Španělský asfaltový šampionát finišuje
Během posledních tří podniků španělského mistrovství udělal výrazný krok k zisku titulu vítěz tří soutěží letošního JWRC Daní Sordo. Nyní už proti sobě má jediného rivala, a tím je Alberto Hevia, loňský šampión. Ten má šance na obhajobu titulu v podstatě jen teoretické. Sordovi totiž stačí v posledních dvou rally získat pouhopouhý bod! Chráněnec Carlose Sainze má také velice blízko k juniorskému titulu MS, což by pro něj ve spojení se španělským znamenalo velmi atraktivní double. Navíc se v poslední době hodně mluví o jeho dalším působení v MS v souvislosti hned se třemi továrními týmy. Ať už se dostane k Subaru, Škodě (pokud zůstane v MS) či k Fiatu (zde by startoval s vozem Super 2000), jeho budoucnost vypadá slibně. Nyní však zpět k průběhu jednotlivých španělských soutěží.
6. podnik Mistrovství Španělska
9. – 10. července, Avilés, asfalt, 11 RZ –161 km
posádky (start/cíl) – 71/52
Tato soutěž začala snad nejhůře jak mohla. Hned na prvním úseku poslal Joan Vinyes svůj Peugeot mimo trať. Ten se vzňal a spolujezdec Xavi Lorza v něm zaklíněný málem uhořel. V souvislosti s aktuálním případem Michaela Parka na Wales Rally GB tak lze hovořit o skutečně černém roku spolujezdců ve vozech Peugeot. Ve stejném Peugeotu 206 Super 1600, jakým disponuje tým Peugeot Sport Espana, navíc již před dvěma lety při Rally del Salento v Itálii zahynul spolujezdec Andrea Aghiniho Loris Roggia. Snad se už další takovéto hrůzné havárie stávat nebudou.
V čele se od začátku usadil Alberto Hevia a svému nejbližšímu soupeři Sordovi na každé zkoušce po sekundách naděloval. Do cíle si přivezl náskok 23 vteřin. Vyhrocenou až do posledních okamžiků byla bitva o poslední medailové umístění mezi Fusterem a Garcíou Ojedou na druhé ,,dvěstěšestce“. Jejich největší vzájemný odstup činil po RZ 7 osm a půl sekundy! Přesto jezdec Peugeotu rivala s Renaultem ani jednou na třetí příčku nepustil. Další posádka Vallejo – Vallejo byla zpět o více jak minutu. Za volantem Mitsubishi Lancer Evo VIII MR klubu RACC soutěž absolvoval Daní Sola. Když mu v RZ 9 vypověděly poslušnost brzdy, odstoupil z páté příčky.
Pořadí v cíli:
1. | Alberto Hevia – Alberto Iglesias | Renault Clio | S1600 |
2. | Daní Sordo – Marc Martí | Citroen C2 S1600 | + 23,1 |
3. | Enrique García Ojeda – Jordi Barrabes | Peugeot 206 S1600 | + 1:21,8 |
4. | Miguel Futer – José Vicente Medina | Renault Clio S1600 | + 1:24,3 |
5. | Sergio Vallejo – Diego Vallejo | Fiat Punto Abarth S1600 | + 2:39,1 |
6. | Sergio L. Fombona – Enrique Velasco | Renault Clio S1600 | + 3:11,5 |
7. | Marc Gutierrez – Francesco Morell | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 3:58,3 |
8. | Armide Martin – Alejandro Rodriguez | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 4:18,5 |
9. | Manuel Carballido – Pablo Candal | Citroen C2 Super 1600 | + 4:52,3 |
10. | Victor Delgado – Javier Santana | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 5:24,1 |
7. podnik Mistrovství Španělska
2. – 3. září, Ferrol, asfalt, 11 RZ – 155 km
posádky (start/cíl) – 65/39
Čelo sedmého podniku ze začátku opanovala stejná jména jako předchozí Rallye de Avilés. Jen s tím rozdílem, že Hevia tentokrát nestačil na Sorda. Na RZ 5 navíc dostal defekt a jakékoliv šance na vítězství vzaly za své. O tři testy dále pak nevydržela další pneumatika Michelin a loňský mistr ztratil další minutu, celkově jeho odstup na páté příčce činil už minuty tři. Rychlostní zkoušky devět a deset pak vyhrál a propracoval se na čtvrtou pozici. Z té ho sesadil třetí defekt na samotném závěru soutěže, kterým si jezdec Renaultu připsal další dvě minuty. V pátém testu se za Sordem usadil Ojeda, na nějž ale zle dorážel host z Portugalska Armindo Araújo, který se zde rozjížděl před domácí Rali Centro do Portugal. V RZ 8 jejich duel rozhodla porucha elektroniky na Ojedově ,,dvěstěšestce“. S technickými problémy se potýkal také Fuster a po RZ 6 další účinkování vzdal.
Pořadí v cíli:
1. | Daniel Sordo – Marc Marti | Citroen C2 S1600 | |
2. | Armindo Araújo – Miguel Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo VIII MR | + 1:09,9 |
3. | Santiago Concepcion – German Bello | Citroen C2 S1600 | + 4:02,5 |
4. | Sergio Vallejo – Diego Vallejo | Fiat Punto S1600 | + 4:09,2 |
5. | Francisco Suarez – Mario Quintero | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 4:49,4 |
6. | Alberto Hevia – Alberto Iglesias | Renault Clio S1600 | + 4:53,4 |
7. | David Colldecarrera – Xavi Lozano | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 5:59,4 |
8. | Fernando Rico – Sergio Martinez | Citroen C2 GT + 6:27,5 | |
9. | Sergio L. Fombona – Enrique Velasco | Renault Clio S1600 | + 6:48,1 |
10. | Carlos Marquez – Aintzane Goni | Citroen C2 GT | + 7:05,0 |
8. podnik Mistrovství Španělska
16. – 17. září, Llanes, asfalt, 9 RZ –152 km
posádky (start/cíl) – 61/52
Tradiční dvojice Hevia – Sordo nejrychleji vlétla i do Rallye Villa de Llanes. Před RZ 4 Hevia na svého věčného rivala ztrácel nepatrné tři sekundy, když dostal defekt. Špatné pneumatiky tak už podruhé za sebou předčasně rozhodly o duelu dvou zbylých bojovníků o letošní titul. Hevia pak dokázal tři zkoušky vyhrát, ale ani to mu nepomohlo na lepší než třetí příčku. Cíle se tentokrát již dočkal Ojeda a zaujal uvolněnou stříbrnou pozici. Vallejo mu nestačil a nakonec podlehl i finišujícímu Heviovi. O pátou příčku se ve velkém stylu utkal Concepcion s Fombonou. Naposledy si pozice vyměnili v posledním testu.
Pořadí v cíli:
1. | Daniel Sordo – Marc Marti | Citroen C2 S1600 | |
2. | Enrique Garcia Ojeda – Jordi Barrabes | Peugeot 206 S1600 | + 50,2 |
3. | Alberto Hevia – Alberto Iglesias | Renault Clio S1600 | + 1:22,8 |
4. | Sergio Vallejo – Diego Vallejo | Fiat Punto S1600 | + 1:43,3 |
5. | Santiago Concepcion – German Bello | Citroen C2 S1600 | + 2:27,3 |
6. | Sergio L. Fombona – Enrique Velasco | Renault Clio S1600 | + 2:31,6 |
7. | Miguel Futer – Jose Vicente Medina | Renault Clio S1600 | + 2:43,0 |
8. | Manuel Cabo – Alex Noriega | Citroen Saxo S1600 | + 3:17,3 |
9. | Jonathan de Miguel – Rogelio Penate | Subaru Impreza WRX STI | + 3:55,5 |
10. | David Coldecarrera – Xavi Lozano | Mitsubishi Lancer Evo VIII | + 4:29,4 |
Stav šampionátu po osmém podniku:
1. Sordo 96, 2. Hevia 81, 3. Ojeda 52, 4. Vallejo a Fuster 46, 6. Vinyes 34