se všema vytřel Arazim.Kdo by to před sezonou řekl.Dám hlavu pod gilotinu na to že nikdo.A jak to dopadlo.Nebo jak Kresta pojížděl v první etapě na Bohemce Fredyho.Je to sport,je to rally a vyvinout se to může jakkoli.
1. 12. 2011 14:33
0 0
A proč by Kopecký nemohl jet IRC? A kdo říká, že Juho nepojede SWRC, nebo taky MMČR?
1. 12. 2011 15:21
0 0
Původně napsal sefca

Přesně tak.Někteří tady už rok dopředu dělají z Kopejdy mistra republiky a Evropy.Pokud pojede tak není zaručený,že bude dávat všem oblože a bude nuda.Mě teda Kresta,Pech a Valda nepřipadají jako předem poražení a odevzdaní přizdisráči.Podívejte jak si letos s...
Jak píše milín, konkrétní info tam moc nejsou, ale těch pár závodů, co jel v MM ČR, dává myslím dost důvodů pro tvrzení, že jestli fakt české mistrovství pojede, tak je s velkým náskokem největší favorit, i když stát se může cokoliv...
1. 12. 2011 15:24
0 0
Tak samozrejme, ze to jsou vse jen dohady, ale logicke. Tezko asi pojede Hanicka MMCR, kdyz je v hledacku VW a je pravdepodobne, ze bude absolvovat MS, k tomu IRC, takze na cesky mistrak by asi nebyl prostor. Ze by tovarnu jel Kresta je nerealne, o tom uz by se davno suskalo. Zustava tedy jen Kopecky. A pokud by takovy jezdec, s tolika km, testovanim, spickovou profesionalni technikou byl porazen soukromniky je pro Skodu nepripustne..
1. 12. 2011 16:03
0 0
"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem,"
Dál se píše, že sice Kopejda by se měl objevit na Janneru, ale zatím nebylo přímo řečeno, že by to měl být někdo z letošního továrního týmu. Bylo by perfektní, kdyby dostal šanci někdo z mladých nadějí.... Nechci jmenovat, abych na někoho nezapomělsmajlík. Podobnou šanci dostal třeba mladý Kresta...
1. 12. 2011 16:08
0 0
...Jakeš...smajlíksmajlíksmajlík
1. 12. 2011 16:12
0 0
Původně napsal sefca

Přesně tak.Někteří tady už rok dopředu dělají z Kopejdy mistra republiky a Evropy.Pokud pojede tak není zaručený,že bude dávat všem oblože a bude nuda.Mě teda Kresta,Pech a Valda nepřipadají jako předem poražení a odevzdaní přizdisráči.Podívejte jak si letos s...


Tak to bys měl dát hlavu pod gilotinu. U Arazima jsem v titul v enkách věřil. Nebyl tam nikdo, kdo by ho měl drtivě porazit.
1. 12. 2011 16:16
0 0
No tak to klobouk dolů.Mě abych pravdu řekl ani nenapadlo,že by mohl být Arazim mistrem.Omezenej rozpočet,roky nezastavíš atd.Že se bude pohybovat na špici to jo,ale titul to ne.OK,jdu si to hoditsmajlík
1. 12. 2011 16:40
0 0
V enkách tam měl Vojtu Štajfa, Dana Běhálka, Bujóna, Šlehyho. Ášín šel do třídy 2, Orsák taky. Když se nad tim zapřemejšlíš, přidáš k tomu spolehlivost AP aut, tak ti to tak vyjde. Dan Běhálek mohl zazlobit, ale chybička se u něj občas vloudí. U Vojty se vloudí ještě o něco častěji a Martin má na boj o titul ještě čas a málo najeto. Šlehofer se s enkem taky pořád učí, i když velmi rychle, taky ho párkrát pozlobilo. Takže ve výsledku tam ten Arazim prostě musel bejt smajlík
1. 12. 2011 17:06
0 0
Jo to zní logicky,až tak sem nad tím nepřemýšlel.
1. 12. 2011 17:10
0 0
Původně napsal karuzo

"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem,"
Dál se píše, že sice Kopejda by se měl objevit na Janneru, ale zatím nebylo přímo řečeno, že by to měl být někdo z letošního továrn...

To si spíš myslím, že někdo mladej-nadějnej dostane šanci do IRC...
1. 12. 2011 17:28
0 0
To Peťan a Juha: pánové vy jste zapoměli na Krestu-ten totiž je jedinej/a možna ještě Ašín/kdo ho může pojezdit,ale továrna je továrna!!Valda mu stačit nebude v žádném případě!
Roman pokud může ,tak jede hodně rychle:Fredyho pojezdil v So na Barumce,Valouška obložil hned na 1a2 RZ na Barumce ,jinak na Šumavě,Č.K.,no a s Vencou si pohrál na Příbrami.Roman bude mít poslední specifikaci Fábie,protože už dopředu věděl,že Kopecký na 99 %pojede MMČR
1. 12. 2011 19:38
0 0
Skoda: ja jako fanousek Maliny nikdy na Romana nezapominam.. Ale nejsem slepy a dokazu realne zhodnotit sance s ohledem na rozpocet a techniku. Roman muze Kopeckeho porazit, ale nemuze ho porazet.. Na titul tech vitezstvi by muselo byt vice.. Kresta to ma porad v sobe, v tovarnim aute a s velkou porci natestovanych km by Kopeckeho mohl porazet, ale jako privatni jezdec opravdu jen vyjimecne.. Kez bych se pletl..
1. 12. 2011 20:27
0 0
Tak Kopeckého továrna musela někam vrazit... Na šampióna IRC jak vidno nemá, tak aby to nebyl takový pád na hubu, tak mu dá auto, ať si pojezdí doma a v Evropě... Škodovka ho v IRC nepotřebuje, když za značku boduje kterékoli auto... Doma buď všechny pojede nebo si trhne ostudu... Fandím všem jezdcům, kteří jezdí s jakoukoli Fabií, ale jako student ekonomické školy hledím také na návratnost investice... V jeho případě nebyla dostačující... Předem se také omlouvám, jestli urazím něčí ego...
1. 12. 2011 21:36
0 0
billek: Je dobré, žes nám ukázal, že i dnešní student ekonomické školy (doufám, že ne vysoké) může mít svůj názor, ale zároveň mě mrzí, žes nad ním moc nepopřemýšlel.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama