KNA Rally Finnskog – komentář

Významnou roli v přípravách na MS sehrála norská soutěž, na jejímž startu se sešla hodně zajímavá konkurence.

Již o nadcházejícím víkendu v Švédsku odstartuje druhý díl letošního světového šampionátu. Světová média v posledních dnech zahltily informace o neúspěšném hledání nového promotéra pro MS a nový směr budoucnosti továrního týmu Mini. Trochu stranou tak zůstávají právě probíhající přípravy továrních a soukromých týmů na Švédskou rally. Významnou roli v těchto přípravách sehrála norská KNA Rally Finnskog, na jejímž startu se sešla hodně zajímavá konkurence.

Bezesporu jasnou jedničkou se stal tovární tým Citroën, který do Norska vyslal svojí stájovou dvojku Mikka Hirvonena. Ten ještě předtím okusil nové náčiní v typických zimních podmínkách a nyní měl příležitost získané informace vyzkoušet v ostrém zápolení. Do cesty se mu měl postavit zejména domácí Mads Østberg s konkurenčním Fordem Fiesta WRC. Právě tento mladý Nor vloni Hirvonena při švédském podniku MS pořádně prohnal. Ve Finnskogu se Ostberg málem neukázal, když mu při testování zkolaboval motor. Vše naštěstí dobře dopadlo a očekávaný duel se mohl odehrát.

Samotný průběh soutěže ovšem přehnané předstartovní předpoklady zrovna nevyplnil. Tovární pilot Citroënu do rally vlétnul jako utržený ze řetězu a v první polovině rally ani jednou nenašel přemožitele. Østberg sice ve většině případů o moc sekund nezaostával, ale kvůli defektu v RZ 3 šel do druhé části s odstupem už 32 sekund. Ve zbylých čtyřech zkouškách Hirvonen zkoušel nové nastavení svého Citroënu a vyhrávání zkoušek přenechal svým soupeřům. Takový komfort si Fin mohl dovolit díky velkému náskoku, který úspěšně udržel až do cíle a při druhém startu s DS3 WRC získal první vítězství.

Østberg namísto dohánění pilota Citroënu celou rally musel bojovat s Henningem Solbergem, který do soutěže nastoupil se stařičkým „áčkovým“ Mitsubishi Lancer EVO 6,5 po Tommim Mäkinenovi. Díky použití starých úzkých sněhových gum byl starší z bratrů Solbergů zdatným soupeřem jezdců s moderními WRC. Østberg s ním po RZ 6 srovnal krok, aby hned záhy další velkou ztrátou znovu spadl na třetí místo. Ze stříbra se tak v cíli radoval Solberg s jedenáct let starým speciálem. Debut za volantem druhé Fiesty WRC stáje Adapta v Rally Finnskog zažil Eyvind Brynildsen, do cíle dojel až jako šestý za zády nejrychlejších jezdců s vozy Super 2000.

A v této kategorii se na tratích norské rally odehrál hodně zajímavý souboj. Craig Breen přijel na sever Evropy otestovat v typických zimních podmínkách svůj Ford Fiesta Super 2000 a během první sekce se snažil držet krok s nejrychlejšími. V RZ 5 se ale na několik minut zahrabal mimo trať a následně se rozhodl z rally odstoupit. Bronz v kategorii Super 2000 nakonec získal Marius Aasen s Fordem Fiesta Super 2000. Nejlépe do rally vstoupil Andreas Mikkelsen se Škodou Fabia Super 2000, ale už v poločase byl o devět desetin pomalejší než Per-Gunnar Andersson. Tovární pilot Protonu se sice na začátku druhé sekce znovu propadl na druhé místo, ovšem po Mikkelsenově defektu na sedmém testu to byl nakonec právě pilot Satrie, kdo se radoval z vítězství.

Pořadí v cíli:
1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN) Citroen DS3 WRC 1:02.30,7
2. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A) Mitsubishi Lancer Evo 6.5 +30,5
3. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S) Ford Fiesta RS WRC +49,8
4. Per-Gunnar Andersson/Emil Axelsson (S) Proton Satria Neo S2000 +2.56,6
5. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N) Škoda Fabia S2000 +3.01,7
6. Eyvind Brynildsen/Cato Menkerud (N) Ford Fiesta RS WRC +3.02,5
7. Anders Grøndal/Trond Svendsen (N) Subaru Impreza WRX STI +5.08,1
8. Marius Aasen/Veronica Engan (N) Ford Fiesta S2000 +5.13,1
9. Anders Kjær/Morten Erik Abrahamsen (N) Renault Twingo R2 +10.42,6
10. Ole Morten Korsmo/Tore Hellerud (N) Volvo 240 +11.29,4

Konečné výsledky tohoto podniku naleznete na tradičním místě ewrc-results.com

Komentářů celkem: 10
5. 2. 2012 22:59
0 0
Očividně byl závod neregulerní, z krásných záberů je vidět, že se závod jel bez snow modusmajlíkTo se právě divím, Norsko, sníh a nepoužili snow mod.
6. 2. 2012 01:07
0 0
Mno jednoznačně PG s Protonem mají ostrý start do sezony a doufám, že podobné časy a umístění budou pokračovat.
6. 2. 2012 09:44
0 0
Je dobré vědět, že ta satria už konečně není (minimálně co se rychlosti týče) žádná plečka. Vím, že je to hodně o Pídžího rukách, ale rozdíl mezi P.G. a Andreasem už v tuhle chvíli je minimální. A Andreasův defekt taky určo pramenil z toho, že byl zezadu stíhán a musel přitvrdit.
6. 2. 2012 11:26
0 0
Řekl bych žě to Mitsu není staré jedenáct let, ale 14......
liposh: PG zajel skvěle, auto musí aleson trocu fungovat a pak je to hodně o rukách
6. 2. 2012 11:47
0 0
čejda:Kdyby to bylo 14 let staré,tak by měl evo 5,ale je to 6.5 takže rok 2000 a hlavně 2001.
6. 2. 2012 12:49
0 0
Pokád já vím, tak historie toho auta sahá před rok 2000, prý je to jedna z prvních evo6 sk.A co byla vyrobena, update na 6,5 proběhl až pak
6. 2. 2012 12:53
0 0
"Čejda" tak presne preto ten špeciál má 11 rokov, lebo je to 6.5...(ak dobre viem v roku 2001 vyšla EVO7 )
6. 2. 2012 14:06
Upraveno 14:08
0 0
Slyšel jsem, že se jedná o konkrétní kus, který vyhrál Monte 2001 smajlík (a nepředpokládám, že by už tehdy bylo tři roky starý a jen zrepasovaný, muselo být fungl new) Toliko fakta, kterými já mohu přispět do diskuze.
6. 2. 2012 15:36
0 0
Každopádně Micák krásnej a Henningovo průjezd na začátku videa fakt brutální!! smajlík
7. 2. 2012 09:26
0 0
Překrásný záběry!! A to, co předvedl Henning v čase 0:41 - tak to je neskutečnej nářez smajlíksmajlík. Zřejmě i hoši u trati měli co dělat, aby si po jeho průjezdu "necvrnkli" blahem do kalhot smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!