Martin Rada: Vítězství na Monte se nemusí opakovat
Třetí start na Rallye Monte Carlo znamená pro Martina Radu pokračování úspěšné tradice. Jezdec Agrotec racing teamu dojel potřetí zdárně do cíle náročné soutěže, bonusem je nejlepší výsledek jeho kariéry. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem a osvědčenou Alfou Romeo zvítězil ve třídě 8.
Závěr soutěže obsahoval známé testy nad Monakem. První obsahoval přejezd slavného průsmyku Col de Turini (ccm 1600 m.n.m.), cíl druhé vložky zavedl posádky z Lantosque do Luceramu. Konvoj zbylých posádek absolvoval oba testy dvakrát.
„Závěr závodu jsme už absolvovali s vidinou náskoku, ale i s mírným handicapem. Popravdě jsme nepočítali s tím, že bychom na Monte použili tvrdý slick, a tak jsme ho neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a už na Col de Turini byl vždy problém s její funkčností. Za tohoto stavu pneumatiky hodně klouzaly, čemuž jsme museli vždy přizpůsobit závěr vložky a druhý test. Podobné podmínky jsem na Col de Turini ještě nezažil,“ řekl Martin Rada.
Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla dnešní Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.
„Nejtěžší z mých startů na Monte byl asi ten první, kdy se jelo nejvíce na sněhu. I když třetí den a druhá vložka v úvodní etapě byly též hodně složité.“
„Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte má stále obrovský zvuk,“ zhodnotil Martin Rada.
Nováčkem na Monte nebyl ani jeho spolujezdec Jaroslav Jugas. „Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavností vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu,“ doplnil zlínský navigátor.
Jinak malé OT. Udivuje mne neadresnost některých diskutérů (nehledě na gramatiku)viz Ross005. Myslíš si,že nato Pech,Valda atd mají? No možná,že pokud rozbiješ prasátko a přispěješ jim,tak je tam také uvidíš
Mimochodem,díky i sponzorům Agrotec racing teamu za to,že jsme mohli vidět vaši alfičku na této slavné soutěži
Já hodnotím i tu odolnost, s jakou posádka absolvovala mnohadenní soutěž ,když vím, jak já jsem k.o. i po sprintu...
A vzpomínám si, jak jeden náš absolutní mistr republiky vyjel ukazát své umění s WRCem na soutěž do Francie,tedy stejným autem jako ostatní , na v podstatě stejné silnice jako na RMC,dostal myslím 12 minut/ na suchu/ a bylo vymalováno...ale u nás je to špička,že.....
A ta zmiňovaná odolnost? Středomořské pobřeží a přilehlé oblasti jsou tak zamotané, že kdo nepošetří brzdy, dojíždí dlouhé RZ už jenom na ručku. To jsou ty zkušenosti. Zmiňovaný Mistr takto nedopadl jenom on sám (tuším, že zmínka byla o Pechovi jr.), Kresta si to kdysi prožil v Sanremu s peugeotem od Boziana..... Ale když už tam jedu potřetí, sakra, to už chci něco zajet, aby nějací čičmundi blbě nerejpali...