Výlet z trati znamenal citelnou ztrátu

Česká posádka zaznamenala citelnou ztrátu hned v úvodu soutěže – RZ2 Burzet.

Jezdec Czech Ford National Teamu Martin Prokop debutuje při Rallye Monte Carlo 2012 za volantem speciálu Ford Fiesta RS v nejprestižnější kategorii WRC. Zatím mu společně s novým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou patří 13. místo.

Česká posádka zaznamenala citelnou ztrátu hned v úvodu soutěže – RZ2 Burzet. V polovině zkoušky vyletěla jejich fiesta z trati a výsledkem byl 36. čas se ztrátou více než 4,5 minuty.

„Průběh úvodní etapy byl náročnější než jsem si představoval v nejhorších snech. Už úvodní vložka znamenala hodně těžký vstup do závodu. Ve volbě pneumatik jsme vsadili na jistotu a zvolili super měkký slick. Michelin nám však nedal před startem vůbec žádnou gumu na test, a tak se brzy ukázalo, že naše volba nebyla optimální. Pneumatika nefungovala při teplotách kolem nuly optimálně, auto se těžko řídilo, na suchu klouzalo ještě víc než na mokru. Něco jsme ztratili, ale byli jsme rádi, že jsme byli v cíli extrémního testu,“ řekl Martin Prokop.

„Přestup do WRC byl strašně těžký. Trénink jsme absolvovali na suchu, nyní byla část dopolední sekce pod sněhem. Podmínky nebyly vůbec konstantní. Jedna zatáčka byla suchá, další třeba na sněhu a zase se to opakovalo. První erzeta byla vůbec těžká i na čtení, musel jsem se vyrovnávat nejen s rychlostí WRC, ale také novým rozpisem,“ doplnil Zdeněk Hrůza.

„Do druhé vložky jsme vyrazili s hroty na přední nápravě. Když jsme přijeli na první sníh, cítil jsem se za volantem dobře, a tak nějak zkusil závodit. Ale v jedné zatáčce jsem byl delší a hrozil náraz do mostku přední částí fiesty. Proto jsem tomu pořádně naložil, abych se nárazu vyhnul, což se povedlo. Bohužel energie byla tak velká, že fiesta šla do hodin, a v úzkém místě jsme spadli v protisměru do příkopu. Auto bylo hodně hluboko a už mě napadaly černé myšlenky. Naštěstí tam bylo hodně lidí a během tří minut nám pomohli dostat auto zpět. Burzet byl opravdu šílený. S tak rychlým autem a jen s jednou správně obutou nápravou to byla obrovská zkušenost,“ popsal smolný incident jihlavský jezdec.

Ani tato ztráta s posádkou Czech Ford National Teamu nezatřásla, ve druhé sekci opakovaných průjezdů zajela dva dvanácté časy.

„Podmínky byly odpoledne přece jen trochu snazší, navíc jsme měli po celý den skvělé informace od našich špionů Štěpána Vojtěcha a Zdeňka Jurky. Jeli jsme tvrdší gumy i nastavení, vyplatila se nám i volba hrotů do kříže v RZ4. Celkově jsme se pěkně svezli a z jízdy jsem měl mnohem lepší pocit než by se mohlo zdát z dosahovaných časů. Stále hledám limit auta, kde jak mohu jet. To bude chvíli trvat než si návyky zcela osvojím. Prostě pravá čtyřka naplno ve dvoutisícovce už nelze jet obdobně s WRC…,“ naznačil Martin Prokop.

„Monte je hodně zrádné. Samozřejmě koukáme na časy, ale důležitější je najet co nejvíce kilometrů a nejlépe dojet až do cíle. Nechtěl jsem dnes nic vyvést třeba jako Jari-Matti Latvala nebo Thierry Neuville. To by pro nás byl konec, člověk to musí mít na paměti. Nemůžeme jít cestou hop nebo trop, proto i dále chceme jet na jistotu. Ale to jsme si říkali i dnes a stejně jsme byli venku. Prostě na Monte člověk nikdy neví,“ uzavřel jezdec Czech Ford National Teamu.

Komentářů celkem: 5
19. 1. 2012 07:29
0 0
Držím palce.
19. 1. 2012 07:50
0 0
No na sehrání nové posádky si kluci vybrali tu nejlepší soutěž..nejlíp se naučíš plavat, když Tě hodí do vody..tak ať se kluci neutopítesmajlík
19. 1. 2012 07:56
0 0
..a momichodem jsem v článku našel vysvětlení, proč mne v pondělí v mém starém quattru na krásně zimním Zásklalí brzdilo Stěpánovo Evo..kocour nebyl doma a myši jeli hoodně opatrněsmajlík
19. 1. 2012 08:46
0 0
Držím palce jenom z videa je vidět že to na těch stezkách je těžký pro ,,všechny,,sezona je dlouhá.
19. 1. 2012 09:08
0 0
držím palce a přeji at nazbíráte zkušenosti.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!