4. 2. 2012 10:36 − 3448× − 22

Asociace Jezdců Rally v zimě nespí

Někomu to možná tak přijde, ale AJR v zimě rozhodně nespí. Naopak. Už teď jsou kolaudovány závody a řeší se i třeba Jänner Rally.

Asociace Jezdců Rally i v loňské sezoně pokračovala ve své činnosti, kde je největší důraz kladen na bezpečnost automobilových soutěží rally ze strany soutěžních jezdců. Postupně se k tomuto tématu přidaly i další problémy, kterými se AJR zabývá, jako například kvalita automobilových soutěží a jejich zabezpečení. V loňském roce se AJR podařilo prosadit jednoho zástupce s hlasovacím právem do Svazu rally, který je výkonným orgánem automobilových soutěží v ČR. Pro tento rok byl počet zástupců z řad aktivních jezdců ve Svazu rally dokonce zvýšen na dva. Hlasu soutěžních jezdců se tedy naslouchá čím dál tím víc.

V předchozím roce se kromě pravidelného „kolaudování“ tratí, které pořadatelé navrhnou pro automobilovou soutěž a zavedení standardního retardéru, podařilo prosadit například jednotnou zábranu proti zkracování tratě tzv. katování. Výrazně se zlepšila komunikace s pořadateli, kteří v drtivé většině v předstihu oznamují svůj zámysl o podobě trati, a v předstihu zástupce AJR zvou k posouzení tratě tak, aby byl případně ještě čas na možné změny.

Jsou ale i problémy a sporné body, na kterých je třeba ještě pracovat. Jedním z nich je třeba snaha AJR, aby byl změněn systém, kdy vítězové v jednotlivých třídách nejsou na konci roku vyhlašováni jako mistři. To se AJR podařilo změnit a vítězové tříd již letos po naší dvouleté snaze budou vyhlášení jako mistři. Pracovat se ještě ale bude na podmínkách počtu startujících v jednotlivých kategoriích, aby mohl být mistr vyhlášen. Pro soutěžní posádky je to důležité pro vlastní pocit, ale i třeba při jednání se sponzory. Dalším palčivým problémem je snížení počtu průjezdů rychlostní zkouškou při seznamovacích jízdách v MMČR z původních tří na dva. To je dle AJR výrazné snížení bezpečnosti rally, zejména pro posádky, které mají menší zkušenosti a postoupí z mistrovství České republiky v rallysprintech do MMČR. Zvýšení počtu průjezdů RZ při seznamovacích jízdách bude jedním k klíčových bodů k jednání AJR v roce 2012.

Nejen ryze technického rázu, ale hlavně ekonomického je možnost zavedení alternativního paliva Bioethanolu E85, jako schváleného paliva pro automobilové soutěže rally. Toto moderní palivo, které je vyráběno z velké části ze surovin, které nejsou závislé na ropě, je s drobnými úpravami použitelné v závodních vozech rally, kde se s ním často dosahuje dokonce nepatrně vyšších výkonů, ale jeho cena je výrazně nižší než cena běžného benzínu v obchodní síti, o speciálním „závodním“ vysokooktanovém benzínu nemluvě. I prosazení paliva E85 bude jedním z hlavních bodů pro AJR v roce 2012 stejně jako diskuse o „Evropských pohárech“ na soutěžích v ČR. Nejrůznější evropské koeficienty dle AJR jen zatěžují závodníky vyššími náklady a nejrůznějšími omezeními a nepřináší žádné pozitivní věci, jako například vyšší konkurenci v podobě závodníků z okolních států. Tyto „Evropské poháry“ jsou pro závodníky v zahraničí zcela nezajímavé.

První soutěží MMČR v roce 2012 byla rakouská Jänner Rally, ke které výkonný výbor AJR chce vydat oficiální stanovisko: „AJR v zásadě vítá automobilové soutěže v blízkém okolí České republiky. Za současné situace snižujícího se počtu závodních posádek, které stále více bojují se zajištěním finančních prostředků, ale nesouhlasíme se zařazením soutěže, jako je Jänner Rally do kalendáře MMČR. Tato soutěž v jejím dnešním pojetí přináší pro české závodníky výrazně vyšší startovné než ostatní soutěže v ČR. Svým charakterem, zejména větším množstvím kilometrů rychlostních zkoušek a velkou finanční náročností na speciální zimní podvozky a pneumatiky, které nejde využít při žádné další rally v ČR, nezapadá do charakteru MMČR a představuje pro závodníky zbytečnou zátěž. Na této soutěži jsou opakovaně aplikována pravidla, která jsou v rozporu s českými sportovními řády a předpisy, což by u jiných rally v ČR nejspíše nebylo tolerováno. AJR žádá, aby od zařazení Jänner Rally do kalendáře MMČR v roce 2013 bylo upuštěno. Tato soutěž má nesporně svoji sportovní hodnotu díky kvalitním rychlostním zkouškám, ale zmíněné problémy tento fakt zastiňují.“

AJR bude v nejbližších dnech informovat o termínu valné hromady, kde chce soutěžní jezdce, členy AJR, ale i nečleny informovat o svých postojích a projednat s nimi palčivé otázky, které soutěžní jezdce trápí, a které chce AJR v roce 2012 řešit.

Komentářů celkem: 22
4. 2. 2012 15:4421
0 0
lituji posádku ktera pojede poprve třeba Bohemku a bude trenovat jen 2 prujezdysmajlík
4. 2. 2012 18:5122
0 0
Jakub: Není nutné se omlouvat. Naopak jsme rádi když se o našich cílech diskutuje. Zastupujeme jezdce a potřebujeme vaše názory. Takže pokud diskutujeme k tématu a vyvarujeme se urážek a napadání taj je to jedině přínossmajlík .
Maestro: Za prvé nemáš tak úplně pravdu. Jestli někdo nečelí tržnímu tlaku tak sou to prodejci závodních benzínů. Trocha konkurence neuškodísmajlík Za druhé, ano stát možná přijde o nějaké peníze,ale jen v případě , že to auto pojede tak jako tak. Když to vezmeš komplexně tak auto bude díky úsporám moct jet velký mistrák místo sprintů. Stát o něco přijde na dani z benzínu , ale zase se zvýší obrat penzionům a restauracím v danném regionu,bude se kupovat víc náhr. dílů a v neposlední řadě se zvýší počet startujících,což chceme asi všichni tady. Kdo chce hledá způsoby,kdo ne hledá důvody. Nic není jen černé,nebo bílé a my to víme. Snažíme se zjistit maximum informací,to vám jezdcům předneseme a pak na základě vašich názorů rozhodneme co dál. Zastupujeme vás,nechceme za vás rozhodovat. Jen tlumočit vaše názory a potřeby.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!