8. 12. 2011 07:47 − 3028× − 56

Petter Solberg: tovární místo u Fordu nebo nic

V rozhovoru pro britský magazín Motorsport News Petter Solberg uvedl, že pokračovat v rally bude pouze v případě tovární sedačky u Fordu.

V rozhovoru pro britský magazín Motorsport News Petter Solberg uvedl, že pokračovat v rally bude pouze v případě tovární sedačky u Fordu. Když se ji nedočká, raději skončí.


Petter Solberg potvrzuje své heslo: "This is my life."

Petter Solberg provozoval soukromý tým s vozy Citroen poslední tři roky a podle všeho už nechce dál. Prý ho frustruje, že jako soukromník nemá šanci bojovat s továrními jezdci o nejvyšší příčky. Soukromý tým už tak nechce, a to ani s bratrem Henningem, jak se spekulovalo. Podle všeho ani jednání s VW nikam nevedla, a tak Petter Solberg usiluje o jediné – o tovární místo u Fordu. Když to nevyjde, raději prý skončí.

Otázkou, nakolik svá slova myslí vážně nebo jde jen o zvýšený tlak na Ford.

Komentářů celkem: 56
8. 12. 2011 16:55
0 0
PPPPPPPPPPPEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRR Go,GO,GO!!!!!!Tenhle člověk dal rally všechno.Ještě nekonči,Péto smajlík smajlík
8. 12. 2011 17:11
0 0
Proč mám takovej pocit, že když Petr tohle prohlásil, je to hotová věc? Myslím si, že jde trochu o tah na fanoušky a Petr s Fordem už je tak nějak předběžně domluven smajlíksmajlík
8. 12. 2011 17:12
0 0
Přidám svůj pohled: martin.blader má docela dobrý pohled.
- Tänak-je supertalent. Dokáže se rychle přizpůsobit tratím, povrchům i autům. Jen na okraj-ve Walesu jeho pneumatiky nemusely být limitující. Továrna využila žolíka a dodala nové gumy s prořezáním. Wilson o něm tvrdí, že by potřeboval jet s WRC a získávat jistotu, nebylo by dobré po něm chtít výsledky za každou cenu. I na tovární dvojku je tlak.
-Hänninen-přesto, že ho mám rád, obávám se, že tak, jak jsme ho ještě před pár měsíci viděli v sedačce Pola, šance se ztenčují. Ogier je bez komentáře, nyní chtějí tvrdě pracovat na Mikkelsenovi, který jenom mimochodem, má možná ještě o něco více dosavadních zkušeností s WRC-em, než Juho, k tomu je mnohem mladší a srovnatelně rychlý. Pro Juha nemluví v tuto chvíli ani to, že se Š. stáhla z MS. Snad bude u některých testů Pola. Ale v záloze jsou další překvapení- mladý Abbring a další talentovaní mladíci.
-Ford-má v příští sezóně ideální příležitost, která se už nejspíš nebude opakovat, zaútočit na titul(-y). Fiesta nevypadá vůbec špatně, JML(i podle Loebových slov) konečně pochopil jízdu na asfaltu a bude velice silný. Ogier, jeden z Top 3, je mimo hru. Mini bude silné, ale zatím není plně zajištěno a VW ještě nenastoupí. Proto věřím, že pokud Ford chce stát nadále, nebo i jen jednu, dvě sezóny za Wilsonem, naopak do toho dá maximum. Dovedu si představit sestavu JML a Petter, a druhý tým(soukromníků)- Ostberg a Tänak a všichni s maximálně dobrými auty v tovární specifikaci. Pokud se do toho Fordu nechce, třeba jen následující dva roky, pustit s maximálním nasazením, nemá cenu o něco usilovat-v tom případě očekávám, že se bude chtít v krátké době elegantně vytratit z WRC úplně a podpora pro M-Sport i Fiestu bude minimální. Hyundai(s Wilsonem) na to možná už čeká.
-Petter-v letošní sezóně opět ukázal, že stále patří do top- dneska- 6. Vyrobil i několik chyb, to je ta jeho snaha konkurovat továrnám. Několikrát se mluvilo i o podivném chování jeho auta na shaku a potom v samotné soutěži-že už tolik nejede. Kdo ví. Bez stresů se sháněním peněz, v zázemí továrního týmu, by na rok, dva(než se vyjedou mladí) mohl být ještě platnou dvojkou týmu.
Uzavírka přihlášek byla posunuta, možná se o Fordu dozvíme už zítra, možná nás ještě budou nějakou chvilku napínat.
8. 12. 2011 18:06
0 0
Millin: ja bych tu sanci Hanninen - Mikkelsen u VW videl porad 50 na 50.. Je sice pravda, ze Mikkelsen ma potvrzeno 9 startu s Fabii S2000 v tymu VW Motorsport. Ale o jeho testech Pola se teprve jedna, zatimco Juho uz k testovani prizvan byl a pred nedavnem se v Polu take svezl. A Niessen porad uvadi oba do sveho hledacku. Myslim, ze se bude rozhodovat na zaklade vykonosti v r.2012. Co se tyka vysledku, kdyz pojmes bodovani v IRC normalne bez bonusu, byl Juho lepsim jezdcem. A u VW to asi vidi. Jen se mi zda, ze Mikkelsenuv manazer je ted vic aktivni, o Andym je vic slyset a to pusobi dojmem, ze Juho je stranou. Ale zatim nikdo z nas pravdu nevime, jen hadame.. Ja osobne bych bral oba dva, ale VW to chce zrejme jinak.
8. 12. 2011 18:56
0 0
Peťan72: Zbytocny prispevok ale citim potrebu napisat ze s Vasim nazorom suhlasim na 110%.
8. 12. 2011 19:18
0 0
Peťan72: ..z pohledu celé sezóny IRC byl Juho asi lepší. Ale Mikkelsen měl opravdu dobrý konec sezony a to nemyslím jen poslední dvě soutěže. Já tam vidím velký progres a když k tomu připočtu jeho věk, potenciál jeho PR, atd, tak bych z těchto dvou tipoval na sedačku u VW spíš jeho.
8. 12. 2011 19:49
0 0
Tak Juho určitě bude ještě od VW sledovaný, to se asi nedá popřít. Ale pokud se podívám na celou sezónu, tak s vozem S2000 už by se od něj dala očekávat větší vyzrálost, suverenita a hlavně spolehlivost. I v případě, že jel v MS neznámé tratě. Rychlost, na všech površích měl pěknou, ale hlavně spolehlivost- od jezdce jeho věku- už by asi měla být na vyšší úrovni. Těch chyb bylo docela dost. Nebudu to počítat, ale přijde mi, že Mikkelsen o nic méně spolehlivý nebyl. I Andreas, ale předvedl velký progres-a také nejvíc na asfaltu. Potom je tady ten podstatný věkový rozdíl a Andreasovo PR, jak píše buzekpar. Souhlasím, že oba jistě ještě dostanou příležitost ke srovnání, ale pokud bude Andreas pokračovat v trendu, jakým končil sezónu, bude to pro Juhu opravdu těžké.
8. 12. 2011 20:02
0 0
Doufám, že zůstane, je stále rychlí a s Latvalou by mohli vytvořit dobře fungující tým. Minimálně pro příští sezonu je nejlepším adeptem pro Ford a není na scéně rychlejší volný jezdec.

Mimoto pro mě osobně je Petter skutečnou ikonou rally byla by ohromná škoda jeho konce. Je spousta kvalitních jezdců ale Petter je svým charismatem, šoumenstvím, rychlostí i stylem jízdy vyjímečný a bez něj bude MS poloviční. Je to i taková poslední doposud jezdící připomínka starých dobrých časů WRC z dob více továrních týmů a legend jako Burns, Sainz, McRae či Gronholm. Z jeho odchodem by pro mne skončila definitivně jedna éra. Prostě je poslední z éry soubojů mistrů volantu, kteří postupně odcházali z MS a současně s tím začínala totální diktatura francouzského imperátora, která trvá dodnes.
8. 12. 2011 21:54
0 0
Bigmike, souhlas.. kdyz odejde Solberg, uzavre se jedna velka kapitola. Proto bych si taky pral, aby jeste ty 2 roky aspon Petter jezdil a ve spickovem voze..
8. 12. 2011 21:54
0 0
Poslední roky byl Peter schopný zajistit finančně sezonu s klientským autem.
Pokud by čistě teoreticky pokryl třeba 80% provozu druhé tovární fiesty a měl za to tovární auto o které mu jde podle mě především... U něj se momentálně jedná o obrovskou frustraci z toho, že i při vynaložení maximální snahy a prostředků byl limitován autem, které jak sám naznačoval jako Loebovo skutečně jen vypadalo.
Fordu odchází arabáši. Tak já myslím, že tenhle sňatek z rozumu se prostě nabízí oběma stranámsmajlík
8. 12. 2011 23:30
0 0
Původně napsal finn


Pokud by čistě teoreticky pokryl třeba 80% provozu druhé tovární fiesty a měl za to tovární auto o které mu jde podle mě především...

Pokud sotva sehnal sponzory na starty se soukromym autem,mozna by takovy balik penez co mel letos na pokryti tovarnich startu nestacilo ani z pulky. A jestli z 80%, nepomuze to. Wilson da pevnou cenu, za kterou bude schopny poskytnout sedacku. Druhy jezdec bude startovat vsude a nebo nikde, takze je potreba pokryt 100% pozadavek Wilsona. Doufam, ze Petter ty penize sehnal, domluvi se s M-Sportem a bude to on, kdo ziska sedacku..
8. 12. 2011 23:52
0 0
nezapomeň, že tu sezonu neplatí jenom ten jezdec, ale i stáj má svého sponzora, továrnu a náklady se rozloží na několik aut, tak určitě nejsou nákady takový jako u jednoho auta, který jel Peter v předcházejících letech.
9. 12. 2011 01:05
0 0
lemon: ano, to vim, ale slysel jsem ze balik, ktery tovarni tym pozaduje na starty s tovarnim autem prevysuji znacne naklady s provozovanim soukromeho auta..
Jinak co se tyka Pettera, mel jsem dnes moznost si precist onen clanek v Motorsport News.
Petter v nem rika, ze je v intenzivnim kontaktu s Wilsonem, a ze se stale ceka na rozhodnuti Fordu.
(Coz celkem maze suskandu o pretrvavajicich spatnych vztazich Wilsona a Solberga)
Petteruv manazer rekl, ze i kdyz Petter nedava sanci nicemu jinemu nez tovarni sedacce, tak medialne a sponzorsky je alternativa spojeni obou bratru v 1 privatnim tymu velice lakava, predevsim doma v Norsku. Henning pry ale nema zatim vubec zadny plan pro rok 2012 .. Dalsi alternativou by pro Pettera nemuselo byt jen ukonceni kariery, ale pusobeni v jine motoristicke discipline..
Z jineho clanku jsem se dozvedel o spokojenosti z testu Madse Ostberga s Mini. Auto je udajne stabilnejsi nez Fiesta. Mads drzi v ruce balik penez, za ktery by chtel absolvovat kompletni sezonu WRC. Cena pronajmu pak bude v rozhodovani mezi Mini a Ford hrat velkou roli.
Z tohoto mi teda vyplyva, ze Ostberg by mel jit cestou soukromeho jezdce. Pokud je toto pravda, zustavaji na tovarni sedacku Ford jen Solberg a Tanak.. Starty Ostberga s MINI by byly zajimavym zpestrenim sampionatu.
Co je ale zajimava zprava, ze udajne Red Bull vstupuje do MINI.. smajlík
9. 12. 2011 12:31
0 0
S tím co dneska víme je zatím předčasné mluvit o spojení RedBull a MINI. Zatím je jisté, že RB zajistil testování čtyřem mladíkům, mezi nimiž nechyběl Gassner, kterého RB dlouhodobě podporuje. Tím neříkám, že to tak nedopadne jen není nic ofiko.
9. 12. 2011 12:33
0 0
neviem si predstavit ze by sponzorovali 2 tovarne
9. 12. 2011 13:57
0 0
V F1 má RedBull dva týmy, sponzoruje plno jiných sportů vlastní letku historických letadel. Problém v penězích tam určitě nebude. Ale jak říkám počkejme na tiskové prohlášení.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama