F. Villagra desetinásobným argentinským šampiónem

V Argentině pro letošní sezónu vymysleli zajímavou novinku, kterou se stala kategorie Maxi Rally.

V Argentině pro letošní sezónu vymysleli zajímavou novinku, kterou se stala kategorie Maxi Rally. Ta nemá s klasickými skupinami a třídami známými z evropských luhů a hájů nic společného a těžko se s takovými speciály někdy na starém kontinentu setkáme. Pro potřeby argentinského mistrovství však tyto speciály hned ve své premiérové sezóně posloužily výtečně a do šampionátu vnesly nový náboj. Zatímco v minulých letech posádky bojující o titul musely vzít zavděk produkčním Mitsubishi nebo Subaru, s Maxi Rally se paleta značek významně rozrostla.

Právě zapojení poměrně velkého množství značek do hry je obrovským plusem, do bojů vyrazily vozy značek Volkswagen, Chevrolet, Ford, Fiat, Peugeot a Kia. O atraktivitě těchto vozů z diváckého pohledu se každý může přesvědčit sám z reportážních videí z jednotlivých podniků argentinského šampionátu na jeho oficiálních stránkách. Ač kategorie Maxi Rally vnesla do argentinského šampionátu spoustu nového, jedné věci zabránit nedokázala. A sice pokračování dominance jednoho muže, El Coyota.

Tak je ve své domovině přezdíván ze světového šampionátu dobře známý Federico Villagra. Ten v letošní sezóně mohl konečně startovat na světové i domácí scéně s vozem stejné značky, Ford. I přes technické problémy s nedoladěnou Fiestou v úvodu roku se zkušený mazák později dostal do tempa, na své konto si připsal šest triumfů a do závěrečného klání šel v roli hlavního favorita. Desátý domácí primát získal Villagra již po první etapě, kterou dokončil jako čtvrtý a připsal si dostatečné bonusové body.

Druhou etapu chtěl pojmout jako mistrovskou exhibici a po předposlední zkoušce se vyhoupnul do čela. Na závěrečném testu však novopečeného mistra zradily brzdy a oslavná cesta k dalšímu vítězství mu tedy nevyšla. Titul mu už ale nikdo nevezme a do historických tabulek se nyní zapíše jako první mistr Argentiny se speciálem Maxi Rally. Hodnocení značek samozřejmě opanoval Ford, ostatně druhý pilot Fiesty Juan Manuel Marchetto před závěrečnou soutěží třímá ve svých rukou průběžné druhé místo.

V první etapě předposlední rally nejvíce zářil Miguel Baldoni s Volkswagenem, druhý den se už ale pro něho tak dobře nevyvíjel. Na RZ 10 zachyboval, poškodil vůz a musel své snažení předčasně vzdát. Marcos Ligato s Chevroletem Agile se díky tomu vyhoupl na třetí příčku. Tu se však v závěru rozhodnul přepustit svému značkovému kolegovi Juanu Gilu de Marchimu, který má před závěrečným kláním ještě šanci stát se vicemistrem. Silné stáje s dvěma a více posádkami tak nakonec o triumf připravil jediný pilot s Kiou Rio Diego Dominguez, který během této sezóny zaznamenal již druhé vítězství.

Pořadí v cíli Rally Pagos del Tuyu
1. Diego Dominguez/Edgaro Galindo (PY/RA) Kia Rio 1:25.42,1
2. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) Ford Fiesta Kinetic +1,7
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Chevrolet Agile +30,1
4. Marcos Ligato/Ruben Garcia (RA) Chevrolet Agile +33,9
5. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) Ford Fiesta Kinetic +1.03,0
6. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) Fiat Punto +1.06,4
7. Nicolas Diaz/Guillermo Piazzano (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.40,3
8. Sebastian Abramian/Leonardo Suaya (RA) Volkswagen Gol Trend +2.22,8
9. Omar Kovacevich/Jorge Kovacevich (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.26,5
10. Agustin Elvira/Oscar Tagle (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.13,2

Stav šampionátu: 1. Villagra 311, 2. Marchetto 181, 3. Gil de Marchi 172,5, 4. Pozzo 155,5, 5. Baldoni 128, 6. Dominguez 106

Komentářů celkem: 18
2. 12. 2011 00:09
0 0
První místo Kia Rio... hmmm, škoda že se takové speciály nedostanou i na evropskou půdu..Bylo by na co koukat smajlík
2. 12. 2011 00:09
0 0
První místo Kia Rio... hmmm, škoda že se takové speciály nedostanou i na evropskou půdu..Bylo by na co koukat smajlík
2. 12. 2011 07:24
0 0
V Argentině ukázali, jak vyřešit potřebu levného a přitom atraktivního závodění smajlík Odtud by si FIA měla brát příklad, tolik značek a vyrovnaných soubojů, o tom se může MS jen zdát...
Ifo
2. 12. 2011 08:14
0 0
No ale kvalitou pilotů asi Argentina moc neoplývá, když jejího desetinásobného mistra jedoucího v MS s Fiestou WRC pojede špička závodníků s S2000 (Haninen, Al-Attiah, Prokop, Breen) ... .smajlík
2. 12. 2011 08:24
0 0
Ifo: a co si podle tebe myslí v Argentině o úrovni českého rally tvým pohledem ? Dost zkreslující, co?
2. 12. 2011 09:12
0 0
Ifo: já bych neřekl, že jsou to nekvalitní piloti - Ligato. Pozzo, ti se MS účastnili a titul Pozzo??? vybojoval. Samozřejmě v produkčních autech. Jeden z nich u nás tuším jel s Oktávií WRC.
Ifo
2. 12. 2011 09:13
0 0
MravenecZ: Co by si měli myslet? Otázce nerozumím. Jejich mistr je v MS (občas) porážen naším jezdcem na výrazně slabším autě. Tudíž by si měli myslet, že tu máme dobré jezdce. A já si myslím, že tu máme i několik velmi dobrých jezdců. Ostatně loni se Argentina jela v rámci IRC a Honza Kopecký tam Federica Villagru celkem výrazně pojel - Villagra, ač na domácí půdě, nebyl na jediné RZ před Kopeckým. Ostatně předpokládám, že v následujícím ročníku MS bude končit Martin Prokop pravidelně výrazně výš než Federico Villagra. Čili měli by si myslet, že v ČR máme lepší rally jezdce než jsou v Argentině. Já si to na základě mnoha výsledků také myslím, a tudíž tebou naznačovaný rozpor nevidím. smajlík
2. 12. 2011 09:22
0 0
V Německu maj taky spousta špatných jezdců.
Ifo
2. 12. 2011 09:24 Upraveno 09:29
0 0
Hobit: Ale jo, první příspěvek jsem asi napsal příliš příkře, ale když se podíváš na celkové statistiky českých a argentinských jezdců, tak mi ti čeští z toho celkově vycházejí líp. A přitom se u nás najdou rallyový "takyfandové", kteří je shazují kde můžou. Je to zajímavé, když někde napíšu, že Villagra je vzhledem k výsledkům celkem slabý jezdec, hned dostanu sodu, že můžu být rád, že v MS někdo s WRC jezdí a navíc (prý) jezdí atraktivně, ale když Martin Prokop zajede v SWRC "až třetí místo", spousta lidí to bere jako slabý výsledek ... .
2. 12. 2011 09:38
0 0
Tak to jo, máš úplnou pravdu.
2. 12. 2011 10:52
0 0
To už je jako v diskuzi pod článkem s Pablo Nobrem, jak naznačloval myslím MravenecZ... Budeme jezdce kádrovat a ti co na to nemají, ale mají prachy, jezdit nebudou, a ti co na to mají, ale nemají prachy, jezdit taky nebudou, takže nebude jezdit nikdo a pak nebudou horší a lepší jezdci a bude na světě krásně...
Ifo
2. 12. 2011 13:09
0 0
LeniLuki: Ale no tak, já neříkám, ať Villagra nejezdí. Ať jezdí a na takové úrovni, kterou si zaplatí či na kterou sežene sponzory. I umění sehnat si sponzory je důležitou dovedností závodníka. Já jen pouze říkám, že z hlediska světové úrovně je to slabý jezdec. Pořád nějak nechápu, proč každého tak strašně prudí, když řeknu, že v porovnání s jinými je konkrétní jezdec slabý, když to výsledky toho konkrétního jezdce zcela jasně dokumentují.
2. 12. 2011 15:19
0 0
Zajímavé že nějakej "tupohlav" v Argentině dokáže vymyslet tak jednoduchou třídu s jasnými pravidly. Velmi jednoduchá auta nenáročná na údržbu oproti ostatním evropským třídám. Ja jsem pro aby se tahle třída ujala na mezinárodní scéně a to nejlépe hned.
2. 12. 2011 15:43
0 0
LeniLuki, Čejda: kde jste vzali to "levné závodění" a "velmi jednoduchá auta nenáročná na údržbu oproti ostatním evropským třídám"??? To by mě teda fakt zajímalo... smajlík
2. 12. 2011 17:05
0 0
ono ked ich hned v prvej sezone jazdi 10...na videach sa na to da pozerat. Myslim ze to treba chapat ako ze financne to teda bude POMERNE menej narocne na udrzbu, technicky pomerne menej narocne na stavbu. Otazne je ci by do toho sli jazdci v konzervativnej Europe. Neviem, ale podla casov to drti N4. Suhlasim s Čejdom, chcel by som to vidiet nazivo a vsade smajlík
2. 12. 2011 20:20
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

LeniLuki, Čejda: kde jste vzali to "levné závodění" a "velmi jednoduchá auta nenáročná na údržbu oproti ostatním evropským třídám"??? To by mě teda fakt zajímalo...


To mě sice taky, ale jedna věc je jistá. Vymysleli si tam kategorii, která se za pouhý rok celkem slušně rozvinula a jezdí ji tolik značek, že se o tom FIA a některým jejim patolízalským národním autoritám ani nezdá. Místo toho tu máme jakože levné 1,6 WRC, jakože levné S2000 a jakože levné takové ty ještě pomalejší 1,6 WRC. No a dohromady to máme 5 značek ve třech protěžovaných kategoriích a juchůůů za rok nám možná přibude jedna další, když nějaká jiná neodejde. Já netvrdím, že ty Maxi Rally jsou bůhvíjaké zázraky, ale prostě jim to tam funguje.
2. 12. 2011 21:33
0 0
Andrew: Ať se dívám jak se dívám na výsledky argentinských soutěží, vidím tam po dvou vozech Ford Fiesta Kinetic, Chevrolet Agile, Volkswagen Gol Trend, Fiat Punto a Peugeot 207... Jinak samé Mitsubishi, občas Subaru... Fiesty známe taky, Punta v Evropě už dosluhují, nebo dosloužily, Peugeoty známe taky... Chevrolety nemáme, ale máme Škodovky... Volkswageny sice nemáme, ale občas se někde objeví VW Polo S2000, nebo Opel Corsa S2000... Navíc se hezky rozjíždí vozy kategorie R!Myslím, že jak v IRC, tak v ME jezdí mnohem víc zajímavých aut a zcela určitě mnohem víc zajímavých a slavnějších jezdců! Myslím si také, že výroba a provoz vozů Maxi Rally nebude až o tolik lacinější, než S2000... Také si myslím, při vší úctě k Vám i ostatním diskutujícím, že využívat každou "kokotinu" k výpadu proti FIA je hloupé, dětinské... Tohle je typický příklad... Já FIA vůbec nemusím, spoustu věcí by měli dělat jinak, spoustu věcí by možná neměli dělat vůbec... Ale brát si argentinský šampionát jako nějakou výkladní skříň rallye, to je s odpuštěním úsměvné, spíš ale ubohé...
5. 12. 2011 20:30
0 0
Ford Fiesta Kinetic??? Co to má za motor??? Vzhled je stejný jako S2k
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!