Qatar International Rally – komentář

Mistrovství středního východu odstartovalo stejně jako v uplynulé sezóně podnikem na území Kataru.

Nasser Saleh Al-Attiyah se po smolném Dakaru vrátil do své rodné země. Ještě před další cestou směrem k Evropě, kde za dva týdny rozjede svou první sezónu MS se speciálem nejvyšší kategorie, se Katařan postavil na start prvního podniku středního východu. Jelikož zatím Citroën nepřipravil speciál DS3 Super 2000, musel vzít Al-Attiyah zavděk Peugeotem 207 Super 2000 z belgického Kronosu. Na startu katarské soutěže stanul ještě jeden speciál kategorie Super 2000, v tomto případě šlo o Mini a za jeho volantem se letos bude o body do šampionátu prát Abdulaziz Al-Kuwari.

A byl to právě on, kdo se jako první vyhoupl do čela soutěže. Konkurent s Peugeotem zavelel k útoku na druhém testu, který dokázal vyhrát a vystoupat na vedoucí příčku. Al-Kuwariho později přibrzdily technické problémy s diferenciálem jeho Mini, k tomu dostal penalizaci 3 minuty a propadl se na čtvrté místo. Vedoucí pilot dokázal kromě druhé zkoušky vyhrát ještě jednu. Na start předposlední ovšem dorazil na defektu, během zkoušky kolo musel měnit, ale i tak do cíle dojel se zdemolovaným prostorem pravého zadního kola. Na start posledního testu už Katařan nenastoupil a ve výsledcích zůstával jen díky Rally 2.

Zatímco v první etapě získal čtyři dílčí vítězství ze šesti možných pilot Mini, druhý den se odehrával v režii Al-Attiyaha. Ten zůstal poražen jen v jediném testu a úspěšně tak stahoval ztrátu z pátku. Na vítězství to ale tentokrát nestačilo, po devíti letech jeho kralování domácímu podniku přebral štafetu loňský mistr katarského šampionátu Al-Kuwari. Ten zároveň hned při debutu novému Mini připsal premiérový triumf v MERC. Dvojici Super 2000 na bedně doplnil Nicholai Georgiou s Mitsubishi Lancer EVO IX. Až za hranicí pódiových umístění po drtivém finiši Al-Attiyaha zůstala Turkyně Burcu Cetinkaya za volantem Mitsubishi Lancer EVO X.

Pořadí v cíli:
1. Abdulaziz al-Kuwari/Nasser al-Kuwari (Q) Mini S2000 2:24.55,2
2. Nasser al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I) Peugeot 207 S2000 +2.24,9
3. Nicholai Georgiou/Nabil Njeim (RL) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.46,1
4. Burcu Cetinkaya/Cicek Güney (TR) Mitsubishi Lancer Evo X +12.09,1
5. Mshari al-Thefiri/Mobarak al-Thefiri (KWT) Mitsubishi Lancer Evo IX +26.53,2
6. Misfer al-Marri/Nicola Arena (Q/I) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +17.55,5
7. Hani al-Bast/Ata al-Hmud (HKJ) Mitsubishi Lancer Evo VIII +32.55,4
8. Edith Weiss/Vicky Psarali (CH/GR) Subaru Impreza WRX STI +42.38,8
9. Khalifa al-Attiyah/Ramy Menhem (Q/RL) Subaru Impreza WRX STI +33.29,2
10. Rasheed Alaa/Ramzi Mansour (HKJ) Mitsubishi Lancer Evo IX +55.59,3

Ke konečným výsledkům se dostanete rovněž na stránkách ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 4
29. 1. 2012 22:071 Upraveno 22:08
0 0
zatím nepřipravil ?? Citroen chystá vypustit S2000, která už stejně kvůli homologaci wrc existuje ???
29. 1. 2012 22:392
0 0
Myslím, že ji nevypustí, Al-Attiyah coby tovární jezdec asi bude jediný, kdo s tím bude jezdit. Ostatně na MERC nepotřebuje nějak skvěle odladěné auto, vyhrával by i na tříkolce, pokud by se tedy vždycky udržel na cestě smajlík
30. 1. 2012 10:543
0 0
Koukam Burcu 4 tak to asi na urovni moc nebude
31. 1. 2012 22:054
0 0
kulda: Burcu sice 4., ale e ztrátou 12ti minut...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!