KNA Rally Finnskog – komentář
Již o nadcházejícím víkendu v Švédsku odstartuje druhý díl letošního světového šampionátu. Světová média v posledních dnech zahltily informace o neúspěšném hledání nového promotéra pro MS a nový směr budoucnosti továrního týmu Mini. Trochu stranou tak zůstávají právě probíhající přípravy továrních a soukromých týmů na Švédskou rally. Významnou roli v těchto přípravách sehrála norská KNA Rally Finnskog, na jejímž startu se sešla hodně zajímavá konkurence.
Bezesporu jasnou jedničkou se stal tovární tým Citroën, který do Norska vyslal svojí stájovou dvojku Mikka Hirvonena. Ten ještě předtím okusil nové náčiní v typických zimních podmínkách a nyní měl příležitost získané informace vyzkoušet v ostrém zápolení. Do cesty se mu měl postavit zejména domácí Mads Østberg s konkurenčním Fordem Fiesta WRC. Právě tento mladý Nor vloni Hirvonena při švédském podniku MS pořádně prohnal. Ve Finnskogu se Ostberg málem neukázal, když mu při testování zkolaboval motor. Vše naštěstí dobře dopadlo a očekávaný duel se mohl odehrát.
Samotný průběh soutěže ovšem přehnané předstartovní předpoklady zrovna nevyplnil. Tovární pilot Citroënu do rally vlétnul jako utržený ze řetězu a v první polovině rally ani jednou nenašel přemožitele. Østberg sice ve většině případů o moc sekund nezaostával, ale kvůli defektu v RZ 3 šel do druhé části s odstupem už 32 sekund. Ve zbylých čtyřech zkouškách Hirvonen zkoušel nové nastavení svého Citroënu a vyhrávání zkoušek přenechal svým soupeřům. Takový komfort si Fin mohl dovolit díky velkému náskoku, který úspěšně udržel až do cíle a při druhém startu s DS3 WRC získal první vítězství.
Østberg namísto dohánění pilota Citroënu celou rally musel bojovat s Henningem Solbergem, který do soutěže nastoupil se stařičkým „áčkovým“ Mitsubishi Lancer EVO 6,5 po Tommim Mäkinenovi. Díky použití starých úzkých sněhových gum byl starší z bratrů Solbergů zdatným soupeřem jezdců s moderními WRC. Østberg s ním po RZ 6 srovnal krok, aby hned záhy další velkou ztrátou znovu spadl na třetí místo. Ze stříbra se tak v cíli radoval Solberg s jedenáct let starým speciálem. Debut za volantem druhé Fiesty WRC stáje Adapta v Rally Finnskog zažil Eyvind Brynildsen, do cíle dojel až jako šestý za zády nejrychlejších jezdců s vozy Super 2000.
A v této kategorii se na tratích norské rally odehrál hodně zajímavý souboj. Craig Breen přijel na sever Evropy otestovat v typických zimních podmínkách svůj Ford Fiesta Super 2000 a během první sekce se snažil držet krok s nejrychlejšími. V RZ 5 se ale na několik minut zahrabal mimo trať a následně se rozhodl z rally odstoupit. Bronz v kategorii Super 2000 nakonec získal Marius Aasen s Fordem Fiesta Super 2000. Nejlépe do rally vstoupil Andreas Mikkelsen se Škodou Fabia Super 2000, ale už v poločase byl o devět desetin pomalejší než Per-Gunnar Andersson. Tovární pilot Protonu se sice na začátku druhé sekce znovu propadl na druhé místo, ovšem po Mikkelsenově defektu na sedmém testu to byl nakonec právě pilot Satrie, kdo se radoval z vítězství.
Pořadí v cíli: | ||
---|---|---|
1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN) | Citroen DS3 WRC | 1:02.30,7 |
2. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A) | Mitsubishi Lancer Evo 6.5 | +30,5 |
3. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S) | Ford Fiesta RS WRC | +49,8 |
4. Per-Gunnar Andersson/Emil Axelsson (S) | Proton Satria Neo S2000 | +2.56,6 |
5. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N) | Škoda Fabia S2000 | +3.01,7 |
6. Eyvind Brynildsen/Cato Menkerud (N) | Ford Fiesta RS WRC | +3.02,5 |
7. Anders Grøndal/Trond Svendsen (N) | Subaru Impreza WRX STI | +5.08,1 |
8. Marius Aasen/Veronica Engan (N) | Ford Fiesta S2000 | +5.13,1 |
9. Anders Kjær/Morten Erik Abrahamsen (N) | Renault Twingo R2 | +10.42,6 |
10. Ole Morten Korsmo/Tore Hellerud (N) | Volvo 240 | +11.29,4 |
Konečné výsledky tohoto podniku naleznete na tradičním místě ewrc-results.com
liposh: PG zajel skvěle, auto musí aleson trocu fungovat a pak je to hodně o rukách