BRC 2012: Šampionát dvoukolek

Ostrovní šampionát v minulosti již několikrát překvapil svou výstředností, další Britové předvádějí letos.

Ostrovní šampionát v minulosti již několikrát překvapil svou výstředností. V živé paměti dodnes zůstávají ročníky z konce minulého století, kdy byl šampionát vypsán pro speciály tehdejší kategorie F2. K vozům s pohonem přední nápravy se nyní Britové vracejí. Zatímco tehdy však prim hrály vybroušené atraktivní „Kit Cary“, dnes budou mít hlavní slovo výrazně slabší a daleko méně atraktivní vozy kategorií R1 až R3. Zatímco atraktivita povolených vozů šla dolů, organizátoři tímto krokem sledovali zvýšení jejich kvantity. Ta se bohužel pro tamní diváky také nedostavila, když se do úvodního podniku přihlásilo jen 25 dvojic s předokolkami.

Jedním z nových týmů účastnících se BRC se pro tento rok stal Ford Junior Team Finland s dvojicí Fiest R2, za jejichž volanty budou usedat severští mladíci Jussi Kumpumäki a Niko Nieminen. Zatímco druhému jmenovanému se příliš nedařilo, do elitní desítky se vůbec nepodíval a v RZ 11 odstoupil s poruchou hnací hřídele, Kumpumäki soutěž rozjel pátým časem. Na chvíli se mladý Fin dostal i na čtvrtou příčku, v cíli se pak mohl radovat z pozice šesté. S další Fiestou R2 do Sunseeker Rally nastoupil loňský účastník WRC Academy Alastair Fisher.

Ir sice tuto techniku již zná jako své boty, ale přesto v půlce rally za finským mladíkem zaostával o čtvrt minuty. Kvůli poruše převodovky ale cíl rally nespatřil. Pozici nejrychlejšího pilota Fordu Fiesta R2 po šesté zkoušce od Kumpumäkiho převzal zástupce známé soutěžácké rodiny Evansových Elfyn. O dvě zkoušky později se velšský mladík uvelebil na bedně, ze které až do konce soutěže už nespadnul. Na předposledním testu se dokonce dostal na druhé místo, ovšem v závěrečném souboji podlehnul drtivě finišujícímu Desimu Henrymu pilotujícímu Citroën DS3 R3T.

Do závěrečného souboje o stříbro šel kromě těchto dvou jezdců ještě zástupce Pirelli Star Driver Teamu Jukka Korhonen se Škodou Fabia R2. Finský pilot se celou soutěž držel jako klíště Evanse, když největší rozdíl mezi oběma jezdci činil jen 7,2 sekundy. Když se ale měl tento dramatický duel rozlousknout, na závěrečném testu se Finova Fabia náhle zastavila. Hlavní pozornost na sebe ovšem během soutěže strhávali jiní jezdci, a sice Mark Donnelly pilotující Renault Clio R3 a navrátilec na ostrovy Jarkko Nikara s Citroënem DS3 R3T. Rychlejší vstup do soutěže zaznamenal Brit, ale vedení si dokázal držet jen po dobu jediného testu.

Nikara se vyhoupl do čela, ale dokázal si vybudovat náskok jen 3,5 vteřiny po RZ 4. Následně začal s atakem Donnelly a po šesté zkoušce se dokázal vrátit zpět do čela rally. Nikara se ale nehodlal vzdát bez boje a strhující duel o vedení pokračoval i nadále. Jeho útok slavil úspěch na desátém testu, kdy se pořadí na čele znovu měnilo, nikoliv však naposledy. Nikarův Citroën totiž nastolené tempo nevydržel a na předposledním testu vzplál jeho motor. Z premiérového vítězství v nové evoluci britského mistrovství se tak mohl radovat Donnelly s Renaultem.

Pořadí v cíli
1. Mark Donnelly/Dai Roberts (GB) Renault Clio R3 1:07.06,0
2. Desi Henry/Niall Burns (GB) Citroën DS3 R3 +1.49,5
3. Elfyn Evans/Andrew Edwards (GB) Ford Fiesta R2+1.49,7
4. Osian Pryce/Iestyn Williams (GB) Citroën DS3 R3 +2.22,4
5. Peter Taylor/Andrew Roughead (GB) Renault Clio R3 +2.23,1
6. Jussi Kumpumäki/Jani Salo (FIN) Ford Fiesta R2 +2.26,5
7. Tom Cave/Craig Parry (GB) Ford Fiesta R2 +3.21,2
8. Matthew Cathcart/James Morgan (GB) Ford Fiesta R2 +3.24,3
9. Ruary MacLeod/Paul Beaton (GB) Ford Fiesta R2 +5.18,5
10. Gethin Jones/Kevin Devine (GB) Ford Fiesta ST +7.15,8

Stav britského šampionátu: 1. Donnelly 20, 2. Henry 18, 3. Evans 16, 4. Pryce 14, 5. Taylor 13, 6. Kumpumäki 12

Konečné výsledky této britské soutěže naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 3
1. 3. 2012 01:271
0 0
tomu vravim zabit sampionat...
1. 3. 2012 19:362
0 0
tak to bude asi velmi atraktivní...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!