Bratři Bolšichové přijedou na Rallye Praha Revival

Připravovaná Rallye Praha Revival 2012 se už může pochlubit první zahraniční posádkou, která potvrdila svůj start.

Připravovaná Rallye Praha Revival 2012 se už může pochlubit první zahraniční posádkou, která potvrdila svůj start. Přilákat na start revivalů i zahraniční posádky, které v minulosti u nás úspěšně závodily, bylo tajným přáním pořadatelů a zejména promotéra Edy Patery. Práce se sháněním kontaktů a následné vysvětlování o co v revivalu jde, přinesla první ovoce.

K velké radosti pořadatelů pozvání přijali Nikolaj (profil na eWRC-results.com) a Igor Bolšichové z Moskvy. Je to přesně taková posádka o jaké mají pořadatelé zájem. Posádka bratří Bolšichů patřila ve své době k nejlepším v tehdejším SSSR a jako členové reprezentační ekipy získávali úspěchy v Poháru míru a přátelství, na vysvětlenou pro mladší fanoušky rally, to byl šampionát zemí bývalé RVHP (co bylo RVHP si už, prosím, najděte sami). Pamětníci jistě potvrdí vysokou sportovní úroveň tohoto zápolení. Na nespočet úspěchů na domácí značce navázali bratři po pádu železné opony starty na BMW M3 z dílen Prodrivu na tratích Mistrovství Evropy. Závěr kariéry v devadesátých letech strávil Nikolaj Bolšich v ruském okruhovém mistrovství za volantem Hondy Accord.

Pořadatelé Edda cupu pro start této posádky připravují repliku Lady 1600 Rallye v továrních barvách, jak s ní tato posádka startovala na Rallye Tatry 1978.

Zatím můžeme prozradit, že ruská posádka by neměla být jediná zahraniční posádka na startu RPR 2012. Pořadatelé jednají s dalšími zajímavými posádkami. Poděkování patří prezidentu ÚAMK dr. O. Vaníčkovi, který přislíbil spoluúčast na nákladech spojených s mezinárodním obsazením RPR 2012.

Komentářů celkem: 16
2. 12. 2011 14:171
0 0
Tak to jsem mile překvapen,tato posádka jezdila velmi dobře i na voze moskvič,už se velmi těším na tuto akci.....
2. 12. 2011 18:082
0 0
no tak to sa prídem pozriet aj ja, Bolšikovci sú jedni z mála s tých čo vedeli najlepšie jazdit a ponúkali im prioritnev Ladu tak až do sezony 1979 jazdili zásadne s moskvičom a preto sa ani nedivím, že po páde totality jazdili s M3
3. 12. 2011 00:483
0 0
Naproste legendy. Neco jako Hubacek, Krecek ci Triner. Kdo neslysel o Bolšichovi nevi co je rallye..
Peter: Jinak si myslim, ze jim jezdeni s nadupanou tovarni Ladou delalo velkou radost. A dosahovali super vysledky. S BMW M3 se zadnim pohonem mohli ukazat jak zvladli navyky z VAZu..
3. 12. 2011 02:254
0 0
Ještě Stasis Brundza a nic lepšího by z Ruska už přijet nemohlo.smajlík
3. 12. 2011 07:555
0 0
No těch žijících legend SSSR v rallye je ještě dost,připomenu jen tovární jezdce:Štepan Vasilyjev(LADA),Alexandr Potapov(MOSKVICH),Viktor Moskovsky(LADA),Valerij Filimonov(Moskvich-dnes majitel závodní školy v Moskvě),Golcov(MOSKVICH),snad i kouzelník na moskviči Jakov Agišev a také vzpomenu jméno Stasis Brundza,přesný,rychlí pilot a vývojář rallye vozu LADA a moskviče ALEKO 2141 do skupiny B,které ale svou premiéru nestihlo, pro zrušení sk.B.
3. 12. 2011 12:466
0 0
azlk: Určitě máš pravdu,že těch střelců je tam víc.Ale Bolšichové a Brundza byli asi nejznámnější v klasických rallye.Ti ostatní se proslavyli hlavně v maratonech,kde nadělali vrásky mnohejm renomovanejm značkám,když na ně vletěli v teplákových soupravách a placatejma čepicema.smajlík
3. 12. 2011 15:027
0 0
starej pes:ty teplákovky sedí ale ty čepice nepamatujismajlík.Dost a celkem pěkně popsané to bylo v knížečce "Muži,Motory,Maratony" ale ta už je tak stará že se pomalu rozpadá.
3. 12. 2011 16:038
0 0
PMP, to byly urputné mače(ne vždy čisté ze sovětské strany). Dodneska nevím, že se to po sovětsku jmenovalo "Kůbok družbý socialistýčeskych stran". smajlík
3. 12. 2011 17:489
0 0
Hujere tu knížku mám.A že to nebyli žání poserové,ukazuje tahle fotka z 1000 jezer http://www.sovietrally.ru/fin/foto-07.htm Jinak tady je dost zajímavý koukání http://www.sovietrally.ru/mult.htm Za podmínek jaký měli a hlavně s čím,tak to fakt zasluhuje smeknout.smajlík
3. 12. 2011 18:3510
0 0
starej pes:Díky,díky.To je aspoň pokoukáníčko a historiesmajlíksmajlík
3. 12. 2011 22:0512
0 0
Peter-Moskvich:To si piš.Ty zažitky dnes už nic nevyváží.Vidět takového Moskala v plné palbě!Nakonec koukni na ty odkazy od starého psa.
4. 12. 2011 11:2613
0 0
Dovolím si přidat malý zážitek na "sbornuju kamandu"... V roce 1985 jsme vyrazili na šílenou cestu na Rallye Zlaté písky do Bulharska, tehdy ME koef. 4, tedy ten nejvyšší... Samozřejmě se to jelo i jako součást Poháru míru a přátelsatví. Obrovským zážitkem byla samozřejmě řežba na krev mezi Dariem Cerratem na Lancii 037 To Tip a Haraldem Demuthem na továrním "velkém" Quattru. Sekundovala řada skvělých jezdců, jako Terry Kaby na továrním Nissanu 240 RS, Skot Russel Gooding s mohutným "áčkovým" Roverem Vitesse, Ferjancz a Čubrikov s Renaulty 5 Turbo a tak dále... No a v rámci Poháru jeli samozřejmě Rusové v silné sestavě... Jmena si už nevzpomenu, ale večer v cíli etapy někde v těch horách kolem Slivenu jsme si začali s Rusáky povídat... Byli milí a bylo vidět, že jsou nadšeni, že se o ně někdo zajímá... Ale najednou se přiřítil takový obrovský postarší chlap s "brežněvovským" obočím a začal na nás řvát, ať okamžitě jdeme pryč... Marně jsme se mu pokoušeli vysvětlit, že jsme novináři, ukazovali jsme mu karty, nic nepomohlo... Ječel jako pominutý a kdyby mohl, asi na nás vzal i nějaký klacek... Tak jsme poodešli pár kroků a nechápavě koukali, proč stejně hystericky ječí na ty ruské jezdce... Pak za námi už v klidu přišel, řekl, že je politruk výpravy a že z příkazu shora nesmí žádný sovětský jezdec, spolujezdec, mechanik, prostě nikdo, mluvit s cizinci... Že to je přísně zakázáno... Jo, jo, to byla jiná doba... Ale ti hoši jeli skvěle, jako o život! Asi u nich byla velká konkurence a dostat se na závod v zahraničí byl životní zážitek... Ovšem obdobné drama jsem zažil i v roce 1986 na Hungaroringu při okruhových závodech kamionů... Tehdy tam jel tovární tým Kamaz a jak jsem se s nimi začal bavit, bylo zle... Oni na ten "styk s cizinci" byli strašně citliví...
4. 12. 2011 12:1014
0 0
Ti hoši fakt jezdili o život. O svůj život. Bohužel taková byla, a pořád i je Bolšája Rus! Oni byli a jsou sice Slovani, ale úplně jiní Slovani smajlík Bratři rozhodně ne! Pochopit se to nedá, jen to můžeme vzít na vědomí a respektovat ty, kteří se navzdory všemu dokázali prosadit, protože nevíme, ani nemůžeme tušit, čím vším, za to zaplatili.
4. 12. 2011 12:5915
0 0
Ono s politrukama to bylo v rámci RVHP asi všude stejný.Já zažil u nás,když tady na Šumavě měli na sněhu soustředění Škodováci.AMK s nima domluvila besedu.Promítli se filmy z Monte,poreferovali o závodech co jeli,odpověděli na nějaké dotazy.Pak sme mysleli že posedíme,ale ouvej.Všichni se museli sebrat a jet na ubytování.Za chvíli přijel stopem Jirka Šedivý,jako jedinej,ale musel po večerce utéct oknem.Říkal že mají režim jak na vojně.Ráno budíček,večer večerka a osobní volno žádný.Tenkrát jim tam velel s.Pakosta.Šedivka řek že už je na to starej,že svoje si odjezdil a že to má v p...li,ať ho klidně vyhodí.Poseděl s náma a povyprávěl pikantnosti ze zákulisí.Tak že asi ten režim byl tek nastavenej všude,akorát rusáci asi vedli.Vím že kluci z ASK Stavby Praha,když jezdili do Německa,tak říkali že rusáci třeba trénovali pohromadě a pěkně za autem velitele.Taková byla tenkrát doba.Kdo nezažil,tak dneska nechápa a možná ani nevěří.
5. 12. 2011 16:3516
0 0
starej pes: utažený to bylo všude, kdo jako sportovec jezdil do zahraničí, tak o papaláších, politrucích a estébácích ví svoje. Sověti to měli asi o to horší, že kdyby někdo zdrhl, byl by to skutečně velký průser, jak pro stranů, tak pro ty sportovce a jejich rodiny.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!