30. 12. 2011 09:16 − 3463× − 2

Team Rally 2011 již v šestém kole

V polovině prosince odstartovala již šestá soutěž letošní Team Rally. Na řadě byla Iridium rally.

V polovině prosince odstartovala již šestá soutěž letošní Team Rally. Na řadě byla Iridium rally a organizátoři kolem Kuby Hofbauera se snažili navázat na úspěch loňského premiérového ročníku. A nutno říci, že se jim to povedlo. Mediální servis na špičkové úrovni, perfektně připravené tratě a skvělé zázemí pro diváky i posádky byly předností této soutěže. Organizátoři zvládli i rozmary počasí, kdy ve vyšších polohách panovala ta pravá zimní atmosféra. V první etapě dokonce přišly na řadu letos poprvé pneumatiky s hřeby. Na posádky čekalo celkem 25 měřených testů rozdělených tradičně do dvou etap. Kdo chtěl dojet až do cíle, musel zvládnout bezmála 172 ostrých kilometrů. Tady je přehlídka těch nejrychlejších.

Ve třídě WRC byl na minulé soutěži tuhý boj až do konce a poprvé vyhrál někdo jiný než Pavol Spišák z Frontlinu. Slovenský jezdec si chtěl spravit náladu a na sněhu začal opravdu z ostra. Hned prvních osm rychlostních zkoušek vyhrál a bezpečně se usadil na čele startovního pole. Nestíhal mu ani domácí Martin Ptáček, který vyhrál minulou soutěž. Na sněhu se zlínskému jezdci vždy hodně daří a v polovině etapy mu patřilo s přehledem druhé místo. Za ním se bojovalo o provizorní bronz. Druhý jezdec Frontlinu Petr Tauš na KCM rally přišel jen těsně o vítězství a také na sněhu bojoval o příčky nejvyšší. V těsném závěsu byl Marek Peter z Montek Motorsportu a na svou šanci čekal i Jan Resl, tradičně hájící barvy domácího Iridia. Sníh z počátku etapy některé jezdce hodně potrápil a rozestupy byly tentokrát o něco větší. Bezproblémovou etapu hlásil v cíli Pavol Spišák a bylo to znát i na dosaženém čase. Svým soupeřům nadělil už v polovině rally téměř tři čtvrtě minuty. Druhé místo si hlídal Martin Ptáček a také on mohl být ve druhé etapě relativně v klidu. Petr Tauš za ním totiž zaostával o více než 26 sekund. O dalších 9 vteřin zpátky byl na čtvrtém místě Marek Peter. Následoval Jan Resl a René Dohnal z Anvelu. Na sedmé místo se vyhoupl v závěru Jakub Hoffmann. Kuba letos vystřídal už čtyři kategorie a hlavně na sněhu se hodně trápil. Závěr etapy na blátivé šotolině už byl o poznání lepší. Doplatil na to osmý Ivan Šmidrkal z Monteku a také Jarda Matůšů a Ondra Babák, kteří uzavírali nejrychlejších deset jezdců.

Ve druhé etapě už byl sníh jenom na okolních stromech, zato si posádky lámaly hlavu se správným obutím. Trať postupně osychala a s tím se zvyšovalo i závodnické tempo. Slušně rozjetou rally pokazil hned v úvodu etapy Ivan Šmidrkal, když havaroval a musel odstoupit. Ještě větší rána pro Montek přišla na předposlední zkoušce. Do té doby dobře jedoucí Marek Peter nezvládl zúžení trati a po kolizi s klády u trati musel odstoupit ze čtvrtého místa. Hodně se trápil i Jan Resl. Postupně se propadl pořadím a byl až na konci první desítky. Honza čekal na domácí rally rozhodně více. Do druhého dne se naopak vyspal na výbornou Jakub Hoffmann a po tratích doslova létal. Každou erzetou umazával svou ztrátu a posouval se v tabulce nahoru. Snad jedině Pavol Spišák mohl být v klidu. Ve druhé etapě nemusel nijak riskovat a velký náskok jej nechával v klidu. Pavol opravdu nemá konkurenci, a pokud funguje technika, jen tě žko mu někdo stačí. Na Iridiu si jezdec Frontlinu připal páté vítězství v letošní sezoně a nadále kraluje kategorii WRC. Až na druhé místo se dokázal posunout stíhací jízdou ve druhé etapě Jakub Hoffmann. Druhý den jezdci Nexusu vyšel opravdu na výbornou a posun o pět míst je toho důkazem. Martin Ptáček jeho útoku nedokázal odolat a musel se spokojit se třetím místem. Útěchou mu je porážka rivala z Frontlinu Petra Tauše, se kterým se po celou soutěž špičkovali. Nejrychlejší pětici uzavíral René Dohnal z Anvelu. Za ním se seřadili Ondra Babák z IF Motorsportu a Jaroslav Matůšů z HSF. Díky výpadkům soupeřů se do první desítky protlačil Vojta Uhlíř a těsně za ním skončili na devátém místě Jan Resl a desátý Vladimír Kubíni.

David Hrbáček nebo Štefan Spišák, to byla otázka před startem rally, která se řešila ve skupině S2000. Oba borci si zatím rozdělili všechna vítězství a tuhý boj se dal čekat i zde. Všechno ale bylo jinak. David Hrbáček z KC Motorsport se na sněhu hodně trápil a v cíli každé RZ si stěžoval na špatné nastavení svého auta. Přidal k tomu několik výletů do sněhové závěje a tak Štefan celkem snadno navyšoval svůj náskok na čele po každé zkoušce. David se i přes všechny problémy držel na druhém místě. Dobře začal domácí Martin Jilemnický a těsně hájil bronzovou pozici. Za ním byli v závěsu Adam Nezval z HSF a Honza Morávek z Nexusu. Z tradičních jmen chyběl v první pětce Milan Ostrovský. Na sedmé RZ totiž havaroval a po nárazu do stromku pro něj rally skončila. Dařilo se naopak oběma posádkám z Monteku, kteří byli hned za nejrychlejší pěticí. Štefan si pohlídal vedení až do konce etapy a na své pronásledovatele si najel náskok přes 50 vteřin. Na nepodařenou etapu chtěl hodně rychle zapomenout David Hrbáček. Zlínský mladík byl rád, že po všech peripetiích vůbec dojel do cíle a druhé místo proto bylo více než dobré. Spokojený byl naopak se svou třetí příčkou Martin Jilemnický. Na domácích tratích se mu dařilo a nerozhodila ho ani penalizace za předčasný start. Za ním bojovali Adam Nezval s Honzou Morávkem. Na konci první etapy byl úspěšnější jezdec HSF o pouhých 0.72 sekund. Po dlouhé době bez vážnějších problémů zakončil etapu Radek Garažija a patřilo mu šesté místo. Záda mu kryl na sedmém místě kolega z týmu Tomáš Sekera a jen těsně za ním byl osmý Michal Palásek. Následovali Jan Mořkovský a Miroslav Krystýn.

Karty do druhé etapy byly jasně rozdány a rozdíly na prvních třech místech nedávaly naději na nějaké drama. David Hrbáček se sice snažil tlačit, ale nakonec i on zvolil jistotu bodů před zbytečným rizikem. Zato na nižších příčkách se rozhořel pořádný boj. Dopředu se drali hlavně jezdci Nexusu. Jan Morávek si hravě poradil s Adamem Nezvalem a s přehledem opanoval čtvrtou příčku.

Adam ve druhé etapě neměl svůj den a hodně se trápil. Na tempo svého soupeře nedokázal zareagovat a kupil jednu chybu za druhou. Také druhá posádka Nexusu šplhala vzhůru. Honza Mořkovský zvládl skvěle pneumatikovou loterii a z devátého místa zavelel k útoku. Poradil si s oběma posádkami Monteku a dostal se až za svého stájového kolegu. Na špici to bylo i nadále relativně v poklidu. Štefan Spišák nepřipustil žádné drama a dojel si letos pro třetí triumf. David Hrbáček skončil druhý a i nadále vévodí kategorii S2000. Jako třetí dojel Martin Jilemnický, který do Iridia přišel právě před touto soutěží. V novém působišti se uvedl na výbornou a zaslouženě si odváží bronz. Na čtvrtém a pátém místě byli klasifikováni jezdci Nexusu Jan Morávek a Jan Mořkovský. Šestý dojel Tomáš Sekera z Monteku a až na sedmou příčku klesl Adam Nezval z HSF. Osmé místo vybojoval Michal Palásek z týmu Kizz-me před Radkem Garažijou a Mírou Krystýnem.

Mezi produkčními vozy vyhrál minulou soutěž Lukáš Útrata a všichni diváci doufali, že tomu bude stejně i na Iridium rally. Jezdec Iridia papírové předpoklady začal naplňovat hned od první RZ a usadil se po sněhové části na čele. Jeho tempu stačil jenom Adam Barvík z Anvelu, který se držel v těsném závěsu. Pavel Novotný na třetím místě už měl výraznější ztrátu, stejně jako ostatní posádky. Hned na úvod se nezadařilo Jirkovi Peterovi z RBR Generation. Několikrát ho tahali diváci ze závěje a nakonec v 7. RZ po havárii odstoupil. Dobře si naopak vedl Pavel Hejtmánek z Fido týmu a s Víťou Drábkem se bili celou etapu o čtvrté místo. Tradičně dobré výkony na sněhu předváděl Tomáš Mikl z HSF a v popředí se držel i Míra Sudický. Žádná změna se neudála na čele a Lukáš Útrata si pohlídal etapové vítězství. Adam Barvík na druhém místě na něj ztratil téměř 14 sekund. Pavel Novotný po dvou výpadcích na předešlých rally začal opatrněji a na třetím místě měl ztrátu už přes 48 vteřin. Poslední erzeta rozhodla o čtvrtém místě pro Víťu Drábka z Frontlinu. Pavel Hejtmánek klesl na páté místo, ale rozdíl mezi oběma byl nepatrný. Na šestém místě zakončil etapu Míra Sudický před sedmým Tomášem Miklem. Poslední RZ pokazil Michal Šenk, který se propadl na desáté místo. Před jezdce Monteku se dostali Miroslav Kovaříček i Dalibor Rafaj.

Vedení vydrželo Lukáši Útratovi ve druhé etapě jen tři RZ. Na 15. zkoušce v rychlé pasáži havaroval a domácí jezdec musel ze soutěže odstoupit. Letos je to už jeho třetí výpadek a zklamání bylo samozřejmě velké. Do čela závodu se dostal Adam Barvík a mladík z Anvelu měl velkou šanci navýšit své vedení v produkčních vozech. Za ním byl téměř o tři čtvrtě minuty Pavel Novotný, kterého stíhal třetí Víťa Drábek. Na dostřel byl i Pavel Hejtmánek, ale chybou na 20. RZ ztratil těžce vydřené sekundy a soupeři mu poodskočili. O tři RZ později navíc nešťastně poškodil chladič u své Imprezy a soutěž pro něj skončila. Pro třetí letošní triumf si na Iridium rally dojel Adam Barvík. Do Anvelu míří opět plný počet bodů a Adam má letos sezónu parádně rozjetou. Druhé místo nakonec pro sebe urval Víťa Drábek z Frontlinu. Pavel Novotný na posledních dvou erzetách zvolnil až příliš a to se mu nevyplatilo. Po dvou výpadcích je to sice slušný bodový příděl, ale půlsekundový rozdíl zamrzí. Víťa jel druhou etapu opravdu dobře, ale i přesto byl z druhého místa hodně překvapený. Těsně pod stupni vítězů dotáhl své Subaru Míra Sudický. Jezdec IF Motorsportu využil zaváhání soupeřů a připisuje si další dobrý výsledek. Spokojen mohl být s pátým místem i Tomáš Mikl, který přestoupil do produkčních vozů až v průběhu sezony. Hodně těsné to bylo od šestého místa. Nakonec jej pro sebe urval Lukáš Valenta z Šopa Motorsportu. O necelou sekundu byl sedmý Dalibor Rafaj a o dalších 0.69 sekund zakončil rally na osmém místě Jirka Petera z Kizz-me. Podobně těsné to bylo na devátém a desátém místě mezi Miroslavem Kovaříčkem a Otou Paskerem.

V kategorii S1600 jsme zatím poznali pokaždé jiného vítěze a tento trend se nezměnil ani na Iridium rally. Hned od prvních erzet se usadila na špici vyrovnaná čtveřice a ostatní jen mohli přihlížet. V této čtveřici byli oba borci IF Motorsportu. Jirka Frištenský potvrzoval dobrou formu z předešlých soutěží a chvílemi i vedl. Stejně dobře se dařilo i Mírovi Čechovi. Náročné podmínky si pochvaloval Petr Pajer z Kizz-me a čtverku na špici doplňoval ještě Pavel Steiner. Rozdíly mezi nimi byly opravdu minimální a po sněhové části je dělilo jen necelých pět vteřin. Ve druhém sledu bojovali o poslední místo mezi nejlepšími pěti Pavel Hátle, Karel Nývlt a Michal Streit. S přechodem na rozblátěnou šotolinu chyboval Míra Čech a na 9. RZ ztratil výletem mimo trať téměř minutu. Hned na další zkoušce vypadl z předních příček Pavel Hátle, když také chyboval a zle poničil svou Fiestu. Etapové vítězství nakonec pro sebe urval Petr Pajer. O čtyři sekundy za ním se seřadili Jirka Frištenský a Pavel Steiner. Karel Nývlt na čtvrtém místě ztrácel už skoro 50 sekund a na záda mu dýchal Míra Čech. Na dostřel byl také Michal Streit z týmu Fist na šestém místě. Na sedmém místě zakončil den domácí Lukáš Hradil před Liborem Krajčíkem a Peterem Lilgem. Desítku nejrychlejších uzavíral po první etapě Lukáš Hudeček.

Tuhá bitva o vítězství pokračovala i ve druhé etapě. Ve hře byly tři posádky. Míra Čech se sice vrátil na čtvrté místo, ale jeho ztráta po chybě v první etapě už byla veliká. Jako první nevydržel vysoké tempo Pavel Steiner. Jezdec z Fusion Racing nezvládl už na 15. RZ svůj vůz a po těžké havárii musel odstoupit. Na čele tak zůstal Petr Pajer s Jirkou Frištenským. Vše rozhodla nakonec 18. erzeta. Petr Pajer si už na přejezdu stěžoval na nefunkční chladič a měřeným úsekem projel doslova krokem. Do servisu mu navíc zbývaly dvě další RZ. Nakonec svou Ladu přivezl až k mechanikům, ale velká ztráta na každé RZ jej odsunula na konec výsledkové listiny. Jirka Frištenský měl rázem na prvním místě náskok přes půl minuty. Druhý za ním byl Míra Čech jen tři vteřiny před Karlem Nývltem. O další tři vteřiny zpět byl čtvrtý Michal Streit. Z této trojice po dalších kotrmelcích odpadl Míra Čech, který sice pokračoval v závodě, ale na boj o bednu už nemohl pomýšlet. O druhé místo se vedl urputný boj a téměř po každé RZ si oba jezdci vyměňovali pozice. Tím šťastnějším byl nakonec jezdec RBR Generation týmu a stříbrný věnec putuje ke Karlovi Nývltovi. Ještě více radosti ale panovalo ve stanu IF Motorsportu. Jirka Frištenský dovezl svou Fiestu do cíle a v garáži si může po zásluze připsat premiérové vítězství v Team Rally. Stupně vítězů doplnil Michal Streit a nepopulární brambory si odváží druhá posádka IF Motorsportu Míra Čech. Mezi pět nejrychlejších se výborným výkon ve druhé etapě dostal Libor Kračalík. Jen těsně porazil domácího Lukáše Hradila. Sedmý skončil Peter Lilge, osmý Martin Bíca a devátý Maritn Šindelář. Do desítky nejlepších se dostal i Honza Dobeš.

Tradičně nám na závěr zbývá skupina A8. Hodně svižně vstoupil do soutěže Leo Vonka z Frontlinu. První dvě RZ vyhrál a na sněhu se držel mezi nejrychlejšími třemi. Jak se dalo předpokládat, na sněhu byl vysoko i František Valenta. Jezdec Fusion Racingu je na sněhu jako doma a jen litoval, že není více zasněžených rychlostních zkoušek. Od sedmé RZ ale vládl startovnímu poli Láďa Barvík. Láďa nastoupil tradičně v modrožlutých barvách Anvelu a povedla se mu hlavně poslední sekce rychlostních zkoušek. Na blátivém povrchu ujel svým soupeřům a do druhého dne si vybudoval náskok 26 vteřin. Na druhém místě zakončil den František Valenta. Jen pozvolna se posouval pořadím Karel Kuncl, ale nakonec byl manažer RBR Generation týmu spokojen se třetím místem. Na Ferryho navíc ztrácel jen tři vteřiny a ve druhé etapě se dal čekat atak českobudějovického jezdce. Leo Vonka si také pochvaloval pozici po první etapě a čtvrté místo znamenalo letos nejlépe rozjetou soutěž. Půl minuty za ním uzavíral nejrychlejší pětici Ludvík Kala z Blue Devil. Ve druhé pětce se bojovalo hlavně mezi HSF a Montekem. Šesté místo pro sebe urval na poslední RZ Vašek Šourek před Martinem Bruderem. V těsném závěsu následovali Daniel Krčma a David Pelánek. Do desítky se vešel ještě jezdec Czech rally fans Tomáš Jarolímek.

Jak se dalo předpokládat, ve druhé etapě začal tlačit na pilu Karel Kuncl. Hned na první RZ dne si poradil s Františkem Valentou a posunul se na druhé místo. Na Láďu Barvíka mu chybělo něco přes půl minuty. Od 16. RZ vyhrál Karel pět RZ v řadě a rázem se ztráta na vedení smrskla na pouhé 4 vteřiny. Rozhodující útok přišel na 3. RZ, kde se Karel dostal do vedení. Na stejné rychlostce chyboval Leo Vonka a výborně rozjetá soutěž pro jezdce Frontlinu skončila odstoupením ze čtvrtého místa. Mimo trať se dostal i František Valenta a zpátky mu pomáhali až diváci. Ferry tím ztratil drahocenný čas a jednu pozici. Na posledních dvou zkouškách se už pořadí neměnilo. Karel Kuncl dotáhl stíhací jízdu ve druhé etapě až na vítězství a letos slaví už čtvrtý triumf. Bezpečně tak kraluje třídě A8. Láďa Barvík se musel spokojit s druhým místem. Nejlepší výsledek kariéry si připsal Ludvík Kala a pro tým Blue Devil vybojoval třetí místo. Nepopulární čtvrtá pozice zbyla na Františka Valentu. Výpadky soupeřů posunuly na konečné páté místo Martina Brudera z Monteku. Za ním se seřadili Dan Krčma z HSF a Tomáš Jarolímek. Druhý jezdec Monteku David Pelánek skončil osmý a až na devátou příčku se propadl ve druhé etapě Vašek Šourek. Na desátém místě skončil Michal Kučera z RBR Generation týmu.

Iridium rally si většina osádek a týmu pochvalovala. Nejvíce se dařilo Frontlinu, kteří získali 243 bodů a vyhoupli se do čela Team rally. Druhým nejúspěšnějším týmem byl IF Motorsport a pomyslný bronz si odváží Montek Motorsport. Hodně těžkou hlavu měli v RBR Generation týmu, kde kvůli administrativní chybě někteří jezdci neměli nominaci a tým zbytečně přišli o cenné body. I přesto jim patří v průběžném pořadí druhé místo před třetím Anvelem.

Team rally je ve své polovině a už nyní je možné odhadnout, kdo se popere o konečné vítězství. Další příležitost posbírat body budou mít všichni hned o prvním víkendu nového roku. První soutěž roku 2012 připravuje tým Fusion Racing a všichni se můžeme těšit na ty pravé zimní podmínky. Nezbývá než popřát za celý organizační tým Team rally hodně úspěchu v roce 2012 a těšit se na další napínavé souboje.

Ohlasy v cíli:

René Dohnal (5. místo WRC): fakt bomba, za poslední tři RZty mi potřetí zhasnul motor. Ještě, že je cíl. Nebýt docela povedené první etapy, tak bych v této absolutně vyhořel. Vůbec s nedařilo a nejraději bych na druhou etapu zapomněl. Jinak výsledek pěkný a držím 100 % dojetí do cíle.

Jan Morávek (4. místo S2000): ok super! Nemůžu být nespokojený! Cíl bez SR splněn a asi to bude zas brambora. Druhá etapa bez velkých chyba a projeta v klidu. Klidně bych ještě závodil. Bavilo mě to. Díky Iridiu za parádní textury i media servis byl jako loni perfektní!

Pavel Novotný (3.místo N4): poslední dvě total prodané. Dvě předešlé rány a odstoupení se mi pořád honily hlavou. Ale je to tam a to i bez trénování, bomba.

Jiří Frištenský (1.místo S1600): je to tam, životní TR dotáhla do zdárného konce. Fiha, ještě nedýchám. Jaké místo to nakonec bude už je jedno, cíl daný před TR je splněn a IF sakramensky zabojoval! Díky týmu za úžasnou podporu, Iridiu za nádherně připravený podnik a soupeřům za krásné a napínavé souboje.

Ludvík Kala (3. místo A8): uf, tak nečekaný konec. Cíl byl zkusit stáhnout Lea a udržet se před Václavem, což se nakonec povedlo. Díky mechanikům z Blue Devil týmu, kteří nastavili perfektní podvozek.

Výsledky Team Rally: http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=30

Komentářů celkem: 2
30. 12. 2011 11:451
0 0
Super počteníčko, díky. Jenom bych podotknul za chybku "Na sedmém místě zakončil den domácí Lukáš Hradil před Liborem Krajčíkem a Peterem Lilgem." - před Liborem Kráčalíkem, nikoli Krajčíkem. Jinak díky za tyto články! smajlík
30. 12. 2011 14:152
0 0
Honzo děkuji mco za tyhle články.. je to moc fajn počtení..
Jinak bych rád vyseknul klukům ve sk. S1600 poklonu.. letošní sezóna je neskutečný.. na každý závod se těším jako malej Jarda!
Do nového roku všechno nej.. Kizz-me WRT smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!