Rozhovor s Markem Šilhánkem

O zhodnocení Švédské Rally a o nástinu dalších aktuálních plánů týmu ProRacing Int.

Tisková informace týmu ProRacing Int. , 16. 2. 2004

Po krátké pauze po úvodním podniku letošního mistrovství světa FIA v rally se tým ProRacing Int. vydal do Švédska, aby se zde s vozem Hyundai Accent WRC zúčastnil náročného klání na rychlých tratích v okolí Hagfors.

Druhá soutěž letošního MS nakonec plzeňskému týmu nakonec nepřinesla tolik radosti, jako úvodní rally šampionátu v Monte Carlu, když posádka Béreš – Starý skončila své účinkování mimo trať na RZ 6. O zhodnocení této soutěže a o nástin dalších aktuálních plánů týmu ProRacing Int. jsme v rozhovoru požádali jeho manažera Marka Šilhánka.

Marku, jak hodnotíš vystoupení na letošní Švédské rally?
Budu upřímný. Z mého pohledu byl výsledek na Švédské rally zklamáním, protože jsme bohužel skončili hned na začátku druhé etapy. Právě v ní jsme na základě týmové dohody hodlali přidat na tempu a vylepšit svou bilanci oproti pátku.

Jaká byla ona zmiňovaná týmová dohoda?
V první etapě měli jet Jožka s Petrem opatrně v rámci „osahávání“ aktuálních podmínek na trati, avšak výsledek po prvním dnu soutěže nebyl nejlepší. V sobotu jsme se tedy chtěli probojovat mezi nejrychlejších dvacet posádek, ale to už se bohužel nepodařilo.

Navzdory neplánovanému dni volna po sobotním odstoupení jste ale ani v neděli nezaháleli …
V neděli jsme absolvovali privátní testování za účasti jednoho ze zkušených severských jezdců. Po čerstvých zkušenostech a důkladném rozboru získaných dat, které týmový inženýr Phil Roach porovnal s loňskými údaji z vozu Freddyho Loixe, jsme přesně věděli, na které oblasti se zaměřit a tento test byl pro celý tým a Jozefa Béreše opravdu velmi pozitivní. Švédsko je velmi specifickou soutěží, takže je třeba mít co nejvíce zkušeností.

Dá se říci, že jste část těchto zkušeností získali alespoň díky tomuto testu?
Přes určité zklamání ze samotného závodu mám uspokojivý pocit právě z výše uvedeného testování. S ohledem na tuto skutečnost je jenom škoda, že jsme před Švédskou rally nemohli na severu Evropy absolvovat delší a komplexnější test, ale vzhledem k náročnému programu který pro nás začal lednovou Jänner rally, to prostě nebylo možné.

Jak bude vypadat další program týmu ProRacing?
Od druhého podniku domácího šampionátu, kterým bude na konci března Rally Šumava, nás čeká opravdu těžká práce, protože budeme pravidelně startovat vždy se dvěma vozy Accent WRC, které budou pilotovat Roman Kresta a Jozef Béreš. Po klatovské soutěži bude následovat Rally Matador Púchov, ale opravdovou zatěžkávací zkouškou bude přelom května, kdy se přímo z Českého Krumlova přesuneme na soutěže MS do Řecka a poté do Turecka. Bude tedy nutné mít v rezervě náhradní auto a například před Tureckou rally se budou vozy připravovat přímo na místě.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!