Škoda Motorsport pokračuje s Hänninenem i Kopeckým
Zástupci továrního týmu Škoda Motorsport by se v nadcházející sezoně měli představit i v českém rallyeovém šampionátu. Barvy mladoboleslavské automobilky budou stejně jako letos a v předešlých sezonách hájit Juho Hänninen z Finska a Jan Kopecký, který by měl usilovat o svůj druhý domácí titul.
"Chceme se více prezentovat v Čechách, proto jednáme o tom, že by domácí šampionát absolvoval tovární jezdec s továrním autem," uvedl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek na dnešním setkání s novináři v Praze. Přestože ještě vše není stoprocentně domluvené, Kopecký by neměl chybět na lednové Jänner rallye, která český šampionát zahájí.
Mladoboleslavský tým vedle toho plánuje pokračovat ve startech v seriálu Intercontinental rallye challenge, kterou závodníci s vozy Škoda Fabia S2000 v předešlých dvou letech ovládli. "Uvažujeme i o tom, že bychom startovali v některých závodech mistrovství Evropy. Vypadá to totiž, že by se IRC a ME měly v roce 2013 spojit do jednoho seriálu. A my bychom tak mohli získat zkušenosti pro další roky," vysvětlil Hrabánek.
Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude. "Budeme pokračovat v projektu S2000," řekl Hrabánek.
Tým si ale dobře uvědomuje, že současná fabia už nemá v rámci technických předpisů šanci příliš se zlepšovat. "Pro příští rok plánujeme drobné vylepšení motoru a budeme pracovat i na rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu," uvedl šéfinženýr Aleš Rada.
Hrabánek zároveň prozradil, že s vozem Škoda Fabia S2000 by měl v příští sezoně startovat v mistrovství světa i nový tovární jezdec VW Sébastien Ogier z Francie. Vedle toho se letošní týmový kolega krále světové rallye Sébastiena Loeba má věnovat vývoji nového pola, které koncern nasadí do hlavní kategorie MS v roce 2013.
Softvér evidentálně nezkolaboval, ale upgradoval.
Pokud se podíváte z jiné strany... Co chce továrna doma dokázat??? Je jasné, že bude bojovat o příčky nejvyšší a hrozí to také tím, že to bude vypadat stejně, jako když tady Honza pojížděl všechny s Fabií WRC... Škoda na domácím trhu dokázala své kvality v předešlých dvou letech s Valouškem a Krestou a dalším soukromým jezdcům...
Tak proč posílá tovární speciál do mistráku, kde s největší pravděpodobností nebude mít konkurenci??? Prosím odpovězte mi někdo, budu velmi rád...
Jedinou výtku mám, že Škodě může být fuk, jestli IRC vyhraje Čech, hlavně, že vyhraje Fábia.
Jsem zvědav, jak a zdali vůbec Škoda odtajní svůj plán na příští sezónu.
o Romanovi.Já také uvádím,že továrna je továrna a jsem si toho vědom.Ještě jenom dodám,že účást továrny bude jistě přínosem,zvláště pro diváky,ale pro samotné jezdce a myslím tím třeba Krestu,Valdu,Pecha..to bude dost frustrující-vědět,že na dosáhnout na titul bude velice obtížné.
Ještě jedna taková věc: techn.předpisy už moc vývoj Fabie nepřipouštějí,ale některá drobné úpravy na motoru,nebo na podvozkové části ano.Takže další výhoda.
A máš pravdu u RZ mám v kapse na mobilu eWRC-resuts!!! Jinak ho ani nepoužívám...
Jsou to jen vase vyplody, ale v clanku jen pisou, ze Skoda se vice zameri na MMCR a budou pokracovat v IRC. O tom, kdo kde pojede se nepise. Je logicke, ze Honza by jel nas mistrak, ale taky nevidim duvod, pri jeho schopnosti dojizdet na bedne a bojovat o vitezstvi v IRC, aby odsud byl odsunut..
Co je ale dulezita zprava: "Přestože se do světové rallye chystá vstoupit koncern Volkswagen, který vyvíjí vůz nejvyšší kategorie WRC, Škoda své aktivity v oblasti motorsportu omezovat nebude."
Nekolik mesicu se tady sirily nazory, fnukani, nadavani az typicke konspirovani, jak ten zly nemecky VW sezere Skodu, ta nebude jezdit rally, mnozi tady uvadeli, jak se Skoda stahne na okruhy atd. Bla bla... Ja jsem porad celou dobu tvrdil, ze neni jediny duvod, proc by Skoda svuj program mela omezovat, ze Motorsport ma svuj rozpocet prideleny vzdy planovite dopredu a bez zasahu VW. Ale vzdycky jsem to schytal.. Kde jsou ted vsichni ti konspiratori, kteri uz videli odchod Skody z rally?
- Tak předně, tvoje dedukce, že Škoda bude zajisté pokračovat v rally: v článku je uvedeno, že Škoda bude pokračovat v motorsportu!! Je rozdíl v pojmech motorsport a rally. V rally pokračuje projekt S2000-na jak dlouho(na rok?), když tato kategorie pomalu vybíhá z aktuálního dění? Jásal bych v momentu, kdyby pan Hrabánek napsal: dojíždíme projekt S2000 a své úsilí už směřujeme ke skupině R4T, se kterou budeme pokračovat v následujících letech, tak jak to nyní udělal koncern PSA.
- fňukání, nadávání, konspirace: někdo tak činil. Někdo logicky uvažoval, že poté, co do rally vstoupí VW, strhne na sebe veškerou mediální pozornost a i "evropské" úspěchy Škody mohou tak mít daleko menší mediální odezvu. Někdo logicky uvažoval, že VW postupně obsadí i další kategorie(tak, jak to dělá třeba Ford) a bude dominovat celé oblasti rally. O tomto spekulovaly i renomovaní zahraniční novináři. Mezitím se ukazuje, že sedět jedním zadkem na více židlích se nevyplácí, naopak, úspěšné je koncentrovat své síly do jednoho projektu- a to i u gigantů- jak se to vyplácí Citroenu a zkušenosti s tím má nakonec i VW.
- Když se spekulovalo- a oprávněně- o Škodě, nebyla ještě nastolena otázka nové třídy R4T, která by se při chytré diplomacii mohla stát skutečným tahounem rallysportu.
- v tu dobu se také objevily informace, že okruhová Octávia má zasáhnout(v soukromém týmu) do tuším britského okruhového šampionátu a to motoristickým odborníkům zase logicky dávalo signál, kudy se kroky škodováckého motorsportu v příštích letech možná budou ubírat.
Takže se soudy, já jsem byl celou dobu ten jediný chytrý a vy všichni, včetně zahraničních novinářů jste blbci, bych hodně polemizoval.
Já jen, že je lepší být realista s lehkým nádech...
Tak to pr, to jsi mě špatně pochopil. Já jen vysvětluji, že úvahy o Škodě - v danou dobu- nebyly ani zcestné, ani hloupé, ani konspirační - alespoň u některých.
A se spoluprací Peugeotu a Škody na připravované nové třídě je to také jen spekulace. Vím, že ta informace proběhla, ale jednak mnohem později, než se tady mluvilo o Škodě a jednak je otázka, jak dalece si do toho FIA nechá kecat od automobilek.
Já nejsem ani pesimista, ani přehnaný optimista, píši věci pokud možno reálným pohledem, nestranně a nezaujatě a nemám důvod se nikomu loudit do přízně. Co se mi , jako názor nebo myšlenka líbí, dovedu ocenit, co se mi nelíbí také. Alergický jsem na některá idiotská vyjádření lidí se "širokým přehledem".
Tvuj nazor respektuju, i kdyz bych zrovna mohl rict, ze nim vyjadrujes svuj "siroky prehled". Ale zadne alergie to ve me nevyvolava, naopak rad si ho prectu
P.S. Mimochodem příští rok se vrací Seat zastoupený týmem Seat GB do WTCC. To je nutné zmínit.
Co se týče Škody, nejsem pesimista, opakuji to znova. O odchodu spekulovali i jiné kapacity, než jsem já nebo ty, kteří do toho vidí i o "trochu" více, než my, tak se nečerti. Já ani nekřičím(křičeli jiní a ani u toho moc nemuseli přemýšlet), že Š. odejde, ani nekonstruuji konspirační teorie, ani nedávám na zlý a ošklivý VW, to sis to trochu popletl. Jenom jsem napsal, co řadu lidí vedlo- logicky- k úvahám o přesměrování Š. M. Já jsem také doufal, že k tomu snad nedojde, ale pochyby tady byly. A nebylo nás málo. A to jsem ještě zapomněl, že se uvažovalo, že díru do světa(a možná i přes motorsport) bude chtít udělat s Rapidem- čili samé logické důvody.
Škoda má tradici, převážně v rally, ale nebyla tam vždy a neustále. Apropó, když jsme u tradice - řadu měsíců se spekuluje, že z WRC(tím pádem z rally) odejde ještě "o něco" tradičnější rallyúčastník - Ford. Mezi disciplínami rotují i takové zavedené značky(i v rallysportě) jako Citroen, Peugeot, Audi, ad., tak bych zase tradici Škody v rally tak nepřeceňoval, resp. nebylo by to nic tak nemožně nemyslitelného, aby odešla jinam.
Každý fanoušek bude jistě rád, že Škoda v rally zůstane, ale buď tak laskav a nehraj si na jediného osvíceného mezi ignoranty.
Maestro: něco je v článku ve vláknu Š. Fabia R4T, tam o tom mluví Hrabánek
liposh: ano ano, dnes se zdá vše jasné, před osmi měsíci to tak jasné nebylo... . Navíc - auto R4T bude zcela jiné - nové, sice know how se hodí, ale bude to zcela nový vývoj,který bude Š. muset podstoupit(stejně, jakoby musela s okruhovým autem, kdyby ho chtěla nasadit).