To náročnější (a nebezpečnější) nás teprve čeká

První etapa Švédské Rally byla pro Czech Ford National Team ve znamení nejen sněhu, ledu a teplot

První etapa Švédské Rally, druhého podniku letošního Mistrovství světa v automobilových soutěžích, byla pro Czech Ford National Team ve znamení nejen sněhu, ledu a teplot, které soupeřily s hodnotami aktuálně naměřenými v šumavských lesích. To vše lze koneckonců ve Skandinávii očekávat. Novinkou bylo inenzívní zapojení komunikačních technologií. Dva klíčoví členové týmu totiž s vysokými horečkami namísto svého postu v týmovém zázemí okupovali postele ve zajetí vysokých teplot. Šéftechnik Ivan Matoušek ze své nedobrovolné izolace v karlstadtském hotelu udílel telefonicky pokyny sehrané partě mechaniků. Týmový manažer Quirin Muller, „evakuovaný“ do domácího ošetřování, se snažil usměrňovat českou posádku textovými zprávami. Dost možná mu však horečka při pohledu na dosahované mezičasy spíše stoupla – po avizovaném opatrném začátku nebylo ani stopy a Ford Fiesta WRC Prokopa s Hrůzou od počátku atakoval bodovanou desítku.

„Kdepak, pořád jsme jeli s poměrně velkou rezervou a respektem, absence manažera neměla vliv,“ usmíval se Martin Prokop. „V technických pasážích jsem ve svém stylu cítil velké rezervy. Zkusili jsme jej v odpolední sekci trošku pozměnit a hned to byla jiná káva. Prostě se s „véercéčkem“ stále učím.“

A o tom, že Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou své učení neflinkají, svědčí výsledky v rychlostních zkouškách odpolední sekce – dva osmé, jednou dokonce sedmý čas! Do druhého dne tak vstoupí na velmi lichotivém devátém místě, jen 8,1 vteřiny za domácím Sandellem s Mini WRC. Bude se opakovat těsný souboj z Rally Monte Carlo, kde česká posádka do poslední RZ soupeřila s Portugalcem Araujem také s MINI?

„Těžko říct. Do cíle je ještě opravdu moc daleko a nejdůležitější bude neudělat žádnou zásadní chybu,“ dodává co-pilot Zdeněk Hrůza. „Dnes totiž chybka znamenala hodiny nebo dolování auta ze závěje. Zítra a v neděli, na testech, kde je led a minimum sněhu, může znamenat hodně nepříjemný konec.“ A rychlostní průměry překračující stokilometrovou hranici na silničkách pokrytých sněhem a ledem mu dávají za pravdu.

Česká dvojice vyrazí do druhé etapy především s cílem postupně snižovat svou průměrnou ztrátu na špičku, kterou tvoří jezdci továrních týmů. „Po dnešku ztrácíme v průměru 1 sekundu na kilometr. To vůbec není špatné. Ale každá umazaná desetinka nás potěší a ukáže, že jdeme správným směrem,“ vysvětluje Martin Prokop. A co atak dosud nejlepšího českého výsledku na Švédské Rally, kterým je osmé místo Romana Kresty z časů, kdy byl továrním jezdcem Fordu? „Na to zatím vůbec nemyslíme, jsme po dnešku utahaní jako koťata! Ale kdo ví? Třeba v nás v závěru „bouchnou saze“. Koneckonců, SMS manažera máme daleko a je tady děsně špatný signál…,“ připouští s úsměvem česká naděje ve WRC Martin Prokop.

Komentářů celkem: 2
11. 2. 2012 10:31
0 0
Dobrý manažer se pozná tak, že když odjede na měsíc na dovolenou, nikdo si toho ani nevšimne:-D
Posádce přeju hodně štěstí. Do tipovačky se mi nevešli, ale vůbec se nebudu zlobit když mi ji pokazísmajlík
11. 2. 2012 10:31
0 0
jen tak dál kluci našismajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!