Štajf zakončil sezónu v Praze

Nová podoba Pražského rallysprintu Subaru Czech Rally Teamu svědčila. Všechny týmové vozy i přes drobné šrámy zdárně dojely do cíle.

Nová podoba Pražského rallysprintu Subaru Czech Rally Teamu svědčila. Všechny týmové vozy i přes drobné šrámy zdárně dojely do cíle a udělaly radost fanouškům rychlé jízdy i milovníkům dramatických situací.

Subaru Czech Rally Team tradičně zakončil svou letošní sezónu v plné zbroji. Tři modré vozy Subaru Impreza WRX STI se představily se zajímavě složenými posádkami, které si Pražský rallysprint náramně užily. Petr Kačírek s Davidem Suchařípou i Dan Suchý s Marcelou Ehlovou předváděli atraktivní průjezdy a i přes pár chybiček vybojovali v závěrečném účtování posty v první šestnáctce konečného pořadí. Nejlépe se ale dařilo posádce Vojtěch Štajf – Vladimír Peták. Ti hned od první zkoušky nasadili vysoké tempo a drželi se na špici pořadí produkčních vozů. Po dvou karlických testech jim v tomto hodnocení patřila třetí příčka jen o pár vteřinek za piloty, jedoucími s mnohem zkušenějšími spolujezdci.

Na chuchelském závodišti se pak odehrála strhující bitva o vítězství ve třídě zejména mezi Vojtěchem Štajfem a Martinem Semerádem, jenž letos absolvoval zejména soutěže mistrovství světa. Nejprve byl na obou delších okruhových erzetách rychlejší Štajf. Sice vždy jen o několik desetinek sekundy, přesto to ale stačilo na posun do čela třídy 3 a už na pátou příčku celkového pořadí. I další test rozhodovaly jen desetiny vteřiny, a tak měla o výsledku rozhodnout krátká poslední rychlostní zkouška, nazvaná pořadatelem ´SUBARU nové XV´. „Bylo jasné, že to bude buď – anebo,“ popisuje pilot Subaru Czech Rally Teamu. „Rozhodli jsme se ještě zvýšit nasazení a jak se říká, jít i trochu do materiálu. Bohužel útok úplně nevyšel, po kontaktu s jednou malou zábranou vytyčující trať jsme dostali defekt předního kola a bylo jasné, že budeme v souboji tahat za kratší konec. I se stříbrnou příčkou jsme ale spokojeni. Myslím, že jsme divákům předvedli krásnou bitvu, vždyť právě takovéhle vyrovnané závodění dodává ještě větší šťávu i pro show, jakou je Pražský rallysprint. Také můj spolujezdec Vladimír Peták byl nadšený a je pravděpodobné, že se s ním ještě někdy v rally setkáme. Dokonce mi prozradil, že se mu druhý den po soutěži zdálo o tom, jak čte rozpis…"

"Je jasné, že takovýto podnik je něco jiného než klasické soutěže, kde se závodí o body, no a i my jej tak pojímáme. Přiznám se, že jsem přišel na chuť i jeho ´náhradní´ podobě. Strahov má samozřejmě něco do sebe, ale i kompaktní formát založený na chuchelském závodišti má mnohé výhody. Samozřejmě fajnšmekři, kteří potřebují cítit závan větru při průjezdu soutěžního auta, mohli být trochu zklamáni, nicméně tohoto pocitu si jistě užijí dost na jiných závodech. Ve volných chvilkách jsem měl i já možnost nakouknout na trať jako divák a musím říct, že jsem si ten pocit dokázal užít. Závodu dodalo příjemnou atmosféru i počasí, které se mimořádně vyvedlo i přes nejistou předpověď, naopak pokud někomu třeba nechutnaly u stánku vuřty, ty nedokážu správně hodnotit – náš tým měl vlastní kvalitní catering a já jsem rád, že jej přišla využít a s námi si popovídat valná většina hostů, které jsme si pozvali. Rádi jsme se setkali i s mnoha našimi fanoušky, na všechno bylo zkrátka dostatek času a my mohli navíc stihnout také některá jednání týkající se příštího roku. Posunuli jsme tak naše plány zase blíže k realitě, fanouškům tím pádem můžeme slíbit i to, že určitou část příští sezóny absolvujeme také s vozem značky Subaru, který ale není z našeho týmu. Víc však zatím prozrazovat nechceme."

"Letošní Pražský rallysprint mne mrzel jen v jedné věci. Tradičně se po něm při vyhlášení vítězů setkávali závodníci a probrali mezi sebou spoustu věcí, na které v průběhu závodu a ani celé sezóny nebyl čas. Poslední roky ale tato tradice nějak upadá, velká část úspěšných účastníků totiž prchla záhy k domovu. A tak i my jsme z vyhlášení záhy odešli a udělali si vlastní příjemný večírek. Bylo moc milé, že na něj dorazilo i několik našich soupeřů v čele s posádkou P.G. Anderssona. Trochu jsme jej pak učili pít plzeňské pivo a on na oplátku předal některé cenné rady pro náš start na Arctic Lapland Rally, například fintu s vyhřívacími vložkami do bot,“ usmíval se Vojtěch Štajf.

Dodejme ještě, že zmíněný dvojnásobný juniorský mistr světa měl při závodě velmi podobný osud jako Štajf. Také Švéd udělal na posledním testu osudovou chybku a díky defektu ztratil pro změnu šanci na vítězství v těsném souboji s Pechem. Pro Štajfa tak měl začátek i konec letošního roku severský nádech – v lednu uvízlo Subaru v rakouské závěji hned vedle dalšího Švéda, Stiga Blomqvista. To ale již je teď všechno za námi, rok 2011 se pomalu blíží ke své cílové rampě. Celý Subaru Czech Rally Team proto přeje svým příznivcům a partnerům v jeho závěru jen samé příjemné zážitky, do roku 2012 pak především šťastné vykročení!

Komentářů celkem: 8
6. 12. 2011 13:57
0 0
"...určitou část příští sezóny absolvujeme také s vozem značky Subaru, který ale není z našeho týmu..." Že by WRC ve sprintech? Nebo nějaké půjčené R4?
6. 12. 2011 14:13
0 0
Mě teda napadla jako první zkouška R4. Ale WRC by se taky nabízelo. Nechci se nikoho dotknout, ale vidět Imprezu WRC v poněkud schopnějších rukou by bylo fajn. Zaujal mě i start ve Finsku, dost známá soutěž a zároveň super trénink na Jänner.

Jinak koukám, že Vojta asi čte zdejší diskuze, když naráží i na ty vuřty.smajlík Musím ale uznat, že ten vítr od aut šel cítít, a sice na rovince kolem servisu za plotem. A kdybych se nenechal vyhnat vedoucím RZ, mohl jsem zůstat v jedné zatáčce, kam se samozřejmě po chvíli nahrnuli lidi, když už byl odejit. Nutno říct, že to bylo naprosto bezpečné místo.smajlík
6. 12. 2011 15:08
0 0
Blbost, Jänner se jede před. Spíš obráceně...smajlík
6. 12. 2011 15:12
0 0
Mě náhodou klobáska chutnala. K tomu hořčice co hrdlo ráčí (žádné 2 kapičky na tácek, jako tomu často bývá). smajlík
6. 12. 2011 20:19
0 0
Pídžeje učil pít géčko už v roce 2005 šéfredaktor na Sardince, ale asi nic moc nepochytil smajlík Je to špatnej žák.
6. 12. 2011 22:07
0 0
No, PG je asi určitě lepší jezdec než pivař. Po třech kouscích zmizeli s mitfárou s tím, že jim ráno v sedm letí letadlo.
7. 12. 2011 07:27
0 0
Původně napsal Rajle

Pídžeje učil pít géčko už v roce 2005 šéfredaktor na Sardince


Jojo, RZ se tuším jmenovala Tandalo a bylo to v horách v totální pustině, horko a PG u nás skončil. Je to popsáno zde

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=1498&title=shacki-bloguje-denicek-ze-sardinie

a fotka je zde

http://www.ewrc.cz/images/2005/clanky/shacki_sard/foto23.jpg

smajlík
7. 12. 2011 12:48
0 0
Jé, díky, šéfredaktore. Já ten článek hledal asi hodinu a nemohl jsem ho najít.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!