Ondřej Plšek - eWRC.cz
6. 1. 2012 14:55 − 2506× − 9

FIA klade Mini podmínky

Světová organizace umožní Mini opožděnou registraci do mistrovství světa jen po splnění několika podmínek.

Tovární tým Mini se stále nezapsal do mistrovství světa 2012. Lhůta již vypršela, ale FIA hodlá dát týmu ještě jednu šanci. Musí ale splnit několik bodů, které jsou jasně stanoveny. Informuje o tom dnes rallye-magazin.de. Tým se tak musí zavázat minimálně k sedmi startům v MS 2012, dva z nich přitom musí být v zámoří. Dále musí s dodatečnou registrací souhlasit i týmy Ford a Citroen. V závislosti na počtu soutěží budou proporcionálně omezeny testovací dny a i počet náhradních dílů. A pokud Prodrive nebude tyto podmínky akceptovat, tak FIA neumožní registraci M2 týmů s vozy Mini.

Pokud jde o homologaci John Cooper Works WRC, hlavně v případě takzvaných žolíků, tak zde bude záležet hlavně na BMW. FIA záleží na tom, aby k homologaci došlo. Rozhodnutí má padnout na zasedání představenstva BMW, které se ale uskuteční až chvíli před Švédskou rally.

Tato nabídka od FIA je časově omezená, Prodrive má na reakci pouze několik dní času.

Komentářů celkem: 9
6. 1. 2012 22:161
0 0
Ti jenž pohřbívají rally si kladou podmínky.Co se dá dělat.smajlík
6. 1. 2012 22:402
0 0
Vlastně máš pravdu. Místo, aby nastavili lepší, ne tak ekonomicky přísná, pravidla pro registrace továren tak to musí řešit formou ústupků a výjímek a tím se stávají ovlivnitelnými ze strany dalších zůčastněných, protože tak vytvářejí precedens.
bdX
7. 1. 2012 12:503
0 0
Správně, čím míň soutěžících, tím lépe smajlík
7. 1. 2012 13:044
0 0
Máte pravdu pánové, poplatek 300.000,- Euro za registraci je likvidační. Závazek, že registrovaní pojedou celou sezónu se dvěma auty je rovněž likvidační. Že MS se jezdí i po světě, nejen v Evropě, je taktéž likvidační. Že na to jsou navázané další věci, jako třeba homologace, je také likvidační.
Ať se do MS pustí více vykuků typu Richardse, jezdí si jen kde oni chtějí, s kým chtějí a nejlépe s čím chtějí. To pak bude teprve ta správná podívaná a úroveň.
7. 1. 2012 14:475
0 0
milin60...tentokrat si dost mimo.
1. ani nie
2. ano
3. vzhladom na bod 2 ano
4. ano
5. kedysi stacilo zaväzne 7 pretekov a bolo 6 tovarni.

V skratke, vsetko co zaviedla FIA za posledne roky je super hoci efekt to ma likvidacny, milin60 ma pravdu, ostatni sme lietadla.
7. 1. 2012 16:186
0 0
Ano, máš opět pravdu. Všude ve sportu, v ligách, v šampionátech, na turnajích platí, že si přijde kdo chce, odehraje si zápas s kým chce, kde chce, kdy chce atd. Opravdu se tvými i některými dalšími názory zasvěcených znalců dobře bavím. smajlík
7. 1. 2012 16:467
0 0
smajlík Ano podme porovnavat futbal a rally. Vzdavam diskusiu s tebou, na tvoje prispevky prestavam reagovat. Zjavne si zasväteny viac, zijes v inej dimenzii, niekde kde su vsetci stastni ze maju na zaciatku roka v zozname MS 4 jazdcov a ze maju MS vsade vo svete, i ked sa prihlasi na pretek 30 posadok, a v okoli trati je nadherne prazdno smajlík

Naposledy, sledujem rally roky, od roku 2004 nebol zo strany FIA jeden jediny krok, ktory by rally pomohol. Od hansu, cez zakaz WRC v regionoch, povinne registracie, astronomicke pokuty, ukoncenia homologizacie S2000 a vymyslenia tried tak, ze sa v nich nevyzna ani Pan Boh. Vyvrat to.
7. 1. 2012 21:288
0 0
Pánové, dost, nehádejte se! Zamyslete se nad jednou věcí. Teď ponechme stranou zpávu, že MS je náhle bez promotéra. Každý "promotér" nějakého světového šampionátu, který za to platí velké peníze, chce garance kvality, nějaké kvality. Přece nebude pořádat soutěž MS, ve které mu pojede jako před 40 lety se občas stalo, pár místních a dva tři jezdci z toho skutečného světa. Proto se požadují závazné registrace! Tohle platí ve Formuli 1, tohle platí v MotoGP, tohle platí ve WSBK, tohle platí ve WTCC, ale tohle platí i ve světovém poháru v alpském i klasickém lyžování a tak dále a tak dále! Já si myslím, že to má logiku! Samozřejmě by měl promotér těm svým zapsaným na oplátku něco hodnotného poskytnout. Například v MotoGP to fungovalo vždy tak, že ti pořadatelé, kteří byli do kalendáře vybráni, museli zaplatit docela vysoký vstupní poplatek, Dorně patřila i v podstatě skoro všechna reklamní práva, televizní práva, ale Dorna garantovala, konkrétní startovní listiny, nejlepší piloty na světě, maximální šou a svým registrovaným týmům dokonce platila dost vysoké částky právě z těch vybraných peněz na provoz! A pokud se některý tým MotoGP dostal náhodou do potíží, Carmelo Ezpeleta dokázal uvolnit další peníze, nebo sám domluvit nějakého nového sponzora. Takhle by to asi mělo fungovat! Jak to bude dál, nikdo neví, krize je a bude...
7. 1. 2012 21:489
0 0
Pán Vrátil ja osobne ale pochybujem, ze v rally je mozne mat promotera na system MotoGP. Sam ste pisal, ze prenosy su nezaujimave pre skalnych, nieto pre beznych divakov. A logicky, ked je pretek nezaujimavy pre posadky, je v zaujme promotera aby sa teda organizoval inde, pripadne aby sa znizil pocet sutazi. Promotér v rally nie je v situacii ked je zaujem o start väcsi ako mozny pocet startujucich. Ma sa snazit, aby bol system v case ked zaujem nie je nastaveny tak, ze umozni co najsirsej komunite jazdcov ucastnit sa, nie ako dnes, ked sucasne pravidla funguju skôr ako redukcia.

Moj nazor na zakaz WRC v regionoch tu zaznel, dopisem, ze si viem predstavit ako mnoho jazdcov nema zaujem prenajimat si na jeden pretek WRC, s ktorym nikdy a prakticky nikde jazdit nemohol- o tychto jazdcov su startovky chudobnejsie.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!