30. 9. 2005 00:00 − 2320× − 0

Komentář k EKO RALLY

Komentář – "Boj o Evropu“ jde do své finální fáze. Na vítězství mají stále šanci tři borci Travaglia – Basso – Jean-Joseph, byť ten poslední pouze teoretickou.

8. podnik Mistrovství Evropy
23. – 25. září, Egion – Řecko, asfalt, 13 RZ – 280 km
posádky (start/cíl) – 47/32

"Boj o Evropu“ jde do své finální fáze. Na vítězství mají stále šanci tři borci Travaglia – Basso – Jean-Joseph, byť ten poslední pouze teoretickou. Zato Basso jde do boje s obrovskou vervou, i když musí smazávat nyní jedenáctibodový náskok svého krajana, a k tomu mu dopomáhá celý tovární tým Fiat.

Dlouho po turecké Fiat Rally se mluvilo o taktickém tahu Fiatu, kdy na poslední zkoušce měl výrazně zpomalit a dokonce za ním jedoucího a v tu dobu na druhém místě klasifikovaného Jean-Josepha brzdit Baldacci. Ten ještě předtím vedl a touto ,,nechutnou“ taktickou hříčkou měl k vítězství a největšímu bodovém zisku přivést kolegu Bassa, který první den dost ztratil vinou defektu. To se nakonec nepovedlo, ale i tak Basso smazal na Travagliu čtyři body. Jestli je celá tato teorie pravdivá či nikoliv, je teď už jedno a jako oficiální důvod Baldacciho ztráty byl uveden defekt. Nicméně do Řecka znovu přijel Fiat i s jezdcem ze San Marina. Účel se zdá být jednoznačný, porazit Travagliu a tím mu zabránit většímu bodovému zisku.

Na startu se nakonec bohužel neobjevil Justin Dale s tovární Fiestou Super 1600 a tak nebylo možné srovnat výkon tohoto zatím dost zlobivého vozu s nejlepšími jezdci ME. Se stejným, leč v soukromých podmínkách připravovaným, exemplářem sice startoval domácí Lambros Athnassoulas, ale ten stejně jako ostatní řečtí jezdci nebyl ,,Evropanům“ žádnou konkurencí.

První etapu, pro níž bylo typické proměnlivé počasí, které z výběru vhodného obutí udělalo loterii, nejlépe načal Basso. Jeho volba gum však nebyla nejvhodnější na druhý úsek a tak se k Italovi na rozdíl sekundy a půl přiblížil Jean-Joseph. Třetí Travaglia měl v tu chvíli odstup pěti sekund. Baldaccimu se vstup do soutěže nepovedl a byl až čtvrtý se ztrátou přes čtvrt minuty. Na třetí zkoušce opět Basso všem ujel a získal desetisekundový náskok. Pak jej téměř zdvojnásobil a na posledních dvou testech po těsném boji s Jean-Josephem ustanovil konečný rozdíl po první etapě na 19 sekund. Travaglia se potýkal se špatnou volbou gum a drobnými problémy s převodovkou, což pramenilo ve finální odstup 40 sekund. Smůlu si během dne dokonale vybral Baldacci, čímž trochu pokazil plány Fiatu. Napřed přijel dříve do jedné časové kontroly a inkasoval trestnou minutu a pak si ještě za předčasný start do RZ připsal deset sekund. Po prvém dni na týmového kolegu ztrácel celou minutu. Hned na začátku soutěže porucha turba zastavila našeho Miroslava Jandíka. Druhý český zástupce Milan Chvojka na čtrnácté příčce ztrácel téměř šest a půl minuty.

V první sekci druhého dne si to mezi sebou rozdali Basso a Jean-Joseph, nicméně Italův náskok z předchozího dne nakonec ještě o pět sekund narostl. Vinou defektu na posledním testu sekce přes půl minuty ztratil Travaglia, ale třetí pozici si udržel. Baldacci se zde nemohl dostat do tempa a na svou rychlost z Turecka v druhé etapě nenavázal. I poslední sekce soutěže se odehrála ve znamení boje Bassa s Jean-Josephem. Jezdec Fiatu si ale nakonec do cíle přivezl dvacetisekundový náskok. Třetí pozici si o půl minuty udržel Travaglia a vyslání Baldacciho do Řecka se zdálo být pouhou ztrátou peněz. Milan Chvojka uviděl cíl na jedenácté pozici s odstupem téměř dvanácti minut na Bassa. Bez teoretické šance na titul z Řecka odjíždí Jean-Joseph. Basso však má stále šanci svého krajana za volantem Clia Super 1600 porazit, nicméně rozhodně se nebude jednat o přímý duel.

Travagliovi stačí dojet do pátého místa bez ohledu na Bassovo umístění. Ani Fiat už nasazením dalších jezdců moc Bassovi zřejmě nepomůže. O tom, kdo nakonec bude mistrem, se rozhodne 20 – 23. října na francouzské Rallye d’Antibes – Azur.

Pořadí v cíli:

1.Giandomenico Basso – Mitia Dotta I Fiat Punto Abarth S1600
2. Simon Jean-Joseph – Jack Boyere F Renault Clio S1600 + 20,96
3. Renato Travaglia – Flavio Zanella I Renault Clio S1600 + 1:24,34
4. Mirco Baldacci – Giovanni Bernacchini RSM/I Fiat Punto Abarth S1600 + 1:53,65
5. "Iaveris Junior" – Spyros Skoltsidas GR Fiat Punto Abarth S1600 + 4:23,01
6. P. Hatzitsopanis – N. Petropoulos GR Mits. Lancer Evo VIII MR + 4:47,25
7. Krum Donczew – Stojko Walczew BG Subaru Impreza WRX STI + 6:29,08
8. Athanassios Efstathiou – A. Tzitzikalakis GR Renault Clio S1600 + 6:44,39
9. Panagiotis Spyropoulos – D. Pylarinos GR Mits. Lancer Evo VII + 8:20,77
10. Georgi Tanew – Bojko Ignatow BG Subaru Impreza spec C + 10:00,11

Stav ME před posledním podnikem:
1. Travaglia 46, 2. Basso 39, 3. Jean-Joseph 29, 4. Baldacci 11, 5. Hołowczyc a Princen 10

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!