Martin Prokop ve Švédsku stále třetím „neskandinávcem“

I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici.

I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici. Odstup se však zmenšil 117 kilometrů zrádných rychlostních zkoušek dnes absolvovaly posádky v souboji o body v Rally Sweden. Stále po viróze pobledlý Martin Prokop nastupoval po časném budíčku o čtvrté ráno s jasným cílem – dál poznávat svůj Ford Fiesta WRC na ledových tratích, snažit se zrychlovat, avšak bez rizika závažnější chyby. Ačkoli – Patrik Sandell na osmém místě byl na dohled, pouze 8,1 vteřiny před českou dvojicí.

„Jasně, že jsme po něm pošilhávali. Ale jel dnes výborně, klobouk dolů. Méně zkušeností s WRC vyvážil seveřanskými geny a my na něj nestačili,“ uvádí skromně jihlavský pilot. Pro jeho výkon by se v sobotní etapě hodilo několik přívlastků – vyzrálý, disciplinovaný, bezchybný a hlavně konstantní. To jen podtrhují tři desáté časy v odpolední sekci. Ale i vyrovnanost je ve světové rally cestou k úspěchu, ke kterému pak mohou napomoci chyby soupeřů. Patrik Sandell s Mini WRC sice v průběhu dne navýšil svůj náskok na Prokopa na bezmála půlminutu, v předposlední RZ však ztratil a náskok se rázem smrsknul na pouhých 2,6 sekundy před nedělními rychlostními testy.

„Zase nám před zítřkem zamotal hlavu,“ říká spolujezdec Zdeněk Hrůza. „Už jsme si na tom devátém místě začínali zvykat, ale když je osmička tak blízko? To by asi byl hřích na něj malinko po ránu „nezaťukat“…“.

„Jasně že se jede hned líp, když má člověk před sebou nějakého toho buřta, za kterým se žene,“ zní poněkud méně sofistikovaný komentář Martina Prokopa. Ten je v civilu mimo jiné velmi obstojným pilotem malých letadel. Jak si tedy užil rychlostní zkoušku s populárním horizontem Colin´s crest, na kterém probíhá měření nejdelšího skoku a vozy v rychlostech kolem 140 km/h létají do vzdálenosti třiceti metrů? „Závratí netrpím, pilotování letadla mě ohromně baví a výšek si při něm užiju až až, takže při závodě raději zůstávám koly co nejvíce na silnici. Náročným testováním jsme totiž došli k závěru, že kola točící se ve vzduchu pohánějí auto kupředu jen minimálně…,“ usmívá se jihlavský dlouhán.

I po druhém dnu Rally Sweden tak dvojice Prokop – Hrůza a jejich Ford Fiesta RS WRC okupuje výbornou devátou pozici absolutní klasifikace a nad to lichotivé třetí místo mezi jezdci, kteří nepocházejí ze Skandinávie. Mezi seveřany se tak na bodovaná místa dokázal vklínit pouze Rus Novikov a fenomén Sebastian Loeb.

V neděli čeká naši posádku ještě 85 ostrých kilometrů, na kterých se dvojice Czech Ford National Teamu popere o porci bodů do světového šampionátu a tři bonusové v závěrečné Power Stage. „Je úžasné, že i tady ve švédských lesích tu a tam zahlédneme české vlajky našich fanoušků. Díky za podporu!“, vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou před rozhodujícím dnem Rally Sweden.

Komentářů celkem: 22
12. 2. 2012 15:07
0 0
přece nemůžete srovnávat skoro profíka Prokopa který jel x (6-5 ) krát ve Švédsku a NEUVILLE T který se tam jel něco naučit .
12. 2. 2012 16:46
0 0
Starej pes: Pochop že moje vysvětlení mých myšlenek mi stačit musí, s tím mně pomůže jen psycholog.
Ale vážně - nepsal jsem, že Martin jede nejlépe ze soukromníků, jen se mně zalíbilo, že jede stále v TOP 10, jede srovnatelně s některými seveřany, které nepovažuji za ořezávátka a na nic se nevymlouvá (nemoc).
Srovnávat jezdce podle zázemí ani nemohu ani nechci (jednak jejich možnosti neznám, druhak každý má svého oblíbence a ten pro něj bude KING). Já fandím hlavně rally bez rozdílu auta a motoru!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!