Ondřej Plšek - eWRC.cz
1. 12. 2011 10:22 − 3335× − 29

Paulo Nobre týmovým kolegou Arminda Arauja

Brzy čtyřiačtyřicetiletý Brazilec pojede příští rok mistrovství světa s vozem Mini Cooper WRC.

Motorsport Italia počítá s tím, že příští rok bude v mistrovství světa v rally nasazovat dva vozy. Vedle Arminda Arauja, který má peníze na celou příští sezonu, bude jeho týmovým kolegou Paulo Nobre. Druhý vůz Mini Cooper WRC startoval již na Wales Rally GB a za volantem seděl právě zmíněný brazilský jezdec.

Nobre má za sebou 12 startů v mistrovství světa, minulý rok startoval v PWRC, kde skončil na 15. příčce. Na konci letošní sezony poprvé vyzkoušel vůz WRC, když s Mini dojel na 29. místě.

Naopak vůz Mini Cooper WRC pro příští sezonu opustí Nobreho krajan Daniel Oliveira, který přesede do Fordu Fiesta WRC.

Komentářů celkem: 29
2. 12. 2011 07:01
0 0
MravenecZ napsal: "Nebo říct, že v MS by měli jezdit jen ti, co na to mají rukama a že by se tam měli dostat nějakým postupem a nejlépe by si měl někdo vybrat mladé a talentované na úkor nešikovných a bohatých."
Ano, takhle by to mělo být... proto je to MS. Na MS v hokeji bych se taky nechtěl dívat na hráče 3.divize z "Horní Dolní". Takový van Heuvel s produkčním Mitsubishi jede i na oko mnohem líp, než někteří "wrcaři" a navíc rychle. Prostě ten systém je špatný a mělo by to být jako dřív... postoupit někam, až když na to mám ( a tím teď nemyslím peníze ). Pro info, je mi skoro 50, o rally se zajímám od 15ti let, zažil jsem dobu oblastních přeborů, mistrovství ČR, i tzv. federálu, nějakou dobu dokonce i aktivně jako mechanik, jezdím jak na MS, tak třeba Ypres nebo Condroz, takže o tom sportu něco vím ( to jen pro ty, kdo by mi chtěli tvrdit, že na rally koukám jen od PC).
2. 12. 2011 15:01
0 0
Mám jen pocit, nebo to tak dříve bylo, že těch střelců jezdilo víc než jen bohatých? Doma to asi bylo způsobeno systémem výkonostních postupů, ale ve světě?
2. 12. 2011 15:05 Upraveno 15:06
0 0
omyl - posláno dvakrát
2. 12. 2011 19:13 Upraveno 19:16
0 0
Zamyšlení:
Včerejší diskuse týkající se jezdce Nobreho se mi dnes během dne několikrát připomněla a nedá mi to, ještě se trochu nezamyslet.
Pokud proběhne krátká tisková zpráva o tom, že do MS v kategorii WRC se v příští sezóně chystá nastoupit čtyřicetitříletý jezdec, který umí v MS dojíždět hodinu za špičkou, jede za jezdci kategorie R2 a najde se dost fanoušků, kteří jsou za to vděční, alespoň, že uvidí nějaké další auto specifikace WRC, je to špatně. Přišlo mi to tak iracionální, tak absurdní, že jsem to přirovnal ke svým dětským prvomájovým zážitkům a nadšení z pomalovaných a naparáděných alegorických vozů.
Fanoušek je fanoušek a má různé nároky a názory. Pokud se, ale ve stejném duchu přidá šéf jedněch z nejoblíbenějších rallystránek u nás a posléze opět ve stejném duchu motoristický novinář a navrch to vtipně odlehčí zmínkou o znárodňování rallysportu, není to špatně, je to katastrofa.
A pokud teď někdo čeká, že se do Shackiho a MravencZe pustím, bude zklamán.
Ono to je totiž mnohem horší, opravdová katastrofa.
Když zmiňovaní pánové, mladí chlapi na vrcholu sil a tím pádem i pořádně nároční, kteří toho už sjezdili a odkoukali jistě požehnaně, musí napsat - s plným vědomím, že jsou rádi za každé WRC-o, které v poli jede, i kdyby ho řídil takřka kdokoliv, je to katastrofa.
Před několika dny tady proběhla široká a hodně zajímavá diskuse pod článkem o budoucnosti projektu MINI,která se "zvrhla" do téma BUDOUCNOST rally, resp, WRC. Porovnávali jsme tady různá období, různá auta, jezdce, zážitky a také různé šampionáty včetně F1. WRC, F1 a Moto GP jsou nejen vrcholy svých disciplín, ale zároveň i vrcholy motorsportu. Motorsportu, který stojí hodně peněz. A teď si představme situaci, že proběhne tisková informace, že do F1 v příštím ročníku nastoupí čtyřicetitříletý pilot, který sehnal peníze na start. Za špičkou sice zaostává minutu na kolo, ale je dobré, že rozšíří pole... Absurdní? Ano. Ve WRC? Jásáme. To jsme se dočkali.
Místo, aby se WRC přibližovalo na pozici jednoho z vrcholů motorsportu, kam bezpochyby patří, zabředává do čím dál větší a větší trapnosti a zoufalství. A to je ta KATASTROFA!!! Pokud i respektovaní lidé v rallysportu, byť třeba jen v rámci naší malé kotlinky, MUSÍ být rádi a vděční za takovéto jezdce s takovýmto renomé, nelze to nazvat jinak, než Katastrofou. A bohužel, na lepší časy ve WRC to zatím nevypadá.
Pokusím se své zamyšlení alespoň zakončit- ne sice vesele a vtipně, ale snad trochu pozitivně. To pozitivní- z mého pohledu- na účasti dalšího pilota nepilota ve WRC je, že jezdci, kteří do WRC patří, budou mít snad solidně vypluhovanou trať.
2. 12. 2011 19:42
0 0
milín60:trefné,přesné jenom malý dodatek:tu trať vypluhovanou mít nebudou páč ten dotyčný bude startovat dlouho po tom co už bude čelo dávno v cílismajlík
2. 12. 2011 20:13
0 0
milín60: a co takovýhle pohled..: nic se neděje, tak je článek i o druhořadém jezdci (žádné oslavování skutečnosti, informace) a když už tam jedeš, vůbec ti nevadí, že ti za zády při svačení projede wrco. Prostě stejně nic neříkající článek (pejda promine) jako tvoje slohové cvičení. Takže s nějakou katastrofou uber smajlík
2. 12. 2011 20:18
0 0
milín60: tvůj příspěvek a přirovnání jsou trochu přehnaná, ale chápu, jak to myslíš a já s tebou v zásadě souhlasím. Jenže bylo to snad někdy jinak? Na vrcholek v rally se vždy dostali jen mimořádní talenti v továrním týmu, zbytek pole je vždy o penězích. Bylo to tak vždy a nejinak tomu bude i nadále. To je fakt. Tak proč bych neměl mít radost z každého dalšího jezdce, kdo si na ježdění sehnal peníze?

Ostatně ten příměr s F1 není ideální, protože tam je to o penězích ještě mnohem víc. Chceš jezdit v nějakém špatném týmu F1? Sežeň půl miliardy na sezónu a domluvíme se (viz Charouz). Za půl milady pojedeš s pomalým autem bez šance na slušné umístění. A takových týmů je tam polovina. Je to ok?

Na lepší časy to v rally opravdu nevypadá. Ekonomická situace je všelijaká, vše se přepočítává na peníze, IN jsou zelené technologie, které si s rally ruku nepodávají...

Takže máme dvě možnosti - buď nadávat, že je to katastrofa a lepší to nebude, nebo se radovat z každé další posádky a auta. Protože s každou další posádkou roste naděje, že se bude na co koukat. Kdyby jelo svět 10 více či méně továrních aut, nikdy bych se tam nejel podívat. Když tam pojede 100 posádek se vším možným, je to atraktivní.
2. 12. 2011 22:26 Upraveno 22:32
0 0
Shacki: příměr s F1 pokulhává v tom, že i když budeš mít peněz na tři auta, nebo klidně na dvě stáje a pojedeš to co Nobre, není ti to k ničemu, jestli jsi pochopil, o čem je řeč.

Takovýto neumětelé nemají ve špičkovém motorsportu-WRC co dělat, tečka. Na to jsou nižší kategorie, nebo domácí šampionát. Pokud toto má být rozvoj a budoucnost WRC, je to katastrofa. Ale jestli se chceš těšit z takových střelců a jejich vozů, jako je Nobre, je to tvoje věc, pro mně je to urážka sportu. A v tom případě platí jediné- poblouznění alegorickými vozy, to se na mně nezlob. Já se bez takto pilotovaného WRC-a obejdu. Ať si klidně stojí v garáži.

jist: pokud nevíš na co reaguješ, nereaguj na mně. Pokud na mně chceš reagovat, dej si tu námahu a přečti si celou diskusi.
3. 12. 2011 00:09
0 0
milín60: bohužel jsem četl, jinak bych nereagoval.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!