9. 12. 2011 07:54 − 3063× − 4

Team Rally 2011 již v pátém kole

Team rally ročníku 2011 se nezadržitelně blíží ke své polovině a KCM rally na konci listopadu byla již jeho pátou soutěží.

Team rally ročníku 2011 se nezadržitelně blíží ke své polovině a KCM rally na konci listopadu byla již jeho pátou soutěží. KCM rally má své neotřesitelné místo v kalendáři a tentokrát tým kolem Karla Nového a Míry Krystýna navázal ve složení trati na minulý ročník. Na pořadu tak byla čistě asfaltová rally. Oproti loňsku pořadatelé upustili od nočních rychlostních zkoušek, ovšem zůstalo minimum servisu a téměř 200 ostrých kilometrů rozdělených do 26 rychlostních zkoušek. Počasí tentokrát přálo a suchý asfalt dával možnost atakovat hranice jezdců i techniky. Vysoké tempo ovšem neslo s sebou i velkou úmrtnost a havárie se nevyhnuly ani těm nejrychlejším.

V královské kategorii WRC zatím vládne neohroženě Pavol Spišák a soupeři marně hledají recept na jezdce Frontlinu. Úvod rally byl ale hodně vyrovnaný a dlouho se držela hned dvacítka jezdů v rozmezí jediné minuty. V takto našlapaném startovním poli rozhodovala každá maličkost. Nejlépe vkročil do soutěže Honza Resl, když si připsal triumf na úvodní RZ. Postupně ale převzali otěže závodu oba jezdci Frontlinu. Pavol Spišák se usadil na čele hned po druhé erzetě a záda mu kryl Petr Tauš. O podium se rvali také Martin Zvěřina, Marek Peter nebo Martin Ptáček. I přes vedení v soutěži byl Pavol hodně rozladěn a v cíli každé erzety si stěžoval na špatné chování svého Focusu. Po několika krizovkách přišla havárie na osmé RZ a pro slovenského jezdce soutěž skončila. Petr Tauš se tak posunul do vedení a na záda mu dýchali Jan Resl, Martin Zvěřina a montecký Marek Peter. Ani druhý jezdec Frontlinu nevydržel v čele dlouho a na desáté RZ jej vystřídal Martin Zvěřina. Mladík z Fusion Racing si už nepatrný náskok nenechal vzít a vyhrál úvodní etapu o tři vteřiny před Markem Peterem. V závěru etapy zabral Martin Ptáček z Iridia a nakonec se vyhoupl až na třetí místo. Janu Reslovi ze stejného týmu se naopak závěr etapy nepovedl a díky nefunkčním brzdám se propadl hluboko v pořadí. Trpělivý výkon předváděl Ondra Babák a jezdec IF Motorsportu zakončil úvodní etapu jako čtvrtý. Až na páté místo klesl Petr Tauš. Jen těsně za ním následovali René Dohnal a domácí Maty Honzek. Do desítky nejlepších se vešli ještě Martin Kožíšek, Vojta Uhlíř a Jirka Fazekaš.

Na startu druhé etapy bylo vše otevřené. První dva jezdce dělily jen necelé čtyři vteřiny a také ostatní ještě měli šanci na útok. Už na 17. RZ odpadl z tohoto boje Ondra Babák, když po havárii musel odstoupit ze čtvrté příčky. O vedení se i nadále přetahovali Marek Peter s Martinem Zvěřinou, kteří se několikrát vystřídali na čele. Napínavý souboj nakonec rozhodla technická závada na voze prvně jmenovaného a pro Marka Petera výborně rozjetá soutěž skončila velkým zklamáním na 20. RZ. Jeho soupeř se ale neradoval dlouho. O dvě rychlostky později havaroval a také pro mladíka z Fusion Racingu soutěž skončila. Čtyři RZ před koncem tak získala rally nový náboj. Do vedení se posunul Martin Ptáček a jen necelé tři vteřiny za ním byl Petr Tauš. Přes půlminutový odstup měl na třetím místě René Dohnal z Anvelu a o další půlminutu zpátky figuroval na čtvrtém místě Vojta Uhlíř z týmu Kizz-me. Těsný náskok nakonec Martin Ptáček uhájil až do cíle a po nepovedeném vstupu do sezony si připisuje plný počet bodů. Pro jezdce Iridia je to vůbec první vítězství v Team rally. S druhým místem byl spokojen i Petr Tauš a radost vládla i ve stanu Anvelu díky bronzu René Dohnala. Ani na dalších místech se už pořadí neměnilo a tak čtvrtý dojel Vojta Uhlíř a pátý Maty Honzek. Za nejrychlejší pěticí byl klasifikován druhý jezdec Anvelu Martin Kožíšek a na konečnou sedmou příčku se prokousal Jan Resl. Za ním se seřadili Vladimír Kubíni, Jiří Fazekaš a desátý Karel Jadánek.

Ve skupině S2000 byli jasnými favority Štefan Spišák a David Hrbáček. Na minulé rally se oba tahali o desetinky po celou soutěž a podobný souboj se čekal i tady. David Hrbáček na asfaltu vyrůstal a navíc měl výhodu domácího prostředí. Štefan chtěl naopak svému soupeři oplatit těsnou porážku z HSF rally. Papírové předpoklady se naplňovaly od prvních ostrých kilometrů a oba borci se usadili na špici. Mírnou převahu měl přitom jezdec Frontlinu. Zajímavé věci se děly i v nižších patrech tabulky. V polovině etapy držel třetí místo Jakub Mikšovský. Toho jsme letos na tratích moc nevídali ale na KCM rally začal dobře. Dařilo se i Davidu Žákovi, který má asfalt hodně v oblibě. Za ním následovali tradiční rivalové Milan Ostrovský a Jan Morávek, kteří jezdili téměř totožné časy. V závěru etapy nevydržel nasazené tempo David Hrbáček. Na posledních třech erzetách se hodně trápil a nakonec mu Štefan ujel na prvním místě o více než 25 sekund. Problémy měl i Kuba Mikšovský a díky poškozenému tlumiči ztratil průběžné třetí místo. Jeho problémů využil Milan Ostrovský a jezdec HSF týmu zakončil etapu na provizorním bronzu. Do první pětky se vtěsnal ještě Honza Morávek z Nexusu. Jen o 0,1 vteřiny za ním figuroval na šestém místě Jakub Bujáček hájící barvy Fusion Racingu. Jakub začal opatrněji, ale závěr etapy mu vyšel na výbornou. Na sedmém místě následoval Filip Žák, osmý byl Tomáš Sekera a nejlepších deset doplnili ještě Filip Červenka a Vašek Poustka.

Do druhé etapy byly karty jasně rozdány a David Hrbáček mohl jenom čekat na chybu svého rivala. Do útoku se pustil Jakub Mikšovský a podařilo se mu vrátit zpátky na bednu. Na 16. RZ ale z dobře rozjeté soutěže odstoupil. O třetí místo se tak prali Milan Ostrovský, Jakub Bujáček a Jan Morávek. Ani David Žák ze šestého místa neměl k podiu daleko. Rozhodující se ukázala 22 RZ. Jakub Bujáček nezvládl svůj vůz a slibně rozjetá soutěž pro něj skončila rozbitou fiestou. Nedařilo se zde ani Honzovi Morávkovi, který pustil před sebe Davida Žáka. Jezdec Kizz-me ale vydržel na čtvrtém místě jen dvě RZ. Žádné další drama se už nekonalo. Štefan si s přehledem pohlídal vedení a na své konto si připisuje letošní druhý triumf. David Hrbáček se musel na domácí půdě spokojit jen s druhým místem. Potřetí za sebou míří bronzový věnec do HSF týmu zásluhou Milana Ostrovského. Čtvrté místo nakonec uhájil Jan Morávek před Davidem Žákem. Odpadlíci byli i v nižších patrech tabulky a tak se na konečné šesté místo posunul Vašek Poustka z RBR Generation týmu. Za ním se umístil na sedmém místě jezdec Monteku Tomáš Sekera. Na poslední RZ celé rally získal hned dvě pozice Michal Palásek a patří mu konečné osmé místo. Na devátou, resp. desátou příčku odsunul jezdec Kizz-me týmu Jirku Jaroševského a Petra Černého.

Mezi produkčními vozy zatím není výraznější favorit na celkové vítězství a špička je hodně vyrovnaná. Po HSF rally vládl skupině N4 Jirka Petera jun. a právě jezdec RBR Generation týmu udával tempo i na KCM rally. Od prvních kilometrů se k němu přidal Lukáš Útrata z Iridia a oba postupně odskočili svým soupeřům. Na dalších místech se ale pořadí neustále měnilo. Ve hře o podium byli Martin Klik, Lukáš Valenta, Adam Barvík nebo Pavel Novotný. Naopak hned z kraje se musel se závodem rozloučit Víťa Drábek a také Martin Jilemnický. Bezchybná jízda Lukáše Útraty nakonec slavila úspěch a jezdec Iridia si vyjel na svého soupeře náskok téměř 16 sekund. Jirka Petera byl trochu rozladěn a s provizorním druhým místem se nehodlal smířit. Závěrečná sekce rozhodla o tom, že třetí místo pro sebe těsně urval Martin Klik z týmu R-VT. O čtyři sekundy za ním byl na čtvrtém místě Lukáš Valenta z Šopa Motorsportu. Na asfaltu se trápil Pavel Novotný, kterému patřilo po prvním dnu až páté místo. Navíc jen tři vteřiny za ním figuroval na šestém místě Adam Barvík a jezdec Anvelu chystal plány na útok ve druhé etapě. Nepatrně větší odstup měli na sedmém místě Petr Milfait a osmý Dalibor Rafaj. Trochu nevýrazní byli Pavel Hejtmánek a Míra Sudický, kteří uzavírali nejrychlejších deset jezdců.

Hned na úvodní RZ druhé etapy vypadl z první pětky Pavel Novotný. Jezdec Monteku nezvládl svůj vůz v rychlé pasáži a po havárii si připsal už druhé odstoupení v řadě. Na technické problémy s autem si stěžoval ve druhé etapě Lukáš Valenta a postupně se propadl až na šesté místo. Pořadím vzhůru naopak stoupali Adam Barvík a Pavel Hejtmánek. Na pilu tlačil i Jirka Petera. Postupně ukrajoval desetinky z náskoku Lukáše Útraty a po 21. RZ převzal vedení v závodě. Lukáš Útrata sice tahal za kratší konec, ale před závěrečnou sekcí rychlostních zkoušek byl rozdíl jen necelé čtyři vteřiny. Napínavý souboj nakonec skončil předčasně, když Jirka Petera na 24. RZ havaroval a v soutěži již nemohl pokračovat. Odstoupení z prvního místa hodně mrzí. Lukáš už si letošní první vítězství pohlídal a do Iridia putuje po zásluze plný počet bodů. Na druhém místě skončil Martin Klik. Pro jezdce malého týmu R-VT je to vylepšení dosavadního maxima v Team Rally a tak se bouřlivě oslavovalo. Dobrými časy ve druhé etapě se prokousal až na podium Adam Barvík. Díky tomu patří jezdci Anvelu i průběžné vedení v této třídě. Těsně pod stupni vítězů zakončil rally Pavel Hejtmánek z Fido týmu. První pětku doplnil Lukáš Valenta, kterému se druhá etapa příliš nepovedla. Výpadky soupeřů využili k posunu v pořadí Dalibor Rafaj, který skončil šestý a Míra Sudický na sedmém místě. Následovali Petr Milfait, Michal Šenk a Jirka Ellschlager.

V rybníce kategorie S1600 přibyla na KCM rally nová štika. Jakub Hoffmann si už letos vyzkoušel S2000 i produkční vozy a nyní nastoupil na start s dvoukolkou a navíc v nových barvách Nexus racingu. I ve staronové třídě nasadil závratné tempo a v polovině etapy měl už více než půlminutový náskok na své pronásledovatele. Za ním ale bylo pořádně dusno a hned jedenáct jezdů se vešlo do půl minuty. Bojovalo se o setinky a pořadí se měnilo po každé RZ. Začátek vyšel Ondrovi Janáčovi, když se dlouho držel na druhém místě, ale od 5. RZ se propadal postupně až mimo první desítku. Štafetu nejlepších ze zbytku světa převzal Dennis Zeťák a na třetím místě jej následoval Jan Hejtmánek. Pavel Steiner, Karel Nývlt, Petr Pajer a Michal Streit se tradičně bili o pozici v první pětce. Vedení vydrželo Kubovi do 11. RZ kde krátce po startu havaroval a po nárazu do svodidel musel ze soutěže odstoupit. Premiéra v novém týmu tak dopadla neslavně. Šance na etapové vítězství se otevřela pro Dennise Zeťáka, ale jezdec Frontlinu na poslední RZ dne ztratil téměř minutu a propadl se až na osmé místo. Etapu vyhrál Jan Hejtmánek z Anvelu a na druhé místo se po výborném závěru dostal Petr Pajer z týmu Kizz-me. Jako třetí zakončil den Michal Streit. Za ním byli takřka se stejným časem Pavel Steiner a Karel Nývlt. Prvních pět jezdců dělilo jen 18 vteřin. Na šestém místě čekal na svou příležitost Michael Vaňhara. Sedmá příčka patřila dalšímu nováčkovi v této třídě – Martinu Bícovi. Za osmým Dennisem Zeťákém následovali Pavel Hátle a Michal Nodes.

Na úvod druhého dne se ze soutěží rozloučil další z favoritů. Petr Pajer nenavázal na tři předešlá pódiová umístění a po havárii skončil hned v první RZ. Jan Hejtmánek ve vedení si mohl oddychnout jenom na chvíli. Ve druhé etapě za to pořádně zatáhl Pavel Steiner z Fusion Racing a postupně vymazal náskok svého rivala z Anvelu. Oba jezdci pak předváděli nádherně vyrovnaný souboj o vítězství. Rozdíl nepřevyšoval pět vteřin a vedoucí posádka se několikrát měnila. Rozhodující se ukázala 23. RZ, kde se dostal Pavel Steiner do vedení a to už na zbylých třech rychlostkách nepustil. Pavel si na KCM rally připsal letošní první triumf. Ani Honza Hejtmánek nemusel být smutný. Druhé místo je jeho doposud nejlepším výsledkem v Team Rally. Pro třetí místo si dojel Michal Streit z týmu Fist. Na dva nejrychlejší ztratil přes minutu. Těsně pod stupni vítězů dojel Karel Nývlt z RBR Generation týmu a jen o dvě sekundy za ním uzavíral nejrychlejší pětici manažer Anvelu Michael Vaňhara. Zlepšený výkon ve druhé etapě předvedl Jirka Frištenský a odváží si body za šesté místo. Čest týmu Kizz-me zachraňoval sedmým místem Martin Bíca. Poslední erzetou si pokazil dobře rozjetý závod Pavel Hátle, když z pátého místa klesl až na konečnou – osmou pozici. Michal Nodes a David Šenk byli klasifikováni na devátém a desátém místě.

Stejně jako v jiných třídách, byly i souboje v A8 pořádně vyrovnané. Asfalt má hodně v oblibě Jan Brablec a jezdec Fusion Racing to potvzoval od prvních měřených testů. Hned první erzetu vyhrál a vedoucí příčku si dokázal udržet i v dalším průběhu. Mezi pronásledovateli byli Martin Rohlena, Karel Kuncl, Láďa Barvík nebo František Valenta. V polovině etapy bylo prvních osm jezdců v rozmezí dvaceti vteřin. Jedenáctá erzeta vystavila stopku pro Láďu Barvíka z Anvelu. Pomalu se naopak rozjížděli Vašek Šourek s Michalem Kučerou a v závěru atakovali nejrychlejší pětku. Jan Brablec postupně střádal sekundy a etapu zakončil na prvním místě s náskokem téměř 14 sekund. Druhé místo urval pro sebe Karel Kuncl a na provizorní bendě jej doplnil Martin Rohlena z Fido týmu. Jen necelé dvě vteřiny dělily od stupňů vítězů Vaška Šourka z HSF. Jako stín se jej držel po celou etapu Michal Kučera z RBR Generation týmu. Závěr se vůbec nepovedl Ferry Valentovi a jezdec Fusion Racingu spadl až na šesté místo. Následovalo duo z Montek Motorsportu v pořadí David Pelánek a Martin Bruder. V těsném závěsu za nimi byl na devátém místě Ludvík Kala a desítku uzavíral Franta Gruntorád z Frontlinu.

Druhá etapa měla na první pohled klidnější průběh. Rozestupy byly ale malé a každá chyba znamenala propad pořadím. Přesvědčil se o tom Martin Rohlena, když na 17. RZ otočil své auto na bok a diváci mu museli pomáhat zpátky na kola. Minutová ztráta znamenala propad až na sedmou příčku a konec nadějí na pódiové umístění. Dobře se vyspal do druhého dne Karel Kuncl a postupně ukrajoval z náskoku Honzy Brablece. Jezdec RBR Generation týmu na to opravdu šlapal a na 18. RZ se dostal do vedení. Karel asfalt v minulosti neměl zrovna v oblibě, ale na KCM rally předvedl perfektní výkon. Vedení nakonec uhájil až do cíle a na své konto si připisuje letos třetí zlatý věnec. Českobudějovický rodák zatím vzorně střídá druhá a první místa a s velkým přehledem vede skupinu A8. Honza Brablec opravdu neměl svůj den a v závěru si ještě musel dávat pozor na rozjetého Vaška Šourka. Druhé místo uhájil jen o necelé dvě vteřiny. Vašek třetím místem zopakoval výsledek z domácí HSF rally a zdá se, že po nevydařeném vstupu do sezóny začíná promlouvat výrazněji do pořadí na předních místech. Dobrou rally pro RBR Generation potvrdil čtvrtým místem Michal Kučera. Nejrychlejší pětici uzavíral František Valenta, který se hodně těší na první sněhové příděly. Martin Rohlena nakonec zakončil rally jako šestý a s výsledkem nebyl vůbec spokojen. Sedmé místo uhájil David Pelánek. Naopak jeho kolega z týmu Martin Bruder se ve druhé etapě propadl až na desáté místo. Mezi jezdce Monteku se vklínili Franta Gruntorád a Ludvík Kala.

KCM rally byla hodně zajímavá a suchý asfalt v kombinaci s maximálním nasazením přinesl nejedno překvapení. Nejvíce bodů nasbírali borci z RBR Generation týmu. Poprvé se letos více prosadil Fusion Racing a obsadil druhé místo. Třetí největší příděl si připisuje Anvel Racing. Celkové tabulce i nadále vévodí RBR Generation. Na druhé místo se posunul Anvel a třetí místo hájí Frontline rally. Další soutěží bude v polovině prosince Iridium rally. Při pohledu na kalendář se můžeme těšit na první letošní sněhovou nadílku a další zajímavé souboje.

Ohlasy v cíli:

Martin Ptáček (1. místo WRC): po 6 letech se mi konečně podařilo vyhrát závod TR. Můžu jít do důchodu. Pecane, díky za nervy, večer platíš a na příštím závodě Iridium Vás všechny srdečně zvu, opět se máme na co těšit.

Milan Ostrovský (3. místo S2000): skvělý, jsem v cíli a to je hlavní. Druhá etapa nebyla špatná, ale na okruhu, kde jsem čekal, že budu rychlej, jsem naopak ztrácel. S ostatními RZ spokojenost. Jsem zvědavej na borce za mnou, snad je udržím. Chtěl bych poděkovat za skvělý závod s nádhernýma texturama.

Lukáš Valenta (5. místo N4): co dodat no…kdybych navázal na výkon z první etapy, tak jsem mohl bojovat o 2 flek. Bohužel začal stávkovat volant a z toho pramenily i jezdecké chyby…i tak je to ale pro mě parádní výsledek.

Michal Streit (3. místo S1600): konečně je to za mnou. Byl to zatím asi nejdelší letošní podnik. První etapa jako vždy dobrá, ale ta druhá zase o dost horší. Nějaké chyby byly a jedna velká rána. Naštěstí to Corsa vydržela. Musím pochválit pořadatele za krásný závody a hlavně textury. Uvidíme se na dalším podniku.

Vašek Šourek (3. místo A8): obrovská spokojenost. Moc pěkně jsem si závod užil. Jsem rád, že jsem Michala a Frantu udržel za sebou. Ty dvě sekundy jsou jediné, co mě trošku mrzí.

Průběžné výsledky: http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 4
9. 12. 2011 09:451
0 0
No teda speedre, na okruhu ti to jde lépe :D
9. 12. 2011 11:532
0 0
Čejdo.. neboj on se vyjezdí..
9. 12. 2011 15:423
0 0
Čejdo, nemyslim, že na okruhu to jde lépe, ale moje nejlepší léta v RBR už jsou bohužel pryč. Nicméně se povedlo zabodovat, tak snad šňůru prodloužim. smajlík
11. 12. 2011 01:374
0 0
jen bych podotkl že Jirka Jaroševský není jezdec Kizz-me ale IF Motorsportu smajlík.. jinak hezký článek..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!