23. 1. 2012 12:14 − 2700× − 19

Martin Rada: Vítězství na Monte se nemusí opakovat

Třetí start na Rallye Monte Carlo znamená pro Martina Radu pokračování úspěšné tradice.

Třetí start na Rallye Monte Carlo znamená pro Martina Radu pokračování úspěšné tradice. Jezdec Agrotec racing teamu dojel potřetí zdárně do cíle náročné soutěže, bonusem je nejlepší výsledek jeho kariéry. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem a osvědčenou Alfou Romeo zvítězil ve třídě 8.

Závěr soutěže obsahoval známé testy nad Monakem. První obsahoval přejezd slavného průsmyku Col de Turini (ccm 1600 m.n.m.), cíl druhé vložky zavedl posádky z Lantosque do Luceramu. Konvoj zbylých posádek absolvoval oba testy dvakrát.

„Závěr závodu jsme už absolvovali s vidinou náskoku, ale i s mírným handicapem. Popravdě jsme nepočítali s tím, že bychom na Monte použili tvrdý slick, a tak jsme ho neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a už na Col de Turini byl vždy problém s její funkčností. Za tohoto stavu pneumatiky hodně klouzaly, čemuž jsme museli vždy přizpůsobit závěr vložky a druhý test. Podobné podmínky jsem na Col de Turini ještě nezažil,“ řekl Martin Rada.

Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla dnešní Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.

„Nejtěžší z mých startů na Monte byl asi ten první, kdy se jelo nejvíce na sněhu. I když třetí den a druhá vložka v úvodní etapě byly též hodně složité.“

„Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte má stále obrovský zvuk,“ zhodnotil Martin Rada.

Nováčkem na Monte nebyl ani jeho spolujezdec Jaroslav Jugas. „Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavností vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu,“ doplnil zlínský navigátor.

Komentářů celkem: 19
23. 1. 2012 14:11
0 0
Gratulace k vykonu,jeto prezentace,,čehunu a moravanu,,až nikdo nepojede nebudou mit do koho remcat.smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
24. 1. 2012 09:09
0 0
nevým jak těžké jsou podmínky se na monte dostat ale rad bych tam viděl Pecha,Valdu atd. vždyt na to mají.
24. 1. 2012 09:10
0 0
Jinak Pane Rado velká gratulace .
smajlík
25. 1. 2012 09:04
Upraveno 09:05
0 0
Gratuluji, za ty peníze to na konec tedy stálo za to, jak koukámsmajlík Zážitky nám nikdo nevezmesmajlík
Jinak malé OT. Udivuje mne neadresnost některých diskutérů (nehledě na gramatiku)viz Ross005. Myslíš si,že nato Pech,Valda atd mají? No možná,že pokud rozbiješ prasátko a přispěješ jim,tak je tam také uvidíšsmajlík

Mimochodem,díky i sponzorům Agrotec racing teamu za to,že jsme mohli vidět vaši alfičku na této slavné soutěžismajlík
26. 1. 2012 13:01
0 0
Som dnes zistil ze Ste brnensky tým smajlík Som siel okolo, ked ste Alfu vykladali smajlík Gratulujem k výsledku smajlík
29. 1. 2012 19:21
0 0
Na to, že jel RMC již potřetí, si měl vybrat jiné auto a prezentovat se skutečně hodnotným výsledkem. Tohle je pouze statistický počin.
29. 1. 2012 19:48
0 0
A není nám jedno, kdo, kde a s čím jede? Možná bychom jim měli kecat i do velikosti ponožek a druhu toaletního papíru, ne?smajlíksmajlík
29. 1. 2012 21:23
0 0
Řek bych, že Martin Rada jel potřetí Rallye Monte Carlo, což je na české poměry docela pecka a odjel toho dost a dost! Není nějaký "čičmunda", který umí jen tlachat...smajlík
29. 1. 2012 23:07
0 0
Jet 3x monte je pecka, ale zcela - s ohledem na výsledek v tomto případě - opravdu ZCELA vyčpělá. Netlachám, jenom komentuji z mého pohledu. Spolujezdec určitě ví, o čem mluvím. Znám jej osobně a velice si jej vážím a vyzná se. Ale dosáhnout na výsledek v monte je opravdu téměř nadlidský výkon. To snad ani není standardní rally (proto je rMC tak démonicky přitažlivé...). Ale když se do toho nehrnou ani naše špičky..? Jsou prozíraví a VÍ..! Nejvíc myslím Jenda Tománek. Dovolím si tvrdit, že tomuto komentáři by se snad ani neusmál, spíš blahovolně by pokýval......ano, je to možné oslavovat i takto smajlík
30. 1. 2012 00:10
0 0
Naštěstí jezdí Martin Rada dá se říct pro radost a nemusí se žádným čičmundům zodpovídat... smajlík A já mu v tom nejlepším slova smyslu závidím, protože si po zbytek života může kdykoliv hrdě říct, jel jsem Monte Carlo... To si asi ten čičmunda říct nemůže... smajlík On asi ani netuší, že v tom rallyesportu a nejen na Monte Carlu je těch "Radů" nesrovnatelně víc, než těch Loebů, nebo Latvalů... Díky bohu... Jinak by ten sport stál úplně za prd... A dokončit takto těžké Monte Carlo, jako soukromník a s malým vozem, to je opravdu hodnotný výsledek, který je třeba ocenit a pochválit! smajlík
30. 1. 2012 01:08
0 0
Josefe, rMC jsem nejel. Jel jsem jiné, kterýchž renomé jsou (téměř) srovnatelné. Soukromník/nesoukromník, slepý mezi jednookými králem. Nic víc, nic méně. Jean Ragnotti jede jako předjezdec a moc vaty si tam nenechává... Žužlat si (sorry, vrkat) po trati rMC, to snad do cíle dojede i Maňa z Horní Dolní. Mazáci ženisti mě kdysi za opasek přenesli jeřábem přes Ohři a taky netvrdím, že jsem ji (tu Ohři) ztek vlastními silami. Ale v konečném výsledku - dá se říci - jsem se na druhou stranu dostal smajlík
30. 1. 2012 07:56
0 0
čičmunda: Víte,je jasné, že jenom zajistit logisticky,časově a finančně je to od M .Rady velmi dobrý výkon.A dle mne jel velmi hlavou,rozbít auto na 2 či 5 .RZ a pak ho nemuset opravovat za vlastní je samozřejmě hodné chvály a obdivu, jaký je to pak střelec....
Já hodnotím i tu odolnost, s jakou posádka absolvovala mnohadenní soutěž ,když vím, jak já jsem k.o. i po sprintu...
A vzpomínám si, jak jeden náš absolutní mistr republiky vyjel ukazát své umění s WRCem na soutěž do Francie,tedy stejným autem jako ostatní , na v podstatě stejné silnice jako na RMC,dostal myslím 12 minut/ na suchu/ a bylo vymalováno...ale u nás je to špička,že.....
smajlík
30. 1. 2012 09:10
Upraveno 09:14
0 0
to Vrátníček: Logistika? Ano, je to náročné! Času na seznamovací jízdy v MS je opravdu velmi málo. Příp. porucha trénovacího auta se může vyvrbit v docela velký problém. Nikoho nezajímá, proč nestíháš. Ale určitě to není za vlastní, to snad v MS ani nejde.
A ta zmiňovaná odolnost? Středomořské pobřeží a přilehlé oblasti jsou tak zamotané, že kdo nepošetří brzdy, dojíždí dlouhé RZ už jenom na ručku. To jsou ty zkušenosti. Zmiňovaný Mistr takto nedopadl jenom on sám (tuším, že zmínka byla o Pechovi jr.), Kresta si to kdysi prožil v Sanremu s peugeotem od Boziana..... Ale když už tam jedu potřetí, sakra, to už chci něco zajet, aby nějací čičmundi blbě nerejpali...
30. 1. 2012 09:21
0 0
Ale on zajel a vyhrál třídu. Že tam jelo málo posádek,to už není jeho problém. A když s tímhle autem pravidelně startuje již delší dobu,určitě qůli Monte nemá důvod nic měnit.smajlík
31. 1. 2012 14:22
Upraveno 14:24
0 0
Maestro,v brně probíhaly jen tiskovky,jako tým jsou z Hustopeč u Brna smajlík,já snad jen dodám že startovné pro třídu 8 bylo 3500 euro,a pro WRC prej 35000 euro,jen tak aby ste tušili že jet monte s S2000 nebo WRC už opravdu není až tak levné..Gratulace k vítězství a díky za Monte Carlo cedulku smajlík.
31. 1. 2012 14:44
0 0
Dik za info smajlík 35 000 euro ? neverim, to je neskutocne silena palka
31. 1. 2012 14:59
0 0
blaha.48: Díval jsem se do propozic RMC a žádná taková částka jako 35.000,- Eur tam není... Tak nevím... Jestli to není registrace u FIA na celou sezónu...
31. 1. 2012 15:03
0 0
oprava: Těch 35.000,- Eur je za tovární tým (2 vozy), který je zapsán do mistrovství světa a chce bodovat...
31. 1. 2012 15:15
0 0
aha tak to se omlouvám...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!