20. 1. 2012 14:18 − 2264× − 14

Pořadatelé: Tak dlouhé Monte byla chyba

Roztažení soutěže do šesti dnů prý byla chyba a pro příští rok se zase bude zkracovat. To je alespoň závěr samotných pořadatelů.

Roztažení soutěže do šesti dnů prý byla chyba a pro příští rok se zase bude zkracovat. To je alespoň závěr samotných pořadatelů.

Tak dlouhá soutěž se podle nich promítla do nižšího počtu startujících. "Budeme hledat nový formát pro příští rok," přiznal Michel Ferry z monackého autoklubu. "Pro amatéry je to moc dlouhá soutěž a bez amatérů to není pořádné Monte Carlo. Budeme muset najít řešení, protože věnovat speciální den shakedownu i power stage je prostě moc."

Prezident FIA Jean Todt ale jejich vizi nesdílí. "Loni jelo na Monte Carlo Historic Rally 320 posádek, trvalo to 2 týdny, jela se hvězdicová jízda z Marakéše nebo Stockholmu. Když jsem se ptal posádek, tak z toho byly nadšené. Teď, když se soutěž MS protáhne na více než tři dny, už jsou stížnosti. Je třeba najít nejlepší řešení, ale to spočívá v tom, že bude mít každá soutěž svého ducha."

Komentářů celkem: 14
20. 1. 2012 14:43
0 0
Tak třeba já skutečně kvůli té letošní délce nejedu... Jsou to min. dvě noci ubytování navíc, plus kilometry x benzin,pneu, strava a další náklady na tým aj. Proti loňsku cca 200,000 Kč rozdíl...
20. 1. 2012 14:46
0 0
Tak to má Jean pravdu, že by měla mít každá soutěž svého ducha. Protože z toho těží Monte, Acropolis, těžilo RAC a taky San Remo. Jenže některé už toho ducha díky prosazeným regulím pozbyly.Všichni si zvykli na třídenní sprinty a cokoli velmi jiného je teď problémové. Bude mít Jean spoustu práce, pokud to chce vést směrem, který naznačil.
20. 1. 2012 14:59
Upraveno 15:00
0 0
J.Todt plete hrušky s jablky,pro mnohé historiky je historické Monte jediná akce v roce, něco jako dovolená,pro účastníky MS je skoro 6-ti denní soutěž zbytečný opruz,který je i nebezpečný viz dnešní harmonogram,ráno 2 RZ za sebou a pak skoro 6 hodin pauza,tedy 3 rychlostky za den.Navíc je rozdíl hrkat se v závodničce se sekvencí, kdy je problém přejet město a jet ve starém autě, které jakžtakž připomíná sériovku.
Doba je jinde a J.Todt akorát pokračuje/ což je ve FIA tradice/ v totálním nepochopení okolního světa a potřeb rallysportu.
V.Štajf to napsal velmi správně.
20. 1. 2012 15:01
Upraveno 15:02
0 0
Bohužel, se zvýšením počtu dní se úměrně zmenšil i počet RZ za den. Takhle uměle natažená délka soutěže je skutečne zbytečná smajlík Jó kdyby narostla i délka soutěže, denně se jelo 8 RZ a sem tam nějaká noční, to by pak byl parádní návrat ke klasickému pojetí rally.
20. 1. 2012 15:37
0 0
kdyby se denně jelo 8RZ, tak těch amatérů pojede ještě míň
20. 1. 2012 15:51
Upraveno 15:52
0 0
Další rozdíl je v tom, když to vloni a předloni bylo "jen" IRC, tak jsme mohli jet obyčejný benzin od pumpy. Dnes, když v autě nemáme sériové hrdlo nádrže, ale tankovací FIA ventily, museli bychom jet jejich světový benzin za 6,50 EUR/litr. Letos jsou vložky víceméně stejné jako vloni. Ale např. první den není mezi sekcemi servis ve městě Vals-Les-Bains, což bylo mezi erzetami, ale jede se cca 70 km do Valence do servisu a pak zpátky na rundu. Nesmyslně natažené přejezdy pak stojí nejen čas, ale i prachy. A Todtův komentář vypadá, že to s ním jde dost z kopce, asi je už senilní... Historic Monte je úplně o něčem jiném, skutečně skvělý výlet pro historiky a kdyby trval o dva dny dýl, tak by určitě všichni stejně jeli. Srovnává naprosto nesrovnatelné.
20. 1. 2012 17:21
0 0
Nevím, proč chce Todt i pořadatelé vymýšlet už vymyšlené, vyzkoušené věci. Ano vývoj má jít dopředu, ale musí to míti smysl. Ne jít někam za každou cenu, a potom brečet, že to byla slepá ulice...
20. 1. 2012 17:32
0 0
Vojta Štajf má ve všem,ale ve všem pravdu.Zrušily se klas.WRC,že jsou drahá a že se musí šetřit.Nyní udělají 6ti dení soutěž a ke všemu ještě zrušejí možnost návratu do druhého dne-myslí tím do klasifikace-padlý na hlavu.Samozřejmě jsou tam ještě další věci ,které tuto soutěž řádně prodražily.To samé je padlý na hlavu,předpis o množství testování vývoje vozu,který znemožnil start Ogiera v rámci SVRC.
Podotýkám,že jsem na rozdíl od Vojty Štajfa jen fanoušek rally,ale dlouholetý.
20. 1. 2012 18:04
0 0
Tak náhodně sem si dal Monte 1990. 5 dnů.S tím, že jeden se startoval až večer a jezdci měli skoro celý den ,,volno". Ale přijde mě, že ten harmonogram má smysl oproti letošnímu. Spíš by mě zajímalo ale jak to vyšlo celkově a kolik by to bylo dneska.
20. 1. 2012 18:44
0 0
Jenže v roce 1990 se neregistrovaly týmy, ale jen výrobci... Body tedy získávaly, krom Lancie, Mazdy, Fordu, třeba i Renault, BMW a Audi, které v té době nebyly továrními týmy... Celkově ta soutěž měla své kouzlo a většině jezdců nevadila ani ta finanční náročnost... Dnes stojí pronájem kvalitní techniky nehorázné peníze, což vedlo k odchodu několika legendárních značek, navíc předpisy mají jepičí životnost a značky se do nejistoty hrnout nebudou...
20. 1. 2012 21:20
0 0
Je to rozhodně nesmysl. Návrat ke starým vytrvalostnějším soutěžím by se mi líbil (kdyby na to byly prachy), ale uměle natahovat kilometry do pěti dnů, když se to dá odjet za tři, postrádá smysl. Alespoň že to uznají...
21. 1. 2012 00:17
0 0
je to hezký formát, pro jezdce dost náročný. ale ta bezpečnost na tratích! smajlík ale to už asi k RMC patří ..
21. 1. 2012 20:46
0 0
Osobně by se mi líbilo neprotahovat soutěže, ale zařadit víc nočních RZ. Pokuď vím, dřív se jezdilo v noci ,,immerwere,, smajlík
21. 1. 2012 21:47
0 0
Ravil: S tůbezpečností souhlasím. Diváci stojící na trati mě přijde celkem jako nezvládnuté od pořadatele. A v některých zatáčkách stojija a obyčejní smrteníci vez nesmrtelných vest v dost divných místech. Na pitomém českém sprtintu nebo rallyshow by to pořadatel nepovolil.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!