Rosťa Kutěj - eWRC.cz
16. 12. 2011 23:21 − 2891× − 7 0

Kandidát na titul smolař roku

U mikrofonu a číše lahodného moku tentokrát nikoli s ředitelem, ale s posádkou rallye cupu

Posádku Jiří Terš jun. a Tomáš Popelík potkávám poměrně často. Nějakou domu už mluvíme o rozhovoru a po asi roce příprav je to konečně tady. Rozhovor je úmyslně nechám v hovorové češtině, mluvíme prostě tak, jak nám zobák narostl.

Jirko, ty jezdíš soutěže od roku 2009, ale tehdy to nebylo s Tomášem,že?

Nene, to bylo s Petrem Strnadem, se kterým jsme byli domluvený, ale Petr měl spoustu jiných aktivit a po asi roce a čtvrt sem musel hledat jinde.

Čím jedete?

Škoda Felicia kit car. Stavěná doma svépomocí, není to žádný auto s rodokmenem:) Před asi třemi lety sem to přivezl jako sériovku a za pomoci spousty lidí se z toho postupně stává lepší a lepší auto. Převodovka je od pana Sixty, motor dělal člověk, který dělá spousty motorů a dělá to dobře. Rám je naše práce, polep udělal pan Holý z Klatov. A nejvíce práce na autě odvádí táta a druhý mechanik, Honza Vítek.

Jak tě vůbec napadla rallye? To není úplně masová zábava…

Já sem od mala jezdil s tátou, jezdili jsme se dívat na Kramolín, Pačejov, Šumavu i Blovice. Byl jsem tedy pořád v prostředí závodů. Vždycky jsem jezdit chtěl a když jsem pak vydělal a uškudlil nějaký prachy, postavili jsme auto a začali jezdit.

Já osobně vaši posádku znám až ve složení Terš-Popelík, kde jsi sehnal Tomáše?

My se známe od mala, Tomáš jezdil na soutěže s náma a když pak Petr nemohl jet, tak jsem se obrátil na Tomáše. Neměl moc času na přípravu, dozvěděl se to asi dva dny před závodem:D

Tome, dva dny před soutěží, to není moc času, počítal jsi s tím, že bys rallye někdy jezdil?

Já jsem se k závodům dostal jen díky Jirkovi. Když se Jirka vrátil ze závodů, tak jsme se vždycky sešli, vyprávěl jak to na závodech chodí a já jsem tak k tomu jakoby nechtěně přičichnu více, začal jsem jezdit s Jirkou na soutěže a byla asi jen otázka času kdy si sednu vedle.

Co Vám na ty závody říkají doma? Jirko u tebe to je jasný, jezdí táta, ale jméno Popelík není v rallye častý:)

Já jsem si to doma musel tvrdě vybojovat, ale dneska (klepe na dřevo) je to ve fázi kdy se táta zajímá jak to bylo a ženský to nezajímá, až pak jak jsme dopadli. Kladou nám na srdce aby se nám nic nestalo. Jirka se mnou musí jezdit opatrně:)

Jirko, jezdíš opatrně??

Já se snažím jezdit maximálně bezpečně.

Minulý rok jsem vás potkával jak v rallye cupu, tak na Rallye Show Roberta Valečka. Letos je to jen rallye cup. Proč?

Tak loni to byla spíše ta rallye show. My jsme měli plány jet celý rallye cup, ale vloni tam byli nějaký problémy, kdy zásadní byla rallye Železné Hory. Potom jsme v podstatě neměli moc chuť pokračovat, Robert vymyslel Rallye show a nám se to zdálo jako levná alternativa. Moc se nám to líbilo, byla to perfektní možnost se učit. Letos jsme chtěli jít přece jen o něco dále, takže jsme si vybrali rallye cup a na rallye show už nemáme finance.

Minulý rok měl být tedy rokem učení, jaký to bylo, Tomáši, hlavně pro tebe? Ty jsi naskočil do rozjetého vlaku. Věděl jsi, jak se píše rozpis? Jak to chce Jirka číst? Kolik si měl času na první přípravu?

Já sem sledoval Jirkovo onboardy, Jirka mi ukazoval rozpisy, učil mě počítat v itíku. Neříkám, že sem se připravoval nějak cíleně, ale už sem tak nějak tušil co ode mě Jirka bude chtít. Nebudu lhát, první závod v Tachově 12. června to byl opravdu křest ohněm. Na on board z první rychlostky se dívám jen když mám chuť se nějak potrestat. Jinak to tajím, to nesmí nikdy nikdo vidět:D

Takže to je video ve stylu jak se to dělat nemá??

Jo, přesně tak. Byl sem moc napřed, nebo pomalu, ale zase byla to dobrá škola.

Jakej jezdíte rozpis? Klasickej desítkovej, jednička nejmírnější a desítka kosa. To rallye show byla na to učení paráda v tom, že si jel tři tam tři zpátky a mohl sis zkoušet a zrychlovat.

..A při třetím průjezdu zkusit zabít fotografa..

(smích) my neradi:D a bylo to při druhým:D

Jak to máte s technikou? Kdo dělá techniku a kdo logistiku?

Techniku dělá hlavně táta. Tam má hlavní slovo on a druhej mechanik Honza Vítek. To jsou lidi, co to auto postavili, připravují ho na každý závod. Ani já ani Tomáš se jim ve zručnosti rovnat nemůžeme. Oni dva jsou hlavní a dlužno říct, že nadšení technici. O logistiku se dělíme s Tomášem napůl.

Když mluvíš o té technice, zaslechl sem něco o startéru?

No, to se nám povedlo v Chrudimi. Startér nechtěl točit takže jsem potřeboval, aby Tomáš klepl do startéru a Tomáš mi cca 3 minuty před startem už oblečenej, v helmě řekl, že nemůže najít startér.

Tome, do čeho si klepnul??

Mě pomohla posádka Plíšek-Kubista, kteří mi ukázali startér. A pan Plíšek mi hlavně půjčil kladivo. Pomatuju si jak sem na něj volal "ty hele ten startér to je tůto viď??" A on na mě "ne ty vole tůto!"

Do čeho si chtěl praštit??

Ty, já nevím, prostě někam:) Ale nakonec to zafungovalo, auto naskočilo a posádce Plíšek Kubista ještě jednou děkujeme.

Jirko zkoušíte si některý technický věci? Máte nacvičenou třeba výměnu kola?

Nezkoušíme, my jsme to zkoušet chtěli, ale táta chtěl, abychom si raději natrénovali rychlý opuštění auta. Na gumu je času dost, ale z auta se musíš dostat rychle. A to, že to umíme, jsme si zkusili v Orlických horách. Tam jsme byli venku za 4 sekundy. TP: Já do toho skočím.. my jsme si trénovali, jak rychle do auta, z auta, zapnout se, zapojit interkom a výměnu kola. Já sem měl snahu. Vždycky v servisu říkám, Jirko, pojď zkusíme si to a Jirka furt nééé, dej mi pokoj. JT: No jo, to víš, ty si vždycky vzpomeneš vprostřed předstartovní pohody:D

Jak jste na tom vůbec s defektama? Trpíte na ně??

Ty hele, za tři roky jsem defekt neměl.

No, kdo to může říct:) Kluci, vy jste mluvili, že vám jiná posádka půjčila kladivo. Funguje v RC soudržnost mezi posádkama nebo je tam nějaký veliký soupeření?

Určitě funguje soudržnost. My sice nejezdíme na špičce, takže nevím jak to je tam, ale my startujeme vždycky plus mínus stejná parta kolem sebe a tam si pomáháme. Za příklad můžu dát třeba Romana Radu, který nám v Kralovicích pomohl opravit auto v časovce a sám skoro časovku nestihl. Tímto mu ještě jednou děkujeme. Myslím, že soudržnost a parta tam je a je opravdu dobrá.

Já vím, že vaše auto nebylo v úplně top kondici, nechtělo se to sbírat, nechtělo to odjíždět. Ted už si spokojený?

No, trápili jsme se s tím rok a půl. Měnili jsme, co se dalo, ale beru to tak, že auto je ve vývoji a letos ke konci sezony se mi to už líbilo a je tam vidět zlepšení i na časech.

Je to pak vidět i v autě??

To víš že jo, když víš, že ti to jede tak nekupíš svoje chyby, jedeš více v klidu. U nás ten zlom nastal letos v Chrudimi, kde to začalo fungovat a v autě byla hned lepší nálada.

Ten letošek vezmem podrobněji, aby bylo vidět, proč se ten náš rozhovor jmenuje "smolař roku". Vám sice funguje auto, ale jinak to nebylo úplně podle tvých představ. Takže to vezmem závod po závodě.

První byly Kralovice, tam nás negativně překvapili fanoušci, respektive místí obyvatelé. Takový bojkot a odpor k rallye jsem nikdy nezažil a doufám, že už ani nezažiju. Nás navíc potrápilo auto. Vytočil se nám šroubek z karburátoru, jelo to na chvilku na dva, chvilku na tři válce a za těchhle podmínek nemělo moc smysl pokračovat. Takže jsme odevzdali výkaz a jeli domů. Začátek sezony strašnej. Pak přišly Orlické hory. Tam naopak už při tréninku vytvořili fanoušci parádní atmosféru. Seděli na střechách, bylo vidět že je to baví. My jsme ale udělali hned na první RZ chybu, chcíplo nám auto a když jsme to na RZ2 chtěli dohnat, tak jsme trefili strom.

Neuhnul??

Neuhnul. Bylo s tím tehdy spousta práce. I když to tak nevypadalo, vlastně od předního nárazníku až po uchycení tlumičů bylo zohýbáno všechno. Nás podpořil táta i druhý mechanik Honza Vítek, oba to brali jako věc, která k závodům patří a díky jejich tvrdé práci bylo auto po 14 dnech zase jako nové.

V čem byla chyba?

To byla jednoznačně moje chyba. Byl jsem nervózní, nejel jsem v pohodě po té chybě na RZ1. Taky to bylo tím, že jsem jel poprvé na šotolině. V tom místě, kde jsme šli ven, mělo krizi více aut, ale my jsme prostě jen měli smůlu na ten strom:(

Neuvažoval jsi i nad tím, že se na to vykašleš??

Ne, to určitě ne! Byl jsem hodně zklamanej. Mrzelo mě že jsem tátovi i Honzovi přidělal práci, ale na konec to nebylo. Vzali jsme to tak, že kdo nebourá, nezrychluje a máme to spíše jako poučení pro příště.

Další na pořadu byly Litoměřice. Tam se nám líbilo hodně, bylo to pořadatelsky parádní, hodně diváků. Příjemný překvapení opravdu. Před startem jsem si myslel, že ta rána na mě nenechala stopy, ale zjistil jsem, že trochu jo. Nebyl jsem si jistej, nebylo to uplně ono. Jeli jsme na dojetí, časy katastrofa, ale pomohlo nám, že jsme to dovezli. Dovezli jsme si i pár bodíků a myslím, že nám to hodně pomohlo. Tam bylo navíc příšerný vedro.

Máš změřený, kolik bylo v autě stupňů??

66 stupňů, celkem slušná sauna. Posádka před námi měla i zdravotní potíže, kolaboval mitfára. Myslím, že toho měl každej dost a v těhdle podmínkách bylo i dojetí do cíle malé vítězství.

Tomáši, po tej ráně, byla na Jirkovi cítit nervozita? Jak ses k tomu stavěl ty jako spolujezdec?

Tak ono to znát bylo, ale my se snažili si to cíleně nepřipomínat. Bylo vidět, že Jirka jede trochu na jistotu. Já se ho snažím podpořit vždycky a před Litoměřicema jsem si na něj nic speciálně nechystal. Jak už bylo řečeno, to že s tím někdo někdy praští, to k tomu patří a my jsme si jen řekli, že pojedem více na jistotu a to bylo všechno.

No počkej, ty říkáš že to bylo na jistotu, ale já jsem viděl nějaký videa, kde byla pořád v permanenci ručka. Co to je za jistotu?:)

No bylo to tak, že jsme se chtěli bavit. Nemyslet až tak na to, jak dojedem a chtěli jsme se pobavit a zjistili jsme, že to není uplně špatnej přístup.

Další závod byla Chrudim. Před tímto závodem jsme hodně zapracovali na autě, udělali jsme změny, měli jsme i natestováno. Je hodně znát, když před soutěží najedeš aspoň 30 kiláků, aby se člověk dostal do pohody. Pořídili jsme i jiný gumy. Jelo se nám hned od začátku skvěle. Pan Šimík tam udělal pěkný RZ a nám se to hned od začátku líbilo. Jeli jsme i pěkný časy, obklad od špičky nebyl tak strašnej. Bavilo nás to do doby, než nám vyběhnul satelit z diferáku a bylo po závodech.

Ale všechno zlé je pro něco dobré, nás se ujala místní rodina, donesli nám pití a po cca čtvrthodinovém pokecu jsme s nima seděli v altánku, pili kafe a jedli domácí bábovku. Když pak přijel doprovod pro auto a nenašel nás u něj, ale právě na zahradě u této rodiny. Nám to přišlo hrozně skvělé od těch fanoušků, jsme dokonce domluveni, že jestli pojedem příště, máme se stavit na steaky. Takže příští rok mámě Chrudim asi jako povinný závod a odjezd bude už ve středu:D

Jaký ti vyhovujou tratě?

Mě to je asi jedno, pořadatel postaví trať a my ji musíme akceptovat. Já osobně mám rád třeba mlhu, kde záleží hodně na rozpisu. Tam se nám daří. Když je sucho a soupeři mají více najeto, tam ztrácíme.

Tome a u tebe? Děláš rozdíl mezi třeba deštěm a suchem?

Ani ne. Já se držím rozpisu a jestli vidím na deset nebo na sto metrů, to není rozhodující. Osobně teda preferuju spíše klidnější trati nebo šotolinu. Zásadní rozdíl v tom ale jako spolujezdec nevidím.

Vnímáte fanoušky na rychlostkách?

Na RZ ani ne, spíše v servisu, při startu a nebo v pomalých zatáčkách. Na RZ se soustředíme na jízdu a fandy pak vidíme až zpětně z fotek a videa.

Další soutěž vlastně soutěží nebyla, coŽ?

Ne ne, byla to domácí akce, sraz škodovek v Běšinách. My to jezdíme od doby co máme auto, je to taková srdeční záležitost. Letos jsme si to užívali, jelo se v noci, jel se Koráb, jel se Činovský okruh a zajeli jsme i dobrý výsledek, takže tuto soutěž hodnotíme velmi pozitivně.

Jakej to byl pocit jet na Činovským okruhu? Jedeš si sranda závod na takovém legendárním kousku trati jako je Čínovskej okruh..

Je to super, Činov je taková závodnická modla, my jsme z tý trati měli respekt. Sice ji známe, ale v závodce to bylo paráda, fakt jsme si to užili.

Předposlední letošní soutěž byl Kramolín.

Ano, Kramolín je pro mě srdcová záležitost. Jezdil jsem se na něj dívat už jako malej kluk a je to pro mě třeba více domácí, než Šumava. Jelo se to hned po sobotě po Běšinách. Byli jsme parádně rozjetý, jeli jsme dobrej čas.

Nicméně aby letošní smůla nekončila, tak na Kramolíně přišel problém. Jako smolař roku sis to vybral i tady. Poslední RZ jsem Vás viděl na blinkrech. Co se stalo?

My jsme jeli před poslední vložkou na pátém místě ve třídě A1, řekli jsme si že už v klidu dojedem, ale bylo to jinak. 50 metrů po startu jsem zjistil, že auto blbě řadí a před zatáčkou u rybníka jsem zjistil, že i špatně brzdí. Nechali jsme tam asi minutu a půl a úplně nadšenej jsem opravdu nebyl.

Tomáši, jaký to je, když ti jezdec oznámí, že auto neřadí a nebrzdí? Jedeš z kopce ke Kopáčkovo zatáčce a Jirka ti řekne že to blbě brzdí?

No, o brzdách jsem se dozvěděl až v servisu, já jsem pochopil z Jirkovo těžkýho slovníku a těžkýho gripu, došlo mi, že se blbě řadí, ale o brzdách mi neřekl:)

Jirko, ty jsi mu to zatajil?

Já jsem se snažil to zatajit i sobě, chtěl sem to bezpečně dojet.

Nenapadlo tě, že to odstavíš a odstoupíš?

Ne, to ani na vteřinu, po letošku jsem si prostě řekl, že to dojedem. Povedlo se, bylo to pomalé, ale nakonec jsme byli 16. absolutně a 6. ve třídě, s čímž jsme spokojený.

Jirko, v čem to bylo? Letos mělo každé odstoupení banální příčinu. Když vynecháme srážku se stromem, tak převodovku zavinila banální segrovka, co to bylo tady?

Tady to byla pojistka, co drží pedály ke kastli, ta vylítla a pedály se vyosily. Spojka jako by tam nebyla a brzda byla hodně omezená. Zase to byla prostě položka za padesátník a stálo nás to místo.

Co se ti honí hlavou, když přijedeš do servisu, nevíš co tomu je a nevíš kolik jsi nechal na trati času?

No, dobře mi nebylo, ten víkend byl skvěle rozjetej, od pátku se nám dařilo a v Kramolíně to bylo taky paráda. Zase nás to vrátilo do stavu, jako po odstoupení v RC. Až doma jsem zjistil, že jsem tam nechal jen jedno místo a nálada se zlepšila. Pedály jsme opravili, jsou zavařený natvrdo, takže z nich už teda fakt žádná segrovka neulítne. Ty pedály jsou v podstatě jedna z mála sériových věcí na autě a je vidět, že na tu zátěž nejsou stavěný. Postupně prostě přicházíme na to, že vývoj je vývoj a snad už je auto v takovém stavu, kdy se nám poruchy vyhnou.

Jirko, vy máte letos za sebou asfalt, šotolinu, když počítáme sraz Škodovek, máte za sebou i noční soutěž. Vím, že jste hodně dlouho skládali rampu, jaký to je jet právě na tu rampu?

Je to všechno daleko rychlejší, i když nejedeš rychle, tak se to zdá rychlejší. Ta noc hrozně zkresluje a my doufáme, že se v noci svezeme více.

Tomáši, vy máte v autě lampičku, která umí bílé a červené světlo. Na testech sem tě viděl jet na červený. Proč?

No já sem si při instalaci z toho červenýho světla dělal srandu, že na RZ budu vypadat jako v šantánu, ale nakonec ta červená není tak špatná. Na můj rozpis psanej černě je to červený světlo nejvíce kontrastní a bylo to nejvíce viditelné. Myslím, že ta červená se nám osvědčila. Pro mě je to v noci těžší v tom, že musím jet na rozpis a nemůžu se chytat orientačních bodů venku. Ale rozpis se vždycky snažíme mít co nejlepší, takže mu věřím.

Když si vezmem vaše závodění celkově, a to se netýká jen vás, tak proti volným podnikům, kterým se, nevím proč, říká amatérské, tady je vlna odporu ze strany AČR. AČR považuje volný podniky za nelegální, jaký je tvůj názor na tenhle názor?

Absolutně nesouhlasím! Volný podniky vychovaly spoustu jezdců co teď jezdí pod AČR, pánové se mohou podívat na výsledky a zjistí, že i třeba poslední Mistr Evropy HA začínal ve volném podniku. Autoklub by měl spíše volné podniky podporovat, namísto toho nám háží klacky pod nohy. Já doufám, že až dojde k nějaké generační obměně v autoklubu, tak budou mít volný podniky podporu. Že budou brány jako třeba líheň talentů.

Autoklub tvrdí, že ta vaše auta jsou nebezpečná a že i soutěže nejsou vhodně zajištěné. Jak se na tohle díváš ty?

Kdepak, spousta aut je otestována, mají erka a pokud jde o bezpečnost, tak každej pořadatel má soutěž zajištěnou srovnatelně možná i lépe než soutěže autoklubu. Na soutěžích jsou vždycky sanitky, hasiči, radiobody. Nemám pocit, že by to bylo jinak než třeba na rallye sprintu.

Jirko další na řadě byla rallye v Kralovicích, tam jste nakonec nejeli. Proč??

Tomáš ještě stále studuje a bohužel v termínu Kralovic měl zkoušku a škola musela dostat přednost. Druhé auto jelo v termínu Kralovic v Sosnové a proto jsme Kralovice vynechali.

Vrátím se k tomu studiu. Tomáši, Auto Terš Racing team příští rok pravděpodobně rozšíří své aktivity a Jirkův otec zatím nemá jistého spolujezdce a je možné, že na horké sedadlo usedneš ty. Myslíš, že se to povede skloubit?

Já bych rád, kdyby jo. Budu rád, když se mi to povede tak, aby ani jedna věc netrpěla. Zatím se mi to nepovedlo, museli jsme vynechat Kralovice, ale chci aby se to povedlo skloubit.

Jirko, vysvětli mi ty dva seriály? Co táta chystá?

Tak zatím to není na sto procent, ale snad se přes zimu povede přestavět tátovo auto podle pravidel rallye show. Já doufám, že se to povede a že se táta sveze a ukáže. Pravděpodobně nebude na trati souboj Terš vs. Terš, každej pojedeme jinej seriál. A asi je to dobře, ono by to mohlo být tak vyhecované, že by nám ze dvou felicií zbyla s bídou jedna:)

Jirko, jakým způsobem vám vůbec táta pomáhá? Co v něm vůbec máte?

Máme v něm obrovský zkušenosti. Sám jezdil rallye a rallye cross a bez něj bychom asi nebyli schopni jezdit. Spolu s druhým mechanikem nám poskytuje neocenitelnou pomoc.

Posledním závodem byla rallye show Líně. Jak se ti jelo tady?

Robert Valečko nám připravil pestrou a celkem náročnou trať, kde se střídaly povrchy, bylo to velice příjemné zakončení sezony a Robertovi za to děkujem.

Kluci, co vám ta rallye dává? Je to jenom takové to honění ega nebo co v tom je??

JT: Ne, honění ega určitě ne, je to vlastně těžko říct, já jsem třeba hroznej nervák. Někdy mě i mrzí, že si závod neužiju jak bych asi mohl.

TP: Nejde říct jednoduše, že to dělám proto, proto a proto. I když se nám stala ta rána, tak sice v tu chvíli jsem si myslel že to je konec, ale není. Je to takovej ten nepopsatelný pocit, co člověk má ne na tréningu nebo na testu, ale ten pocit, co mám těch cca 5 vteřin před startem. Když tě už starter odpočítává a když pak jedeš s rychlým autem po trati. Jedeme si honit ego asi jako těch 60 dalších posádek na startu:)

Jirko ty si řekl 60 posádek. Na mnohých velkých soutěžích se 60 aut ani nesejde, zatímco na volných závodech ano. Jak si vy soukromně vysvětlujete, že to tak je? Na velkej soutěži, s velikým zázemím, s ansáblem lidí v Opletalce je potíž naplnit startovky a z volných soutěží o takových problémech slyšet není. Jakej je na tohle tvůj soukromej názor?

JT: Podle mě to je o nákladech. Zbytečných nákladech. Posádka když musí platit věci, co nejsou pro rallye potřebný, počínaje mažoretkama, superbama pro funkcionáře, placení činovníků, kteří soutěž neovlivní. Ve volných soutěžích se podle mě pořadatel snaží to dělat tak, aby se posádka vrátila. Pořadatelé to asi dělají efektivněji. Máme pocit, že to dělají pro nás.

TP: No, ve volném se podle mě více pracuje pro lidi a méně pro funkcionáře. To je asi zásadní.

Jirko, která soutěž se ti letos líbila nejvíce? Oni se ostatní pořadatelé nebudou zlobit:)

No snad ne:) Mně osobně se nejvíce líbila Litoměřická soutěž a Chrudim. V Litoměřicích bylo obrovský množství lidí a a super zázemí. V Chrudimi pan Šimík připravil RZ, která by podle mě obstála i ve velkým mistráku a fakt by mě zajímalo, jestli by se jezdcům z velkýho líbila.

Tomáši a u tebe se zeptám jinak. Která soutěž je pro tebe nejtěžší.

Pro mě ta, kde jsem od začátku do konce platnej. Nemám rád okruhové soutěže, kde by to Jirka odjel ve třetím průjezdu poslepu. Jinak asi nemám soutěž, která by mi nějak vadila.

Kluci, vy se jezdíte dívat i na velký soutěže. Máte tam nějakou oblíbenou soutěž?

JT: U mě je to ve sprintech Pačejov a ve velkém Příbram. Pěkný náročný tratě a hlavně v Pačejově i výborný pořadatel. TP: u mě to je Pačejov.

Co domácí Šumava a Vltava?

No, tam mě mrzí, že nestartuje moc posádek. Divák chce vidět souboj. Když na soutěži jede 40 aut a ve třídě jedou 3 auta, tak není moc o co bojovat a to mě nebaví. Pro mě, jako pro jezdce, by to třeba nebylo hodnotný závodění, jsem raději pátej z 15 než 3. ze tří.

S pohledem na velký kluky, máte nějaký jezdecký nebo spolujezdecký vzor?

JT: Těžko říct, asi přímo vzor ne. Pro mě je vzor táta, protože umí jet rychle i atraktivně, ale v současným mistráku vzor nevidím. Z minulosti z se mi nejvíce líbil Jirka Sedlář a Henri Toivonen. Bohužel, tyhle jezdce nikdy živě neuvidím.

TP: Já mám jako oblíbeného spolujezdce Pavla Kohouta. Obdivuju ten klid, se kterým to čte. Hrozně rád se dívám na jejich onboardy a líbí se mi, jak dokáže vnést klid do auta.

Kluci a co nějaký vysněný auto?

JT: Fabia S2000.

TP: pro mě je podstatný, čím pojede Jirka:) Já ho budu podporovat, ať pojede v čemkoli. Když přijde a řekne, že si koupil S2000, pojedu s tím a když si koupí trabanta, pojedu s ním trabantem.

Co bude dál? Už je rozhodnuto? Je zajištěný rozpočet?

Tak chceme jet buď rallye cup, nebo volný pohár, uvidíme. Záleží na sponzorech. Náš hlavní sponzor je náš zaměstnavatel. Firma extralevnepneu.cz, která nám hodně pomáhá. Hodně nám pomáhá i tátovo firma autoelekro Terš.

Pánové, extralevnépneu je váš zaměstnavatel, není to tak, že když nedojedete, jste bez prémií??

JT: Ne ne, tak to není:) ale kluci nám pomáhají nejen finančně, ale i třeba tím, že nám na závody dají volno a já jim chci ještě jednou poděkovat! TP: Děkujem

Poděkovat chceme i fotografům, kteří nám dávají hezké fotky, Bleskymu za pěkný videa, fanouškům za přízeň, serveru ewrc.cz za tento prostor a hlavně rodinám za jejich podporu.

Pánové děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 7
17. 12. 2011 21:01
0 0
Víc a víííc takového povídání smajlík Příhoda se startérem mě neskutečně pobavila :D
18. 12. 2011 12:25
0 0
Proč je u rybníka ve Lnářích "Kopáčkova zatáčka"? On se tam Venda někdy válel v příkopu? Dala by se pojmenovat tak třiceti jmény, ale zrovna on mě nějak unikl...
19. 12. 2011 08:48
0 0
a vona se zatáčka musí jmenovat po tom kdo se tam vyválel??? já tej zatáčce říkám Kopáčkova od tohodle článku http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=11755&title=profil-jezdce-vaclav-kopacek
máš s tím Lukáši nějakej problém?
19. 12. 2011 12:49
0 0
No jistě že nemusí, jen to tak většinou bývá. Tady jsem nevěděl odkud to vzniklo a jestli mě neunikla nějaká veselá Kopáčkovic příhoda v té zatáčce. Takže ne Rosťo, problém s tím nemám smajlík
19. 12. 2011 13:00
0 0
Vona tadle zatáčka .. dybych jí měl říkat podle těch kdo se tam vyváleli tak má sakra dlouhej názevsmajlíksmajlík
19. 12. 2011 17:03
0 0
Klúcí,super článek.smajlíkTome,chci ti jenom napsat(potvrdím ti tvoje slova, až spolu budem mluvit někde na rally),že máš pravdu v tom,že to ženský nezajímá, až do té doby,než stojíš na bedně a přivezeš domů pohársmajlíkKdyž jsi na bedně tak tě milujou(nebraň se tomu, vychutnávej si třicet vteřin slávy)smajlíkA když přivezeš pohár,tak ti ho nikdo nebude leštit, to budeš muset udělat sám smajlíkVěř mi, vím o čem mluvímsmajlíksmajlíkJirko, Tome přeju vám oběma i vašemu týmu vše nej do Nového rokusmajlíka hlavně pořádnou chuť závoditsmajlík
19. 12. 2011 17:36
Upraveno 17:37
0 0
Nazdar Václave,
Vám taky všechno nejlepší do Nového roku,doufam že příští rok zase pojedete RC ??
A ještě dodatečně velká gratulace k bedně v Kralovicích smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama