21. 1. 2012 18:43 − 2462× − 0

Riihimäki Ralli – komentář

Do finského šampionátu se letos vrátila Riihimäki Ralli, která tím zvýšila počet svých odjetých ročníků na osmatřicet.

Do finského šampionátu se letos vrátila Riihimäki Ralli, která tím zvýšila počet svých odjetých ročníků na osmatřicet. Po delší době tak finská sezóna neodstartovala na tradiční Arctic Lapland Ralli. Co se však od loňska nezměnilo, s číslem 1 do nového ročníku nastoupil jako úřadující mistr Juha Salo za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. Stejně jako vloni bude jedním z jeho hlavních soupeřů v boji o titul talentovaný mladík za volantem Subaru Impreza Sti z dílen Tommiho Mäkinena. Joonase Lindroose ovšem v kokpitu tohoto speciálu vystřídal Mikko Pajunen. Tradiční finskou baštu produkčních vozů se tento rok pokusí porazit nováček za volantem Fordu Fiesta Super 2000 mladík Esapekka Lappi.

Úvodní rychlostní zkouška nové sezóny se odehrála na hipodromu v Riihimäki a nejrychlejší čas v jejím průjezdu zaznamenal Salo. Sedm desetin však byl příliš malý náskok na to, aby dokázal jezdce Mitsubishi udržet druhý den, kdy musel ostatním čistit zasněženou trať, ve vedení. Lappi na trať vyrážel až jako pátý, takže měl stopu důkladně pročištěnou a tuto nespornou výhodu přetavil v posun do čela soutěže. Na třetí zkoušce zajel nejlépe pro změnu Pajunen a i on začal dotírat na druhého Sala.

Úřadující finský mistr zabral a ve čtvrtém testu dokázal umazat díky nejrychlejšímu času část svého manka. Na vedoucího borce s Fiestou to ale dělalo jen 3 desetiny, takže významnější byl Salův odskok od třetího Pajunena. Pak ovšem přišel důležitý moment, neboť v RZ 5 Lappi zachyboval, skončil s Fiestou na deset sekund mimo trať a přišel o svou vedoucí příčku. Dramatický průběh soutěže se tím jen potvrdil a před závěrečnou dvojicí zkoušek se znovu na první pozici vyhoupl mladík s Fordem.

Ostřílený borec za volantem Lanceru nehodlal zahodit flintu do žita a chtěl dát vše do dlouhé předposlední zkoušky. Volba gum pro závěrečnou sekci Salovi ale vůbec nevyšla, takže nebylo divu, že oba závěrečné testy prohrál. Třetí Pajunen v poslední zkoušce urval páku řazení a v cíli mohl být rád za udržení bronzové příčky. Pro senzační vítězství si dojel mladík debutující za volantem Fordu Fiesta Super 2000 Lappi a skvěle tak vstoupil do své první velké sezóny na národní úrovni.

Pořadí v cíli Talotekniikka Ralli:
1. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN) Ford Fiesta S2000 51.47,0
2. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +12,9
3. Mikko Pajunen/Kaj Lindström (FIN) Subaru Impreza WRX STI R4 +28,3
4. Joni Nikko/Jarno Ottman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.02,2
5. Jukka Korhonen/Mikael Korhonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.10,9
6. Jussi Tiippana/Henri Arpiainen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.27,0
7. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +1.33,1
8. Kari Ali-Rantala/Ossi Lehtonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +3.03,3
9. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.19,7
10. Arto Juolahti/Pentti Tiainen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.31,4

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama