29. 9. 2005 00:00 − 2475× − 2

Komentář k RALLY DI SANREMO

Komentář – Organizátoři nejslavnější italské soutěže se pro letošek rozhodli vrátit ke kořenům historie svého podniku. Jednotlivým rychlostním zkouškám přidělili botanické názvy a celou první e

8. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
22. – 24. září, Sanremo, asfalt, 8 RZ – 190 km
posádky (start/cíl) – 74/49

Organizátoři nejslavnější italské soutěže se pro letošek rozhodli vrátit ke kořenům historie svého podniku. Jednotlivým rychlostním zkouškám přidělili botanické názvy a celou první etapu uspořádali v duchu noci dlouhých ohňů. Začínalo se tedy již ve čtvrtek v deset hodin večer. Pátek byl zasvěcen odpočinku jezdců a znovu se závodilo až v sobotu. Oproti loňsku, kdy se vše odehrálo během jediného dne, se tak podnik značně roztáhl. Mezi favority byli počítáni hlavně jezdci vozů Super 1600, neboť trať Sanrema je velmi klikatá a na kvalitním čistém asfaltovém povrchu.

Hned v první zkoušce však nejrychlejší čas zajel Piero Longhi na produkčním Subaru. Z jezdců kategorie Super 1600 byl jako tradičně nejrychlejší Paolo Andreucci, kterému zde chyběl hlavní rival Renato Travaglia startující na ,,evropské“ EKO Rally. Andreucci před soutěží pěl chválu na adresu pořadatelů týkající se zařazení nočních zkoušek. Nejrychlejšího času na RZ 2 Margherita dosáhl Alessandro Perico s Renaultem Clio Super 1600 a dostal se do vedení.

Tento jezdec poprvé a doposud naposledy zazářil na loňském Sanremu, kde až do konce bojoval o vítězství a nakonec obsadil skvělou třetí příčku. V letošní sezóně moc vidět není a ve své kategorii se pravidelně pohybuje někde kolem pátého místa. V dalším úseku se jako lepší ukázal opět Longhi a Perica o sekundu a půl stáhnul na rozdíl 4,2 sekundy. Jako třetí se stále držel místní borec Sandro Sottile s Mitsubishi (+ 6,3 s). Po absolvování této zkoušky jezdci zamířili do servisu a pak je čekal poslední noční test. Ten ale byl skutečnou lahůdkou, neboť se jednalo o 44 kilometrovou Ginestru vedoucí mimo jiné přes krásnou horskou vesničku Baiardo. Nejlépe zde zajel Longhi a vrátil se do vedení, nicméně minimální náskok necelých tří sekund garantoval na sobotu velmi zajímavou podívanou. Třetí Sottile měl ještě lehce smazatelnou ztrátu deseti sekund, zatímco čtvrtý Andreucci se už propadl na rozdíl půl minuty.

Za denního světla znovu zaútočil Perico a Longhimu nadělil dvanáct sekund. K jezdci Subaru se navíc na dvousekundový rozdíl přiblížil Sottile. Čtvrtý Andreucci se opět o něco propadl a začal za zády cítit Steffana Bizzarriho, jedoucího za stejný tým jako vedoucí jezdec, a Andrea Aghiniho, který tradiční spolujezdkyni Taniu Canton vyměnil za Daria D’Esposita. Oba dva se taky před vedoucího jezdce šampionátu Super 1600 hned na následujícím úseku dostali. Na čele se udržel Perico, který nadělil Longhimu dalších šest sekund. Rozdíl mezi Longhim a třetím Sottilem pak zůstal na nezměněném rozdílu. Po servisní pauze se jezdci opět vydali na stejné dva úseky, jaké se jely ráno. Na prvním svou drtivou formu a patrně také výbornou znalost tratě prokázal Perico a Longhimu se vzdálil už na více jak půl minuty. Nicméně jezdec Subaru se právě zde musel sklonit před dotírajícím Sottilem a za zády už měl Bizzarriho, jenž pořádně ujel dvojici Andreucci – Aghini. A vítězstvím na poslední zkoušce soutěže Bizzarri nakonec Longhiho skutěčně překonal. Pátou příčku o čtyři desetinky sekundy uhájil Aghini před finišujícím Navarrou. Ten měl v první sekci soutěže problémy s turbem a dost ztratil, takže v sobotu zahájil mohutnou stíhací jízdu. Té se o jedinou desetinku neubránil Andreucci. Až jedenáctého místa dosáhl Andrea Dallavilla, jeden z předních jezdců s vozem Super 1600. Důvodem byly hlavně čtvrteční potíže s diferenciály.

Největším překvapením krásné soutěže bylo vítězství Andrea Perica, který dokázal, že mu tento podnik vskutku sedí. Žádné překvapení vzhledem k pravidelně výtečným výsledkům během celého roku neskýtal zisk titulu Pierem Longhim. Po loňském triumfu tehdy týmového kolegy Navarry tak Subaru podruhé vystoupalo na nejvyšší italský stupínek. Pro Piera letošní trofej přišla po čtyřleté pauze.

Organizátoři Sanrema údajně budou kandidovat na nedávno ztracený post podniku MS a tak se do dvou let můžou na krásné horské cesty nad lázeňským městem vrátit vozy WRC, což někteří světoví jezdci hlasitě podporují. Soutěžácký svět se na klasiky jako Monte Ceppo či San Romolo měl vrátit už příští rok při Rally Monte Carlo. Organizátoři klasické soutěže se však rozhodli zůstat ve svém teritoriu. Další soutěží C.I.R. bude o třetím říjnovém víkendu se konající šotolinová Rally Costa Smeralda Terra Sarda.

Pořadí v cíli:

1.AAlessandro Perico – Fabrizio Carrara Renault Clio S1600
2. Sandro Sottile – Marco Nari Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 23,6
3. Stefano Bizzarri – Massimiliano Bosi Renault Clio S1600 + 30,9
4. Piero Longhi – Maurizio Imerito Subaru Impreza WRX STI spec C + 42,3
5. Andrea Aghini – Dario D Esposito Subaru Impreza WRX STI spec C + 56,6
6. Andrea Navarra – Simona Fedeli Mitsubishi Lancer Evo VIII + 57,0
7. Paolo Andreucci – Anna Andreussi Fiat Punto Abarth S1600 + 57,1
8. Gianfranco Cunico – Luigi Pirollo Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 1:32,9
9. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX STI spec C + 2:36,2
10. Gabi Tognozzi – Maurizio Pellegrini Renault Clio S1600 + 2:39,7

Stav C.I.R:
1. LONGHI 120, 2. Navarra 71, 3. Cantamessa 62, 4. Andreucci 58, 5. Travaglia 49, 6. Aghini 43

Komentářů celkem: 2
29. 9. 2005 12:461
0 0
29. 9. 2005 14:432
0 0
Dík čejdo za link na super video... Kdyby takto u nás jezdili všeči eNkaři i dvoukolkáři, tak mě odchod WRC nebolí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!