Paulo Nobre týmovým kolegou Arminda Arauja
Brzy čtyřiačtyřicetiletý Brazilec pojede příští rok mistrovství světa s vozem Mini Cooper WRC.
Motorsport Italia počítá s tím, že příští rok bude v mistrovství světa v rally nasazovat dva vozy. Vedle Arminda Arauja, který má peníze na celou příští sezonu, bude jeho týmovým kolegou Paulo Nobre. Druhý vůz Mini Cooper WRC startoval již na Wales Rally GB a za volantem seděl právě zmíněný brazilský jezdec.
Nobre má za sebou 12 startů v mistrovství světa, minulý rok startoval v PWRC, kde skončil na 15. příčce. Na konci letošní sezony poprvé vyzkoušel vůz WRC, když s Mini dojel na 29. místě.
Naopak vůz Mini Cooper WRC pro příští sezonu opustí Nobreho krajan Daniel Oliveira, který přesede do Fordu Fiesta WRC.
Ano, takhle by to mělo být... proto je to MS. Na MS v hokeji bych se taky nechtěl dívat na hráče 3.divize z "Horní Dolní". Takový van Heuvel s produkčním Mitsubishi jede i na oko mnohem líp, než někteří "wrcaři" a navíc rychle. Prostě ten systém je špatný a mělo by to být jako dřív... postoupit někam, až když na to mám ( a tím teď nemyslím peníze ). Pro info, je mi skoro 50, o rally se zajímám od 15ti let, zažil jsem dobu oblastních přeborů, mistrovství ČR, i tzv. federálu, nějakou dobu dokonce i aktivně jako mechanik, jezdím jak na MS, tak třeba Ypres nebo Condroz, takže o tom sportu něco vím ( to jen pro ty, kdo by mi chtěli tvrdit, že na rally koukám jen od PC).
Včerejší diskuse týkající se jezdce Nobreho se mi dnes během dne několikrát připomněla a nedá mi to, ještě se trochu nezamyslet.
Pokud proběhne krátká tisková zpráva o tom, že do MS v kategorii WRC se v příští sezóně chystá nastoupit čtyřicetitříletý jezdec, který umí v MS dojíždět hodinu za špičkou, jede za jezdci kategorie R2 a najde se dost fanoušků, kteří jsou za to vděční, alespoň, že uvidí nějaké další auto specifikace WRC, je to špatně. Přišlo mi to tak iracionální, tak absurdní, že jsem to přirovnal ke svým dětským prvomájovým zážitkům a nadšení z pomalovaných a naparáděných alegorických vozů.
Fanoušek je fanoušek a má různé nároky a názory. Pokud se, ale ve stejném duchu přidá šéf jedněch z nejoblíbenějších rallystránek u nás a posléze opět ve stejném duchu motoristický novinář a navrch to vtipně odlehčí zmínkou o znárodňování rallysportu, není to špatně, je to katastrofa.
A pokud teď někdo čeká, že se do Shackiho a MravencZe pustím, bude zklamán.
Ono to je totiž mnohem horší, opravdová katastrofa.
Když zmiňovaní pánové, mladí chlapi na vrcholu sil a tím pádem i pořádně nároční, kteří toho už sjezdili a odkoukali jistě požehnaně, musí napsat - s plným vědomím, že jsou rádi za každé WRC-o, které v poli jede, i kdyby ho řídil takřka kdokoliv, je to katastrofa.
Před několika dny tady proběhla široká a hodně zajímavá diskuse pod článkem o budoucnosti projektu MINI,která se "zvrhla" do téma BUDOUCNOST rally, resp, WRC. Porovnávali jsme tady různá období, různá auta, jezdce, zážitky a také různé šampionáty včetně F1. WRC, F1 a Moto GP jsou nejen vrcholy svých disciplín, ale zároveň i vrcholy motorsportu. Motorsportu, který stojí hodně peněz. A teď si představme situaci, že proběhne tisková informace, že do F1 v příštím ročníku nastoupí čtyřicetitříletý pilot, který sehnal peníze na start. Za špičkou sice zaostává minutu na kolo, ale je dobré, že rozšíří pole... Absurdní? Ano. Ve WRC? Jásáme. To jsme se dočkali.
Místo, aby se WRC přibližovalo na pozici jednoho z vrcholů motorsportu, kam bezpochyby patří, zabředává do čím dál větší a větší trapnosti a zoufalství. A to je ta KATASTROFA!!! Pokud i respektovaní lidé v rallysportu, byť třeba jen v rámci naší malé kotlinky, MUSÍ být rádi a vděční za takovéto jezdce s takovýmto renomé, nelze to nazvat jinak, než Katastrofou. A bohužel, na lepší časy ve WRC to zatím nevypadá.
Pokusím se své zamyšlení alespoň zakončit- ne sice vesele a vtipně, ale snad trochu pozitivně. To pozitivní- z mého pohledu- na účasti dalšího pilota nepilota ve WRC je, že jezdci, kteří do WRC patří, budou mít snad solidně vypluhovanou trať.
Ostatně ten příměr s F1 není ideální, protože tam je to o penězích ještě mnohem víc. Chceš jezdit v nějakém špatném týmu F1? Sežeň půl miliardy na sezónu a domluvíme se (viz Charouz). Za půl milady pojedeš s pomalým autem bez šance na slušné umístění. A takových týmů je tam polovina. Je to ok?
Na lepší časy to v rally opravdu nevypadá. Ekonomická situace je všelijaká, vše se přepočítává na peníze, IN jsou zelené technologie, které si s rally ruku nepodávají...
Takže máme dvě možnosti - buď nadávat, že je to katastrofa a lepší to nebude, nebo se radovat z každé další posádky a auta. Protože s každou další posádkou roste naděje, že se bude na co koukat. Kdyby jelo svět 10 více či méně továrních aut, nikdy bych se tam nejel podívat. Když tam pojede 100 posádek se vším možným, je to atraktivní.
Takovýto neumětelé nemají ve špičkovém motorsportu-WRC co dělat, tečka. Na to jsou nižší kategorie, nebo domácí šampionát. Pokud toto má být rozvoj a budoucnost WRC, je to katastrofa. Ale jestli se chceš těšit z takových střelců a jejich vozů, jako je Nobre, je to tvoje věc, pro mně je to urážka sportu. A v tom případě platí jediné- poblouznění alegorickými vozy, to se na mně nezlob. Já se bez takto pilotovaného WRC-a obejdu. Ať si klidně stojí v garáži.
jist: pokud nevíš na co reaguješ, nereaguj na mně. Pokud na mně chceš reagovat, dej si tu námahu a přečti si celou diskusi.