26. 9. 2005 00:00 − 2160× − 0

Komentář k RALI CENTRO DO PORTUGAL

Komentář – Druhým asfaltovým podnikem portugalského mistrovství po evropské Madeiře byla nová soutěž Rali Centro do Portugal. Prosadit se na přední pozice a zapojit se do boje o titul chtěly hl

6. podnik Mistrovství Portugalska
15. – 17. září, Marinha Grande, asfalt, 14 RZ – 164 km
posádky (start/cíl) – 62/43

Druhým asfaltovým podnikem portugalského mistrovství po evropské Madeiře byla nová soutěž Rali Centro do Portugal. Prosadit se na přední pozice a zapojit se do boje o titul chtěly hlavně posádky vozů Super 1600. Po první polovině roku odehrané na šotolinách totiž jejich bodová konta nejsou nejlepší. Vítězství Miguela Campose v rámci domácí klasifikace na Madeiře jim rozhodně dává šance na to se o příčku nejvyšší rovnocenně poprat.

Překvapivým vítězem prvního testu Rali Centro do Portugal se stal Ricardo Teodósio s ,,enkovým“ Lancerem Evo. VII. Za ním skončil úřadující šampión Armindo Araújo s o generaci modernějším vozem. Třetí z trojice nejlepších pilotů čtyřkolek a vedoucí muž šampionátu Fernando Peres soutěž zahájil přetočením a defektem. Toto extempore jej stálo hned na úvod manko půl minuty. Třetí pozici ve zkoušce si tak vyjel nejlepší ,,šestnáctistovkář“ Bruno Magalhaes. Časové rozdíly byly ale tak malé, že hned v následujícím testu došlo k několika změnám na čele klasifikace. Tou hlavní byl propad Teodósia na pátou příčku, zatímco tu jeho původní zaujal Araújo. Nic z toho ale nemohlo mít zásadní vliv na další průběh soutěže, neboť ještě sedmý Pedros Matos Chaves na Araúja ztrácel pouhých 4,3 sekundy! V RZ 3 ale dostal u svého Clia defekt a s minutovým mankem se propadl na patnáctou příčku. Ještě hůře na tom byl po technických problémech Teodósio. Vpředu zůstal Araújo před Magalhaesem. Tak to vydrželo ještě jeden test a pak se v souboji s týmovým kolegou prosadil na druhé místo Miguel Campos. V rozmezí pěti sekund za Peugeoty jeli Adruzilo Lopes a José Pedro Fontes. Na šestou příčku se prokousal Fernando Peres. Jeho časový odstup za Araújem však narostl na dvojnásobek (+ 58 s.). Ani ztráta druhého Campose už nebyla minimální, činila 12 sekund a v RZ 6 o dvě sekundy vzrostla. Tam drobné zaváhání Magalhaese stálo dvě pozice, přešli přes něj nahoru Lopes s Fontesem. Mladík s rychlou ,,dvěstěšestkou“ hned poté zabral a vrátil se zpět za Campose. Ten už si na pronásledovatele ze své skupiny Super 1600 ale vybudoval náskok čtvrt minuty. Navíc se moc snažil dohnat Araúja, což se ale příliš nedařilo, rozdíly v jednotlivých testech byly minimální a většinou mluvily pro Araúja. Až na devátém testu se dokázal Campos výrazněji prosadit a stáhl 4 sekundy. To v průběžných výsledcích znamenalo aktuální odstup 14 sekund. V následující zkoušce byl rychlejší o další tři sekundy, nicméně hned poté situaci Araújo zkorigoval téměř šestisekundovým vítězstvím. Třetí Magalhaes zaostával už o třičtvrtě minuty. Pro něj bylo ale mnohem důležitější udržet za sebou Lopese, který za ním po RZ 11 zaostával o 8 sekund. To se mu ale nepovedlo a během dalším dvou zkoušek jezdec Citroenu mladíkovi s Peugeotem nadělil rovnou desítku. Na RZ 14 pak Araújo nadělil devět Camposovi a získal tak prostor k bezpečnému absolvování poslední zkoušky.

To se mu také podařilo a na soutěži, kde měli mít převahu jezdci s vozy Super 1600, získal nejvíce bodů pro sebe. Šampionát vedoucí Peres na asfaltu rozhodně není jako doma a po zmiňovaných problémech v samotném úvodu soutěže tak obsadil až šestou příčku. Díky tomu nyní má v průběžné klasifikaci s Araújem stejný počet bodů. Až do posledního kilometru o bednu v Rali Centro do Portugal bojovali Lopes s Magalhaesem. Jejich desetinková bitva vyzněla o dvě tyto časové jednotky lépe pro jezdce Citroenu a portugalského mistra let minulých. Cíle se nedočkal z předních jezdců ani Teodósio (převodovka) ani Chaves (havárie).

Pořadí v cíli:

1.Armindo Araújo – Miguel Ramalho Mitsubishi Lancer Evo VIII MR
2. Miguel Campos – Carlos Magalhaes Peugeot 206 S1600 + 22,3
3. Adruzilo Lopes – Jorge Henriques Citroen C2 S1600 + 1:02,9
4. Bruno Magalhaes – Paulo Grave Peugeot 206 S1600 + 1:03,1
5. José Pedro Fontes – Fernando Prata Renault Clio S1600 + 1:40,3
6. Fernando Peres – Jose Pedro Silva Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 2:50,9
7. Paulo Meireles – Miguel Borgis Volkswagen Polo S1600 + 5:38,4
8. Mex Machalo – Paulo Babo Peugeot 206 GTi + 6:16,9
9. Paulo Antunes – Jorge Amorim Peugeot 206 GTi + 6:34,1
10. Antonio Rodrigues – Jorge Carvalho Peugeot 206 GTi + 7:45,7

Stav šampionátu po podniku 6/8
1. Peres a Araújo 31, 3. Fontes a Campos 19, 5. Teodósio 17, 6. Lopes 15

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!