F. Villagra desetinásobným argentinským šampiónem
V Argentině pro letošní sezónu vymysleli zajímavou novinku, kterou se stala kategorie Maxi Rally. Ta nemá s klasickými skupinami a třídami známými z evropských luhů a hájů nic společného a těžko se s takovými speciály někdy na starém kontinentu setkáme. Pro potřeby argentinského mistrovství však tyto speciály hned ve své premiérové sezóně posloužily výtečně a do šampionátu vnesly nový náboj. Zatímco v minulých letech posádky bojující o titul musely vzít zavděk produkčním Mitsubishi nebo Subaru, s Maxi Rally se paleta značek významně rozrostla.
Právě zapojení poměrně velkého množství značek do hry je obrovským plusem, do bojů vyrazily vozy značek Volkswagen, Chevrolet, Ford, Fiat, Peugeot a Kia. O atraktivitě těchto vozů z diváckého pohledu se každý může přesvědčit sám z reportážních videí z jednotlivých podniků argentinského šampionátu na jeho oficiálních stránkách. Ač kategorie Maxi Rally vnesla do argentinského šampionátu spoustu nového, jedné věci zabránit nedokázala. A sice pokračování dominance jednoho muže, El Coyota.
Tak je ve své domovině přezdíván ze světového šampionátu dobře známý Federico Villagra. Ten v letošní sezóně mohl konečně startovat na světové i domácí scéně s vozem stejné značky, Ford. I přes technické problémy s nedoladěnou Fiestou v úvodu roku se zkušený mazák později dostal do tempa, na své konto si připsal šest triumfů a do závěrečného klání šel v roli hlavního favorita. Desátý domácí primát získal Villagra již po první etapě, kterou dokončil jako čtvrtý a připsal si dostatečné bonusové body.
Druhou etapu chtěl pojmout jako mistrovskou exhibici a po předposlední zkoušce se vyhoupnul do čela. Na závěrečném testu však novopečeného mistra zradily brzdy a oslavná cesta k dalšímu vítězství mu tedy nevyšla. Titul mu už ale nikdo nevezme a do historických tabulek se nyní zapíše jako první mistr Argentiny se speciálem Maxi Rally. Hodnocení značek samozřejmě opanoval Ford, ostatně druhý pilot Fiesty Juan Manuel Marchetto před závěrečnou soutěží třímá ve svých rukou průběžné druhé místo.
V první etapě předposlední rally nejvíce zářil Miguel Baldoni s Volkswagenem, druhý den se už ale pro něho tak dobře nevyvíjel. Na RZ 10 zachyboval, poškodil vůz a musel své snažení předčasně vzdát. Marcos Ligato s Chevroletem Agile se díky tomu vyhoupl na třetí příčku. Tu se však v závěru rozhodnul přepustit svému značkovému kolegovi Juanu Gilu de Marchimu, který má před závěrečným kláním ještě šanci stát se vicemistrem. Silné stáje s dvěma a více posádkami tak nakonec o triumf připravil jediný pilot s Kiou Rio Diego Dominguez, který během této sezóny zaznamenal již druhé vítězství.
Pořadí v cíli Rally Pagos del Tuyu | ||
---|---|---|
1. Diego Dominguez/Edgaro Galindo (PY/RA) | Kia Rio | 1:25.42,1 |
2. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) | Ford Fiesta Kinetic | +1,7 |
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) | Chevrolet Agile | +30,1 |
4. Marcos Ligato/Ruben Garcia (RA) | Chevrolet Agile | +33,9 |
5. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) | Ford Fiesta Kinetic | +1.03,0 |
6. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) | Fiat Punto | +1.06,4 |
7. Nicolas Diaz/Guillermo Piazzano (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.40,3 |
8. Sebastian Abramian/Leonardo Suaya (RA) | Volkswagen Gol Trend | +2.22,8 |
9. Omar Kovacevich/Jorge Kovacevich (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2.26,5 |
10. Agustin Elvira/Oscar Tagle (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3.13,2 |
Stav šampionátu: 1. Villagra 311, 2. Marchetto 181, 3. Gil de Marchi 172,5, 4. Pozzo 155,5, 5. Baldoni 128, 6. Dominguez 106
LeniLuki, Čejda: kde jste vzali to "levné závodění" a "velmi jednoduchá auta nenáročná na údržbu oproti ostatním evropským třídám"??? To by mě teda fakt zajímalo...
To mě sice taky, ale jedna věc je jistá. Vymysleli si tam kategorii, která se za pouhý rok celkem slušně rozvinula a jezdí ji tolik značek, že se o tom FIA a některým jejim patolízalským národním autoritám ani nezdá. Místo toho tu máme jakože levné 1,6 WRC, jakože levné S2000 a jakože levné takové ty ještě pomalejší 1,6 WRC. No a dohromady to máme 5 značek ve třech protěžovaných kategoriích a juchůůů za rok nám možná přibude jedna další, když nějaká jiná neodejde. Já netvrdím, že ty Maxi Rally jsou bůhvíjaké zázraky, ale prostě jim to tam funguje.