Ondřej Plšek - eWRC.cz
30. 1. 2012 11:27 − 2486× − 15

Armindo Araujo bojuje s penězi

Portugalský jezdec má finance jen na Švédsko a Portugalsko, zbytek soutěží je nyní nejasný.

Další soukromník se dostal do potíží. Armindo Araujo dosud problémy s financemi příliš neměl, jen minulý rok odjel s vozem WRC osm soutěží mistrovství světa a i letos se přihlásil do bodování týmů. Jenže i na Portugalce dolehla krize.

"Monte a Švédsko jsou jisté. A přirozeně i má domácí soutěž v Portugalsku," cituje Arauja maxrally.com. "Co bude poté nevím, protože musím s mými sponzory najít řešení. Čekám a doufám." Přitom již v Monte Carlu nevezl dvojnásobný produkční mistr světa na svém voze příliš reklamy.

Komentářů celkem: 15
30. 1. 2012 13:431
0 0
Ach jo!!!smajlíksmajlíksmajlík Držím palce ať se dohodnou.smajlíksmajlíksmajlík
30. 1. 2012 20:302
0 0
za tohle všechno může FIA, dokud oni nevymyslí správnou politiku a směr, kam se má MS ubírat, tak budem každej týden číst o tom, že někdo nemá peníze a neví, jestli dál pojede. Naprosto chápu sponzory, že nechtějí investovat do něčeho, co je tak zaostalé, že když to jede v televizi, tak je to 1x za 3 týdny a většinou někdy o půl noci. Pokud nebude online přenos na internetu nebo třeba denně 2 - 3 RZ, tak to půjde uplně do sra*ek a nebude ani to VW jezdit.
30. 1. 2012 20:543
0 0
Tom_Ass: A jak vysvětlíš, že stejné to je v jakékoliv sérii motocyklů, je to v F1... Motorsport je nákladnej sport a celkově ve světě to je finančně v současné době v pytli. Problémy mají jezdci, problémy mají lidi, společnosti i státy.
30. 1. 2012 21:074
0 0
Gill: já bych neřekl že v F1 nebo v motorkách je tak znatelnej úpadek jezdců jako ve WRC potažmo SWRC, PWRC a WRC academy...tak hrozná účast snad ještě nebyla.
30. 1. 2012 21:205 Upraveno 21:22
0 0
Tak to by ses divil. Stačí se podívat na poslední zprávy z motocyklového MS...náš Míra Popov má potvrzené místo v MS, ale zřejmě nenastoupí, končí Anthony West, Yonny Hernandéz - vše peníze...a finanční problémy má i Sergio Gadea. To jsou zprávy pouze posledního týdne.
31. 1. 2012 02:256
0 0
Mistr sveta PWRC, po nekolika startech s WRC nema vysledky.. Tudiz nema penize.. Nezáří, neudivuje ... cekali vic, nechteji platit..
Fox
31. 1. 2012 05:567
0 0
Tom_Ass: S tím, že za to může FIA nelze než souhlasit. Ovšem na rozdíl od tebe se domnívám, že nikdo nemůže někomu přikázat, aby vysílal rallye v TV v nějakém masivním rozsahu. Problém je někde úplně jinde. Už jsem o tom před časem polemizoval. Jde totiž o to, že v momentě, kdy něco solidně funguje, FIA střelhbitě začne vymýšlet něco úplně jiného, pokud možno co nejdražšího a nejsložitějšího, čímž automaticky (obzvlášť v současné době, kdy každý 3x obrátí každou libru, euro nebo dolar) vyřadí valnou většinu potencionálních zájemců o starty v MS. Stále tvrdím, že zlatou éru rallye jsme zažili, když byly vypsány dvě skupiny (A1 a A2), vycházející ze sériových vozů a drtivé většiny sériových dílů. Postavit soutěžní auto bylo směšně levné, startovní listiny byly nacpané k prasknutí. Troufnu si tvrdit, že tenhle sport zabíjí paradoxně specifikace vozů WRC, které nemají se sériovým vozem téměř nic společného. Aspoň jsem si nevšiml, že by se sériově vyráběla a prodávala Fabie nebo Fiesta s dvoulitrovým motorem a náhonem na všechna čtyři. Vývoj, výroba a provoz takových vozů, navíc s nesmyslnými pravidly o přihlašování do MS a nutnost zavázat se startovat takřka na všech podnicích přináší neuvěřitelné náklady. Pak to dopadá přesně tak, jak to v současnosti vidíme. I relativně bohaté firmy nemají na provoz (viz Mini).
Samozřejmě chápu, že se nedá vrátit o desítky let zpět, technika je někde jinde, ale zavedení WRC vozů prokázalo tomuto sportu opravdu medvědí službu. Vrátit se k předpisům, kdy by bylo nutno vycházet ze sériové produkce a úpravy povolit někde v mezích bývalé skupiny A2 by nejen neuvěřitelně zlevnilo stavbu a provoz, ale hlavně naplnilo startovní listiny. A ona i ta medializace by se podle mně zvedla, protože podnik, kde by startovalo 150 posádek s vozy mnoha značek by se prezentoval mnohem líp než situace, kdy jede 30 vozů několika málo výrobců.
A než začne nějaký - s prominutím - pubescent mektat něco o tom, že by se na takto upravené vozy nedalo dívat, že jen WRC jsou koukatelné - doporučuji dát si chvilku práce a najít si na netu záběry, jak se dalo jezdit s takovými vozy. Kdo pamatuje třeba namátkou W. Röhrla s Asconou nebo později s Mirafiori, plejádu jezdců s Escorty BDA a podobně, ví, o čem mluvím (píšu).
Někdo třeba nemá rád Amíky, ale já je uznávám pro jednu zásadu, která je pro ně dost typická - "Co funguje, to neměň". FIA jde bohužel naprosto opačným směrem, bojím se, že za chvíli budeme na odvětví motorsportu jménem rallye jen vzpomínat...
31. 1. 2012 07:288
0 0
Fox.Super napsáno souhlas je to tak Wrc to fakt žene do sra...k.smajlík
31. 1. 2012 08:029
0 0
A největší paradox je ze jesli že nema Araujo na dalši starty v MS tak dostane pokutu od FIA a zakaz startu. A to se potom vylati přihlasit se jako M2 a nacpat jim prachy pred sezonou. smajlík
31. 1. 2012 08:0410
0 0
Dovolím si navázat malinko na úvahy Foxe, na velmi dobré a správné úvahy. Ameriku a okolní svět lze srovnávat jen velmi těžko. Amerika závodí na úplně jiné bázi. Je mocná firma, která zastřešuje nějaký seriál. Ta firma určuje všechno, od technického po sportovní reglement, zajišťuje přenosy, reklamy a stará se, aby ten jejich seriál byl prostě top. A prioritou je právě to, aby miliony a miliony fanoušků bylo nadšených a ne aby jeden tým, nebo značka dominovala... Ba naopak, všechno se dělá pro to, aby všichni měli naprosto identické šance. Tak se dá říct, že třeba v seriálu NASCAR má v každém závodě teoreticky 44 vozů šanci vyhrát... A pak je realitou to, že NASCAR je dlouhodobě třetí nejpopulárnější sport na světě a bezkonkurenčně nejpopulárnější motoristický sport na světě... Tady se řeší především zákulisí, automobilky tahají za pomyslné nitky a vnucují "nadřízeným orgánům" svoje ideologie, svoje nápady, svoje požadavky. A protože platí, tak jsou i vyslyšeni... A tohle tady funguje desítky let! Proto se svým způsobem "osamostatnilo" třeba Le Mans, nebo Dakar, nebo v motorkách MotoGP... Aby to fungovalo! Až se najde někdo silný, autoritativní, schopný a samozřejmě i "bohatý" a vezme pevně rallyesport do ruky, tak zřejmě odpadne řada současných týmů, protože si nebudou moct klást svoje podmínky, ale příjdou noví, pokud budou vidět smysluplnost tohoto sportu. Drahé speciály nikoho nepřitáhnou. Vyjímkou je Volkswagen a ti mají penize na všechno, i na to, aby byli hned mistry světa. Pak stejně skončí, jako na Dakaru a půjdou do Formule 1, jak se o tom už mluví... Citroën tady taky dlouho fungovat nebude, rozhodně se mu nebude líbit porážka od VW... A pak? Tma... Rallyesport se bude muset vrátit k sériovosti, k běžným autům, k běžné produkci... To není návrat zpět do minulosti, to je návrat ke smyslu tohoto sportu!
31. 1. 2012 08:3611
0 0
Takže když shrneme příspěvky Foxe a Vrátila, vyjde nám jedno. Celá nádherná světová sportovní autorita je k prdu a stejně tak i jejich národní nohsledi. Co funguje, funguje mimo FIA (FIM) a jejich národní deriváty, nebo navzdory jim smajlík
31. 1. 2012 09:2212
0 0
Nechci se pouštět do nějakých rozborů, můj názor na FIA je dostatečně znám,ale trochu s Foxem nebudu souhlasit v tom, že krizi zapříčinilo zavedení vozů WRC,vlastní stavba a vývoj si dá automobilka do nákladů a o to méně zaplatí daní,kdyby WRCa zůstala s mechanickými dif. a bez ostatních zbytečností, tak 2l turbo motor není nic drahého.
Krize nastala tehdy, kdy se zakázaly WRCa v národních šampionátech a začaly se omezovat i ostatní kategorie a třídy, kdy třeba některé A7 kit byly rychlejší než stará Wrca.
Oproti F1 je navíc velmi,velmi podstatný rozdíl, že všechny týmy F1 dostávají nějaké peníze od pořadatelů a Berniho E.,pro mnohé je to rozhodující položka.
U rally mnohdy zcela nelogicky "skáčou" týmy z kontinentu na kontinent,musí mít několik sad aut,aby se to logisticky dalo zvládnout,hloupá omezení v počtu motorů,převodovek, možnosti testování, drahý benzín,příspěvky promotérovi,platby pro FIA a všeobecná nespolehlivost v garanci předpisů déle než půl roku činí mistrovství světa v rally nezajímavým seriálem,teď naposled omezení 3 motory na celou sezonu, omezení pneumatik,testování,homologací apd. viz nápady Totha jsou zářným příkladem, jak to FIA neumí.
31. 1. 2012 13:5813
0 0
Vrátníček: S tou F1 je to trochu jinak. Ano, dostávají peníze od FOM, takže dejme tomu od B.E. , ale jakou sumu zaplatí tým pro vstup do F1 to je šílená částka. Jinak že to FIA neumí umí napsat každý, ale udělat to tak aby to fungovalo, nebyl v tom zmatek a nedalo se podvádět alespoň tak jako v minulosti, to tak jednoduchý nebude. Když člověk ví, jak rally fungovala a co se dělo v historii, pak nyní je to mnohem férovější. Samozřejmě, že s mnoha věcmi se dá nesouhlasit, ale stále existuje nějaká alternativa(velký mistrák a sprinty). O těch WRC...vždyť mohou jezdit sprinty a kolik těch vozů jezdí? Kolik vozů WRC jezdí, kde nejsou zakázané? Nebude to spíš tím, že než udržovat starší WRC, který stejně nestačí jako je vidět třeba na poslední soutěži ve Švédsku či u nás ve sprintech.
31. 1. 2012 15:1614
0 0
Jak se tady mluví o tom návratu k sériovosti, že stará auta byla koukatelná, no, rozdíl je ale v tom, že Ascona a BDA byly zadokolky, tedy na pohled výrazně atraktivnější auta, než současné sériové předokolky. Uvidíme, jak se bude dařit britskému mistráku, kde vrcholnou technikou budou R2 a R3.
31. 1. 2012 15:2915
0 0
Ono se taky jezdilo na užších a nelepivých pryžích. Takže i v malé rychlosti se to šmejkalo.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!