Jiří Šteg - eWRC.cz
17. 1. 2012 08:25 − 3181× − 21

Změny v předpisech ve WRC pro rok 2012

FIA zavedla pro rok 2012 několik dalších změn, které podle jejího mínění mají zvýšit sportovní úroveň.

FIA zavedla pro rok 2012 několik dalších změn, které podle jejího mínění mají zvýšit sportovní úroveň, snížit náklady a přispět k lepšímu mediálnímu pokrytí. Její ustavičné kontroverzní zasahování do předpisů a dlouhodobá neschopnost prosadit smysluplným způsobem rally do televize zatím tomuto sportu neprospěly. Nechme se tedy překvapit, jak se tyto nové změny projeví.

Na šotolinových rally bude zavedena tréninková zkouška a kvalifikace pro jezdce priorit P1 a P2 (viz dále). Jezdci těchto priorit budou mít možnost v rámci dvou hodin dvakrát tréninkově projet vybranou trať kvalifikace. Poté bude následovat jeden měřený průjezd – kvalifikace. Ta bude oficiální součástí rally, ale její časy se nebudou započítávat do závěrečných výsledků. Dle pořadí kvalifikace si pak budou jezdci vybírat startovní pořadí do prvního dne samotné rally. Vítěz kvalifikace dostane možnost si zvolit jako první. Ti, kteří neabsolvují kvalifikaci, dostanou přidělené startovní pořadí dle pořadí, v jakém ji měli odjet avšak po všech, kteří kvalifikaci dokončili. Ve zvoleném pořadí budou vyjíždět na trať až do prvního přeskupení, ze kterého se bude vyjíždět podle pořadí v předcházející sekci. Kvalifikace se bude měřit na tisíciny vteřiny. Na asfaltových rally musí jezdci priorit P1 a P2 povinně absolvovat shakedown resp. trénink v rozsahu alespoň 4 jízdy během čtyřhodinového programu. Do rally však budou startovat podle průběžného pořadí v mistrovství světa.

Power Stage se bude stejně jako šotolinová kvalifikace měřit na tisíciny vteřiny a do jejího času se budou započítávat všechny případné penalizace, např. za předčasný start. Power Stage se mohou i nadále zúčastnit pouze jezdci oficiálně klasifikovaní v rally. Pokud bude Power Stage zrušena před tím, než ji absolvují všichni jezdci priorit P1 a P2, nebudou za ni přidělovány dodatečné body.

Pokud to bude uvedeno ve zvláštních ustanoveních, posádky, které odpadly v průběhu jakékoliv sekce, mohou nastoupit do etapy následující po příštím nočním přeskupení. Revoluční změnou je změna názvu: toto pravidlo se již nejmenuje Super Rally, ale Rally 2. Pro rok 2012 je omezen počet pneumatik resp. jejich výměn během rally. Výměn smí být během rally maximálně sedm a měněno může být pokaždé pouze 5 pneumatik. Odpadá tedy možnost vézt dvě náhradní kola. Pro trénink resp. kvalifikaci nebo shakedown je povolena jedná dodatečná sada o pěti pneumatikách.

Každý tovární tým smí použít pro každý vůz maximálně tři motory na sezonu. Nebyla by to ovšem FIA, aby nezajistila nějaká ta práva svým byrokratům. Každému týmu může být v případě podrobného a řádného zdůvodnění povolena jedna výměna navíc…

Nově budou rozdělovány jezdecké priority. Prioritu P1 obdrží jezdci WRC nominovaní na body nebo přihlášení oficiálně registrovaným výrobcem resp. týmem. Stejnou prioritu obdrží jezdci, kteří se umístili v předchozích dvou letech mezi prvními deseti v klasifikaci jezdců nebo jsou mezi prvními deseti v průběžném aktuálním pořadí. Prioritu P2 obdrží jezdci vozů WRC, kteří v minulých dvou letech vyhráli SWRC, PWRC nebo WRC Akademii a ti, kteří byli vybráni pořadatelem a jejichž priorita P2 byla doporučena jejich mateřskou ASN. Konečně prioritu P3 obdrží jezdci startující v SWRC, PWRC nebo WRC Akademii případně jezdci tříd 2 resp. 3 vybraní pořadatelem, jejichž priorita P3 byla doporučena jejich mateřskou ASN.

Jednotlivé rally mohou proběhnout na různých površích, avšak změna povrchu může následovat pouze po velkém nočním servisu.

A konečně zásadní novinka, která jistě významným způsobem přispěje stejně jako všechny předchozí k lepšímu mediálnímu pokrytí WRC: Oba jezdci musí mít během celé rally platný řidičský průkaz.

Komentářů celkem: 21
kib
17. 1. 2012 23:2721
0 0
Podle mě je možné vézt s sebou klidně dvě rezervy, akorát jedna musí zůstat stejná jako v předchozí rundě.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!