Armindo Araujo bojuje s penězi
Portugalský jezdec má finance jen na Švédsko a Portugalsko, zbytek soutěží je nyní nejasný.
Další soukromník se dostal do potíží. Armindo Araujo dosud problémy s financemi příliš neměl, jen minulý rok odjel s vozem WRC osm soutěží mistrovství světa a i letos se přihlásil do bodování týmů. Jenže i na Portugalce dolehla krize.
"Monte a Švédsko jsou jisté. A přirozeně i má domácí soutěž v Portugalsku," cituje Arauja maxrally.com. "Co bude poté nevím, protože musím s mými sponzory najít řešení. Čekám a doufám." Přitom již v Monte Carlu nevezl dvojnásobný produkční mistr světa na svém voze příliš reklamy.
Samozřejmě chápu, že se nedá vrátit o desítky let zpět, technika je někde jinde, ale zavedení WRC vozů prokázalo tomuto sportu opravdu medvědí službu. Vrátit se k předpisům, kdy by bylo nutno vycházet ze sériové produkce a úpravy povolit někde v mezích bývalé skupiny A2 by nejen neuvěřitelně zlevnilo stavbu a provoz, ale hlavně naplnilo startovní listiny. A ona i ta medializace by se podle mně zvedla, protože podnik, kde by startovalo 150 posádek s vozy mnoha značek by se prezentoval mnohem líp než situace, kdy jede 30 vozů několika málo výrobců.
A než začne nějaký - s prominutím - pubescent mektat něco o tom, že by se na takto upravené vozy nedalo dívat, že jen WRC jsou koukatelné - doporučuji dát si chvilku práce a najít si na netu záběry, jak se dalo jezdit s takovými vozy. Kdo pamatuje třeba namátkou W. Röhrla s Asconou nebo později s Mirafiori, plejádu jezdců s Escorty BDA a podobně, ví, o čem mluvím (píšu).
Někdo třeba nemá rád Amíky, ale já je uznávám pro jednu zásadu, která je pro ně dost typická - "Co funguje, to neměň". FIA jde bohužel naprosto opačným směrem, bojím se, že za chvíli budeme na odvětví motorsportu jménem rallye jen vzpomínat...
Krize nastala tehdy, kdy se zakázaly WRCa v národních šampionátech a začaly se omezovat i ostatní kategorie a třídy, kdy třeba některé A7 kit byly rychlejší než stará Wrca.
Oproti F1 je navíc velmi,velmi podstatný rozdíl, že všechny týmy F1 dostávají nějaké peníze od pořadatelů a Berniho E.,pro mnohé je to rozhodující položka.
U rally mnohdy zcela nelogicky "skáčou" týmy z kontinentu na kontinent,musí mít několik sad aut,aby se to logisticky dalo zvládnout,hloupá omezení v počtu motorů,převodovek, možnosti testování, drahý benzín,příspěvky promotérovi,platby pro FIA a všeobecná nespolehlivost v garanci předpisů déle než půl roku činí mistrovství světa v rally nezajímavým seriálem,teď naposled omezení 3 motory na celou sezonu, omezení pneumatik,testování,homologací apd. viz nápady Totha jsou zářným příkladem, jak to FIA neumí.