Mountain Rally Norway – komentář

Nejlepší vstup do nového ročníku domácího mistrovství zažil úřadující šampión IRC za volantem Škody Fabia Super 2000.

Jak jsme vás již informovali během minulého týdne, v sobotu odstartovala nová sezóna norského šampionátu. Na start Mountain Norway Rally se nakonec nedostavil Eyvind Brynildsen, takže se boje o čelo výsledkové listiny měly odehrát mezi dvěma borci se Super 2000, dvěma s produkčními Imprezami, jedním s WRC a jedním s RRC. Soutěž se samozřejmě jela na sněhem zavátých cestách, celkem bylo na programu 6 RZ o délce 81 kilometrů.

Nejlepší vstup do nového ročníku domácího mistrovství zažil Mads Østberg, jehož stáj Adapta pro tento rok rozšířila svůj vozový park o Ford Fiesta RRC právě pro účely startů v národních šampionátech. Tento speciál si zatím během loňského roku vyzkoušel pouze Polák Michal Solowow a rychle se zase vrátil k osvědčené Fiestě Super 2000. Převaha klasických dvoulitrů se ukázala i v Norsku, a sice na druhé zkoušce. V té zajel o 5,3 sekundy rychlejší čas úřadující mistr IRC Andreas Mikkelsen.

Škoda Fabia Super 2000 odjela nejrychleji hned záhy i třetí a čtvrtý test, což mladíka ve službách Volkswagenu vyneslo o 8,4 sekundy do vedení soutěže. Østberg musel čistit trať a navíc se nevyhnul jezdecké chybě a následnému přetočení. V RZ 5 sice dokázal pilot Fiesty kontrovat, ale do závěrečné zkoušky šel i tak s velkým mankem 6,8 sekundy. Mikkelsen se už chyby jako v předešlé části soutěže, kdy se stejně jako jeho soupeř přetočil, nedopustil a dojel si pro vítězství v první norské soutěži letošní sezóny. Jeho převaha v cíli mohla být větší, kdyby si při výjezdu z jednoho servisu nezapomněl zapnout světla a na jeho kontě nepřistála desetisekundová penalizace.

Za bojující dvojici o vítězství se na začátku soutěže zařadil Marius Aasen s Fordem Fiesta Super 2000. Jeho jízda soutěží ale nebyla zrovna dlouhá, neboť jej na čtvrtém testu vyřadila porucha vodní pumpy. Stejně tak se kvůli poruše techniky cíle nedočkal ani Svein Frustøl s Focusem WRC. Mezi produkčními vozy se na začátku soutěže ujal vedení Anders Grøndal se Subaru Impreza Sti. Druhé polovině rally ovšem kraloval Sveinung Bieltvedt s obdobným vozem a i přes poruchu interkomu v samém závěru si dojel pro vítězství.

Pořadí v cíli:
1. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N) Škoda Fabia S2000 44.11,5
2. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S) Ford Fiesta RRC +7,2
3. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) Subaru Impreza WRX STI +2.38,8
4. Anders Grøndal/Trond Svendsen (N) Subaru Impreza WRX STI +2.52,4
5. Bernt Kollevold/Ove Johnny Andersen (N) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.31,2
6. Peder Økseter/Stig Rune Skjærmoen (N) Subaru Impreza WRX STI +3.37,3
7. Trond Sveinsvoll/Otto Øvestad (N) Subaru Impreza WRX STI +4.24,4
8. Geir Helge Frøslid/Ragnar Engen (N) Subaru Impreza WRX STI +5.42,7
9. Petter Rolfsen/Anders Kjær (N) Ford Fiesta R2 +6.20,8
10. Petter Kristiansen/Ole Kristian Brennum (N) Škoda Fabia R2 +6.37,6
Komentářů celkem: 1
17. 1. 2012 19:26
0 0
Koukám jak hloupej...Anders Kjaer a Stig Rune Skjaermoen místo za volantem čtou noty smajlík Výborně opět Sveinung Bieltvedtsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!