20. 9. 2005 00:00 − 2179× − 0

Agrotec rally Hustopeče 2005 startuje za necelý měsíc

Necelý měsíc zbývá do premiérové 1. Agrotec rally Hustopeče 2005. Pojede se sice poprvé, nicméně její tratě nejsou fandům soutěží neznámé. Vloni se na nich jela Agrotec rallyeshow Modřice.

Necelý měsíc zbývá do premiérové 1. Agrotec rally Hustopeče 2005. Pojede se sice poprvé, nicméně její tratě nejsou fandům soutěží neznámé. Vloni se na nich jela Agrotec rallyeshow Modřice. Letošní dvě z připravených tří rychlostních zkoušek však doznaly poměrně značných změn a vylepšení. Celkem se pojedou tři RZ dvakrát, tedy 6 RZ.

Letos je soutěž velmi kompaktní. Start i cíl je v Hustopečích, přičemž na všechny tři erzety je z tohoto jihomoravského města pouze asi deset km. Navíc veškeré předstartovní procedury budou probíhat v jediném areálu – v prostorách IVECO, které jsou součástí koncernu Agrotec. Tento areál se navíc nachází hned u sjezdu z dálnice Brno – Břeclav ( Bratislava), takže příjezd pro všechny bude zcela jednoduchý. Na stejném místě je umístěna také servisní zóna závodních vozidel a ředitelství. Místo startu a cíle (Dukelské náměstí) je vzdáleno od areálu IVECA pouze cca kilometr.

Soutěž nabídne téměř 70 km rychlostních zkoušek. Ta první, dlouhá 8 km, je prakticky stejná jako vloni a pojede se v okolí Velkých Němčic a Křepic. Zbývající dva úseky doznaly poměrně zásadních změn a hlavně byly prodlouženy. Přibylo zde hned několik velmi zajímavých pasáží, které se jistě budou líbit divákům i posádkám. Jedna ze zkoušek bude měřit téměř 12 km, druhá pak 15 km a nabídne hned dvakrát střídání povrchu – asfaltu a šotoliny, respektive nezpevněného povrchu.

Zajímavostí je, že celá soutěž vede zcela mimo obce a využívá především zemědělských komunikací. „Náročné bude především střídání povrchu na třetí erzetě v okolí Němčiček. Konkrétně zde dojde ke změně dokonce dvakrát,“ podotýká ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Mimochodem je to stejný Kouřil, který absolvoval velmi vážný karambol s Josefem Koukolou při Barum rally. Martin Rada, šéf místních pořadatelů, zase předvedl několik kotrmelců v Pačejově a poté mu jeho vůz shořel.

I pro tyto vlastní čerstvé zkušenosti jistě budou pořadatelé o to více dbát na zajištění bezpečnosti vlastní soutěže. Z bezpečnostních důvodů budou na trati v nejrychlejších místech zřízeny zpomalovací retardéry, převážně umělé ( 9 x) a jeden přírodní. Nejtechničtější je pak třetí RZ, kde je počítáno pouze s jediným retardérem.

Pořadatelé z Autoklubu Agrotec Hustopeče nebudou připravenou trať tajit a ani nepočítají s tím, že by programy na soutěž prodávali. Naopak. Mapky budou poskytnuty včas všem médiím (a internetovým serverům), která o ně projeví zájem, a programy budou již brzy a tedy s dostatečným předstihem k dispozici zdarma na benzínových pumpách v okolí centra soutěže.

„Soutěž jedeme jako kandidátský podnik pro pořádání sprintu MČR v již příští sezóně,“ doplnil Martin Rada. Do budoucna navíc není vyloučena ani večerní, či noční rychlostní zkouška přímo v ulicích města Hustopeče. Soutěž startuje v sobotu 15. října přímo z hustopečského náměstí.

Oficiální stránky : http://www.agrotecautoklub.cz/

AGROTEC RALLY HUSTOPEČE, 14. – 15. 10. 2005 RZ 1 Křepická

7,80 km, start RZ v 9:16hod
RZ 2 Uherčická 11,37 km, 9:39
RZ 3 Velkopavlovická 15,31 km, 10:12
RZ 4 Křepická 7,80 km, 11:51
RZ 5 Uherčická 11,37 km, 12:14
RZ 6 Velkopavlovická 15,31 km, 12:47

Délka celkem 68,96 km

Tisková informace 1. AGROTEC RALLYE 2005 č. 1

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!