Petter Solberg: tovární místo u Fordu nebo nic
V rozhovoru pro britský magazín Motorsport News Petter Solberg uvedl, že pokračovat v rally bude pouze v případě tovární sedačky u Fordu.
V rozhovoru pro britský magazín Motorsport News Petter Solberg uvedl, že pokračovat v rally bude pouze v případě tovární sedačky u Fordu. Když se ji nedočká, raději skončí.
Petter Solberg potvrzuje své heslo: "This is my life."
Petter Solberg provozoval soukromý tým s vozy Citroen poslední tři roky a podle všeho už nechce dál. Prý ho frustruje, že jako soukromník nemá šanci bojovat s továrními jezdci o nejvyšší příčky. Soukromý tým už tak nechce, a to ani s bratrem Henningem, jak se spekulovalo. Podle všeho ani jednání s VW nikam nevedla, a tak Petter Solberg usiluje o jediné – o tovární místo u Fordu. Když to nevyjde, raději prý skončí.
Otázkou, nakolik svá slova myslí vážně nebo jde jen o zvýšený tlak na Ford.
- Tänak-je supertalent. Dokáže se rychle přizpůsobit tratím, povrchům i autům. Jen na okraj-ve Walesu jeho pneumatiky nemusely být limitující. Továrna využila žolíka a dodala nové gumy s prořezáním. Wilson o něm tvrdí, že by potřeboval jet s WRC a získávat jistotu, nebylo by dobré po něm chtít výsledky za každou cenu. I na tovární dvojku je tlak.
-Hänninen-přesto, že ho mám rád, obávám se, že tak, jak jsme ho ještě před pár měsíci viděli v sedačce Pola, šance se ztenčují. Ogier je bez komentáře, nyní chtějí tvrdě pracovat na Mikkelsenovi, který jenom mimochodem, má možná ještě o něco více dosavadních zkušeností s WRC-em, než Juho, k tomu je mnohem mladší a srovnatelně rychlý. Pro Juha nemluví v tuto chvíli ani to, že se Š. stáhla z MS. Snad bude u některých testů Pola. Ale v záloze jsou další překvapení- mladý Abbring a další talentovaní mladíci.
-Ford-má v příští sezóně ideální příležitost, která se už nejspíš nebude opakovat, zaútočit na titul(-y). Fiesta nevypadá vůbec špatně, JML(i podle Loebových slov) konečně pochopil jízdu na asfaltu a bude velice silný. Ogier, jeden z Top 3, je mimo hru. Mini bude silné, ale zatím není plně zajištěno a VW ještě nenastoupí. Proto věřím, že pokud Ford chce stát nadále, nebo i jen jednu, dvě sezóny za Wilsonem, naopak do toho dá maximum. Dovedu si představit sestavu JML a Petter, a druhý tým(soukromníků)- Ostberg a Tänak a všichni s maximálně dobrými auty v tovární specifikaci. Pokud se do toho Fordu nechce, třeba jen následující dva roky, pustit s maximálním nasazením, nemá cenu o něco usilovat-v tom případě očekávám, že se bude chtít v krátké době elegantně vytratit z WRC úplně a podpora pro M-Sport i Fiestu bude minimální. Hyundai(s Wilsonem) na to možná už čeká.
-Petter-v letošní sezóně opět ukázal, že stále patří do top- dneska- 6. Vyrobil i několik chyb, to je ta jeho snaha konkurovat továrnám. Několikrát se mluvilo i o podivném chování jeho auta na shaku a potom v samotné soutěži-že už tolik nejede. Kdo ví. Bez stresů se sháněním peněz, v zázemí továrního týmu, by na rok, dva(než se vyjedou mladí) mohl být ještě platnou dvojkou týmu.
Uzavírka přihlášek byla posunuta, možná se o Fordu dozvíme už zítra, možná nás ještě budou nějakou chvilku napínat.
Mimoto pro mě osobně je Petter skutečnou ikonou rally byla by ohromná škoda jeho konce. Je spousta kvalitních jezdců ale Petter je svým charismatem, šoumenstvím, rychlostí i stylem jízdy vyjímečný a bez něj bude MS poloviční. Je to i taková poslední doposud jezdící připomínka starých dobrých časů WRC z dob více továrních týmů a legend jako Burns, Sainz, McRae či Gronholm. Z jeho odchodem by pro mne skončila definitivně jedna éra. Prostě je poslední z éry soubojů mistrů volantu, kteří postupně odcházali z MS a současně s tím začínala totální diktatura francouzského imperátora, která trvá dodnes.
Pokud by čistě teoreticky pokryl třeba 80% provozu druhé tovární fiesty a měl za to tovární auto o které mu jde podle mě především... U něj se momentálně jedná o obrovskou frustraci z toho, že i při vynaložení maximální snahy a prostředků byl limitován autem, které jak sám naznačoval jako Loebovo skutečně jen vypadalo.
Fordu odchází arabáši. Tak já myslím, že tenhle sňatek z rozumu se prostě nabízí oběma stranám
Pokud by čistě teoreticky pokryl třeba 80% provozu druhé tovární fiesty a měl za to tovární auto o které mu jde podle mě především...
Pokud sotva sehnal sponzory na starty se soukromym autem,mozna by takovy balik penez co mel letos na pokryti tovarnich startu nestacilo ani z pulky. A jestli z 80%, nepomuze to. Wilson da pevnou cenu, za kterou bude schopny poskytnout sedacku. Druhy jezdec bude startovat vsude a nebo nikde, takze je potreba pokryt 100% pozadavek Wilsona. Doufam, ze Petter ty penize sehnal, domluvi se s M-Sportem a bude to on, kdo ziska sedacku..
Jinak co se tyka Pettera, mel jsem dnes moznost si precist onen clanek v Motorsport News.
Petter v nem rika, ze je v intenzivnim kontaktu s Wilsonem, a ze se stale ceka na rozhodnuti Fordu.
(Coz celkem maze suskandu o pretrvavajicich spatnych vztazich Wilsona a Solberga)
Petteruv manazer rekl, ze i kdyz Petter nedava sanci nicemu jinemu nez tovarni sedacce, tak medialne a sponzorsky je alternativa spojeni obou bratru v 1 privatnim tymu velice lakava, predevsim doma v Norsku. Henning pry ale nema zatim vubec zadny plan pro rok 2012 .. Dalsi alternativou by pro Pettera nemuselo byt jen ukonceni kariery, ale pusobeni v jine motoristicke discipline..
Z jineho clanku jsem se dozvedel o spokojenosti z testu Madse Ostberga s Mini. Auto je udajne stabilnejsi nez Fiesta. Mads drzi v ruce balik penez, za ktery by chtel absolvovat kompletni sezonu WRC. Cena pronajmu pak bude v rozhodovani mezi Mini a Ford hrat velkou roli.
Z tohoto mi teda vyplyva, ze Ostberg by mel jit cestou soukromeho jezdce. Pokud je toto pravda, zustavaji na tovarni sedacku Ford jen Solberg a Tanak.. Starty Ostberga s MINI by byly zajimavym zpestrenim sampionatu.
Co je ale zajimava zprava, ze udajne Red Bull vstupuje do MINI..